Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • voederbietel
    • Feb 2005
    • 197

als de jonge die het feest geeft er niet tegen kan dat met dit lekkere weer zijn gasten op het teras gaan zitten en nog niet gelijk naar binnen gaan en dus na een half uur boos wordt en weg loopt.
    geluid uit en eerst een half uur zoeken (wij niet maar anders staan we voor niks te draaien)

dat pas na een half uur hij terug is en na 2 uur hij weer binnen aan het dansen is

het was wel zielig voor hem omdat hij het zich heel anders had voorgesteld maar je staat toch even raar te kijken .
    Met vriendelijke groet,

Frans Jansen

Comment

• Gerrit Hurkens
      • Dec 2000
      • 252

Ik heb al meerdere pogingen ondernomen om er eens een gesorteerd lijstje van te maken. Toch maar eens (ik weet het, beloof het vaak) proberen het enigszins te charten dan. Het is redelijk veel werk omdat je vaak dezelfe vermelding maar totaal anders geformuleerd tegenkomt. Veel uitzoekwerk dus.

Na veel pagina's gelezen te hebben kan ik in ieder geval stellen dat wij veelal dezelfde ergernissen hebben.

Een paar smeuige toppers:
      [LIST][*]Gaffa-Leners[*]Dj's[*]Newbie's[*]Slechte fourage voorziening[*]Zaaleigenaren[*]"wilt u did en dit plaatje voor mij draaien?"(aan de lichttech)[*]Betweters[*]"Zou je nog 1 nummertje willen spelen/draaien?"[*]"Krachtstroom??????"[*]Dronkenlappen (gelukkig is er de maglite!!)[*]Belachelijke eisen[/LIST]Memorabele quote

En een groep die echt vragen om deportatie naar Boeroeboeroebaja (bij Schubbekutteveen links af voor degene zonder Carin, Karel of Kelly in de auto) zijn wannabebandjes die vader, moeder, opa's, oma's, oom's, tante's, neefjes, nichtjes, vriendjes en vriendinnetjes meenemen en die ook nog het liefst allemaal op het podium willen proppen. En als dat dan niet kan door beperkte ruimte maar gaan lopen verdwalen tussen je dimmers, versterkers en het liefst nog alle kisten vol zetten met half leeg gezopen glazen bier, breezah of andere rommel.
      Met Dank aan de Mennoos

Iedereen bedankt voor het leukhouden van dit topic!!!!!

Ff een ergernis van vroeger (pijnlijke herinnering):

Alleen licht hoeven bouwen/bedienen/afbouwen. Externe geluidsboer. Jij bent ruim op tijd klaar. Geluidsboer niet te bekennen. Komt uiteindelijk 1,5 uur van tevoren, maar heeft niet het IQ om iets harder, sneller en minder op te bouwen (bijna elk efx apparaat in apart kistje met dito bedrading. ) Toen de band een uur later begon dan gepland was de organisator al 3x volledig door het lint gegaan, waardoor hij ook gelijk gebanned had van enig voedsel en drinken. Sinsdien dus bij elke klus eigen spul mee (en da's al jaren een goede gewoonte gebleken).
      Bijkomend was er geen vrachtwagenchauffeur voor terug. Sta je daar in heelergverwegbeek.
      \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

Comment

• mac tecson
        • Feb 2006
        • 348

Ook een ding waar ik me op het moment zelf enorm aan heb geergerd, maar nu kan ik wel om lachen.
        Na een klus op school (eindejaars stunt) waren we aan het afbreken. Nu is onze aula helemaal boven in de school op de derde verdieping en die verdiepingen zijn ook allemaal er hoog, dus een flinke hoogt. er zit dus ook een lift in het gebouw; daarvan hadden de belangrijke personen op die dag een sleutel gekregen (normaal alleen personeel en mensen met krukken ed) Nu waren er een aantal mensen die op 1 op andere manier ook een liftsleutel hadden en die gingen dus lekker met de lift op en neer. Een een gegeven moment zitten ze met z'n 12-en in de lift terwijl er maximaal 8 in mogen. Ze gaan naar de kelder toe en je raadt het al: de lift schiet een paar cm door en zit dus vast met iedereen erin.
        De pech was dat alles nog boven stond. We dachten; ach dan ruimen we wel eerst alles op en dan brengen we als laatste alles naar beneden, maar het duurde best lang en die verhuurtoko kwam er al aan.
        Dus dan alles maar via de trap . Iedereen maar gevraagt of ze wat klein spul naar beneden willen brengen. gelukkig was een groot aantal heren bereid even de handen uit de mouwen te steken. Chapeau voor de kerels die de grote kabelkisten naar beneden hebben gebracht

Maar ik erger me dus best wel aan mensen die helemaal niets doen en anderen het werk laten doen. En dan vervolgens met z'n allen in de lift gaan zitten terwijl je die hard nodig hebt.

Comment

• Orbis
          • Feb 2004
          • 217

dit weekend nog maar eens vastgesteld als dikke ergernis:
          sporthallen waar rubber matten uitgerold liggen ter becherming van de vloer, die niet getaped zijn en daar dan met een hoogwerkertje over moeten, blijft gegarandeerd telkens een poot achter vast haken!!
          sex, drums & rock \'n\' roll

Comment

• nielsg
            • Apr 2006
            • 24

of als ze zo afgeplakt zijn dat er bollingen in zitten en halver wegen iemand op z'n m*il gaat

Comment

• MEEO Licht en Geluid
              • Nov 2005
              • 950

Of heb je net de richtmicrofonen ingestelt en afgeregeld, komt dr zoon man aan, 'waar is dit schuifje voor' en fade hem dan helemaal naar beneden. Mag je weer overnieuw gaan beginnen!
              MEEO Audio Licht Rigging,
              Mark van der Werff
              Groningen

Comment

• sjoerd1990
                • May 2006
                • 8

en daar heb je nu witte gaffa voor om aan te geven hoe hoog iets moet:P

Comment

• jurjen_barel
                  • Jun 2003
                  • 3150

Originally posted by sjoerd1990
                  en daar heb je nu witte gaffa voor om aan te geven hoe hoog iets moet:P
                  Nou, nee. Witte gaffa heb je om onder je kanalen te schrijven welke mic het is (waar deze voor wordt gebruikt).
                  Om in te regelen gebruik je je gainknoppen.

Ergernis: Delft met zn parkeerproblematiek als je naar het werk moet!

Comment

• rene.derksen
                    • Feb 2004
                    • 649

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
                    Of heb je net de richtmicrofonen ingestelt en afgeregeld, komt dr zoon man aan, 'waar is dit schuifje voor' en fade hem dan helemaal naar beneden. Mag je weer overnieuw gaan beginnen!
                    Ik snap de ergenis, maar als iets uitgefade wordt, fade je em toch gewoon weer in tot op een bepaalde grens, je hoeft verder toch niks opnieuw te doen?
                    Licht is altijd zwaar.

Comment

• Ibvee
                      • Nov 2002
                      • 714

Nou, nee. Witte gaffa heb je om onder je kanalen te schrijven welke mic het is (waar deze voor wordt gebruikt).
                      Om in te regelen gebruik je je gainknoppen.
                      Ik denk dat mister bedoeld dat je nog weet waar je fader stond...

Ik snap de ergenis, maar als iets uitgefade wordt, fade je em toch gewoon weer in tot op een bepaalde grens, je hoeft verder toch niks opnieuw te doen?
                      Als je een meting maakt met een sweep, pink noise of iets dergelijks, is het meestal een meting die wat tijd nodig heeft voor ie alle gegevens heeft verzameld. Als de mic omlaag wordt geschoven veranderd de karakteristiek, en vooral ook het niveau van het signaal waardoor de meting naar de klote is. En je dus weer opnieuw moet beginnen.
                      De groeten => Micha

Comment

• sjoerd1990
                        • May 2006
                        • 8

ja ik bedoelde inderdaad dat je nog weet waar je fader staat bijvoorbeeld: als hij staat op +5.5 db dan plak je daar een tape je. ik zei wit omdat het beste zichtbaar is omdat de meeste tafels zwart zijn en je in het donker werkt.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                          • Nov 2005
                          • 950

Originally posted by sjoerd1990
                          ja ik bedoelde inderdaad dat je nog weet waar je fader staat bijvoorbeeld: als hij staat op +5.5 db dan plak je daar een tape je. ik zei wit omdat het beste zichtbaar is omdat de meeste tafels zwart zijn en je in het donker werkt.
                          Maar moet je dan bij 24 kanalen tape zitten plakken over je subgrouptoewijsknopjes (leuk woord voor scrabble)?

Lijkt me niet hea
                          MEEO Audio Licht Rigging,
                          Mark van der Werff
                          Groningen

Comment

• TPL
                            • Jan 2005
                            • 63

Je kan natuurlijk ook gewoon met je gains mixen, je faders zet je allemaal op 0 dB, en dan mix je je gains, als er dan zo'n malloot aankomt die aan jouw schuifjes gaat zitten, hoef je hem alleen terug te schuiven naar 0.
                            als blikken konden doden stopten ze er geen groenten in

Comment

• sjoerd1990
                              • May 2006
                              • 8

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
                              Maar moet je dan bij 24 kanalen tape zitten plakken over je subgrouptoewijsknopjes (leuk woord voor scrabble)?

Lijkt me niet hea
                              dan zet je op het tapje eronder dat hij op +5.5 moet staan. of je maakt een exceltje waar je dat standaart in zet. komop beetje creabea

Comment

• mac tecson
                                • Feb 2006
                                • 348

of gewoon er voor zorgen dat je hok dicht is of dat er iemand bij is. Anders gewoon deksel erop.

Comment

Working...