Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • discomidway
    • May 2005
    • 140

citaat:Geplaatst door mtouch

@discomidway:

Begrijp me niet verkeerd, ik heb er geen problemen mee dat dergelijke drive-in shows er zijn en ja, ik ben zelf ook klein begonnen. Maar ik vind het contrast zo zonde... Ik had dan bij wijze van spreken liever zelf minder licht ingehangen en die jongens wat meer budget gegeven voor een wat strakkere set, dan klopt het totaalplaatje tenminste...

Is ook meer een verwijt aan de opdrachtgever die niet weet wat-ie waarvoor moet inhuren... Dus absoluut niet persoonlijk bedoeld hoor..., behalve dan tegen mensen die zich dikker opstellen dan ze zijn; er is niks mis mee om te zeggen dat je met een bepaald budget een klus niet aan kan, maar zeg dat dan ook gewoon...
    Voel me ook absoluut nie aangevallen hoor. (ik weet wa ik doe hoop ik )
    Ik zal nooit voor l*l staan dat ik te weinig geluid bij heb.
    Eerder 10x te veel [:I]
    Maar vond die opmerking nog al arrogant overkomen omdat waarschijnlijk iedereen zo is begonne is maar idd dom van die klant da die op een website en een grote bek een bedrijf inhuur.

Comment

• Harmen
      • Sep 2003
      • 379

@ menno, wat tegen spica's? heb ze laatst toch aardig gepushed en ze hielden zich echt goed!

verder ag, hoop van de genoemde dingen zijn op te lossen door goede voorbereiding, maar als het gebeurt blijft het uiteraard vervelend..

overigens, paar dingen waar ik me nog wel eens aan stoor:

-breakjes vergeten voor aan je multi's
      -leuke packs maar echt fout verwerkt in cases met als gevolg dat het een en ander smelt.
      -temperatuur in zaal die oploopt richting de classificatie ''ondraagelijk''
      -foh dude die het leuk vind nummertjes te draaien terwijl mensen nog aan het werk zijn en hij al klaar is met inregelen en soundcheck e.d., erg frustrerend en communicatie wordt er niet makkelijker op.

Comment

• MSSS
        • Jul 2003
        • 365

Waar ik me vandaag aan stoorde: licht&geluids bedrijf die op een bedrijfsfeest een klus kwamen doen en die smorgens om 9u twee beamers zouden meebrengen om daar vervolgens om half drie smiddags nog eens mee te komen aanzetten[xx(].
        oleole ik heb EV :)

Comment

• Jaap @ monitoring
          • Jun 2005
          • 61

tja....dat zijn nou eenmaal de verassingen in het wereldje

Comment

• Banned
            Banned
            • Dec 2003
            • 951

klanten die afspreken om 10 uur spullen te komen halen maar pas om 14.00 komen of rond elven bellen of ze het niet later kunnen komen ophalen .....

Zo ook bij retourneren van de spullen. afspraak is alles voor 11.00 in de ochtend terug en dan toch om half elf bellen om te vragen of het ietsjes later kan omdat het laat geworden is .................

En dan nog het lef hebben om dat ietsjes later ( 18.00 ofzo ) te komen ...................

Ik ben daar heel gemakkelijk in geworden niet voor elven retour extra dag betalen ............... en niet voor de afgesproken tijd ophalen deur op slot.

Comment

• Harmen
              • Sep 2003
              • 379

lijkt me heel proffesioneel [V]

man, communiceer daar dan gewoon over met je huurders als je daar problemen mee hebt, maar ga niet dingen lopen roepen als deur op slot..

Comment

• mtouch
                • Feb 2005
                • 58

Je bent toch een verhuurbedrijf, dan heb je toch openingstijden? Gewoon, we zijn geopend van negen tot vijf, u kunt apparatuur afhalen vanaf half twee en dient dit te retourneren voor twaalf uur?

Als het dan wat later wordt, kun je altijd nog gaan bekvechten, maar een verhuurbedrijf dat tegen mij zegt dat ik het voor elven op moet komen halen en anders gaat de deur op slot, dan heb ik allang opgehangen om de volgende te bellen...

Hier wil ik dan op zich nog best een leuke discussie aansnijden; gedraag je je dan anders tegenover concullega-bedrijven? Zelf heb ik ook best wel eens een hectische dag en dan heb ik soms ook even geen tijd om spullen terug te brengen op de tijd die op de huurovereenkomst staat. Als ik dan bel om te vragen of dat een probleem is, krijg ik best vaak te horen dat morgen ook goed is... Andersom reageer ik dan de volgende keer zelf ook zo.

Het gevaar daarvan is dan weer wel dat mensen daarmee gaan spelen, dus dergelijke telefoontjes gaan plegen, terwijl het spul nog in gebruik is, maar men wil maar 1 dag betalen... Je moet dus goed weten wie je kunt vertrouwen...

Groeten, Michiel.

Comment

• Banned
                  Banned
                  • Dec 2003
                  • 951

Communiceren met je klanten ?? Dat heb je al gedaan met een afspraak van tijd !

Klanten bepalen niet de tijd ....... Als het hun niet uitkomt op het tijdstip wordt er een andere optie gezocht ( logisch ) klant is koning !!

Maar als de afspraak nkiet nagekomen wordt door de klant is dat ergenis !

Je hebt een planning die altijd kan mislopen MAAR de huurder weet de voorwaarden ( is van te voren afgesproken met reservering )

Als huurder zich daar niet aanhoudt moet je dan als verhuurder achter je klanten aanzitten ??? Buiten dat je belt en blijkt dat de telefoon uitstaat of er wordt niet opgenomen.

Bij verhuur wordt er van te voren gereserveerd zo niet heeft de huurder kans dat hij misgrijpt.

Comment

• showband
                    • May 2001
                    • 4524

ergernis:

Wat is het de laatste tijd met DJ's die willen inprikken? [?][?]

De laatste paar klussen elke keer gezeik 'waar is mijn monitor?'. 'Je moet een van die monitors van de band weghalen en bij mij zetten'. [B)]

Die gasten komen na de soundcheks tijdens het crew eten binnenkakken, verdienen meer gage dan een bandlid. En gaan ineens lopen zeiken, panieken en mensen rondsturen. Dat de band maar allemal verloopjes en spullen moet leveren terwijl ze al gratis de hele pa mogen gebruiken voor hun set op door te prikken. [xx(]

En nog geirriteerd ook dat je ze erin gaar laat stoven omdat je nou eenmaal wil eten en het gewoon hun probleem is. [V]

Het is de laatste tijd steeds vaker raak.

lekker belangrijk!

Comment

• som
                      • Nov 2002
                      • 787

tja d.j's..
                      ik bel of mail ze gewoon dat een dj wat mij betreft een muzikant met instrument is,
                      wat betekent dat ik zijn signaal oppik en dat hij zijn eigen backline
                      mag meeslepen.
                      heeft ie dat niet moet hij maar op tijd zijn, mag hij meechechekken

tijdje geleden een andere ergenis,
                      middag en avond festival(letje)
                      komt de organisator;
                      voor vanmiddag gaan we een bandje meer doen!
                      oh? wanneer dan?
                      om 6 uur!
                      dat was toch de etensbreak?
                      ik zorg wel dat je een bordje bij de mengtafel krijgt!

gaat niet door , ik huur een extra tech en bereken dat door aan jou.

o, dat moet dan maar..
                      Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• Ibvee
                        • Nov 2002
                        • 714

citaat:
                        gaat niet door , ik huur een extra tech en bereken dat door aan jou.
                        Hele scherpe oplossing! Ik hou zelf ook altijd wel van even rust om te eten, en ik denk dat k niet de enige ben...
                        De groeten => Micha

Comment

• discomidway
                          • May 2005
                          • 140

citaat:Geplaatst door showband

ergernis:

Wat is het de laatste tijd met DJ's die willen inprikken? [?][?]

De laatste paar klussen elke keer gezeik 'waar is mijn monitor?'. 'Je moet een van die monitors van de band weghalen en bij mij zetten'. [B)]

Die gasten komen na de soundcheks tijdens het crew eten binnenkakken, verdienen meer gage dan een bandlid. En gaan ineens lopen zeiken, panieken en mensen rondsturen. Dat de band maar allemal verloopjes en spullen moet leveren terwijl ze al gratis de hele pa mogen gebruiken voor hun set op door te prikken. [xx(]

En nog geirriteerd ook dat je ze erin gaar laat stoven omdat je nou eenmaal wil eten en het gewoon hun probleem is. [V]

Het is de laatste tijd steeds vaker raak.

Moest laatst draaien met de Wc experience en ik stond te kijken da ik monitor kreeg ;D en ik heb geen eens bove de 0 db gedraaid goed he (A)

groeten tom

Comment

• jans
                            • Feb 2003
                            • 869

Klanten die vragen om een podium te belichten en later klagen dat ze in de zaal niets konden lezen van de programmaboekjes en zaallicht aan is zo storend.
                            De volgende keer vraag je netjes of de zaal ook moet worden verlicht en geeft aan wat dat gaat kosten. Dan hoeft het ineens niet meer.

Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• rinus bakker
                              • Mar 2002
                              • 5430

citaat:Geplaatst door mtouch
                              Helaas allemaal uit het leven gegrepen:

16. Je vraagt op een sjieke locatie voor de zekerheid of er bij een productiebespreking ook iemand van de bouwkundige dienst aanwezig kan zijn voor de zekerheid. In plaats daarvan wordt dan een of andere secretaresse meegestuurd, met als gevolg dat je dan nog geen spijkers met koppen kunt slaan: "De maximale vloerbelasting is hier 400kg/m2." Er zit een parkeergarage onder dus je geeft aan dat je denkt dat het dan wel 4000 kg/m2 zal zijn, want anders mochten wij op dit stuk vloer nu niet eens staan met zijn vieren. "Ik ga niet in discussie, dit heb ik opgekregen!" Zucht...
                              Die van die 400kg/m² is misschien inderdaad wat te weinig, maar als jij gaat vertellen dat 4000kg/m² vloerlast in een zaal dan wel zal kloppen omdat er een parkeergarage ONDER zit heb ik de indruk dat je er nog erg weinig van snapt.
                              De beruchte systeemvloer van de NCC-Statenhal is zo'n voorbeeld van eerst heel grote getallen noemen, maar later bleek dit allemaal 100%l*lkoek. En was de firma die dit gedrocht had geleverd prompt failliet

een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• rinus bakker
                                • Mar 2002
                                • 5430

citaat:Geplaatst door Strat
                                Tja en muzikanten (ik als geluid):
                                Grote ego's die denken dat je kunt toveren . . .
                                Tot die klasse behoren heus niet alleen de muzikanten hoor.
                                Er zijn heel wat producers/opdrachtgevers/organisatoren/regisseurs en andere technisch volslagen amateurs die denken dat je kunt toveren.

"Waarom kan dat nou niet, we zetten zelfs mensen op de maan"
                                en meer van dat soort van elke vorm van intelligentie gespeende uitspraken.
                                Eerst het technische budget zoveel mogelijk (en ten eigen voordeel) uitkleden en dan daarna instant technische hoogstandjes verwachten.

een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

Working...