Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • w00Dy
    • May 2006
    • 257

"geluidsmannen" die bij een groep/koor oid. horen maar totaal geen idee hebben waarmee ze bezig zijn en dan jou maar ambeteren terwijl je probeert te werken:

"Een echte Shure mag je zo voor de speaker houden die zal niet fluiten"
    "Je Shure's komen uit Duitsland... Ik zie dat eraan, dat is namaak"

Of zonder hun eerst te komen voorstellen en het voorgaande groepje met moeite laten uitspelen, beginnen met monitors te verslepen en om te prikken.
    Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57

Comment

• Stoney3K
      • Sep 2007
      • 1399

Dove musici blijven een mooie uitdaging.

Vorig weekend mocht ik ook weer twee groepjes mixen, in het kader 'J-pop', de eerste ging prima (die was éénmans artiest via handheld, basversterker en setje DI's), maar de tweede was het natuurlijk weer continu geneuzel om de monitoren met 3 man bezetting.

Ik had niet meer dan 2 monitorgroepen, en daar moest drums, toetsen, zang en een laptop overheen, en uiteindelijk kwam het erop neer dat de toetsenist zijn monitor zachter (en zachter...) wou hebben, ik hem uiteindelijk alleen over de PA schoof en hij het goed vond.

Wat ook leuk blijft zijn bands/musici die verwachten dat je alle standaard spul hebt staan en niet op een rider hoeft te zetten, zoals monitorgroepen, compressors, en FX. En een locatie die dan die rider ontvangt, en niks voor een band bijhuurt...

Dan sta je dus een half uur te McGyveren om een bare-bones bandset voor elkaar te krijgen via de huisinstallatie van een theater en een mixer die niks meer doet dan een paar sprekers over zendertjes doorgeven. Maar het uiteindelijk wel prima (en zonder feedback) voor elkaar gekregen!
      First make it work, then make it look pretty!

Comment

• pjadskop productions
        • Nov 2008
        • 128

heb nog een mooie
        jongens die op een ton aan het kaarten zijn en met bierkaartjes de pan van een movinghead blokkeren zodat ze wat beter zien
        Nee meneer, de boom staat niet op de bergen, want de bergen zijn op vakantie in Disneyland, meneer

Comment

• Waveform
          • Dec 2009
          • 321

Originally posted by DJ_matthias
          ...de sax...
          no offence, maar als technieker wordt er van je verwacht dat je wat algemene kennis hebt van instrumenten en vooral hoe je de microfoons moet richten voor het beste geluid.

Bij een sax ga je natuurlijk vooral het geluid uit de mond opvangen en dat kan moeilijk anders dan de microfoon naar beneden te richten (had je dus moeten zien aankomen).

Maar het is een beetje zoals Musicxtra zegt: Het draait allemaal om communicatie. Als je op een duidelijke en vriendelijke manier kan uitleggen waarom iets in een bepaalde opstelling niet mogelijk is, ga je daar meestal niet vies voor worden bekeken. Als een muzikant (die niet op de hoogte is van de zaak) ineens verrast wordt door een enorme fluittoon in zijn oren, zonder enige waarschuwing van de technieker (die alvorens had gezegd "doet u maar rustig"), dan is dat logischerwijs nogal anders.

Ik zeg dit niet als verwijt, ik heb genoeg stomme dingen gedaan die hadden kunnen vermeden worden. Maar soms kan je best gewoon je ergernissen voor jezelf houden.

Mijn ergernis van het vorige weekend: 8 muzikanten, frontgeluid, multi, versterkers, monitors,... op een VEEL te klein camionbak podium krijgen. Het was een enorm gepuzzel, microfoons prikken duurde nog nooit zo lang, monitors kreeg ik niet in een ideale hoek + ze werden zeiknat... maar we hebben er achteraf wel eens goed om kunnen lachen

Comment

• RayM
            • Jan 2006
            • 742

Een gasttechnicus die te vroeg is (voordat jij er bent) en heel je tafel al overhoop gehaald heeft om zijn eigen rack aan te sluiten.
            Heerlijk die stilte

Comment

• BJD
              • Oct 2007
              • 771

Klinkt bekend, gelukkig gebeurt het niet heel vaak.
              Raar dat mensen niet even het geduld hebben om op de huistech te wachten.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by BJD
                Heeft digitaal toch wel weer voordelen, password erop en niemand die nog iets kan doen.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Funmaker
                  • Jun 2006
                  • 922

Originally posted by MusicXtra
                  Heeft digitaal toch wel weer voordelen, password erop en niemand die nog iets kan doen.
                  Paswoord gaat weinig uithalen als men aan de kabeltjes gaat liggen sleuren... tenzij je met netwerk werkt
                  Hold on a second, relax and listen...

Comment

• Stoney3K
                    • Sep 2007
                    • 1399

Originally posted by BJD
                    Van de andere kant, huistechs die niet op komen dagen (en de enigen zijn die weten hoe de set in elkaar moet) staan ook wel hoog op mijn ergenis-lijstje.

Het is best frustrerend om je eigen apparatuur 30 minuten voor showtime nog in een stapel kisten te zien zitten, omdat je gewoon niet weet waar het moet komen.
                    First make it work, then make it look pretty!

Comment

• BJD
                      • Oct 2007
                      • 771

Originally posted by Stoney3K
                      Van de andere kant, huistechs die niet op komen dagen (en de enigen zijn die weten hoe de set in elkaar moet) staan ook wel hoog op mijn ergenis-lijstje.

Het is best frustrerend om je eigen apparatuur 30 minuten voor showtime nog in een stapel kisten te zien zitten, omdat je gewoon niet weet waar het moet komen.
                      Als een huistech niet aanwezig is op de afgesproken load-in tijd, is er vaak wel een manier om diegene te bereiken (en er in goed overleg uit te komen). Maar om "alvast bezig te gaan" als je zelf te vroeg bent is mijns inziens not-done.
                      Last edited by BJD; 01-06-10, 15:00.

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Originally posted by Funmaker
                        Paswoord gaat weinig uithalen als men aan de kabeltjes gaat liggen sleuren... tenzij je met netwerk werkt
                        Werk idd met netwerkkabels dus blijft het erg overzichtelijk.
                        Originally posted by Stoney3K

Meestal neem ik dan zelf initiatief en ga het gewoon neerzetten.
                        Ook zo'n leuke is dat ze tijdens de soundcheck tegen je aan komen zeuren en helemaal als er dan gezegd wordt dat je met de FOH ff aan de andere kant moet gaan staan.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Shark
                          • Aug 2007
                          • 208

mensen die even de stekker uittrekken van de lichtsturing tijdens het programmeren. (nee, heb nog geen UPS of backup-voeding)
                          met als excuus: "we doen er snel even een verdeelstekker tussen, kunnen we nog een paar lampen inpluggen die de toog verlicht"

Comment

• DJ nn
                            • Jun 2006
                            • 489

Originally posted by Shark
                            mensen die even de stekker uittrekken van de lichtsturing tijdens het programmeren. (nee, heb nog geen UPS of backup-voeding)
                            met als excuus: "we doen er snel even een verdeelstekker tussen, kunnen we nog een paar lampen inpluggen die de toog verlicht"
                            Heb je dan geen eigen stroompunt vanaf je set ?

Overigens: koelingen en tap-mensen die stroom nodig hebben, is ook redelijk ***

grtzz
                            ... the sound of silence...

Comment

• shure-fan
                              • Sep 2003
                              • 1046

Originally posted by Shark
                              over wat voor lichtsturing heb je het dan?
                              Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Shark
                                • Aug 2007
                                • 208

Originally posted by DJ nn
                                Heb je dan geen eigen stroompunt vanaf je set ?

Overigens: koelingen en tap-mensen die stroom nodig hebben, is ook redelijk ***

grtzz
                                ik had een eigen afgezonderde lijn
                                aangezien deze lijn het dichtste bij de toogverlichting uitkwam, plugde men hier maar snel een blokje tussen zonder dit eerst te vragen.
                                door de grote interesse van diezelfde persoon in de lichtsturing, heb ik nog vriendelijk een paar zaken uitgelegd en even laten bedienen

gelukkig ging het hier om enkele spots, en was de koeling een vaste installatie in de zaal.

Originally posted by shure-fan
                                over wat voor lichtsturing heb je het dan?
                                deze chamsys

Comment

Working...