Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Back on Track
    • Jun 2009
    • 227

Mensen die hun mobiel bijna bij jouw naar binnen duwen omdat ze dat liedje willen horen, en dat ze dan boos worden als jij het liedje niet hebt (wat de buurjongen heeft opgenomen met een webcam XD)

is maar 1 oplossing voor...;

De mobiele telefoon afpakken en dan kijken naar het gezicht wat ze trekken XD
    en dan er heel laconiek achteraan gooien.... Mag ik hem niet hebben? Oh je duwde hem mij zo toe....
    BACK ON TRACK DJ

Comment

• Hansound
      • Apr 2006
      • 832

Originally posted by Whitefarmer
      Het is goed dat je vooraf probeert de nodige problemen te tackelen, maar heel zwart-wit zeggen dat het dan jouw probleem niet is gaat helaas niet op.

Inderdaad, welkom in de grote boze wereld die realiteit heet.

Regel 1: The show must go on....... (jij zult het zwarte schaap zijn als je niet ALLES araan doet om het mede te laten slagen!)

Regel 2: Bij het dreigen niet doorgaan van de show treed automatisch regel 1 in werking.

Regel 1: The show must go on....... (jij zult het zwarte schaap zijn als je niet ALLES araan doet om het mede te laten slagen!)

Ik geloof heilig in flexibiliteit en schouders eronder met het idee The Show must Go On, maar helaas zijn er regelmatig evenementenburo's die bewust informatie achterhouden omdat de jongens van de techniek het toch wel weer oplossen,
      De grens is daar vaak erg grijs en lastig te vinden, ondanks contracten en mails.
      Als je je grenzen duidelijk aangeeft gaan mensen er niet zo snel overheen

Comment

• 4AC
        • Nov 2007
        • 1791

Originally posted by showband
        beste hardstyle. Ik ben blij dat jij op alle ergernissen een antwoord hebt wat samengevat bestaat uit "die moet je gewoon voorkomen en als ze toch voorkomen geef je een grote bek"

Dat niemand daar ooit opgekomen is. Gewoon alles vooraf perfect geregeld hebben en bij problemen het mes op de keel zetten bij je klant. Het is ZO simpel. Ik draag je voor bij de nobelcommissie.
        Exact de gedachten die in mij opkwamen.

Het lijkt in theorie allemaal zo simpel, maar gooi die oplossinkjes van meneer maar eens in de praktijk.
        Als ik er nu zo over denk... volgens mij zitten er ook een paar ergernissen tussen die je gewoon voor lief moet nemen bij dit vak. Kortom: 'sommige ding'n heur'n dur gewoon bie'.

Mvg,

Teun
        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• jadjong
          • Oct 2003
          • 654

We kennen geen problemen, alleen uitdagingen. Jaja...

Allemaal leuk en aardig, maar wanneer je aankomt met twee trailers vol rotzooi en de klant blijkt ondanks eerdere beloftes geen rijplaten te hebben gelegd naar die mooie tent in een weiland dan heb echt wel een probleem.

"Moet je die platen NU al hebben? ik dacht alleen morgen tijdens de show...."

Dan kan je nog zoveel voorbereiden en regelen, maar als iemand te dom is om zijn eigen veters te strikken dan houdt het een keer op.

Comment

• stainz
            • Sep 2009
            • 609

Originally posted by jadjong
            We kennen geen problemen, alleen uitdagingen. Jaja...

Allemaal leuk en aardig, maar wanneer je aankomt met twee trailers vol rotzooi en de klant blijkt ondanks eerdere beloftes geen rijplaten te hebben gelegd naar die mooie tent in een weiland dan heb echt wel een probleem.

"Moet je die platen NU al hebben? ik dacht alleen morgen tijdens de show...."

Dan kan je nog zoveel voorbereiden en regelen, maar als iemand te dom is om zijn eigen veters te strikken dan houdt het een keer op.
            Tsjaah krijg wel eens kritiek op de laatste regel in de m'n algemen voorwaarden:
            "Alle middelen die volgens overeenkomst geregeld worden door de cliënt, behoren vanaf moment van aankomst van ****** tot en met het vertrek aanwezig te zijn"
            En onder middelen valt dus alle ruimte die ik opgegeven heb nodig te hebben, drinken, vrije groepen of rijplaten maakt niet uit, alles wat afgesproken wordt moet er meteen zijn.

Comment

• hardstyle
              • Jan 2010
              • 427

Zie je nou, als je een hoop vooraf meldt, duidelijk afspreekt en in je algemene voorwaarden zet, dan voorkom je al een groot deel van de problemen.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by hardstyle
                Zie je nou, als je een hoop vooraf meldt, duidelijk afspreekt en in je algemene voorwaarden zet, dan voorkom je al een groot deel van de problemen.
                Spreek je nog wel eens als je tien jaar verder bent in deze branche.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• stainz
                  • Sep 2009
                  • 609

Gister met een bandje mogen spelen (als artiest zijnde) en kwam ik aan op een locatie en de soundcheck kon pas 30 minuten later beginnen want ze liepen achter op schema, dus ik na de soundcheck even gevraagd of ze wel goede voorwaarden hadden en dat de tenteigenaar in gebreken was gebleven. Dat bleek het geval.

Zijn als band even wezen ouwe hoeren bij die tenteigenaar dat we op de afgesproken tijd nog niet konden spelen en dat we ons daar zeer aan ergerde. Welgemeende excuses van de eigenaar, waarna ik hem gevraagd heb ook zijn excuses aan de stage-crew aan te gaan bieden (heeft ie ook heel netjes gedaan)

Comment

• hardstyle
                    • Jan 2010
                    • 427

In ieder geval wel goed dat hij zijn excuses aanbiedt, en niet meteen met smoesjes komt en om het verhaal proberen heen te l*llen.(en iedereen maar klagen over zaaleigenaren, moet je dus toch maar in een tent gaan draaien he?)

Comment

• Stoney3K
                      • Sep 2007
                      • 1399

Originally posted by Whitefarmer

Regel 2: Bij het dreigen niet doorgaan van de show treed automatisch regel 1 in werking.
                      Het is wel zo dat dat grenzen heeft.

Voor mij heeft de échte regel 1 (Veiligheid eerst!) nog altijd prioiriteit over 'The show must go on'. Vooral als je ziet wat voor prutswerk er soms met takels en trussen gepleegd wordt, dan verbaas ik me soms dat het goed gaat...

Bovendien is het wel zo dat een opdrachtgever zijn klus wel fatsoenlijk in moet schatten. Als iemand bij mij een PA-systeem voor 300 man en een podium van 7 bij 7 bestelt, en er op de dag zelf 1000 man op komen dagen, dan kan ik weinig meer doen om dat te faciliteren, immers midden tijdens de show even bellen voor een paar grotere stackjes wordt een beetje lastig.

Ja, dan is het normaal zo dat je van te voren gaat kijken en informatie in gaat winnen. Maar dat gaat alleen onder de voorwaarde dat een lokatie dat uitkomt, als ik niet kan zien waar ik moet staan dan is het natuurlijk maar gokwerk en moet ik afgaan op de informatie die ik van mijn opdrachtgever gekregen heb.

En achter de rug van die opdrachtgever naar de locatie gaan bellen ("Ik faciliteer evenement X op datum Y, mag ik uw technische dienst even?") vind ik niet erg netjes, al zijn sommige opdrachtgevers wel enorm onwetend over vereisten van een show.
                      First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Whitefarmer
                        • Oct 2003
                        • 1244

Ik besefte wel dat toen ik die 'regels' plaatste ik 'reactie' zou krijgen.

Mijn punt was algemeen bedoeld, inderdaad VEILIGHEID voorop!!

En geloof me ergens houdt het op.

Maar je snapt wat ik bedoel, flexibel opstellen, en denken in oplossingen wordt gewaardeert en creert een prettige werksfeer, als voetveeg/mongool behandelt worden ZEKER NIET!

Ik heb OOK grenzen...
                        Groeten John
                        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• sis
                          • Jul 2003
                          • 3305

De naam geluidstechniek terwijl je er geen kloten van af weet
                          sis
                          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Originally posted by sis
                            De naam geluidstechniek terwijl je er geen kloten van af weet
                            sis
                            What's in a name?
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• sis
                              • Jul 2003
                              • 3305

Originally posted by MusicXtra
                              What's in a name?
                              Grappig héhé
                              sis
                              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• josip
                                • Nov 2007
                                • 12

plaatjes aanvragen bij het licht vind ik persoonlijk wel grappig.
                                ik heb er ook de ideale oplossing voor gevonden,
                                alle bewegend licht zo programmeren dat er 1 stand is op de DJ, komen ze je dan vragen voor een liedje, vlam je al die lampen richting DJ en stel je aan de persoon in kwestie vriendelijk voor het daar nog eens te proberen.

uiteindelijk vind ik dat je ten alle tijden diplomatisch moet blijven, de mensen waarvoor je werkt betalen je, het is je werk, ga je ergens anders werken zal er ook wel iets of meerdere dingen zijn die je storen.
                                wordt het je even te veel, ga even buiten voor je aggresief of ambetant wordt.
                                hoe meer je jezelf gaat opjagen, hoe slechter je werk ga zijn.( mijn mening )

hangt een feestganger de aap uit kan je vriendelijk blijven, ik moei me nooit niet met moeilijke mensen, daar betalen ze security voor...
                                doet de klant aldoor moeilijk is het nog altijd je vrije keuze om het daarop volgende jaar vriendelijk te bedanken voor de job...dit natuurlijk als een laatst wanhoopsdaad.

waar ik me vooral aan erger is als ik zelf iets niet in orde krijg...

Comment

Working...