Discomidway haalt me de woorden uit de mond..
Ergernissen top 10
Collapse
X
-
-
Dan klussen disco midway en Christiaan toch met de verkeerde vrouwen[B)]
Keren dat er door mij met een "mixed" crew werd gewerkt zijn mij buitengewoon goed bevallen...
Gaat dan niet eens om het vaak bijzonder leuke uitzicht, maar veel meer om de capaciteit van vrouwen om meerdere dingen tegelijk te doen.
heel kwetsend voor het mannelijk geslacht, maar vrouwen zijn daar nu eenmaal beter in dan wij...
even een update van mijn ergernissen top 10
met stip op 1.
Mensen die hun afspraken niet (tijdig) nakomenComment
-
Sinds eergisteren op de eerste plaats:
Mijn respect voor de mensen van parkeerbeheer (lees: ongeschoolde tewerkgestelde kneuzen) heef zaterdag een ongekend
dieptepunt bereikt. Was aan het werk op een festival in het centrum van Harderwijk, en moest auto´s van de muzikanten van en naar het parkeerterrein rijden.
Aan het eind van de middag werden de dranghekken aan weerszijden van een deel van de weg waar ik over moest weer opgeruimd door een auto met aanhanger. Men was net begonnen, de hekken stonden over een stuk van een paar honderd meter langs de weg, doorwerken kwam in het vocabulaire van deze mensen niet voor, ik zat achter deze combinatie en de rij auto's groeide steeds verder aan. Op mijn vraag of ze één hek even aan de kant konden schuiven zodat iedereen er langs kon en zij gewoon hun
werk konden blijven doen, werd ik verzocht om maar even te wachten tot ze klaar waren. Toen ik zei dat ik, in tegenstelling tot zij, niet de hele dag de tijd had werd ik afgesnauwd met de mededeling dat ik dan maar eerder had moeten komen. De führer van het zootje riep zn slaafjes toe dat ze maar gewoon midden op de weg moesten blijven staan, en vooral rustig aan moesten doen. Flinke tijd later was de klus eindelijk geklaard en kon de stoet weer optrekken. Op mijn vraag of men soms per uur betaald kreeg werd ik voor klootzak uitgemaakt, vreemd...
Trouwens wel een dikke duim voor de politie aldaar, men was uiterst behulpzaam die dag.
Verder:
-beveiligingspersoneel dat na 100 keer langskomen nog geen gezicht onthoudt
-dikdoenerij, mensen die naar eigen zeggen al jááááááren in het vak zitten, maar als het erop aankomt nog steeds niks blijken te kunnen
-ja zeggen en nee doen
-kroegbazen die het geluid te hard vinden terwijl je al enkel over de monitoren staat te draaien
-geen koffie
Waar ik het allemaal voor doe?
-de band heeft nog geen heel nummer gespeeld en er komt al iemand melden dat hij het geluid te gek vindt
-anderhalve maand voorbereiding, anderhalve dag bouwen, de band tikt af en het licht ziet er vet uit
-je komt op plaatsen waar je nog nooit van gehoord hebt en je moet je telkens weer zien te redden met de spullen die je hebt
-alle andere leuke en onverwachte dingen die dit vak het mooiste vak van de wereld maken
TComment
-
citaat:Geplaatst door ralph
Dan klussen disco midway en Christiaan toch met de verkeerde vrouwen[B)]
Keren dat er door mij met een "mixed" crew werd gewerkt zijn mij buitengewoon goed bevallen...
Gaat dan niet eens om het vaak bijzonder leuke uitzicht, maar veel meer om de capaciteit van vrouwen om meerdere dingen tegelijk te doen.
heel kwetsend voor het mannelijk geslacht, maar vrouwen zijn daar nu eenmaal beter in dan wij...Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..Comment
-
Ok; mijn bijdrage (misschien herhaling, maja, goed voor de statistieken )
1) Stroomuitval
2) Apparatuur loopt vast
3) Mensen die menen dat ze op knopjes mogen duwen en niet weten wat ze eigenlijk doen
4) Bedweterige bezoekers die denken da ze het beter kunnen
5) Zatte mensen die blijven zagen
6) Bier op het materiaal
7) "Wil je eens vragen of de DJ ... wilt draaien"
8) Organisatie die op het laatste ogenblik nog iets veranderd wilt hebben aan je constructie
9) DJ die menen dat ze naast draaien ook het licht te moeten doen
10) Mensen die in de weg lopenComment
-
citaat:Geplaatst door LichtNichtje
Ok; mijn bijdrage (misschien herhaling, maja, goed voor de statistieken )
3) Mensen die menen dat ze op knopjes mogen duwen en niet weten wat ze eigenlijk doen
***Flightcasedouwer en kabelslaafComment
-
1. mensen die zijn ingepland voor geluid maar zig bemoeien met licht en beeld en aan het eind erachter komen dat het geluid niet werkt en niet weten hoe het geluid dan aangesloten om de fout op te sporen omdat ze de hele tijd met beeld en licht bezig waren.[}]
2.stroom uitval en mensen die niet weten waar de sleutel van de stoppenkast ligt
3. mensen die tijdens het opbouwen een heel gesprek met je aangaan waar je niet vanaf komt.
maar ik zie meer leuke dingen in dit vakMet vriendelijke groet,
Frans JansenComment
-
ik heb een keer meegemaakt dat er een lampje kapot ging bij het testen (hti-150). deze heb je natuurlijk niet zomaar op vooraad bij je spulletjes liggen.
ik had geluk dat ik een dag van te voren kon opbouwen (was bij familie). die zelfde dag kon ik helaas geen nieuw lampje halen. dus ik heb er toen een gehaald op de dag dat ik moest draaien.
ongeveer een uur voordat ik moest draaien snel dat lampie er ingezet. blijkt dat het lampje kapot was ...
dat is het ergste wat je kan overkomen. (vooral met zoon dure peertjes)
gelukkig heb ik wel een nieuw lampje gekregen van de winkel. (want er zaten totaal geen gebruiksporen op)Comment
-
citaat:Geplaatst door night06
ik heb een keer meegemaakt dat er een lampje kapot ging bij het testen (hti-150). deze heb je natuurlijk niet zomaar op vooraad bij je spulletjes liggen.Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).Comment
-
1) DJ die rood spelen, alles wat naar rechts kan naar rechts...
2) Ergens toekomen, en zien dat er 1 monofasige stopcontact is...
3) Mensen die menen dat ze op knopjes mogen duwen en niet weten wat ze eigenlijk doen...
4) Ik hoor mijn monitor niet, staan ze dan met een dubbel marshall stack achter hun...
5) Ergens toekomen met loodzware kisten en dan zien dat er trapjes zijn...Comment
-
De volgende dialoog is een echte ergernis:
> Een goeiemiddag, mijn naam is...ik kom voor de muziek
< goeiemiddag, U kunt daar en daar langs binnen, maar niet te hard hé
...spullen opbouwen....
> Waar kan ik stroom pakken
< Ja daar en daar, maar denk erom! niet te hard!
...even checken of alles werkt (soort van soundcheck, al is dat het woord niet voor drive-in showtjes)...
> Dat is echt te hard voor vanavond hoor!!!! (zaalbaas komt boos aanrennen).
< Dat was alleen maar even om te checken
> Ja, maar denk erom (bladieblah)
...feestje begint....
> Goedeavond dames en heren (bladieblah)
< Zaalbaas komt boos aanrennen: Die microfoon dat gaat veel te hard, en de buren dit en de politie dat...blablabla
> (zucht, zet mic wat zachter, en start eerste plaat)
< Die bass, de glazen trillen van mijn bar, en dadelijk komt de politie blablabla.
Dit verhaaltje is een beetje een inleiding tot de ergernis die je soms tegenkomt als drive-in show, meestal boeken mensen je om het feest gezelliger te maken maar sommige zaalbazen zien gewoon liever geen drive-in shows binnenkomen omdat er soms gewoon het imago van is van 'ze draaien de hele avond dit of dat en veel te hard vooral' terwijl er ook shows zijn die wél hun muziek aanpassen aan de doelgroep en niet overdreven hard draaien. Je kunt het verschil soms gewoon duidelijk merken, bij de wat grotere, chiquere zalencentra wordt je vaak met open armen ontvangen: je mag voor de deur lossen, je mag je aanhanger wegplanten waar je dat uitkomt, je krijgt meteen koffie aangeboden, men doet niet moeilijk over stroomvoorziening en plek om de apparatuur op te bouwen, men zeurt ook niet als je even een deur open laat staan omdat je grote kisten met 2 man moet lossen en binnen brengen...wanneer je keihard een plaat start om even te checken of je geluid goed staat doet men gewoon even de deuren dicht en zegt verder niets...kortom alle lof voor dat soort zalen, máár heb ik toch wel ervaren, er zijn ook plekken waar ze je liever niet zien komen, alles is daar een probleem, alles staat bij voorbaat al te hard, lossen dat doe je maar via de voordeur terwijl je aahanger op straat staat (want nee een achterdeur open doen..) en waar je gedurende de avond continu gezeur hebt over het volume. Het leuke is wel dat je als je dan een geslaagde avond produceert kwa muziek en sfeer dat soms zo'n zaalbaas helemaal omgedraaid is.
Tot zover mijn ergernis
RemcoComment
-
citaat:
--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst door ralph
Dan klussen disco midway en Christiaan toch met de verkeerde vrouwen
heel kwetsend voor het mannelijk geslacht, maar vrouwen zijn daar nu eenmaal beter in dan wij...
--------------------------------------------------------------------------------
Ralph, even voor de goede orde.. met vrouwen bedoel ik niet de vrouwen die zelf ook in het vak zitten , want die snappen wel waar ze mee bezig zijn en is ook plezant om mee te werken.. Maar met Vrouwen bedoel ik meer die heel leuk en aardig koffie komen brengen, en het dan per ongeluk ( ) over je heen gooien.. Meerdere keren voorgekomen, slechte ervaringen dus mee..
Duzz nie als er door gewerkt moet worden lopen ze te mauwen da ze moe zijn en bla bla das mijn ervaring dan hoor :S of last van de rug als ik die dinge moet geloven tegen woordig zijn rug klacheten volks ziekte nummer 1 ipv hart en vaat :S
Comment
-
Mevrouw uit de zaal komt naar je toe (ikzelf zat niet aan de knoppen). "Misschien wordt ik oud ofzo, maar kan het wat zachter?"... En we waren pas zachtjes aan het soundchecken[xx(]Mjaaaa....Comment
-
Heel herkenbaar allemaal.
Wat ik nog niet gelezen heb en voor mij toch steeds weer een grote ergernis is: kleine kinderen. Pa en Ma zitten aan het diner en de kindertjes mogen jou komen vermaken. Ik moet met schaamte bekennen dat er wel een wat vingertjes onder mijn maatje 45 hebben gekraakt . . .
Tja, die zaaleigenaren. Gelukkig zijn de meeste wel oke. En dat volume, sommige gemeenten doen gewoon erg moeilijk. Heb het meegemaakt dat er buiten werd gemeten tijdens onze pauze, geen muziekje op. De tweehonderd feestvierders veroorzaakten al teveel dB's . . .
Tja, en misschien heb ik steeds de slechtste getroffen, maar sommige PA bedrijven kunnen er ook wat van (ik als muzikant):
Microfoon standaard, nee, die hebben we niet bij ons.
Batterij uit de Senheiser midden in een nummer leeg.
Behringer DI gebruiken, gitaar kom alleen heel zachtjes, anders clipte de boel. Laat me dan rechtstreeks inpluggen, mijn signaal is gebalanceerd. Mee, dat is echt onmogelijk . . .
Tja en muzikanten (ik als geluid):
Grote ego's die denken dat je kunt toveren . . .
Gelukkig vind ik het allemaal best meevallen, het zijn gewoon die pijnlijke gevallen die je bijblijven denk ik. Meestal gaat toch alles gewoon goed, klikt het en wordt het een geweldig feest waarbij iedereen blij en gelukkig is!Comment
Comment