Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gerrit Hurkens
    • Dec 2000
    • 252

Het ziet er naar uit dat dit wel eens het langste topic van het forum zou kunnen gaan worden.

Ik had in den beginne (hoe lang is dat wel niet?) eens aangeboden om er een echte hele webpagina aan te besteden.

En alhoewel het onderwerp nu zo'n 31+ pagina's is, zal ik me er binnenkort maar eens weer aan wagen.

Erg top dat iedereen dit forum actief houdt.
    \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

Comment

• ejxam
      • Jun 2005
      • 44

Mensen,

Ik zie hier dat jullie nogal iets hebben tegen amateur DJ's, maar hoe zijn jullie zelf ijgenlijk begonnen??? Ik ben nu 4 jaar besig, en merk van mezelf dat het de goeie kant op gaat, maar het zal zeker nog 10 jaar en vooral duizende euro's kosten voordat ik net zo professioneel ben als jullie.

En dat ik met de computer draai is niet omdat ik niet anders kan, dat is omdat ik daar niet genoeg centen voor heb.

En ik vind 't toch best relaxd dat ik voor 50 euro een knalfeest kan verzorgen.

Groetjes DJ Mighty MaXX, een dj met raveland boxen, en showtec sh*t, proud off
      Homo sapiens non urinat in ventum.

Comment

• ST
        • May 2005
        • 32

citaat:Geplaatst door ejxam
        En ik vind 't toch best relaxd dat ik voor 50 euro een knalfeest kan verzorgen.
        Ga eens voor een spiegel staan en zeg dat nog eens hardop ... [V]
        Moet dat nou ?

Comment

• Stijn Vanstiphout
          • Oct 2000
          • 1160

Zijn stelling wordt nog extra kracht bijgezet door z'n creatieve URL

mvg,
          Stijn Vanstiphout,
          LVL Multimedia
          België

Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

Comment

• rene.derksen
            • Feb 2004
            • 649

achja... ejxam.. wij vinden het niet erg wat je hebt, wat we wel erg vinden is dat zulke gastjes feestjes afpakken van de prof's wat zal resulteren dat je zelf over die 10 jaar geen werk meer hebt...
            Licht is altijd zwaar.

Comment

• mtouch
              • Feb 2005
              • 58

Exjam, hoe kom je er nou bij dat er op je neergekeken wordt? Daar gaat het helemaal niet om. "Wij professionals" (als ik dit minder arrogant kan uitdrukken hoor ik het graag ) hebben er totaal geen problemen mee als beginners voor € 50,- een knalfuif weten neer te zetten. Zolang dat maar binnen de reële mogelijkheden van die € 50,- blijft en je eerlijk tegen je klanten bent.

Waar menig professional WEL iets tegen heeft, is tegen mensen die zich voordoen als een groot bedrijf en zich gelijkwaardig opstelt aan b.v. grote verhuurbedrijven. Deze laatste categorie investeert de laatste tijd enorm in veiligheid en arbo-aanverwante-zaken. Dit doen ze niet alleen omdat het nu eenmaal the right thing to do is, maar ook omdat ze als belangrijk(er)e speler in Nederland veel meer in de kijker staan en een voorbeeld functie hebben. Bovendien (even als voorbeeld); op mijn werk worden podiumelementen op karren vervoerd, om de simpele reden, dat het personeel het zal weigeren als ze een voor een in de auto getild moeten worden. Kleine beginnende DJ's zijn nog in de positie om zelf te bepalen of ze dat willen doen.

Maar goed...Dus het gevolg hiervan is, dat het eindproduct van die grotere bedrijven uiteindelijk duurder wordt (of in ieder geval niet goedkoper) en ze al deze investeringen graag terug willen verdienen. En dan komt dus het moment dat de verhuurbedrijven opdrachten gaan verliezen aan beunhazen die misbruik maken van de onwetendheid van de klant en zeggen dat ze voor minder geld exact hetzelfde krijgen als bij de concurrent. Maar dat de concurrent degene is die wel aan alle voorschriften voldoet, dat zeg Dhr. B. Eunhaas er niet bij... of sterker nog; hij is zich zelfs van geen kwaad bewust.

En als je als verhuurbedrijf een aantal keren ZOIETS overkomt, tja, dan ga je vanzelf een beetje neerbuigend praten over deze mensen. Niet omdat ze geen leuk feest aan kunnen bieden, niet omdat het geen aardige mensen zijn, niet omdat we ze amateurs vinden zonder eerst met ze te hebben gebabbeld, maar simpelweg omdat het niet eerlijk is, en deze keer niet omdat zij groot zijn en ik is klein, maar in dit geval dus andersom.

Kortom, niks tegen beginnende mensen die met weinig budget een knalfeest kunnen realiseren, zolang je maar eerlijk bent en je niet groter voordoet dan je bent. Kom je overigens ook buiten deze branche een stuk verder mee.

En Exjam, ik generaliseer nu even, ik wil je absoluut niet persoonlijk aanvallen, maar ik denk dat ik zo nu aardig het gevoel uitleg waar jij commentaar op gaf. Als jij gewoon wel netjes je zaakjes op orde hebt en lekker bezig bent en op die manier kunt groeien, des te beter, dan hebben we er over een tijdje weer een "ouwe rot" bij die op dit soort fora dingen schrijft als "Ik weet nog wel dat ik vroeger voor € 50,- een heel feest kon doen, maar ja, tegenwoordig met al die regels, lukt dat niet meer..."

Comment

• luc2366
                • Jul 2002
                • 1161

@EXJAM:
                EIgenlijk
                beZig
                merk OP of VIND van mezelf
                goeDe kant
                duizendeN
                relaxEd

wat HEEL veel taalfouten voor 1 post!

ivm dat draaien met ILLEGAAL gedownloade muziek: kostte jou PC (laptop neem ik aan?) ook niet aardig wat centen? Kon je die niet beter steken in LEGALE cd's???
                En het computerprogramma waar je mee draait... kost toch ook aardig wat??? Of is dat OOK een gekraakte versie die je ILLEGAAL "vond" op 't internet

Comment

• rene.derksen
                  • Feb 2004
                  • 649

kosten 2 goede cd spelers niet netzoveel als 1 goede laptop
                  Enne tjah mijn 1500 ummers zijn ook legaal, en mijn pcdj FX versie ook [:I] moet zeggen dat het goed werkt maar als ik ECHT zou draaien (ik ben geen dj en draai niet voor andere ) Dan zou ik de hele zooi weggooien en beginnen met goede kwaliteit muziek (ik heb met alles liever dat het wat meer geld kost dan dat ik het 3x over de balk kan smijten) Ik moet eerlijk toegeven dat ik mijn PCDJ niet meteen weg zou gooien en ook niet ALLE muziek, maar zo langzamer hand zal dat allemaal aan orgineele dingen komen te vervangen.
                  Licht is altijd zwaar.

Comment

• berth
                    • Apr 2004
                    • 52

Leuk idee zo'n ergernissen top 10!
                    Ik erger me dood aan mensen die op dit forum alleen maar commentaar leveren ,met name op grote produkties (live8 b.v.)licht is niet mooi ,geluid is kut ....etc. die er alleen maar van kunnen dromen om ooit eens op zo'n produktie te kunnen werken.
                    Veel mensen die geen idee hebben wat er voor komt kijken om deze shows tot stand te brengen.
                    Groetsels!

Comment

• ralph
                      Banned
                      • Aug 2000
                      • 2649

Nieuwe ergernis:
                      Omrijden voor een gemelde file en dan vanaf je omleiding ( ruim half uur) zien dat op de weg waar de file stond gemeld helemaal geen file is, sterker nog....stond klem in de omleiding....sukkels zijn het!

Comment

• stekelvarke
                        • Dec 2004
                        • 1062

@alle illegale downloaders(hiermee bedoel ik niet iemand die 2 gedownloade cd'tjes heeft ofzo): ik hoop dat ze jullie vroeg of laat eens pakken.

@berth:ik lever op grote en kleine dingen commentaar.
                        Bij live 8 in londen vond ik het licht echt lelijk en dat zeg ik dan ook. Ok het is leuk om op zo'n grotte productie te werken, maar dat wilt niet zeggen dat je het niet goed of slecht mag vinden.
                        Ook weet ik wat er allemaal bij komt kijken. Want zo simpel is het inderdaad niet. Maar dan nog mag het wel "goed" zijn. Er zijn genoeg grote producies waar het licht en geluid echt wel goed is!
                        exit night into LIGHT

Comment

• kelsson
                          • Sep 2003
                          • 40

Al eerder genoemd als ergernis van LJ : Mensen die denken dat je de DJ bent en verzoekjes komen aanvragen.

Antwoord : "Is goed, welke kleur wil je hebben ?" Dan snappen ze d'r geen fuck meer van van.
                          Ook geprobeerd : "Zie jij een CD-speler ?"Maar meestal snappen ze dan nog niet wat ik bedoel.

Ik heb zelfs een keer een stuk wit Gaffa op m'n tafel geplakt met daarop : "IK BEN GÉÉN DJ !!!" En dan nog ...

Ook leuk : Publiek dat vlak voor een break in een nummer tegen je aan komt zeuren dat de muziek te hard staat...

Bijna klaar. Nog 5 minuutjes ...

Comment

• DJ_Compact
                            • Jan 2004
                            • 234

Mijn grootste ergernis was toch wel dat we 7 uur gebouwd hadden op een show. We moesten een paar uurtjes wachten totdat de show begint en vlak voordat ze willen beginnen breekt er noodweer uit. De organisatie laste de show af en we konden meteen weer de boel afbreken in het noodweer... Grmbl, je helemaal kapot werken voor niks[V]
                            Mjaaaa....

Comment

• stekelvarke
                              • Dec 2004
                              • 1062

je werdt toch nog betaald hoop ik?
                              exit night into LIGHT

Comment

• DJ_Compact
                                • Jan 2004
                                • 234

citaat:Geplaatst door stekelvarke

je werdt toch nog betaald hoop ik?
                                Tuurlijk, de organisatie betaald gewoon alles en ik krijg dan gewoon mijn loon van mijn baas. Maar ik vind het gewoon jammer dat we hebben zitten stressen en in het zweet hebben zitten werken helemaal voor niks. De show is namelijk altijd het hoogtepunt van een dag bouwen en als die er dan niet is vind ik dat erg jammer...
                                Mjaaaa....

Comment

Working...