Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

Originally posted by Hansound
    Zou inderdaad kunnen maar vaak komen er dan 2 of 3 optredens uit voort en zit je nog met lege handen.

De belofte van 50 optredens per jaar is ook snel gemaakt door verschillende boekingskantoren. Met de bijbehorende staffelkorting die ze dan willen...
    Trap daar nooit in !!
    Meeste boekers zijn kleine uitzuigers die nog niet eens een fatsoenlijk contract kunnen opstellen.....
    Zo zijn verkopers/vertegenwoordigers in elke branche..

Originally posted by MacGyverSounds
    Ergenisje : leveranciers die die ook aan mijn klanten leveren, waar ik ze nota bene naar binnen heb gebracht, en nu mijn marge terugschroeven, wegens te weinig volume..
    ...zie mijn reactie op Hansound, H@M@'s zijn het.
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• jadjong
      • Oct 2003
      • 654

Originally posted by showband
      Dus fietsje ernaartoe, deksel van de mixer, schuiven in de gaten houden, pilsje in de hand, deksel weer terug en naar huis....

Zaal gratis (+ gratis drankjes gekregen vanuit zaal om het initiatief te stimuleren), geluid gratis, muzikanten gratis. Moet je alsnog 250ex gaan betalen om een mixer te krijgen.

Dit is de primeur van een avond geweest dat ik zelf het geluid er maar bij deed. Dan maar wat vroeger komen en langer soundchecken. De verhoudingen beginnen zoek te raken.
      In mij eigen dorp gratis een bandje schuiven op een maandag vind ik geen probleem. Maar als je twee maanden later op het strand speelt, waar je eerst honderd traptreden vanaf het duin moet gevolgd door 500 meter over houten vlonders, dan moet de band/boeker ook niet moeilijk doen over twee man extra crew.

Het is geven en nemen. Mijn ervaring is dat na verloop van tijd de verhouding scheef gaat lopen, soms ten nadele van de band, soms de tech.

Comment

• Whitefarmer
        • Oct 2003
        • 1244

Originally posted by jadjong
        Het is geven en nemen. Mijn ervaring is dat na verloop van tijd de verhouding scheef gaat lopen, soms ten nadele van de band, soms de tech.
        Maar nooit ten nadele van het boekingsburo.
        Groeten John
        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Rieske
          • Aug 2002
          • 544

Maar laten we het fenomeen "weddingplanners" ook niet vergeten. Die schieten als paddestoelen uit de grond. Allemaal leuke dames die je gouden bergen beloven. Dan maak je een offerte van 2 A4'tjes en krijg je doodleuk de vraag "kan het soms ook voor de helft minder ?" GRRRRR !
          Last edited by Rieske; 14-04-10, 18:09.
          Life is what you make it

Comment

• jadjong
            • Oct 2003
            • 654

Originally posted by Rieske
            Maar laten we het fenomeen "weddingplanners" ook niet vergeten. Die schieten als paddestoelen uit de grond. Allemaal leuke dames die je gouden bergen beloven. Dan maak je een offerte van 2 A4'tjes en krijg je doodleuk de vraag "kan het soms ook voor de helft minder ?" GRRRRR !
            Andere fontsize

Comment

• dsd600
              • Feb 2010
              • 27

Vanmiddag nog eentje, gitariste die in een kerkdienst na elk nummer de kabel uit haar gitaar trok en hem er voor elk nummer weer in stak... geeft een hele nieuwe betekenis aan het woord plofkraak...
              Geluid is een trilling die meer beweegt dan alleen je trommelvlies

Comment

• hardstyle
                • Jan 2010
                • 427

Nog gevraagd waarom ze de boel aan het vernielen was?
                (of weet ze van zichzelf dat ze niet stil kan zitten en daarom maar de jack eruit trekt en dan op de gitaar gaat spelen?)

Comment

• Gjalt
                  • Dec 2009
                  • 6

Een kabel kan de batterij van het element in een gitaar heel snel leegtrekken waardoor je na een tijd geen geluid meer hebt

Comment

• jans
                    • Feb 2003
                    • 869

Originally posted by dsd600
                    Vanmiddag nog eentje, gitariste die in een kerkdienst na elk nummer de kabel uit haar gitaar trok en hem er voor elk nummer weer in stak... geeft een hele nieuwe betekenis aan het woord plofkraak...
                    Even de jack vervangen voor een silent-jack.Probleem opgelost.
                    Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Originally posted by jans
                      Even de jack vervangen voor een silent-jack.Probleem opgelost.
                      Meestal gebruiken gitaristen hun eigen jack kabel.
                      Eén keer via de talk-back vertellen dat haar kanaal een volgende keer dat ze het weer doet op mute gaat en blijft wil vaak ook wel werken.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• hardstyle
                        • Jan 2010
                        • 427

Ook een heel leuk middel, de mute.

Ergernisje:
                        Mensen die het product afkraken, zodra ze DAP horen, terwijl ze het nog nooit hebben gebruikt en zelfs beter is dan sommige A-merken.

Comment

• Rieske
                          • Aug 2002
                          • 544

O ja, nog een leuke ergernis;

16 jarigen die denken dat DAP echt beter is dan een A-merk
                          Life is what you make it

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Originally posted by hardstyle
                            Ook een heel leuk middel, de mute.

Ergernisje:
                            Mensen die het product afkraken, zodra ze DAP horen, terwijl ze het nog nooit hebben gebruikt en zelfs beter is dan sommige A-merken.
                            Welke A-merken?
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• moderator
                              Moderator
                              • Apr 2001
                              • 5950

Zullen we, voordat we een hele off-topic spin-off beginnen, maar vaststellen dat de strekking van de opmerking is en was: Mensen die oordelen op basis van productnaam in plaats van ervaringen met een product.

Denk namelijk dat dat de strekking van de opmerking is en dat dat met recht een ergernis is te noemen.
                              Last edited by moderator; 26-04-10, 06:03.
                              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• salsa
                                • Jan 2007
                                • 1315

Ik erger me dood aan mensen die de kwaliteit van apparatuur zoveel belangrijker vinden dan hun eigen kwaliteits inzicht...of sterker nog, hun eigen kunnen.

Het is maar net hoe bekwaamd de technicus is hoe het klinkt...

Dave
                                [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

Working...