Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • S-N-P
    • Aug 2010
    • 13

mijn grootste ergernis is toch echt dat de artiesten zich gaan bemoeien met de techniek.
    ik kwam een keer wat later bij een klus maar ik wist niet dat er een band was. onze grote baas had al wat ingesteld dus ik kon het zo overnemen. alles was uitversterkt behalve het drumstel. jammer genoeg waren er geen drummics op dat moment aanwezig dus ging ik improviseren. ik had alleen nog maar een microfoon voor de bassdrum geplaatst en opeens zegt de zanger "dat drumstel hoeft echt niet uitversterkt te worden". ja je hoort het drumstel wel in de zaal maar niet duidelijk.
    een ander voorbeeld is dat artiesten gaan zeuren om te soundchecken terwijl we nog bezig zijn met opbouwen of de laatste wijzigingen

Comment

• Lala
      • Sep 2008
      • 370

Gisteren ook weer zo eentje... Feesttent...

'Waar zouden wij onze mengtafels kunnen plaatsen?'
      'Ja, naast het podium natuurlijk'
      'Hahaha'
      'Ik maak geen grapje'
      'Wij maken ook geen grapjes als we vertellen dat er geen show is, omdat de mengtafel niet in de zaal mag staan... '

Sowieso bij feesttenten. Waarom wilt een organisator de mengtafel aan de zijkant van de tent? De te gebruiken plaats word er niet kleiner op. Positief is het ook niet voor het geluid. De lichtman zal alleen maar geïrriteerd zijn dat ie constant naar het midden moet lopen om te kijken of zijn lampjes een beetje goed gefocust zijn. Dus wat is het grote voordeel voor zo`n organisator?

Comment

• vasco
        • Oct 2003
        • 2567

Originally posted by S-N-P
        mijn grootste ergernis is toch echt dat de artiesten zich gaan bemoeien met de techniek.
        Deels eens maar ook voor een groot deel oneens (of ik bof dat ik met goede artiesten werk die opbouwend meedenken over hun eigen show).

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

Originally posted by Lala
          Sowieso bij feesttenten. Waarom wilt een organisator de mengtafel aan de zijkant van de tent?
          Dan loopt hij niet het risico dat er door zijn publiek schade aan jouw apparatuur ontstaat (vliegend bier ofzo).
          Aansprakelijkheid is als organisator je grootste vijand, daar doe je alles tegen
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Lala
            • Sep 2008
            • 370

Hoe groot is die kans bij een coverband met een soulrepertoire?

Comment

• dj-inkognito
              • Jun 2011
              • 416

mijn grootste ergenis zijn die gasten die altijd in oktober al aan komen zeiken voor een carnavals set op dit forum bah
              "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• renevanh
                • Oct 2004
                • 2371

Originally posted by Lala
                Hoe groot is die kans bij een coverband met een soulrepertoire?
                Dat stond er niet bij... :P
                Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• hugovanmeijeren
                  • Oct 2004
                  • 1436

Artiesten die 2 minuten voor de show nog met een In-Ear setje komen aandraven: "Ik zing met In-Ear, kun je die misschien ook nog even aansluiten?"...
                  Uiteindelijk wel gedaan en in no-time een mix in elkaar gedraaid... Ik ben te goed voor deze wereld.

Groeten Hugo
                  Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• daviddewaard
                    • Mar 2008
                    • 627

je gaat toch ook niet vragen waar je mengtafel kan plaatsen een organisator heeel dom van je!!
                    gwoon inhet middenopbouwen en als ze an komen vagen of dat niet egens ander kan is het antwoord: NEE dat kan niet!
                    A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• Lala
                      • Sep 2008
                      • 370

Dat noemen ze fatsoen. Podium is ons gebied, zaal is organisator. Helaas was het geen nationaal bekende act, waar de organisator zich aan jou moet aanpassen...

Comment

• laserguy
                        • Jun 2003
                        • 2755

De te gebruiken plaats word er niet kleiner op.
                        Moeilijke discussie: als het zitplaatsen zijn en er staat zo een licht- en geluidsman in het midden van de zaal, is het zicht in een ganse driehoek achter de mengtafel serieus beperkt omdat die licht- en geluidsman, die meestal rechtstaan, altijd het zicht belemmeren van diegenen die erachter zitten.
                        Natuurlijk kan het voor de kwaliteit bijna niet anders dat de mixer in de zaal staat, maar probeer hier toch ook rekening te houden met het zichtcomfort van het publiek.
                        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• stamgast
                          • Feb 2010
                          • 253

Originally posted by daviddewaard
                          gwoon inhet middenopbouwen en als ze an komen vagen of dat niet egens ander kan is het antwoord: NEE dat kan niet!
                          Weet je in ieder geval zeker dat je je klusje kwijt bent de volgende keer.

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Originally posted by daviddewaard
                            je gaat toch ook niet vragen waar je mengtafel kan plaatsen een organisator heeel dom van je!!
                            Je gaat er dan volledig aan voorbij dat je als technicus nog altijd ten dienste van het betreffende event werkt. Beetje overleg maak je zeker meer vrienden mee.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Lala
                              • Sep 2008
                              • 370

Originally posted by laserguy
                              Moeilijke discussie: als het zitplaatsen zijn en er staat zo een licht- en geluidsman in het midden van de zaal, is het zicht in een ganse driehoek achter de mengtafel serieus beperkt omdat die licht- en geluidsman, die meestal rechtstaan, altijd het zicht belemmeren van diegenen die erachter zitten.
                              Natuurlijk kan het voor de kwaliteit bijna niet anders dat de mixer in de zaal staat, maar probeer hier toch ook rekening te houden met het zichtcomfort van het publiek.
                              Dat klopt. Alleen de keren dat we een evenement doen met zittend publiek, krijg je alle medewerking van de verschillende organisatoren. De keren dat het gewoon een normale feesttent met coverband is, doen ze lastig... RAAR!

Comment

• Big Bang
                                • Apr 2008
                                • 652

Originally posted by laserguy
                                Bij shows waar het publiek zit (op stoelen) is het meestal ook geen probleem om de tech te laten zitten. In het theater staat een tech ook niet .
                                It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

Working...