Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Beckers Entertainment
    • Dec 2008
    • 650

Daarom draai ik altijd pas vlak voordat de kist dichtgaat alles terug op nul.

Wel leuk om zo'n reactie te lezen van iemand die volgens mij nog nooit serieus een bandje heeft afgemixt..
    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• keenoncoolstuff
      • May 2003
      • 695

Originally posted by djspeakertje
      Kwestie van communicatie...
      Ik denk dat het teken "gitaristen beginnen collectief hun plank in de koffers te stoppen" eigenlijk wel duidelijk genoeg is. Vooral als ze die tijdens het optreden steeds op een standaard hadden staan.
      All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
      If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

Originally posted by keenoncoolstuff
        Ik denk dat het teken "gitaristen beginnen collectief hun plank in de koffers te stoppen" eigenlijk wel duidelijk genoeg is. Vooral als ze die tijdens het optreden steeds op een standaard hadden staan.

Dan is het inderdaad een ietwat ander verhaal...

Ik zou zelf weigeren...

Heb eens meegemaakt dat iemand van mijn school (die ook hielp met de techniek) direct na een theateruitvoering "even wat ging drinken" en vervolgens niet meer terugkwam voor het breken...

Maargoed, diegene had er ook ongeveer de ballen verstand van en hoefde alleen een cd'tje te triggeren, dus zo erg was het niet.

Daan
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• keenoncoolstuff
          • May 2003
          • 695

Originally posted by djspeakertje
          Ik zou zelf weigeren...
          Psssssssst: als de band het podium opkomt, de zanger een microfoon pakt en erin begint te zingen, en de rest begint te spelen zonder dat er nog iets uit de speakers komt word JIJ erop aangekeken. Het publiek zal het aan hun reet roesten of jij er klaar voor was, of niet...

Rob.
          All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
          If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• rinus bakker
            • Mar 2002
            • 5430

Originally posted by SoundOfSilence
            Meeste problemen heb ik tot nu toe met pyro-mensen.
            Daarin ben je niet de enige...
            (En de binnenstad van Enschede weet er ook van mee te praten.)
            een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• vasco
              • Oct 2003
              • 2567

Tijdens het nabellen met een theater één week voor de productie om te kijken of er nog vragen zijn en of alles gaat lukken ten aanzien van mijn wensen, kom je er achter dat de opdrachtgever totaal geen contact heeft gehad met het theater. Ze waren in het geheel niet benaderd op de boeking een jaar geleden na en vroegen mij na dit gesprek of ik het nummer had van de opdrachtgever zodat ze zelf konden bellen over alle andere zaken die ze nog moesten weten.

Ben ik toch weer erg blij dat ik altijd even zelf contact opneem met een locatie vooraf.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by vasco
                Tijdens het nabellen met een theater één week voor de productie om te kijken of er nog vragen zijn en of alles gaat lukken ten aanzien van mijn wensen, kom je er achter dat de opdrachtgever totaal geen contact heeft gehad met het theater. Ze waren in het geheel niet benaderd op de boeking een jaar geleden na en vroegen mij na dit gesprek of ik het nummer had van de opdrachtgever zodat ze zelf konden bellen over alle andere zaken die ze nog moesten weten.

Ben ik toch weer erg blij dat ik altijd even zelf contact opneem met een locatie vooraf.
                Kans is groot dat je met dat ene telefoontje een regelrechte ramp heb voorkomen.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• dj-wojcik
                  • Jul 2008
                  • 911

wat als je nu niet had gebeld. En je was wel komen opdagen. Hoe los je dat dan op? omdraaien en wegwezen?

Wat zou je dus doen als je op een lokatie komt waar ze niet eens wisten dat er iets te doen was? Omdraaien en rekening sturen? En wat word er dan precies in rekening gebracht....
                  [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                  [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Originally posted by dj-wojcik
                    wat als je nu niet had gebeld. En je was wel komen opdagen. Hoe los je dat dan op? omdraaien en wegwezen?

Wat zou je dus doen als je op een lokatie komt waar ze niet eens wisten dat er iets te doen was? Omdraaien en rekening sturen? En wat word er dan precies in rekening gebracht....
                    Dat is dus precies de reden dat ik altijd bel, als je het erop aan laat komen is de kans groot dat je een heel gevecht krijgt over de betaling, je bent waarschijnlijk een opdrachtgever kwijt en het publiek zal het ook niet in dank afnemen. Kortom er ontstaat een situatie waar eigenlijk niemand wijzer van wordt, dus gewoon altijd ff dat ene telefoontje eraan wagen.

Comment

• vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

Originally posted by dj-wojcik

Nee niks omkeren, als ik niet had gebeld had ik samen met de theatertechnicus van dienst meer werk gehad op de dag zelf omdat zaken in bijvoorbeeld soundweb al voorbereid hadden kunnen zijn. Ik ken dit theater en zijn medewerkers al jaren dus daar zal ik geen probleem mee hebben. Dit was met mijn telefoontje dan ook gewoon geregeld.

Als je op een locatie komt waar ze van niks weten (is in mijn geval niet mogelijk omdat ik altijd even vooraf bel) zou ik zeggen een kwestie van de opdrachtgever bellen als je er staat om verhaal te halen. Wat er op die rekening komt te staan, staat in mijn voorwaarden en zijn geen vragen over mogelijk.

Als je dit soort dingen als technicus niet voor elkaar hebt of zaken als het even bellen tot je normale werkt maakt vraag je erom genaaid te worden. Waaraan ik mij vooral ergerde is het fijt dat ik alles nu nog moest doornemen terwijl dit soort gesprekken normaal in een paar minuten gebeurt kunnen zijn.
                      Last edited by vasco; 22-03-10, 15:46.

Comment

• djspeakertje
                        • Oct 2008
                        • 1912

Originally posted by keenoncoolstuff
                        Psssssssst: als de band het podium opkomt, de zanger een microfoon pakt en erin begint te zingen, en de rest begint te spelen zonder dat er nog iets uit de speakers komt word JIJ erop aangekeken. Het publiek zal het aan hun reet roesten of jij er klaar voor was, of niet...

Rob.

Als je ziet dat de band de gitaren al inpakt (zoals gezegd) en vervolgens even wat gaat drinken of hun nieuwe vijf-minuten-jel gaat oefenen ofzo, om daarna vrolijk de boel weer uit te pakken en te gaan spelen...

Als jij in het publiek staat en de band begint in te pakken, dan ga je toch ook aan de bar zitten? En niet nog een halfuur wachten "omdat er misschien nog wel een nummertje komt"?

Als het stoplicht groen is rij ik ook wel (en jij hopelijk ook)

Daan
                        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Back on Track
                          • Jun 2009
                          • 227

op het lijstje

1. mensen die voor je gaan staan om foto's te gaan maken en dan heeeel boos reageren als je ze subtiel vraagt 1 stap naar rechts te doen...

2. een laptop die vastloopt terwijl je sunlite gebruikt, wat de headjes toen gingen doen

3. 2 XLR kabels te kort hebben (of van 25 meter gebruiken voor 1 meter) en de zaal heel vriendelijk zijn Dap XLR kabeltjes aanbied, maar waar vervolgens in de soundcheck een kabelbreuk wordt gedecteerd. Dus alles weer loshalen nieuwe kabel uit de opslag halen (durfde niet meer met die kabels te werken) en weer vasttapen...

4. Flightcase tegen je schenen krijgen
                          BACK ON TRACK DJ

Comment

• DJ_matthias
                            • Jun 2005
                            • 620

Originally posted by Back on Track
                            4. Flightcase tegen je schenen krijgen
                            protip: draag veiligheidsschoenen "hoog model", waar ook je enkel mee zit ingepakt! die houden meestal een aanrollende flightcase tegen voor ze je schenen raakt
                            we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
                            Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• moderator
                              Moderator
                              • Apr 2001
                              • 5950

Nou....mijn scheenbenen liggen na een paar klusjes kisten sjoelen ook meestal flink open.

Met stip op 1 in mijn ergernissen top tien:
                              1. Hagelbuien in april....dan weet je weer waarom een doorwerkpak zo heet
                              Last edited by moderator; 03-04-10, 14:58. Reason: Nederlansch
                              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Een monitor rackje vullen met versterkers, processoren, nieuwe kabels en aansluitplaat en maar niet kunnen vinden waar ergens dat faseprobleem zit.
                                Monitors wisselen, kabels doormeten, aansluitplaat loshalen en bekijken, processor settings systematisch doorspitten, enzovoort.
                                Tot je er na uren zoeken achter komt dat je per ongeluk op een aux het fasedraai knopje hebt ingedrukt.

Comment

Working...