Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fonzie
    • Nov 2006
    • 5

mijn top 10

- Gevaarlijke Rig (als je deze rigs in duitsland zou maken zouden ze je naar de maan schoppen)

- Geen eten maar wel beloofd door opdracht gever.

- Locatie die de aggregraat uit zet als de show 2 minuten over is zodat je geen breek licht meer hebt

- 1 laad en los deur. (helemaal vervelend bij beursjes waar al die kleine autotjes staan en je dan niet met je vrachtauto normaal het terrein op kan.)

- stagehands die voor het eerst mee gaan op productie en nog nooit een kist hebben gezien.

- mensen die vragen: wat doe je in het dagelijks leven?

- klapkaken, pepkoppen enz. een raar genoeg zijn ze altijd op de meest luxe feestjes

- 100 moeten lopen met je kisten voordat je plaats van bestemming bent omdat je er niet met een vracht auto kan komen.

- Prutsers (geen steels aan de lampen, losse bulbs uit de armaturen, geluid techs die sound checke met tiesto , 10x je trussje laten zakken omdat het er nog iets bij moet, mensen die al in de hoogwerker zitten en tussen het publiek door rijden als alle gasten en nog zijn. enz. enz. enz.

Comment

• Sikkie
      • Sep 2004
      • 126

Mensen die 's ochtends vroeg opgewekt en vrolijk zijn....

Comment

• MEEO Licht en Geluid
        • Nov 2005
        • 950

Originally posted by Sikkie
        Mensen die 's ochtends vroeg opgewekt en vrolijk zijn....
        ow dan moet ik niet met jou gaan werken

Laatst meegemaakt, en daarmee bij mij op nummer 1: locatie niet open, meneer had zich verslapen
        MEEO Audio Licht Rigging,
        Mark van der Werff
        Groningen

Comment

• ralph
          Banned
          • Aug 2000
          • 2649

met stip in de eregrnissen top 10...

Playbackende arcreuzels!
          www.dumpert.nl - Gewoon playbacken!

Comment

• som
            • Nov 2002
            • 787

een marktmeester die de vietnamese loempiaboer toestemming geeft zijn kar met electrische friteuse bij mij in te laten prikken,in de foh haspel..
            zijn verweer was dat de man normaal op de plaats van het podium stond en vanwege de verplaatsing moest ik nu maar zijn tekort aan kabels oplossen..
            toch maar uitgelegt dat ie wel een kabel mag lenen maar zelf een lege groep mag gaan zoeken
            Last edited by som; 20-01-08, 10:46.
            Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• kees22
              • Feb 2007
              • 110

met stip op 1

mensen die denken dat je alles tegelijk kan dus terwijl je nog uitgebreid bezig ben met inregelen gaan lopen zeiken dat het nog niet goed is.
              Ik kan niet zingen, maar mijn installatie helaas wel.

Comment

• shure-fan
                • Sep 2003
                • 1046

Originally posted by som
                marktmeester de vietnamese loempiaboer toestemming geeft zijn kar met electrische friteuse bij mij in te laten prikken,in de foh haspel..
                zijn verweer was dat de man normaal op de plaats van het podium stond en vanwege de verplaatsing moest ik nu maar zijn tekort aan kabels oplossen..
                toch maar uitgelegt dat ie wel een kabel mag lenen maar zelf een lege groep mag gaan zoeken
                loempia binnen handbereik (gratis loempia's of stekker eruit)
                Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• salsa
                  • Jan 2007
                  • 1315

Originally posted by kees22
                  met stip op 1

mensen die denken dat je alles tegelijk kan dus terwijl je nog uitgebreid bezig ben met inregelen gaan lopen zeiken dat het nog niet goed is.
                  Vooral Bands of Bandleden die notabene te laat kwamen en dus geen sound check konden doen en direct moesten gaan spelen bij aankomst....
                  Daaaaar erger ik me dan ook aan!!
                  Mee eens dus!
                  [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Beldog
                    • May 2004
                    • 140

Wanneer de complete band een kwartier later arriveert dan het geplande aanvangsuur en de organisator direct komt vragen of ze kunnen beginnen, dat vond ik eerlijk gezegd redelijk irritant...

Comment

• Funkmaster
                      • Dec 2004
                      • 204

sja, vervelend inderdaad, maar die mens doet ook maar zijn werk denk ik dan...

bij mij was het een scoutsovergang paar jaar terug. Vragen ze je om een bandje te komen mixen. Soundcheck mag niet wegens te luid en het stoort het praten van de mensen. Dan komt die zelfde man tijdens het eerste nummer van het optreden zagen dat het maar erbarmelijk klinkt... Sindsdien doen ze het daar lekker zelf :P
                      It's nice to be important, but it's important to be nice...

Comment

• DJ_matthias
                        • Jun 2005
                        • 620

bij het opbouwen van een jeugdbewegingsfuif:
                        de organisatoren zijn er altijd al zo snel bij voor het zetten van de nadars/herassen dat ze de backstage al helemaal afsluiten van de zaal terwijl wij daar 20 keer per uur de doorsteek moeten maken. Alles mooi en proper vastgemaakt met ty-rips, herasklemmen, ...
                        daar sta je dan... wie had er de kniptang op zak?

allemaal leuk en wel dat ze het mooi en degelijk afsluiten maar doe dit alsjeblief als wij klaar zijn met ons werk!
                        we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
                        Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• jurjen_barel
                          • Jun 2003
                          • 3150

Originally posted by DJ_matthias
                          Alles mooi en proper vastgemaakt met ty-rips, herasklemmen, ...
                          daar sta je dan... wie had er de kniptang op zak?
                          Ook een ergernis, ookal weet ik niet of 'ie mijn top10 zal bereiken: dat nog niet iedereen met een multitool rondloopt. Ondanks dat mijn SwissTool X door uitlenen al een keer is gejat, betrap ik mezelf er nog steeds op dat ik een enkele keer dat ding weggeef. Welliswaar met de boodschap erbij dat ze zelf toch echt zo'n ding moeten aanschaffen (desnoods voor een tientje bij de locale bouwmarkt).

Comment

• Jan van Duren
                            • May 2004
                            • 204

ergenissen

Geluidsplan gemaakt voor een school show met een live band van de ouders. Blijkt op de avond zelf er opeens een mevrouw met een dwarsfluit mee te spelen. Enfin, ze had een eigen microfoon. Deze dus aangesloten en terug naar de FOH tafel even PFL'en en zowaar de microfoon deed het. Mevrouw speelt een stukje en blijkt dan iedere keer de microfoon uit te zetten. Maar vergat hem dan wel aan te zetten tijdens het volgende stukje spelen. Was gelukkig nog tijdens het soundchecken. Dus maar evenwat gaffa tape er om heen geplakt.

bemoeials in kroegen
                            mensen die niets begrijpen als je er door wilt met je spullen en dan nog vervelend worden ook
                            dronken mensen die ieder keer hun glas bier bij je mengpaneel willen neerzetten. Zelfs als er maar een heel smal randje is.
                            enz, enz, enz

Comment

• Mikey
                              • Jan 2008
                              • 1

om mijn eerste post maar hier te zetten.

wij hebben een installatie's geregeld in een voetbal kantine.
                              werkt perfect, wordt ik dit weekend gebeld dat het geluid buiten niet te verstaan is. de eigenaar was er zelf niet dus iemand anders moest het regelen die dag. kom ik daaraan neemt hij me mee naar buiten om te luisteren blijkt dat ze veregeten zijn de speakers op te hangen.
                              kon mijn ogen niet geloven

greets mikey

Comment

• ikweetvannix
                                • Oct 2006
                                • 66

Met stip op één, ook al eerder genoemd,

- Artiesten die te laat komen, en echt persé dat ene restaurantje zoeken waar ze ooit vijf jaar geleden ook zo goed gegeten hadden, waardoor er geen tijd over blijft voor de soundcheck (die toch al vervelend is als je iedere dag met andere spullen moet werken)

Verder het gebruikelijke...

- Gerbers, Leermeneeren, Maglites, Shurfires, Gaffer... alles wordt geleend/gejat/verloren/<vul in>

- Met je gare hoofd, om één uur 's nachts laden bij het oude Vredenburg in de stromende regen, da's ook niet leuk... gelukkig verleden tijd

- Stagaires die te laat komen, en daar heel laconiek over doen... Dan ben je bij mij echt aan het verkeerde adres.

- Prutsers (DJ's die niet snappen waarom jij graag een DI na dat gammele setje van ze wilt hebben, of wat een DI uberhaupt is)

- Amateurgezelschappen mét "lichtman" ("Ik heb op jullie website gelezen wat er is, en ik wil graag alles gebruiken...)

- Dubieuze verloopjes

- Aarding, of gebrek daaraan
                                Last edited by ikweetvannix; 20-01-08, 17:36.
                                "Speakons in je oren..."

Comment

Working...