Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj-wojcik
    • Jul 2008
    • 911

Originally posted by MusicXtra
    Op een groot schuurfeest het hele podium van stroom voorzien voor de back-line, soundcheck gedaan, alles prima voor elkaar.
    Lekker gaan eten en een half uurtje voor aanvang van het feest weer terug gekomen. Blijkt één of andere pisnicht die zichzelf elektricien noemt alle 220V bekabeling van het podium losgetrokken te hebben, meneer vond dat het onverantwoord was om steeds stroomblokjes (2 stuks) door te lussen ook al stonden er slechts een tweetal gitaar amps, een bas setje twee keyboards en wat gitaar effectjes op aangesloten

En afgelopen zondag ook een leuke: Gitarist produceert een bagger geluid alsof er 10 distortions in serie met zijn gitaar stonden.
    Mensen komen bij mij klagen, ik naar het podium, gitarist kwaad op mij en na een half uur (optrenden van 50 min.)komt hij op het idee dat de batterij van zijn voorversterker leeg is.
    Natuurlijk heb ik WEL een reserve bij me, aan hem gegeven, kon na afloop nog niet eens een bedankje af.
    En dat noemt zich een professionele muzikant.....
    tja,.. het batterijtjes probleem. Blijf je toch altijd houden denk ik. Zo heb ik ook iets soortgelijks mee gemaakt. Zo stond ik op een grote carnavalszitting voor de gemeente Kerkrade. En het duurde niet lang of er komt een zatlap naar de FOH die niet eerder weg ging voordat tie een blokbattarijtje kreeg voor zijn verlichte muts. Wat heb ik met die muts te maken. En wat heb ik er mee te maken dat zometeen zijn jas (die ook verlicht was) ook uit valt omdat hij geen andere battarijen bijzig had. Dus hij had er graag zo veel mogelijk. Na veel gezeur en gestuntel met zijn biertje heb ik hem een blokje gegeven en heb ik hem vriendelijk weg gewezen. Dat hij maar ergens anders moest gaan klooien met z'n muts.

ahggr.....pipo dat tie was...
    [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
    [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• speakertech
      • Jan 2008
      • 1697

Alleen de liedjes die in het karaokeboek staan heb ik bij!!!!!!!!!

Vraag: heb je %&$#((_&% ook bij?

Staat hij in de lijst?

Nee? Oke!

Heb je ))(##$%% bij ?

Enzovoort.......

Speakertech
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
      ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• DMiXed
        • Jan 2008
        • 370

Originally posted by dj-wojcik
        tja,.. het batterijtjes probleem. Blijf je toch altijd houden denk ik. Zo heb ik ook iets soortgelijks mee gemaakt. Zo stond ik op een grote carnavalszitting voor de gemeente Kerkrade. En het duurde niet lang of er komt een zatlap naar de FOH die niet eerder weg ging voordat tie een blokbattarijtje kreeg voor zijn verlichte muts. Wat heb ik met die muts te maken. En wat heb ik er mee te maken dat zometeen zijn jas (die ook verlicht was) ook uit valt omdat hij geen andere battarijen bijzig had. Dus hij had er graag zo veel mogelijk. Na veel gezeur en gestuntel met zijn biertje heb ik hem een blokje gegeven en heb ik hem vriendelijk weg gewezen. Dat hij maar ergens anders moest gaan klooien met z'n muts.

ahggr.....pipo dat tie was...
        ja zo kenne we dr nog wel een paar
        Jeroen van Geffen

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3150

Originally posted by dj-wojcik
          komt een zatlap naar de FOH die niet eerder weg ging voordat tie een blokbattarijtje kreeg voor zijn verlichte muts.
          Volhouden dat het speciale batterijen zijn en dat hij ze alleen voor 25 euro per stuk mee kan krijgen. Leert 'ie het snel af. Waarschijnlijk nog zat genoeg om te happen.

Comment

• dj-wojcik
            • Jul 2008
            • 911

Originally posted by jurjen_barel
            Volhouden dat het speciale batterijen zijn en dat hij ze alleen voor 25 euro per stuk mee kan krijgen. Leert 'ie het snel af. Waarschijnlijk nog zat genoeg om te happen.
            Was dat maar zo.:P Maar op zo'n momenten heb je hem veel liever verder van de mixer af dan dat ik 25 euries verdien Het waren ook speciale batterijen trouwens. Van de Aldi
            [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
            [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• Whitefarmer
              • Oct 2003
              • 1244

Op een groot schuurfeest het hele podium van stroom voorzien voor de back-line, soundcheck gedaan, alles prima voor elkaar.
              Lekker gaan eten en een half uurtje voor aanvang van het feest weer terug gekomen. Blijkt één of andere pisnicht die zichzelf elektricien noemt alle 220V bekabeling van het podium losgetrokken te hebben, meneer vond dat het onverantwoord was om steeds stroomblokjes (2 stuks) door te lussen ook al stonden er slechts een tweetal gitaar amps, een bas setje twee keyboards en wat gitaar effectjes op aangesloten
              Hoe heb je dit opgelost??
              Groeten John
              ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
              Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• DJ_matthias
                • Jun 2005
                • 620

gisteren op de boerenbuiten, elektro/drum n bass/booty feestje.
                geen al te grote poespas gemaakt.
                stond een JEM ZR33 vooraan op het podium schuin omhoog te spuiten.
                sorry aan de eerste rij die de rook af en toe in hun gezicht kregen maar er was nergens anders plaats.
                natuurlijk vond de eerste rij (die dan nog voornamelijk bestond uit sigaretten-rokende pubers) dit niet leuk en aangezien het toestel binnen handbereik stond werd het al snel naar beneden geduwd. had het al 2 keer teruggezet en aangemaand dat ze eraf moesten blijven.

derde keer toen ik niet oplette en de knop even induwde kwam er geen rook meer... ging kijken hadden ze gewoon HET DARMPJE UIT VAN DE JERRYCAN GEVEZEN EN ERNAAST GELEGD

deze morgen bleek dan ook nog dat ze snachts een detonator EN de afstandsbediening van de ZR hadden gestolen...
                we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
                Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• renevanh
                  • Oct 2004
                  • 2371

Originally posted by DJ_matthias
                  derde keer toen ik niet oplette en de knop even induwde kwam er geen rook meer... ging kijken hadden ze gewoon HET DARMPJE UIT VAN DE JERRYCAN GEVEZEN EN ERNAAST GELEGD
                  Typisch gevalletje "Even met security babbelen".
                  Slaat toch eigenlijk nergens op: rokers die lastig doen om rook...

Heb er ook weer eentje:
                  Bandje komt aan op locatie en wil kost wat kost eigen basversterker gebruiken. Mij best zeg ik als MON/stage tech.
                  5 minuten in de soundcheck komt de bassist naar me toe: "er komt alleen maar laag uit m'n versterker".
                  Tjsa... dat is vragen om een inkoppertje natuurlijk: "Het is een BASversterker...". Vond hij niet grappig :P
                  Einde van het liedje was dat zijn versterker/eq-geval/weetikveel gaar was en de basversterker van 't huis weer het podium op mocht.
                  *ZUCHT*
                  Als je je eigen spul wilt gebruiken: steek het in een flightcase, behandel het met respect en zorg dat het werkt!!
                  (En trek niet zo'n chagerijnige kop als het niet werkt...)
                  Last edited by renevanh; 16-08-09, 23:07.
                  Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Dirk Wijnen
                    • Dec 2006
                    • 189

Afgelopen weekend mee gemaakt, dat er jongeren onder het podium kropen en speak-on kabels uit de subs trokken. Als gevolg dat de hele linkerkant weg viel.
                    Het was als een grap bedoeld, maar als die grap niet grappig is, moeten ze het maar voor zich houden!!..
                    Uiteindelijk komt alles goed! Vraag niet hoe, maar dat is de uitdaging ;-) En blijf lachen!

Comment

• ajdeboer
                      • Feb 2009
                      • 198

Laatst ook een keer meegemaakt:

Klein klusje: 2 tentjes met een discussie (2 X-actjes en een EW165 per tentje) en een wat groter podium (2x PM en 2x SP15). Komen we aan, de laadklep van de bus is nét naar beneden, komt er al een oud kereltje aangescharreld die DAN al begint te zeuren dat het te hard gaat.

Tijdens de avond zelf bij een dance-actje stond hij weer te zeuren.
                      Maar bij de discussies ging ie op 5 meter van het tentje staan en begon te zeuren: "dat ding doet niks", terwijl de boel toch redelijk hard stond. AAAH. Oude mensen met een gehoorapparaat...

Comment

• Hansound
                        • Apr 2006
                        • 832

Na de zomervakantie weer voor het eerst met je boxen sjouwen...
                        Ze lijken nog zwaarder omdat je 3 weken geen spier hebt gebruikt

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Originally posted by Hansound
                          Na de zomervakantie weer voor het eerst met je boxen sjouwen...
                          Ze lijken nog zwaarder omdat je 3 weken geen spier hebt gebruikt
                          Voornamelijk om die reden heb ik mijn line-array gebouwd, liever 4 kastjes van 25 kg dan één van 100 kg
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Hansound
                            • Apr 2006
                            • 832

Voornamelijk om die reden heb ik mijn line-array gebouwd, liever 4 kastjes van 25 kg dan één van 100 kg
                            Tja dat is inderdaad een groot voordeel,
                            Maar evengoed heb je je subs.
                            Je kabelkist en je kist met rigging weegt vast ook wel wat

Comment

• jakkes72
                              • Dec 2003
                              • 1015

Topjes (EAW JF260) a 31 kg til ik gewoon alleen op een speakerstand.
                              De subs til ik alleen van de wielplanken af......
                              Kabelkisten ed staan gewoon op wielen, dus waarom zou je die tillen

Comment

• showband
                                • May 2001
                                • 4524

HAHAHA gaat iedereen Han nou zitten wijsmaken dat zij nooit zware spullen tillen?

lekker belangrijk!

Comment

Working...