Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • keenoncoolstuff
    • May 2003
    • 695

citaat:Geplaatst door Dj Mark

Muzikanten die vinden dat het zaal-geluid niet goed is, en wijzen dat er iets meer hoog in moet, terwijl ik het goed vind (ik stond in de zaal dus ik hoor het beter), even doen alsof je aan het knopje draait en voila, het is opeens wel goed zonder dat er iets verandert is
    Weet je zeker dat hij niet gewoon zichzelf wat harder op de monitor wilde hebben..? [B)]
    All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
    If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• Mark-LED
      • May 2004
      • 822

Nee want dan gaf ie dat wel aan. Hij wees naar de PA, toen naar boven, toen met duim en wijsvinger een gebaar maken van 'stukje omhoog'. Dat lijkt niet op meer monitor.

Comment

• voederbietel
        • Feb 2005
        • 197

ik heb er weer 1 bij!

sta je te draaien op een festival, komtr de dj die na jou komt een half uur van tevoren het podium op(hij moest een kwartier, ik 1,5 uur) met zijn cd koffer die vol zat mmet rotzooi. of ik ff me cd koffer aan de kant wou zetten want hij moest nog zijn koffer ordenen. als je dan zegt dat hij dat op die flightcases achter mij kan doen gaat die je uitschelden en staat binnen de kortste keren zij hele familie op het podium[}]

denk je alles gehad te hebben, staat hij ineens 5 minuten vordat hij op moet met het probleem dat hij geen verloopje heeft voor zijn koptelefoon (tulp naar jack)en of hij die van mij mocht lenen(als je dan nee zegt (omdat ik snel weg moest), krijg je weer een zooi ziektes over je heen)[}]
        uiteindelijk ben je klaar en als je dan wegloopt krijg je de eerste klanken van de r/b en bubling te horen en het publiek loopt weg

de organistatie houd er de volgende keer rekeningmee dat alleen de dj's op het podium staan
        ik hoop het[?]
        Met vriendelijke groet,

Frans Jansen

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4524

Nee want dan gaf ie dat wel aan. Hij wees naar de PA, toen naar boven, toen met duim en wijsvinger een gebaar maken van 'stukje omhoog'. Dat lijkt niet op meer monitor.
          overschat niet het inzicht van de muzikant. "jouw installatie" (wijzen naar speaker) "moet harder want ik hoor niets" (vinger in de lucht).

Bij twijfel even gewoon naar voren lopen en vragen. Of met de headset overleggen met het podium.

Jij dénkt nu dat je een domme vraag kreeg die je met een fake oplossing oploste. Het kan ook zijn dat de muzikant een keer vraagt. En daarna denkt "de show must go on. volgende keer een andere PA huren".
          lekker belangrijk!

Comment

• William
            • Oct 2002
            • 233

ergenis punt #5723409

Darkraver & MC Ruffian (schrijf je dat zo?)

Ik moest laatst licht schuiven in een discotheek en onze grote gekleurde vriend zou komen draaien. Om 4u komt hij helemaal strontzat binnengelopen, maakt er 1 grote teringzooi van, klimt op de dj decks, trekt zo'n beetje al zn kleren uit, k4nker dit k4nker dat. En de MC met een arrogante kop rondlopen en iedereen een grote bek geven.

Die gasten staan op mijn zwarte lijst
            V*L...........punt

Comment

• DeMennooos
              • Aug 2000
              • 1416

DJ's en aanverwante artikelen zijn toch per definitie een ergernis. Eigenlijk zou die met stip en niet inhaalbaar op 1 moeten staan.

Lang leve de: "Weg met DJ's" T-shirts
              Greetz,

DeMennooos

Stagehands are the infantry of show business

Comment

• DJ.T
                • Nov 2002
                • 1502

Ho Menno, niet iedereen over 1 kam scheren!
                Alle Dj's draaien in het rood.
                Alle negers zijn lui.
                Alle Marrokanen stelen, enz enz.
                We're ready to party, are you?

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4524

citaat:Geplaatst door DJ.T

Ho Menno, niet iedereen over 1 kam scheren!
                  Alle Dj's draaien in het rood.
                  Alle negers zijn lui.
                  Alle Marrokanen stelen, enz enz.
                  Inderdaad. De laatste twee zijn niet waar!
                  lekker belangrijk!

Comment

• Mark-LED
                    • May 2004
                    • 822

citaat:Geplaatst door showband

overschat niet het inzicht van de muzikant. "jouw installatie" (wijzen naar speaker) "moet harder want ik hoor niets" (vinger in de lucht).

Bij twijfel even gewoon naar voren lopen en vragen. Of met de headset overleggen met het podium.

Jij dénkt nu dat je een domme vraag kreeg die je met een fake oplossing oploste. Het kan ook zijn dat de muzikant een keer vraagt. En daarna denkt "de show must go on. volgende keer een andere PA huren".
                    In dit geval zou dat zijn "hier spelen we nooit weer" maar ik begrijp wat je bedoelt [].

Bovendien, ik doe FoH & Monitor in 1 gecombineerde tafel (kleinschalig dus wil zat), monitor doe ik graag voor ze, maar FoH is mijn pakkie aan. Ik sta in de zaal met de speakers op mij gericht, heb een collega bij me waar ik mee overleg, dus ik ben van mening dat ik het geluid beter hoor dan iemand op het podium die achter de speakers staat.

Comment

• Spotter
                      • Nov 2003
                      • 77

citaat:Geplaatst door DeMennooos

DJ's en aanverwante artikelen zijn toch per definitie een ergernis. Eigenlijk zou die met stip en niet inhaalbaar op 1 moeten staan.

Lang leve de: "Weg met DJ's" T-shirts
                      ben wel wat irritante DJ's tegen gekomen, maar ook genoeg goede. Respect voor de spullen, voor de andere technici en geen/weinig kapsones. Zoals DJ.T ook al zei, scheer ze niet over een kam, dat is niet eerlijk tegenover de 'goeden'.
                      Flightcasedouwer en kabelslaaf

Comment

• Ibvee
                        • Nov 2002
                        • 714

hap hap hap.
                        De groeten => Micha

Comment

• DJ.T
                          • Nov 2002
                          • 1502

Soms moet je wel even toehappen
                          We're ready to party, are you?

Comment

• DeMennooos
                            • Aug 2000
                            • 1416

citaat:Zoals DJ.T ook al zei, scheer ze niet over een kam, dat is niet eerlijk tegenover de 'goeden'.
                            Nee, maar eigenlijk klopt de benaming DJ voor 99,9% van de zichzelf-DJ-noemende massa ook niet. Dat zijn domweg platendraaiers.

En die 0,1% die wel serieus is en behoord tot de echte DJ's weet dat zelf wel en trekt hier zich ook niets van aan.

En voor de goede orde, als ik het heb over echte DJ's heb ik het dus niet over types als Tiesto. Leuk plaatjes draaien kan die wel, maar de DJ uithangen zal toch lastig worden []
                            Greetz,

DeMennooos

Stagehands are the infantry of show business

Comment

• DJ_Compact
                              • Jan 2004
                              • 234

Gisteren, hardrock festivalletje in Heerlen. Een of ander bandje wat schijnbaar op Lowlands heeft gestaan was er ook. Er mocht niet te veel rook gebruikt worden. Ok, de hoeveelheid rook werd beperkt waardoor nauwelijks rook was. Komen ze constant aan dat er teveel rook is terwijl er niks is. Na afloop komt er ook nog zo eentje k*nkeren over het feit dat er teveel rook was waardoor hij niet kon zien waar die liep waardoor zijn gitaar overbrak (http://tpavahosting.battlefan.com/~o...s/DSC00153.JPG) Maarja, als jij als een gek gaat springen en dat soort gedoe op een iets te klein podium ben je het zelf schuld, ook omdat er op dat moment echt geen rook te bekennen was![B)][xx(] Dus idiote gitaristen is ook weer ergernis...
                              Mjaaaa....

Comment

• Strat
                                • Feb 2005
                                • 125

citaat:Ik sta in de zaal met de speakers op mij gericht, heb een collega bij me waar ik mee overleg, dus ik ben van mening dat ik het geluid beter hoor dan iemand op het podium die achter de speakers staat.
                                Tja, zijn natuurlijk allemaal anderen geweest, moet ook bekennen dat ik niet weet over wie ik het nu ga hebben, maar FOH . . .

Ben de laatste zes weken naar diverse (country)festivals geweest, gewoon lekker weekendje weg zal maar zeggen. Geluid was meestal oke, maar dat die FOH jongens nou niet in de gaten hebben dat er een solo gitarist een wereldsolo aan het spelen is. Gelukkig zat ik vooraan zodat ik zijn eigen versterkertje nog iets kon horen . . .

Of die andere die helemaal niets met de band te maken had. Constant zijn koptelefoon op, zang af en toe bijna niet te horen. Solo's had ie ook nog nooit van gehoord. De steel vond hij wel mooi, die stond "lekker" hard . . .

Ach, het valt natuurlijk ook niet mee om vier tot vijf uur alles bij te houden, maar af en toe kan ik me behoorlijk ergeren aan die FOH-jongens. Niet dat ik het beter kan, maar oren heb ik gelukkig wel en soms twijfel ik bij die heren wel een beetje. Sommige bandjes, artiesten zijn gewoon heerlijk om naar te luisteren. Als het geluid dan niet perfect is, erger ik me, gewoon als muzikant.

Comment

Working...