Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Back on Track
    • Jun 2009
    • 227

Originally posted by DJ_matthias
    protip: draag veiligheidsschoenen "hoog model", waar ook je enkel mee zit ingepakt! die houden meestal een aanrollende flightcase tegen voor ze je schenen raakt

Kleine mensen, kleine voeten, kleine veiligheidsschoentjes...
    BACK ON TRACK DJ

Comment

• stainz
      • Sep 2009
      • 609

1. klus waar je samen met 1 roadie naar toe gaat een roadie hebben die niet op komt draven (die hoeft dus nooit meer op te draven)

2. zaaltjes waar je een band af moet mixen waar vaste speakers aanwezig zouden zijn, die dan blijken in alle hoeken van de ruimte te hangen waadoor je met de band voor de speakers staat.

3. zaaleigenaars die tijdens de soundcheck al komen blaten dat het te hard is.

4. zaaleigenaars waarmee afgesproken is dat je 4 uur van te voren kan gaan opbouwen en dan bij aankomst horen dat de zaal nog niet vrij is en er pas vanaf 45 minuten voor aanvang geluid uit de speakers mag komen (snelle soundcheck met volledige band)

5. gehuurde tafel waarbij opeens blijkt dat de multi niet op volgorde is ingeprikt en dat kanaal 31 overeen komt met 28 op de multi.

Comment

• dj-wojcik
        • Jul 2008
        • 911

Originally posted by stainz
        1. klus waar je samen met 1 roadie naar toe gaat een roadie hebben die niet op komt draven (die hoeft dus nooit meer op te draven)

2. zaaltjes waar je een band af moet mixen waar vaste speakers aanwezig zouden zijn, die dan blijken in alle hoeken van de ruimte te hangen waadoor je met de band voor de speakers staat.

3. zaaleigenaars die tijdens de soundcheck al komen blaten dat het te hard is.

4. zaaleigenaars waarmee afgesproken is dat je 4 uur van te voren kan gaan opbouwen en dan bij aankomst horen dat de zaal nog niet vrij is en er pas vanaf 45 minuten voor aanvang geluid uit de speakers mag komen (snelle soundcheck met volledige band)

5. gehuurde tafel waarbij opeens blijkt dat de multi niet op volgorde is ingeprikt en dat kanaal 31 overeen komt met 28 op de multi.
        Heb je ooit iets anders gezien bij een vaste installatie van een zaaltje dan?

En tja, hoteleigenaren zijn ook eigenaardige mensen. Die komen dan ook regelmatig voorbij vliegen in dit topic
        [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
        [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• stainz
          • Sep 2009
          • 609

@dj-wojcik
          Ik kom ze heel vaak anders tegen, zeker in zaaltjes waar sprekers of muzikanten altijd op dezelfde plaats staan (wat hier ook het geval was) zie ik speakers vaak hangen een paar meter vanaf de hoek zodat de spreker/muzikant achter de speakers staat.

In dit geval werkte ik met een koortje wat versterkt werd door een paar KM184's ik was blij dat ik nog een partij SM58's bij me had anders had het niet gewerkt.

Comment

• SoundOfSilence
            • Mar 2007
            • 766

... Ken ook een paar locaties in Amsterdam waar de speakors wel rondom publiek hangen, maar waar er minstens 1 uit fase staat. Klinkt het meteen nergens meer.

In diezelfde range: inprikken op de huisinstallatie met een heel strak ingestelde begrenzer (met microfoon). Drummer geeft 1 klap op z'n snare en de zang is 3 seconden weg. Frustrerend
            It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4524

oude zaaltjes (zoals vroeger de bernardzaal in breda) waar in het podium metalen 220V WCD luikjes zitten. Van het model wat in warenhuizen overal in de vloer zitten.

Die enorm in de weg zitten o.k. maar zelfs als je ze niet gebruikt, wegens de geaarde behuizing, onverklaarbare aardlussen kunnen geven als er iets op staat.

Nu ik toch die zaal noemde, zalen die het "thuishonk" zijn van een fanclub. Dat je er altijd een locale dorpsgek hebt rondlopen die met veel theater alles kut vind als je niet de hele ***ganse avond benny neyman nummers doet.
              lekker belangrijk!

Comment

• Funkmaster
                • Dec 2004
                • 204

bands die te laat toekomen en soundchecks die uitlopen waardoor je verwacht word in 10minuten gegeten te hebben... Staat de organisator op je vingers te kijken opdat je je een beetje zou haasten...
                It's nice to be important, but it's important to be nice...

Comment

• Back on Track
                  • Jun 2009
                  • 227

zal al wel vaak genoemd zijn...

Mensen die een cd in komen leveren bij de lichttafel...

(of in dit geval een laptop met sunlite) of ik de cd even in de laptop wil steken om te horen hoe het klinkt....

even heel vriendelijk naar links geknikt
                  BACK ON TRACK DJ

Comment

• stainz
                    • Sep 2009
                    • 609

Originally posted by Funkmaster
                    bands die te laat toekomen en soundchecks die uitlopen waardoor je verwacht word in 10minuten gegeten te hebben... Staat de organisator op je vingers te kijken opdat je je een beetje zou haasten...
                    Wijze les: zorg dat je gegeten hebt voor de band aanwezig is.
                    (weet niet hoelaat de soundcheck in de planning stond natuurlijk maar bovenstaande is mijn motto)

Comment

• Funkmaster
                      • Dec 2004
                      • 204

Wijze les: zorg dat je gegeten hebt voor de band aanwezig is.
                      (weet niet hoelaat de soundcheck in de planning stond natuurlijk maar bovenstaande is mijn motto)
                      dan mag je al gaan avondeten om 4u... Als je daarna nog moet werken tot een gat in de nacht grolt mijn maagje al terug hoor...
                      It's nice to be important, but it's important to be nice...

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Originally posted by Funkmaster
                        dan mag je al gaan avondeten om 4u... Als je daarna nog moet werken tot een gat in de nacht grolt mijn maagje al terug hoor...
                        De mijne ook, bij late gigs probeer ik ook altijd te regelen dat er na afloop wat eetbaars is geregeld.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• stainz
                          • Sep 2009
                          • 609

avondeten om 16.00 doe ik regelmatig en dan als alle kisten weer netjes in de wagen gerold zijn naar de lokale afhaal-"turk"

Comment

• qvt
                            • Oct 2009
                            • 721

avondeten om 16.00 doe ik regelmatig en dan als alle kisten weer netjes in de wagen gerold zijn naar de lokale afhaal-"turk"
                            Maar dat ben je na een dag of 4 toch wel beu he ik in ieder geval wel
                            There is no substitute for imagination

Comment

• moderator
                              Moderator
                              • Apr 2001
                              • 5950

Joehoe....on topic aub!
                              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Hansound
                                • Apr 2006
                                • 832

Verschrikkelijke ergernis,,, als mensen in de ergernissen top10 over eten gaan zitten kletsen

Comment

Working...