Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • voederbietel
    • Feb 2005
    • 197

owja deze ook nog even

bijna klaar met opbouwen en gaat de rookdoos testen,
    (we testen dus gooien we hem maar heel even open zodat nog niet de hele zaal blank staat)komt er een sjappie van achter uit de zaal (waar geen rook hangt!) klagen dat je geen rook moet gebruiken
    (wij uitleggen dat rook niet schadelijk is voor de gezondheid enz. enz.) sjappie loopt geëriteerd weg.

tijdens disco iedereen lol (volle zaal!) komt hij als enige klagen (in gebrekkig nederland's dat het stinkt enz. enz. (dus vragen wij of hij in een discotheek ook vraag of de rook uit mag! (geen antwoord)) uiteindelijk doseer je de rook maar komt hij om de 5 minuten klagen over de stank (terwijl we op gegeven moment bijna geen rook hebben hangen begint bijna de hele zaal te klagen dat er meer rook moet!

uit eindelijk krijgt de zaal door tot sjappie loopt te zeiken en daarna geen gezeik meer gehad

die gasten kan je op zo'n moment afknallen!

(wij verminderen wel de rook als mensen astma hebben en erom vragen of het minder mag (alleen bij kleine groepen) en als meerdere mensen erom vragen!
    Met vriendelijke groet,

Frans Jansen

Comment

• B-there
      • Oct 2002
      • 272

Oke, mijn lijstje:

- Een erg slecht georganiseerd feest, festival, enz. Waar je vervolgens géén eten krijgt terwijl dit wel is afgesproken.

- Mensen van de organisatie of bijvoorbeeld de zaaleigenaar die niet weet of ie wel ergens een krachtstroomaansluiting heeft..

- Mensen die om de 5 minuten komen vragen of de vrachtwagen weg kan.. En dan meteen vanaf aankomst..

- Zaaleigenaren waar je niet de krachtstroom van mag checken..
      Vast antwoord van ons: Oke, dan niet, de groeten!

- Mensen die van andere bedrijven op een productie die komen vragen of ze dingen kunnen lenen. Want zij zijn ze vergeten.. bv. Gaffa, batterijen, doekjes, kabels!!!!

- Discotheekeigenaren die je niet laten gaan voor bv. 4:00. Omdat dan pas de deuren open mogen. Terwijl je al om 24:00 klaar bent!

- Lokale brandweer die zelf niet weet wat voor een rookmelders dat er geinstalleerd zijn in het pand. En dus komen klagen dat 'dat ding' waar rook uitkomt aanstaat. Terwijl er rookmelders hangen die eigenlijk pas afgaan bij een snelle verandering in temperatuur.

- Mensen die tijdens het afbreken komen vragen of het zachter kan..
      Terwijl er nog 30m truss uitelkaar geklopt moet worden.

En nog zoveel vaak kleine dingen die al genoemd zijn..

Gr

Bart
      <center>-------------------</center>

Comment

• mtouch
        • Feb 2005
        • 58

Nou, ik heb er een tijdje op zitten broeden, maar hier volgt dan mijn lijstje. Sorry als ik een beetje van de hak op de tak spring! Helaas allemaal uit het leven gegrepen:

1. Als je een feest op een school doet en de plaatselijke conciërge verklaart je volkomen ondeskundig omdat parren er niet tegen zouden kunnen als je ze ondersteboven stelt.

2. Je informeert van tevoren bij de locatie zelf of er bouwspanning is. Dit wordt bevestigd, maar op de dag van opbouw sta je toch eerst twee uur te wachten met je motortakels.

3. Een superstrak bedrijfsevenement. Je werkt twee dagen extra dan normaal omdat je opdrachtgever alle kabels (inclusief krachtstroom) van de vloer wil hebben. En dan komt de band binnen (half uurtje voor aanvang natuurlijk) en die legt bekabeling dwars door de zaal heen, want langer hebben ze niet. Vervolgens komt de catering binnen, die legt er een waterslang naast, want ja, anders moet je met pompen gaan werken, hartstikke moeilijk etc...

4. Irritante dance-event organisatoren: Je mag het licht wel leveren, maar de operators regelen we zelf. De volgende ochtend kom je terug om af te breken, krijg je zo'n figuur op je dak: "Alle MAC600's zijn stuk!" Als je dan vraagt om eens uit te leggen hoe dat gebeurd is, krijg je als antwoord: "Ik wilde steeds sneller stroben, en toen gingen opeens alle lampen uit!" Ja duuuuuhhhh... Nadat ik voor zijn neus even vanaf de tafel de lampen opnieuw had opgestart ben ik even langs de organisatie gelopen...

5. DJ's die denken alles te weten, maar door hun jarenlange ervaring inmiddels stokdoof zijn. En dus toch stug volhouden dat in het rood draaien nu eenmaal nodig is voor een lekkere sound...(ik draai dan gewoon de versterkers steeds verder dicht).

6. FOH-mixers die ook stokdoof zijn zonder het te weten en dan denken dat schel geluid lekker klinkt.

7. De geluidsman die klaar is met soundchecken, maar vervolgens zijn eigen CD-collectie even opzet voor de lol, zodat de rest van de mensen op de vloer niet meer met elkaar kunnen communiceren.

8. Mensen die bij de operator/LJ (soms is daar nu eenmaal onderscheid tussen) verzoeknummers gaan aanvragen en als je dan zegt dat je van het licht bent er vanuit gaan dat je het dan wel even doorgeeft aan de DJ. Ik zeg dan zelf altijd: "Verzoeknummers aan de bar!" En vervolgens wordt je van achter de bar raar aangekeken. Tip: Zorg dat je al voldoende drinken bij je tafel hebt staan, VOORDAT je dit soort geintjes uithaalt.

9. LJ's die eigenlijk niet met een tafel overweg kunnen, maar wel een dikke rekening sturen om een nachtje te komen knipperen. En als ze dan ergens niet uit komen, nog kwaad bellen ook, waarom niet alles voorgeprogrammeerd is. Erken gewoon wat je wel en niet kunt, i.p.v. een grote bek, dan is er niets aan de hand. Er is wel eens iemand kampioen LJ geworden met een oude Pearl floppy van mij... Sindsdien programmeer ik ook niet meer voor anderen, ook al vraagt een opdrachtgever het nog zo vriendelijk.

10. Gebrek aan security op feesten. Alsof je in je eentje van achter de lichttafel dronken lui bij dimmercity weg kunt houden.

11. Mensen die zeggen alles beter te weten, want ze zitten al zo lang in het vak. Maar die je vervolgens rustig kunt wijsmaken dat Shuko een Italiaans gerecht is...

12. Eentje uit de oude doos: "Ja hoor, er is krachtstroom." Dat blijkt dan bij aankomst zo'n oude sternetaansluiting te zijn... Altijd in eigen persoon checken dus!

13. "Ja hoor, om 16:00 uur kun je soundchecken, alles kan vol open!" En dan is er een vergadering in de ruimte ernaast...

14. De band of act die allerlei (soms, maar niet altijd) belachelijke eisen heeft, maar dan slechts 5 minuten voor aanvang aanwezig is om dit te checken. Tja, als het dan niet goed is, is er ook vrij weinig meer aan te doen, hoor...

15. In grote beurscomplexen betweterige arbo-coördinatoren die je als je dan een keer zonder tuigje in de hoogwerker klimt (om hem naar buiten te rijden) je daarop aanspreken. Maar zelf nooit een helm op of veiligheidsschoenen aan hebben.

16. Je vraagt op een sjieke locatie voor de

Comment

• discomidway
          • May 2005
          • 140

citaat:Geplaatst door mtouch

17. Je licht voor een bedrijfsevenement de zaal smaakvol uit, maar een fatsoenlijke geluidsinstallatie da's te duur, dat neemt de band wel mee, of de drive-in show. Dat blijkt dan de plaatselijke "Clearasil Drive In Show" te zijn die van kroonsteentjes aan elkaar hangt en die voor geen meter klinkt of veel te klein is voor de ruimte. Klus is dan door deze jongens met een grote bek en een gelikte website binnengehaald, maar totaal geen benul van veiligheidsnormen of dat soort zaken. EAW-stickers op zelfbouwsigarenkisten, lichteffecten van de KijkShop etc. En dan nog steeds denken dat ze professioneel bezig zijn... marktverzieking, broodroof... hoe je het noemen wilt... hoe goed bedoeld ook: ZWAAR IRRITANT en dagverpestend...
          Jij bent gelijk begonnen met een pearl en MAC 600 enzo hehe,
          Je bent het waarschijnlijk vergeten omdat het lang geleden is maar zo is iedereen begonnen....

Comment

• Harmen
            • Sep 2003
            • 379

zie het in zn verband, hij heeft her hier niet tegen mensen die net zijn begonnen, maar wel als ze zich anders voordoen..

Comment

• Christiaan Visser
              • Apr 2004
              • 235

Eeeeuh Michiel, het is een top 10 ergenissen topic, niet een top 18 ergenissen

Maar dat is wel een goed idee, zo'n topic over meevallers te openen.. Er is al 1 over Hoogtepunten, maar dat ik wel iets anders dan Meevallers, dus waarom niet?

Ik zou het pas triest vinden als ik Dap heb en EAW sticker erop plak, ik bedoel.. Je moet trots zijn op wat al hebt gekocht op je leeftijd, dat dat niet top of de bill is komt nog wel.. Maar doe je dan idd niet voor of ben je al de Queen of EAW..
              Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

Comment

• mtouch
                • Feb 2005
                • 58

@discomidway:

Begrijp me niet verkeerd, ik heb er geen problemen mee dat dergelijke drive-in shows er zijn en ja, ik ben zelf ook klein begonnen. Maar ik vind het contrast zo zonde... Ik had dan bij wijze van spreken liever zelf minder licht ingehangen en die jongens wat meer budget gegeven voor een wat strakkere set, dan klopt het totaalplaatje tenminste...

Is ook meer een verwijt aan de opdrachtgever die niet weet wat-ie waarvoor moet inhuren... Dus absoluut niet persoonlijk bedoeld hoor..., behalve dan tegen mensen die zich dikker opstellen dan ze zijn; er is niks mis mee om te zeggen dat je met een bepaald budget een klus niet aan kan, maar zeg dat dan ook gewoon...

Comment

• ralph
                  Banned
                  • Aug 2000
                  • 2649

2mtouch; begrijpo je volkomen.
                  Is voor mij al meerdere keren de aanleiding geweest om een opdracht weer op het bureau van een klant terug te leggen, met sommige vormen van entertainment werk ik niet samen, zoals daar zijn de prutser showtjes.

Ergernis van de dag: mensen die vragen of het niet wat koeler kan zijn...zie ik er *** uit als erwin krol!

Comment

• frankpol
                    • Nov 2003
                    • 38

- Kan je niet morgen afbreken ? Anders wordt t zo laat..
                    Kvindt t best, jij betaalde door en zou zorgen voor een goed hotel ?

- Loempia-boeren, patat-kramen, Schaap-verkopers.... welke bij jou krachtstroomgroep op willen, om die er dus vervolgens uit te laten klappen met die vermogen-vretende apparaten.
                    Uhhm, om de hoek zat volgens mij een elektronica-zaak waar ze vast wel wat stroom verkopen!

- Zaaleigenaren welke beginnen te zeiken dat je te veel kabaal maakt met opbouwen (truss tikken, takelen etc.), omdat er in de zaal ernaast nog een groep bejaarden zit te kaarten.
                    Er zit toch een volume-knop op zo'n gehoorapparaat?

- Mensen die een cd-tje meenemen met een bepaald nummer, welke ze graag gedraaid zouden willen hebben, maar de kwaliteit van het nummer bagger is..
                    Ben echt niet te beroerd om 2 sec. van dat nr-tje te draaien, maar download dan wel de goeie!

- Je moet ff dat licht in die hoek schijnen!! Daar staan kennissen van mij te zoenen.. Schiet op, anders stoppen ze weer. (vervolgens stoppen ze) KLOOTZAK (en boos weglopen).
                    Wat denk jij nou? Als ik ieder zoenend stelletje in het licht moet zetten, dan kom ik zelf niet toe aan de zoektocht van een leuk meisje wat heel toevellig nog vrij is.

- Kroegbaas: Mag die muziek wat zachter?? Kan niemand verstaan zo..
                    Zachter??
                    Dat betekent dus dat je me nu ook niet kan verstaan: &%#&(#(**&1!(*#(*$R^&%$*# GRRRR

Kan zo nog ff een middagje doorgaan, maar goed..

Comment

• voederbietel
                      • Feb 2005
                      • 197

sinds gisteren,(musical bij groep 8 van basisschool)

van te voren afgesproken om half 8 ''s ochtens opbouwen omdat om half 10 's ochtens de musical moet draaien in het grootste lokaal, komt om kwart over 8 zo'n kleuterjuf aangelopen om te zegen dat we moeten stoppen omdat zij daar een klas moet ontvangen en omdat we anders de kleuters aflijden.
                      alsof de tijdsdruk nog niet hoog genoeg was!
                      hadden we in een keer een half uur pauze er bij! (normaal niet erg maar als je net bent begonnen lekker besig bent een een hoge werkdruk hebt, kan je op zo'n moment alleen maar die @&%^%^($%$&*)$#@!@!(^)%%^ juf helemaal naar de !%#*#%^**)$^68 schelden)
                      (niet gedaan hoor)
                      Met vriendelijke groet,

Frans Jansen

Comment

• Imperator
                        • Nov 2004
                        • 71

2 voederbietel;
                        Altijd leuk he, die groep 8 musicals :P. Gister eentje bij ons op school gehad. Op zich leuk om te doen, zeker makkelijk omdat we alles al op locatie en aangesloten hadden. T was alleen minder dat sommige kinderen (en lerar(en/essen)) het nodig vinden om met je SM58 mics (draadloze versie) te gaan gooien of erin gaan blazen. K ben blij dat het een van de stevigste mics zijn die ik ken.

Maarja, over de voorstelling zelf ga ik het helemaal niet hebben.

Andere ergernissen:
                        1. docenten die 5 minuten van tevoren komen vertellen dat er 5 minuten later een voorstelling is
                        2. mensen die geen idee hebben wat ze doen terwijl je iets op moet bouwen in 10 minuten
                        3. uitvallende groepen als je ze met maar een paar amp. belast
                        4. geen extra zekeringen aanwezig
                        5. gehuurde Drive-inn die niet weet hoeveel stroom ze nodig hebben (dus vliegen de groepen er steeds uit)

Nouja, dit maak je dus zoal mee als je techniek op een school doet.

Grt. Pim

Comment

• Percy
                          • Jan 2005
                          • 80

@ imperator
                          Je vergeet de conrectors die niet weten dat je vrij hebt gekregen voor de show. En je dus komen vertellen dat je in de vakantie een dagje mag nakomen voor spijbelen. (kost je weer een kwartier om het uit te leggen, en twintig minuten om de verantwoordelijke leraar erachteraan te sturen)

Comment

• Jaap @ monitoring
                            • Jun 2005
                            • 61

Neem daarbij natuurlijk altijd een ampere meter in je rack ( zijn verkrijgbaar met lamp in 1 )

Comment

• voederbietel
                              • Feb 2005
                              • 197

2 Imperator
                              sorry ik was die top 5 vergeten
                              (alleen hebben wij (bijna) nooit last van uitvallende stroom omdat we altijd van tevoren vragen om 2a3 groepen en een beschrijving en tekening wat er op die groepen zit (en een sleutel van de meterkast))

btw als de school vraagt om rook moeten ze niet vergeten de brandmelders uit te zetten (hadden wij ook wel een beetje aan moeten denken, maartoch)

en mensen die de hele tijd komen vragen of die apparatuur van jou is, na 10 keer JA!!![}][8D]

maar de voorstelling ging van onze kant geweldig!(veel complimenten)
                              Met vriendelijke groet,

Frans Jansen

Comment

• mennobroere
                                • Apr 2003
                                • 89

Ik heb ook zitten nadenken en heb er ook zeker een paar:

1. Mensen die een plaatje aankomen vragen, je draait het plaatje en ze blijven aan de kant zitten.[}]
                                2. Tenten afbouwers die tevroeg komen
                                3. Krachtstroom jah in de keuken mag na 7 uur gebruikt worden
                                4. SPICA SPOTS
                                5. dat je sávonds thuis komt en heel je schoenen onder de gaffa zitten!!!
                                6. Kleine ventje (benk zelf ook alleen niet op deze manier) die komen vertellen dat ze in een discotheek licht doen waar ze wel 5000 Db draaien. Whaha
                                7.Mooi de piano uitlicht ZOALS AFGESPROKEN en na de lunch kom je terug en blijkt de piano aan de andere kant te staan
                                8. Mensen die zeggen: Meneer elke keer als ik eindelijk niet verblind word door uw lampen verteld u me weer dat ik met me gezicht uit het licht sta. hoe komt dat?[)]
                                9. Artiesten die aan het eind van de avond te lam zijn om hun eigen loodzware versterkers het podium af te shouwen.
                                10.Uitvallende groepen omdat de vriendelijke man van de catering ze bakoven op een nog half opgerolde haspel heeft zitten. Die uiteindelijk op ze haspel wel een eitje kan bakken.
                                11. Bij elk TV Muziek programma Altijd IDOLS BLAUW
                                12. Mensen die denken dat volgens hun zogenoemde ROADIE'S alleen maar gasten kunnen zijn met lang haar en vol met tattoes

Greetz menno

Comment

Working...