Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • qvt
    • Oct 2009
    • 721

Originally posted by rick1993
    "De lichtsturing (tiger) wordt ook veel te duur, ik heb een andere uitgezocht. Je kunt daar ook programma's mee maken hoor" (toe maar...)
    "Zozo, welke tafel is dat dan?"
    "Deze tafel: de jester 24/12"
    "Eh.. Enig idee hoeveel kanalen die 4 movingheads, 6 sunstrips en 2 KLS-setjes nodig hebben? Wel iets meer dan 24.."
    "Maar maar, deze heeft echt 512 kanalen, kijk maar: DMX512 staat er bij"
    de jester kan toch echt 512 kanalen aansturen
    There is no substitute for imagination

Comment

• JohanH
      • Mar 2010
      • 98

Gisteren op een generale repetitie.... Zangeressen die denken dat ze kunnen zingen ( amaai mijn kat zingt nog beter ) en die maar blijven beweren dat het aan de monitoring ligt... hmmm hun juist één monitor gegeven, loeihard (want origineel niviau was "te laag") met enkel HUN stem er in, solo laten zingen en.... dan als commentaar krijgen dat ze zichzelf niet horen met het zinnetje, dat zijn wij niet :-)

Gelukkig was ik alles aan het opnemen... hen de opname laten horen... Man toch, je had hun gezicht moeten zien ! :-) Ik denk dat hunne euro gevallen is, en dat ze toch nog eens gaan nadenken voor ze op eens podium kruipen....

Nadien moesten ze backings doen voor een bekende vlaamse schlagerzanger die gelukkig ook backing mee had op een multittrack. Na een eerste poging zonder de multitrack kwam de manager in kwestie mij vriendelijk verzoeken om die 2 schuifkes zo goed als dicht te zetten en toch maar de backings van de multitrack te gebruiken...

En toch blijven ze beweren dat ze kunnen zingen :-)

Comment

• Stoney3K
        • Sep 2007
        • 1399

Originally posted by Big Bang
        Nee hoor, een of andere oer-lichtmens heeft eeuwen geleden al eens 2x per dag op de tap-knop geramt. Sindsdien doet ie zoals de dag van vandaag
        Eigenlijk wel jammer dat dan de fade-time weer zo hoog ligt. Ik weet niet hoe vaak je shows van meer dan één dag achter elkaar door draait...

Gisteren op een generale repetitie.... Zangeressen die denken dat ze kunnen zingen ( amaai mijn kat zingt nog beter ) en die maar blijven beweren dat het aan de monitoring ligt... hmmm hun juist één monitor gegeven, loeihard (want origineel niviau was "te laag") met enkel HUN stem er in, solo laten zingen en.... dan als commentaar krijgen dat ze zichzelf niet horen met het zinnetje, dat zijn wij niet :-)
        Oh, ja, dat is bekend. Van het weekend in Oss ook: Toetsenist had een (heerlijk klinkende, dat wel) Hammond met Leslie bij zich, die even een royale 90dB over het hele podium heen wist te slingeren, en de zangeres zich totaal niet meer terug kon vinden in de monitormix. (De lead-zanger stond inmiddels al op 11)

Ik in de pauze tegen die toetsenman: "Die Leslie kan toch ook zachter hè?". Het ding was gemiked, dus als hij 90dB in zijn smoel wilde hebben, lag daar wel een wedge voor op het podium.

Het had weinig uitleg nodig dat de tweede set een béétje beter ging qua zang.
        First make it work, then make it look pretty!

Comment

• rick1993
          • Nov 2007
          • 209

Originally posted by qvt
          de jester kan toch echt 512 kanalen aansturen
          Met patchen ja, maar kun jij (fatsoenlijk) 4 MH's, 2 KLS-setjes en 6 sunstrips aansturen op een Jester 24/12?
          licht dat licht mij wel

Comment

• BvE
            • Oct 2004
            • 385

Jongens, heb mn eerste echte ergernis te pakken:

Moest babysitten op een dansavond bij een poppodium. Geen technische rider ontvangen, helemaal niks. Zet zelf dus maar een standaard dj set neer, twee microfoons erbij, 2 monitorgroep (1 voor de DJ, 1 voor de mogelijke vocalisten). F.O.H. ingeregeld, klinkt allemaal goed enzo.

Komt de DJ een uur te laat, (geen muziek gehad eerste uur dus). Hij heeft geen koptelefoon mee. Snapt niet dat zijn monitor level niks te maken heeft met de masteruitgang. Daar heeft hij zelf een aparte knop voor. Echter hij begint met de master te regelen dat zn monitor harder gaat. Vervolgens (en dit vind ik nog het ergste), zet hij alle EQ op 4 uur. Zonder te luisteren of wat. Alle rode lampen die te vinden zijn op de Pioneer 800 brandden.

Ik vertel hem rustig dat die moet minderen met de levels, omdat ik er zelf nog tussensta. En alle EQ in het midden, niks erbij. 5 seconden na dit gesprek, alles in zijn originele setting. Laat dan maar... Enige wat mij dan voldoening geeft is dat die gozer stokdoof moet zijn, aangezien hij zn monitor van 1 Kw op vol volume had staan. Had die volledig zelf in de hand. Het publiek heeft het nooit harder gehad dan 102 dBA.

Overigens, ook de microfoons moesten eraan geloven. Die had hij al snel omgeprikt naar zijn eigen mengtafel. (Vraag me niet waarom) Dat heb ik gelukkig weer snel verholpen.

Nee jongens, dit was echt een drama...

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3150

Dat los ik altijd op door bij ieder rood lampje op de DJ-mixer een paar dB zachter te gaan in de zaal. Dat leg ik ze bij de eerste waarschuwing ook uit. Microfoons omprikken tegen afspraak in betekent dat ze worden ingepakt.

Originally posted by hardstyle
              Dat jullie nog mh's hebben, zelfs daarvoor zijn ze te gierig op school. Alles is van Behringer of een paar 2e hands goedkope, kleine system one speakers.
              Bij mij hebben ze het geflikt om voor een musical met Velleman draadloze revers aan te komen zetten. Iedere keer dat de regisseur kwam klagen, heb ik hem vriendelijk naar de begeleider doorverwezen... Ik had namelijk tenminste nog BeyerDynamics op de begroting gezet. Bij de Vellemans hadden we moeite de spraak over de ruis te verstaan.
              Last edited by jurjen_barel; 30-06-10, 16:12.

Comment

• dj-wojcik
                • Jul 2008
                • 911

revers
                Uitspraak: rəˈvɛ:r
                de -woord (mannelijk) Zelfst. Naamw.
                omgeslagen flap aan de voorkant van een jas(je)
                `een bloem dragen in het knoopsgat van je revers`
                Het was nog handiger geweest als je draadloze receivers had. Dan had je waarschijnlijk ook geen ruis gehad
                [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• qvt
                  • Oct 2009
                  • 721

Originally posted by rick1993
                  Met patchen ja, maar kun jij (fatsoenlijk) 4 MH's, 2 KLS-setjes en 6 sunstrips aansturen op een Jester 24/12?

T zou kunnen mits genoeg tijd(paar uur) maar inderdaad, laten we voor intelligent licht gewoon geen jester pakken

Ontopic : Beginnende bandjes die geen idee hebben wat monitoring inhoud of bij wie ze moeten zijn als ze wel wat over hun monitors willen horen, ook al is hun dit duidelijk uitgelegd tijdens de soundcheck
                  There is no substitute for imagination

Comment

• Stoney3K
                    • Sep 2007
                    • 1399

Originally posted by dj-wojcik
                    Het was nog handiger geweest als je draadloze receivers had. Dan had je waarschijnlijk ook geen ruis gehad
                    Euh, stomme vraag, maar waar denk je dat de microfoon van de zender wordt bevestigd?

[/snugger-modus]

Comment

• Back on Track
                      • Jun 2009
                      • 227

Originally posted by hardstyle
                      Dat jullie nog mh's hebben, zelfs daarvoor zijn ze te gierig op school. Alles is van Behringer of een paar 2e hands goedkope, kleine system one speakers. En om geld te besparen hebben ze zelf maar stangen gemaakt aan het plafond, om zo een paar safetypinnen te sparen
                      Bij ons op school hebben ze een paar weken geleden een nieuw setje gehangen...

acoustic line Tsm 15 X 4
                      aan een Crown XTI 1000

daarna... kopen ze een nieuw rack...
                      met daarin zo'n VERSCHRIKKELIJK IPOD dock....

oke... je kan er 2 microfoons inpluggen...
                      vragen ze mij om de toneeluitvoering te schuiven, ik zeg dus ja is goed zorg maar dat er wat staat.

kom ik aan hebben ze dat voor me klaar gezet

ik heb nog nooit zo snel naar de opslag gefietst 4 akg richtmics gehaald en de Soundcraft mfx 20/2....

voor het licht is het helemaal dramatisch

12 par 64 (8 werken er nog een beetje)
                      een showtec D pack dimmer (met een kapotte menu knop dus onmogelijk om te patchen)
                      80 kabels op het dak van de aula die ook weer een stopcontact en stekker in het dimmerhok (het mooiste is nog dat ze het een dimmerhok durven te noemen ) hebben.
                      BACK ON TRACK DJ

Comment

• dj-wojcik
                        • Jul 2008
                        • 911

Originally posted by Stoney3K
                        Euh, stomme vraag, maar waar denk je dat de microfoon van de zender wordt bevestigd?

[/snugger-modus]
                        oké, je kunt een rever gebruiken. Maar voor dat je die kunt gebruiken zul je toch echt een beltpack en een receiver moeten hebben.
                        [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                        [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• Stoney3K
                          • Sep 2007
                          • 1399

Originally posted by Back on Track
                          80 kabels op het dak van de aula die ook weer een stopcontact en stekker in het dimmerhok (het mooiste is nog dat ze het een dimmerhok durven te noemen ) hebben.
                          Dat hoeft niet verkeerd te zijn, ik denk dat dat bij meer 'amateur' theatertjes wel voorkomt. Als je verlichting op vaste plaatsen in het grid hangt hoef je niet per sé met zware multikabels en dure Hartings aan de slag.

Een bosje met stekkers en een plank met contactdozen hoeft niet verkeerd te zijn, mits fatsoenlijk uitgevoerd. Een rack met Harting-spinners en patchpunten is alleen compacter.

Comment

• Back on Track
                            • Jun 2009
                            • 227

tjah...

de veiligheid valt ook nog te betwijflelen...
                            ik schat de hele installatie (exclusief dimmer) in op zo'n 20 jaar oud...

dimmer is volgens mijn kritische blik nog geen 5 jaar oud en nu al kapot
                            BACK ON TRACK DJ

Comment

• Lala
                              • Sep 2008
                              • 370

Originally posted by Back on Track

dimmer is volgens mijn kritische blik nog geen 5 jaar oud en nu al kapot
                              Dimt de dimmer nog? Zoja, dan is de dimmer niet kapot. Knoppen kapot? Bedank je medemens maar met de lompe omgang...

Mijn ergernis vandaag? De hitte, vooral als er nauwelijks een briesje is, en nauwelijks schaduw...

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Originally posted by Lala
                                Mijn ergernis vandaag? De hitte, vooral als er nauwelijks een briesje is, en nauwelijks schaduw...
                                Wanneer je je daaraan gaat ergeren krijg je er alleen maar meer last van.
                                Mijn tip: gewoon niet aan denken en in een rustig tempo doorwerken dan heb je er de minste last van.
                                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...