Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj-wojcik
    • Jul 2008
    • 911

ik zie dat Sis al enige tijd goed op dreef is hoort dit bij een van jou ergernissen?
    Last edited by dj-wojcik; 12-04-10, 18:33.
    [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
    [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• vasco
      • Oct 2003
      • 2567

Tja als je hier komt met een bepaalde nickname (nee noem geen namen ) dan verwacht je iets en dat maakt die persoon gelijk in z'n eerste post al niet waar.

Vandaag weer één.
      Opdrachtgever offerte met o.a. een M400 gedaan voor een theatertour. Deze wil natuurlijk overleggen en meneer de componist/pianist (geen slecht woord hierover, dat kan deze man goed) zegt dat die tafel helemaal niet nodig is. Hij kan ook wel ergens een mengtafel lenen. Zonder blikken of blozen noemt hij een Behringer X2442. Ik kan met een Behringer natuurlijk links, rechts, subs, front-fill en center cluster lekker aansturen en dan ook nog 6 monitorgroepen maken en effecten aansturen. Laat staan dat ik genoeg inputs heb voor alle zenders en een band.

Laat deze mensen lekker hun werk doen waar ze goed in zijn dan doe ik het mijne wel.

Eind van het verhaal;
      De offerte is na een gesprek met de opdrachtgever waarin ik uitleg geef zonder al te technisch te worden vandaag ondertekent.

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

Originally posted by dj-wojcik
        ik zie dat Sis al enige tijd goed op dreef is hoort dit bij een van jou ergernissen?
        Dit hoort eigenlijk bij het goede weer
        En ja , ben goed op dreef, heb vorige week mijn auteursrechten ontvangen van zowel Sabam als buma
        Het werd tijd zeker.
        sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

Beste mensen,

Het afzeiken van deelnemers is niet het onderwerp, wanneer je je stoort aan deelnemers/moderators die deelnemen aan het forum dan is dit onderwerp NIET de juiste plaats!
          Ik begrijp de gegrepen kans, maar hopelijk is er ook begrip voor de gewenste gang van zaken.
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

Ik ben niet weggemodereerd ( schrijf ik dit goed ? )
            sis

Comment

• Whitefarmer
              • Oct 2003
              • 1244

Hmm..

Zaaleigenaren, opdrachtgevers enz mogen we wel afzeiken, maar stellen dat we ons (ik althans) ergeren aan 'sommige vragen' (let wel, NIET sommige vragenSTELLERS) mag niet in een topic dat heet: Ergernissen top 10??

... Sja, dat ik beter met mijn frustaties om moet leren gaan wist ik al....
              Groeten John
              ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
              Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• renevanh
                • Oct 2004
                • 2371

We hebben er het misschien al over gehad. Maar het lijkt me leuk om eens een top 10 te creeren over de ergernissen die we kunnen meemaken tijdens een productie. Dit kunnen kleine dingen zijn, maar ook grote.
                Techniek, organisatie, alles kan zolang het maar een ergenis veroorzaakt bij ons technici. Laat het horen, zodat we op een goede top 10 uitkomen.
                Aldus de eerste post van dit topic...

Lijkt me dan ook terecht dat we ons blijven richten op ergernissen tijdens een productie, niet tijdens onze vrij tijd
                Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

Originally posted by renevanh
                  Aldus de eerste post van dit topic...

Lijkt me dan ook terecht dat we ons blijven richten op ergernissen tijdens een productie, niet tijdens onze vrij tijd
                  We zijn niet allemaal in de positie om vrije tijd op te nemen in ons bestaan .
                  Toch is het zo dat er in MIJN vrije tijd dingen gebeuren in de trend waar we nu inzitten , snap je ?
                  Dus voor mij mag het
                  sis

Comment

• Whitefarmer
                    • Oct 2003
                    • 1244

Dus voor ergernissen VOOR of NA produktie daar maken we een nieuw topic voor aan?

Nee nee, ik ga gewoon proberen mij niet gek te laten maken door die gast(jes).

IK moet nog veel leren!
                    Groeten John
                    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')

Comment

• Hansound
                      • Apr 2006
                      • 832

Het fenomeen KIJKOPTREDEN....
                      Waar boekingskantoren flink misbruik van maken om lekker gratis geluid te krijgen.....

Comment

• Stoney3K
                        • Sep 2007
                        • 1399

Originally posted by Hansound
                        Waar boekingskantoren flink misbruik van maken om lekker gratis geluid te krijgen.....
                        Dat kun je van een demo-dag ook beweren. Maar dat is toch net zo goed een stukje reclame om jouw skills als technicus te kunnen showen?
                        First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Whitefarmer
                          • Oct 2003
                          • 1244

Dat kun je oplossen door die 1e wel gewoon aan 100% te factureren, de volgende 5 optredens 20% korting.(of 4 *25% of 2*50%)

Dan heb je onderaan de streep die eerste toch gratis gedaan, maar heb je niet het idee dat je 'misbruikt' bent.
                          Groeten John

Comment

• Hansound
                            • Apr 2006
                            • 832

Originally posted by Whitefarmer
                            Dat kun je oplossen door die 1e wel gewoon aan 100% te factureren, de volgende 5 optredens 20% korting.(of 4 *25% of 2*50%)

Dan heb je onderaan de streep die eerste toch gratis gedaan, maar heb je niet het idee dat je 'misbruikt' bent.
                            Zou inderdaad kunnen maar vaak komen er dan 2 of 3 optredens uit voort en zit je nog met lege handen.

De belofte van 50 optredens per jaar is ook snel gemaakt door verschillende boekingskantoren. Met de bijbehorende staffelkorting die ze dan willen...
                            Trap daar nooit in !!
                            Meeste boekers zijn kleine uitzuigers die nog niet eens een fatsoenlijk contract kunnen opstellen.....

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

Originally posted by sis
                              Ik ben niet weggemodereerd ( schrijf ik dit goed ? )
                              sis
                              dan sla je ook geen modderreer-figuur lol

Ergenisje : leveranciers die die ook aan mijn klanten leveren, waar ik ze nota bene naar binnen heb gebracht, en nu mijn marge terugschroeven, wegens te weinig volume..

Comment

• showband
                                • May 2001
                                • 4524

andersom, hele band doet voor nop een traditioneel bruiloften kijkoptreden op een maandag midden in januari. Een keer per jaar. En weken van te voren afgesproken. In de zaal hangt een complete PA (SP3+gl2200 setup). 3 tot 5 reisKilometers, tussen 6 en half 10.

Alle bij de band betrokken verhuurders. Vanaf de grote (buitensetup tot inprik spullen) inclusief de basis-setup-verhuurder (28 klussen op jaarbasis) willen gewoon tarief om een technicus daaraan mee te laten helpen. Die dus niets hoeft te sjouwen of mee te brengen. En de band doet al weer enkele jaren zelf de monitoring op het toneel. Iedereen sluit zelf even de DI/microfoon aan op het stageblok.
                                Dus fietsje ernaartoe, deksel van de mixer, schuiven in de gaten houden, pilsje in de hand, deksel weer terug en naar huis....

Zaal gratis (+ gratis drankjes gekregen vanuit zaal om het initiatief te stimuleren), geluid gratis, muzikanten gratis. Moet je alsnog 250ex gaan betalen om een mixer te krijgen.

Dit is de primeur van een avond geweest dat ik zelf het geluid er maar bij deed. Dan maar wat vroeger komen en langer soundchecken. De verhoudingen beginnen zoek te raken.
                                lekker belangrijk!

Comment

Working...