Ik denk zelfs dat het succes van veel grote artiesten grotendeels te danken is aan de FOH Port :P
Ergernissen top 10
Collapse
X
-
-
Is geen reclame want ik denk niet dat er veel andere leveranciers van zullen zijn?
Zoiets denk ik...Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...Comment
-
-
http://www.canford.co.uk/images/item.../11-231_02.jpg
Is geen reclame want ik denk niet dat er veel andere leveranciers van zullen zijn?
Zoiets denk ik...
ps. Mike: ff de rechten goed toewijzen, plaatje is niet te lezen door derden zo te zien...Moderator J&H Licht en Geluid ForumsComment
-
Ergernis: de set waar je met meerdere mensen mee werkt is een zooi, omdat de vorige gebruiker geen zin had om het netjes op te ruimen.
Zo beter Mh?
Overige ergernissen zijn al zo vaak genoemd... je zou er bijna triestig van wordenGeluid is een trilling die meer beweegt dan alleen je trommelvliesComment
-
I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.Comment
-
ergernissen top 10
Nou ik heb er ook een paar met stip op 1.
1. wilt u niet in mijn gezicht schijnen? ok, licht ik wel alleen het dak uit.
1.1 bent u de dj? zie jij een koptelefoon?
1.2 bent u van het licht? nee ik let alleen ff op de spullen, de echte lichtman komt zo terug (soms wachten mensen dan echt 10 min)
1.3 Etenstijd! huh, noemen jullie dit eten?
1.4 Djs die denken dat er stiekem nog meer rode lampjes op een mengtafel zitten en daarom maar de gain steeds verder open draaien.
1.5 wilt u aub geen rook gebruiken? prima, dan ga ik ook meteen weer naar huis.
ik voel nu weer lichte woede opkomen, dus ik ga even stoppen met typen voordat iemand straks aan me gaat vragen waarom ik zo boos kijkComment
-
Ik hoop niet dat dit de echte reacties zijn die jij geeft op het moment dat je deze vragen krijgt?
Want volgens mij ga je dan weinig klanten overhouden.
Zelfs de manier waarop dit gepost word hier vind ik van weinig respect getuigen.
Nou ik heb er ook een paar met stip op 1.
1. wilt u niet in mijn gezicht schijnen? ok, licht ik wel alleen het dak uit.
1.1 bent u de dj? zie jij een koptelefoon?
1.2 bent u van het licht? nee ik let alleen ff op de spullen, de echte lichtman komt zo terug (soms wachten mensen dan echt 10 min)
1.3 Etenstijd! huh, noemen jullie dit eten?
1.4 Djs die denken dat er stiekem nog meer rode lampjes op een mengtafel zitten en daarom maar de gain steeds verder open draaien.
1.5 wilt u aub geen rook gebruiken? prima, dan ga ik ook meteen weer naar huis.
ik voel nu weer lichte woede opkomen, dus ik ga even stoppen met typen voordat iemand straks aan me gaat vragen waarom ik zo boos kijkComment
-
weer een ergernis / ergernissen bij sinds dit weekend:
moest groepen mixen in het jeugdhuis, bleek om metal, hardcore, screamcore groepen te gaan. (= geen echte muziek, gewoon veel gitaar en veel geroep/gebrul)
Maar enfin, mezelf dan maar flexibel opgesteld.
eerste groep, vrienden van me: geen probleem, alles nog ok
tweede groep, ook nog kennissen: geen probleem, "zangeres" was zelfs zeer blij, 't was de eerste keer dat ze zichzelf ook eens in de monitors kon horen. Wel had ze de slechte gewoonte steeds naar voor te hangen om drank van het podium te nemen en haar microfoon ook naar beneden te richten!
derde groep : gitaristen hadden enkel standje 11 op hun versterkers... "zanger" brulde enkel in de micro = enkel bloksignaal binnenkrijgen waar niets mee aan et vangen is...
vierde groep: EEN RAMP.
bandlid : "ja onze 'zanger' speelt soms ook saxofoon"
ik : "ok ik zet wel een microfoon extra voor de sax"
bandlid : "dat hoeft niet, hij draait zn zangmicro wel om! zo doet hij dat altijd... er is toch te weinig plek om nog een statief bij te zetten"
ik : "zoals u wil!"
tijdens het optreden moest zijn monitor redelijk luid staan, aangezien alle amps wederom op 11 stonden kon hij zichzelf niet goed horen. Op een bepaald moment komt de sax erbij, wat doet deze uitstekende muzikant... kwak, zonder boe of ba de microfoon omdraaien naar beneden RECHT in de monitor. gepiep langs alle kanten, kwade blikken richting mij. ik trek monitor dicht + microfoon minder. mensen komen klagen dat ze de sax niet horen, zanger begint naderhand te klagen dat hij zichzelf niet meer kon horen, hele gezeik op de geluidsman, blablabla
heb uiteindelijk gewoon alles dichtgezet buiten zijn zanglijn en heb ze hun plan laten trekken. achteraf geen woord meer tegen gezegd!
***** ik was zo kwaadwe had a light designer once, but he went mad so we shot him.
Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!Comment
-
weer een ergernis / ergernissen bij sinds dit weekend:
moest groepen mixen in het jeugdhuis, bleek om metal, hardcore, screamcore groepen te gaan. (= geen echte muziek, gewoon veel gitaar en veel geroep/gebrul)
Maar enfin, mezelf dan maar flexibel opgesteld.
eerste groep, vrienden van me: geen probleem, alles nog ok
tweede groep, ook nog kennissen: geen probleem, "zangeres" was zelfs zeer blij, 't was de eerste keer dat ze zichzelf ook eens in de monitors kon horen. Wel had ze de slechte gewoonte steeds naar voor te hangen om drank van het podium te nemen en haar microfoon ook naar beneden te richten!
derde groep : gitaristen hadden enkel standje 11 op hun versterkers... "zanger" brulde enkel in de micro = enkel bloksignaal binnenkrijgen waar niets mee aan et vangen is...
vierde groep: EEN RAMP.
bandlid : "ja onze 'zanger' speelt soms ook saxofoon"
ik : "ok ik zet wel een microfoon extra voor de sax"
bandlid : "dat hoeft niet, hij draait zn zangmicro wel om! zo doet hij dat altijd... er is toch te weinig plek om nog een statief bij te zetten"
ik : "zoals u wil!"
tijdens het optreden moest zijn monitor redelijk luid staan, aangezien alle amps wederom op 11 stonden kon hij zichzelf niet goed horen. Op een bepaald moment komt de sax erbij, wat doet deze uitstekende muzikant... kwak, zonder boe of ba de microfoon omdraaien naar beneden RECHT in de monitor. gepiep langs alle kanten, kwade blikken richting mij. ik trek monitor dicht + microfoon minder. mensen komen klagen dat ze de sax niet horen, zanger begint naderhand te klagen dat hij zichzelf niet meer kon horen, hele gezeik op de geluidsman, blablabla
heb uiteindelijk gewoon alles dichtgezet buiten zijn zanglijn en heb ze hun plan laten trekken. achteraf geen woord meer tegen gezegd!
***** ik was zo kwaad
En op een klein podium zou ik een clip microfoon op een sax zetten.
Verder is het idd altijd de tech die het verkeerd doet.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
zoals de microfoons in het begin stonden kon het geen probleem gaan opleveren, maar als mijnheer de artiest tussen 2 nummers zijn statief helemaal verplaatst... dat kan ik niet voorzien.
Ik had toen ook al een "i couldn't care less" gevoel, aangezien deze jongens toch wel veeleisend waren... het ging alleamal niet snel genoeg voor hun, plots stonden er 2 kickdrums op podium, plots moesten alle 5 de toms versterkt worden, plots was er ook die sax (hier was mij allemaal niets van doorgegeven... ok, dit is niet hun schuld maar dan moeten ze mij ook niet met de vinger wijzen als ik niet aan die eisen kan voldoen met maar een 16 kanaals tafel ter beschikking!)
en in dit geval had ik geen clip voor op de sax, anders had ik dit inderdaad wel als oplossing genomen!
PS: in belgiƫ kan het ook zonder t! ;-)Last edited by DJ_matthias; 30-05-10, 13:14.we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!Comment
Comment