Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Roel_CX
    • May 2006
    • 49

ik heb ook nog wel een leuke.
    een soort benefiet, georganiseerd door de 16-jarige studenten van een muziekhumaniora. enkel 4 zangmicro's en de vleugelpiano versterken.
    Kom je daar aan met 10 kanaals Yamaha mixertje. Blijkt er een orkestje te zijn, en band met drum, vibrafoon, gitaren, bas en zang.
    Wij gaan vragen aan de organisatie waarom ze daar niks van gezegd hadden. De band zou de drum zelf versterken met eigen materiaal, vanop het podium.
    mooi niet hoor: 32 kanaalstafel laten afkomen, extra multi, micro's en fx, en een extra man (we waren maar met twee voor licht, geluid en hulp op podium). Gelukkig hadden we die mogelijkheid!
    Ze hebben wel bijbetaald, maar toch: oppassen voor slechte communicatie dus!

Comment

• Ibvee
      • Nov 2002
      • 714

Originally posted by misterBoem
      Je kan natuurlijk ook gewoon met je gains mixen, je faders zet je allemaal op 0 dB, en dan mix je je gains, als er dan zo'n malloot aankomt die aan jouw schuifjes gaat zitten, hoef je hem alleen terug te schuiven naar 0.
      Jahoor, die faders zitten er voor nix op. Kunnen we jou net zo goed een tafel geven zonder faders, als je die dingen alleen gebruikt om t kanaaltje mee aan of uit te zetten heb je genoeg aan een mute knop dacht ik zo...
      De groeten => Micha

Comment

• AllroundRoLo
        • Jan 2006
        • 52

Heb morgen weer eens een drive -inn.

Tot mijn grote geluk ben ik deze hele week gebeld met verschillende vragen zoals;

We doen een quiz en hebben daar een laptop met muziek bij, kan deze worden aangesloten???

Kun je een verlengkabel meenemen voor de beamer???

We hebben graag 2 microfoons voor dit en dat???

Heb jij die en die muziek want dat willen ze veel horen???

vond het echt top dat ze me ff belde, alles kan maar wel van te voren melden. Denk dat dit overigens mijn beste feestje ooit wordt morgen.

Comment

• Lighting
          • Sep 2004
          • 209

op een hardstyle avond

top van de avond je draait op de vloer 117 db (gemeten)

komt een mannetje naar je toe, doe eens wat aan dat geluid het is bijna niet te horen...................

toen viel ik van mijn kruk

ik heb hem even gevraagd of hij zijn gehoortoestellen thuis had gelaten maar dat was ook niet het geval

vraag me af hoe hard je dan moet draaien 125 130 160 ??????
          LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

• Banned
            Banned
            • Dec 2003
            • 951

Hahahahaha hardstyle kan niet hard genoeg !!!!

Die vragen stellen ze mij ook vaak op hardcore feesten.

Dat is daarom ook een van de redenen dat ik ze steeds minder doe !

Comment

• timleurink
              • Mar 2005
              • 121

Een kok hoort te vragen hoe je je biefstuk wil hebben. Maar ik ben het ermee eens een doorgebakken biefstuk is voor de doetjes onder ons..

Comment

• tomv
                • Jun 2003
                • 331

Na een halve dag een voorstelling gebouwd te hebben in de gietende regen heb ik er weer eentje bij: REGEN
                Tom

Comment

• DJ_Compact
                  • Jan 2004
                  • 234

Duitse coverbandjes die de truss gezakt wilt hebben om een banner op te hangen. Volgende keer is het dikke neus drie bier, want nadat we de truss weer omhoog hadden kwam het volgende bandje aan wat eerst moest. Lang leve de ladder!
                  Mjaaaa....

Comment

• DJ.T
                    • Nov 2002
                    • 1502

Originally posted by DJ_Compact
                    Duitse coverbandjes die de truss gezakt wilt hebben om een banner op te hangen. Volgende keer is het dikke neus drie bier, want nadat we de truss weer omhoog hadden kwam het volgende bandje aan wat eerst moest. Lang leve de ladder!
                    Grosse nase, drei bier....
                    We're ready to party, are you?

Comment

• jimi
                      • Sep 2005
                      • 39

Ik heb er nu ook 2.

ik gister avond hard aan het werk in een feesttent achter de bar, komt de man van het geluid er aan, leuk geluids setje.
                      In het begin van de avond werden er mp3'tjes gedraait, dat klonk nog wel normaal.
                      Maar op een gegeven moment komen er wat artiesten, 5 zangers om precies te zijn die allemaal om ste beurten 5 nummers zongen.
                      Deze aardige meneer van het geluid had z'n geluid zo hard staan en er zat zo vrezelijk veel hoog in dat wij de klanten niet meer konden helpen en ik nu nog een piep in mn oren heb, terwijl ik nog naar hem toe ben gegaan om te vragen of hij het wat zachter wou zetten of er wat hoog uit te halen ( meneer zat aan de zijkant van het podium zonder monitor of wat dan ook)
                      dat was 1.

Toen kwam er een zanger aan zetten die op zn vingers begon te fluiten door de mic en over die set wat dus als reactie gaf dat de hele tent in 1 keer naar zijn of haar oren greep maar nee deze man snapte het niet en bleef het gewoon doen.

conclusie: volgende keer als ik weer achter de bar moet staan neem ik m'n oordopjes wel mee

Comment

• jurjen_barel
                        • Jun 2003
                        • 3150

Originally posted by jimi
                        .. en ik nu nog een piep in mn oren heb
                        Kleine wist-je-dat: Wist je dat zo'n pieptoon betekent dat je weer een deel van je gehoor permanent kwijt bent? De frequentie van de toon die je dan een tijdje hoort, zul je dan voor het laatst in je hele leven horen.

Just for the info, dan kun je er in het vervolg meer waarde aan hechten.

Comment

• shure-fan
                          • Sep 2003
                          • 1046

en daarom draag ik altijd me doppen in een discotheek / kroeg / veel lawaai omgeving
                          Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• jurjen_barel
                            • Jun 2003
                            • 3150

Op zich vorige week best wel naar m'n zin gehad. Opera is niet helemaal mijn smaak, maar het was een leuk team en de eisen van de artistieke leiding waren een aantrekkelijke uitdaging. Ik heb het over "Angels in America" in Muziekgebouw aan 't IJ voor het Holland Festival. Tegen het einde van de week kende ik wel iedereen, maar bij het breken kwamen een paar extra mensen om sneller te kunnen werken. 2 of 3 kende ik nog niet.

Er moest een decor neer en zo'n jongen vroeg of 'ie mijn multitool kon lenen. Je raadt het al... Zodra ik weer het podium op liep (ik stond kabels te ontwarren op het zijpodium) was de jongen spoorloos verdwenen. Ik heb geen naam, dus kan niets beginnen. Voor de zekerheid meteen daarna een mailtje gestuurd naar alle betrokken organisaties om de medewerkers van die nacht te vragen of 'ie niet per ongeluk in de broekzak mee naar huis is gegaan. Tot nu toe nog geen reactie.

Ik weet alleen dat als ik zijn gezicht nog eens op een klus tegenkom, hij 3 meter voorsprong krijgt en wel heel hard moet kunnen rennen. En vanaf nu ben ik gewoon een egoistische zak die geen spullen meer uitleent aan collega's. Dit soort dingen zijn psu, je wordt er ook naar betaald om voorbereid naar een klus te komen, dus iedereen zorgt maar dat 'ie zo'n ding op zak heeft. Anders: jammer dan.

Comment

• mac tecson
                              • Feb 2006
                              • 348

ik zeg altijd: nee. als onbekenden er om vragen. Dat komt op goedwillende mensen misschien nogal bot over, maar ik neem het risico niet.
                              Ik heb hem al een keer terug gekregen met een afgebroken mes. Die jongen bood wel zijn excuses aan en wilde reparatie betalen (viel uiteindelijk onder garantie; in het kader van productie fout)
                              Maar dan zit je wel de rest van de klus te kijken met je afgebroken mes

Comment

• vasco
                                • Oct 2003
                                • 2567

Ik leen niks uit op klus op één uitzondering na, 3 trouwe collega's die ik ook persoonlijk zeer goed ken. Klinkt inderdaad bod maar heb al te vaak nieuw moeten kopen. Laat iedereen zijn eigen PSU maar in orde hebben.

Comment

Working...