Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vdlaanlichtengeluid
    • Jun 2010
    • 640

Wat is een ergernis...
    Mmmm ik heb er weer 1...
    Een feestavond op een vereniging met een bandje.
    Tijdens de soundcheck al vragen of het zachter kan? Master stond nog dicht...
    Toen de master open ging was alles gelijk te hard, want we willen alleen maar beetje ouwehoeren.

Denk ik bij me eigen, boek dan geen band...
    Uiteindelijk wel een knalfuif geworden en de master ging gewoon open.
    Niet veel herrie maar toch. Als je een feest bespreekt en aangeeft dat je een grote zaal hebt met capaciteit voor 150 personen en er dan maar 60 komen.
    Sta je dan met je RX-set... Gelukkig hadden we maar 1 bas bij per kant... Anders vonden ze het echt niet leuk.

Comment

• DJ_matthias
      • Jun 2005
      • 620

Originally posted by Jozefvdv
      Vervolgens heb ik de processor -6db gezet en hem lekker laten klooien (hoefde nog maar 15min te draaien). pfff sommige dj's
      ook meermaals moeten doen... processor naar beneden halen, amps dichtdraaien, ... maar dan gaan die "superstars" nog meer tegenwerken: de monitors richting publiek en volledig opengooien!
      note to self: actieve monitors steeds op een aparte, duidelijk gemarkeerde, zekering ^^

wie laatst lacht ...
      we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
      Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• vidio_barth
        • Jul 2010
        • 3

Originally posted by Lynx
        Dat is niet aan mij. Laat dat de mensen van kantoor maar regelen.

Ik heb dit verhaal gepost ter vermaak.
        Het is nu een flinke discussie geworden met een randje ruzie. Daar heb ik geen zin in.
        Ondanks dat ik communicatief niet goed ben, probeer ik het wel gezellig te hebben.
        Precies, na jou de zondvloed...Laat het communiceren maar over aan de mensen van kantoor! (die koppelen lekker terug naar het bookingskantoor...)

Comment

• Shark
          • Aug 2007
          • 208

een beginnende band die 1 van de eerste keren mag spelen voor publiek op een vrijpodium en graag alles zo hard mogelijk wil.
          wanneer er meer mensen naar buiten gaan, dan dat er voor het podium blijven staan, nog kritiek krijgen dat het harder moet

fuif mag maar tot 3u, kwart voor 3 de dj vragen om af te ronden. half 4 speelt hij nog steeds, draai ik de versterkers van de zaal stilaan minder.
          iedereen blijft losgaan, versterkers ondertussen helemaal uitgedraaid, en inderdaad.. de monitors stonden loeihard
          vragen we de dj om zijn monitor te minderen, word hij boos dat het geluid in de zaal afstaat.
          draait hij zijn monitors naar de mensen, vertelde ik dat dit zijn laatste liedje was.
          hij protesteerde, hierna zou hij nog 1 liedje draaien, ik aanvaard het.
          na dit volgende liedje hoorde ik een volgend aankomen, waardoor ik de zekering uitschakelde, na aanbeveling van de organisatie
          wat een avontuur

Comment

• Jan van Duren
            • May 2004
            • 204

lastig dergelijke momenten. Ik vind wel dat de organisatie dit aan de DJ mag gaan vertellen en niet degene die het geluid neerzet. Als het beetje verkeerd krijg jij nog ruzie met zo'n klojo.

Comment

• stainz
              • Sep 2009
              • 609

Zijn echt altijd van die momenten dat je blij bent als je passieve monitors hebt die versterkt worden door amps met een remote controller in de vorm van een laptop.

Comment

• qvt
                • Oct 2009
                • 721

lang leve monitor via mengtafel
                There is no substitute for imagination

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5950

DJ op een feest in Grun, top locatie, leuk publiek, prima feestje. Vaste eindtijd: 1 uur. Met oog op vergunning en het verkrijgen van volgende vergunningen geen minuut later.

Voordat hij z'n set ging beginnen duidelijk gecommuniceerd met de dj die afsluit, kwartier voor einde nog aangegeven: Wanneer de ene wijzer bovenaan staat en de andere op de 1 van die klok op de kerktoren recht tegenover je, dan gaat de muziek uit, handig om voor die tijd dus af te ronden.

00.58 DJ knikt instemmend op mijn opmerking "minder dan twee minuutjes"
                  01.00 audio inputs op mute
                  01.00 en paar seconden een dj met een verbaasde kop wat er aan de hand is....

Mijn binnensmonds gemompelde advies om de basisschoolles klok kijken toch meer een keer te volgen ging volledig verloren in gefluit en gejoel van het publiek.

Sta je tegenover de Martinitoren, ding heeft een joekel van een klok, kan je geen profi set neerzetten omdat je niet naar een climax toe durft te werken en vervolgens stoppen.... het geeft te denken!

Gelukkig was de opdrachtgever uitermate tevreden over de geluidskwaliteit en het nakomen van de gemaakte afspraken.

Het is al bijna geen ergernis meer dat DJ's een setje PIO gear eisen op hun rider en wanneer ze hun dj set gaan beginnen een laptopje neerknallen en de cdj's alleen nog maar als backup gebruiken...de goeie dj;s niet, die kunnen er echt wat mee!
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• NesCio01
                    • May 2010
                    • 1987

Ergernisje op de bank?

Beheerder van lokaal dorsphuis belt op vrijdag rond 18:30 uur:
                    B - ben je thuis?
                    Nes - Nee
                    B - kom je nog thuis?
                    Nes - Nee
                    B - heb je tijd toch ff langs te komen?
                    Nes - Nee, wassup?
                    B - staat een techneut hier met een huurset voor een bruiloftsband
                    .....die straks moet spelen, maar hij krijgt geen geluid uit de set.
                    Nes - Sja, sorry, da's ff moeilijk door de telefoon en helaas geen tijd
                    ........ om terug te komen.
                    B - Maar hij heeft van die blauwe pluggen achterop z'n speakers.
                    Nes - zwart met blauw of helemaal blauw?
                    B - helemaal blauw
                    Nes - zet daar dan maar 230 Volt op en bel de verhuurder
                    B - die krijgen we niet te pakken.
                    Nes - sja, B, sorry!

Ik denk dat de huurder zich wss meer heeft geërgerd dan ik dat deed.
                    Ik had het vooruitzicht op een gezellig avondje samen uit en was het
                    telefoontje als snel vergeten, eigenlijk.

grtz
                    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• keenoncoolstuff
                      • May 2003
                      • 695

Afgelopen zaterdag voor het mixen van een bluesband: van de kabels die ik nodig had om 12 kanalen uit te versterken waren er minstens 5 kapot.
                      En toen ik de fout wilde opsporen met een andere microfoon + korte kabel bleek ook dié kabel kapot. Dan weet je echt niet meer waar je het zoeken moet...
                      All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                      If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• Shark
                        • Aug 2007
                        • 208

geen ergernis, maar wel leuke situaties.. in beide situaties was specifiek gevraagd naar een djm900nexus en 2x cdj2000

eerste situatie komt de "dj" mij vragen hoe hij een liedje moet starten (start, pauze, cue, vinyl/cd, en het jog wheel uitgelegd)
                        2de situatie zag ik de "dj" het mengpaneel verplaatsen, waarvoor hij een hercules console plaatste, deze inplugde op zijn laptop en de uitgang van deze console in kanaal 1 van het mengpaneel. de hele avond enkel met zijn hercules console gewerkt

nog een leuke (vooral spannende!) situatie is als ik de jeugdige dj's zie wisselen.. hebben vaak een hele kabelzooi bij, waardoor ze de hele setup van de discobar ompluggen
                        ik vind ze vaak pro in het klooien als na 5 minuten kabels versteken, nog steeds de muziek blijft doorgaan

net geen ergernis als mensen naast mij komen staan en praten over welke toestellen ze kennen met een hele functieomschrijving die vaak vrij gedetailleerd is, zo leer ik ook weer bij.. maar doe er dan ook iets leuk mee
                        mijn mening hierover is dat je pas goed kan draaien als je goed kan beatmixen, juiste overgaan op de juiste momenten en vooral de juiste plaatkeuzes na elkaar.. en niet vanaf je alle effecten kent van een toestel..
                        net zoals bij belichting.. leer eerst de parren op het tempo van de beat te brengen, voor je begint met movingheads/lasers/..

op de kleindere fuiven waar het enkel gaat over zo zat mogelijk zijn, vind ik die details niet erg, maar maak ik er nog altijd wel het beste van als ik de bediening doe
                        maar als ik uitga in een discotheek, de lichtman staat naast de dj constant te springen, lampen blijven flikkerend hele avond hetzelfde wapperen, ook op tragere/rustigere momenten.. en bij navraag of ik eventjes mee de belichting mag bedienen, aanhoren dat ze al lang dezelfde lichtman hebben.. vind ik het wel spijtig

Comment

• Richnies2000
                          • May 2008
                          • 204

Originally posted by keenoncoolstuff
                          Afgelopen zaterdag voor het mixen van een bluesband: van de kabels die ik nodig had om 12 kanalen uit te versterken waren er minstens 5 kapot.
                          En toen ik de fout wilde opsporen met een andere microfoon + korte kabel bleek ook dié kabel kapot. Dan weet je echt niet meer waar je het zoeken moet...
                          in de licht geluid shop nieuwe kabels kopen!

Comment

• keenoncoolstuff
                            • May 2003
                            • 695

Originally posted by Richnies2000
                            in de licht geluid shop nieuwe kabels kopen!
                            Niks nieuwe kopen: gewoon de defecte kabels die je op klus tegenkomt merken (knoopje erin of zo) en REPAREREN.
                            Dit werkt beter dan de kabels gewoon weer netjes oprollen en terug de kist in mikken...
                            All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                            If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• peterwagner
                              • Oct 2008
                              • 317

Originally posted by moderator
                              Het is al bijna geen ergernis meer dat DJ's een setje PIO gear eisen op hun rider en wanneer ze hun dj set gaan beginnen een laptopje neerknallen en de cdj's alleen nog maar als backup gebruiken...de goeie dj;s niet, die kunnen er echt wat mee!
                              Afgelopen zaterdag ADE in de Melkweg. Hij had alleen een DJM800 of een Xone op z'n rider staan. Hij komt 5 voor 9 binnen, en om 9 uur stond alles klaar en begon ie te draaien. Dat zijn de fijne DJ-babysit klussen; professionele DJ's die weten waar ze mee bezig zijn. Heerlijk, geen omkijken naar.

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                                • Jun 2010
                                • 640

Originally posted by peterwagner
                                Afgelopen zaterdag ADE in de Melkweg. Hij had alleen een DJM800 of een Xone op z'n rider staan. Hij komt 5 voor 9 binnen, en om 9 uur stond alles klaar en begon ie te draaien. Dat zijn de fijne DJ-babysit klussen; professionele DJ's die weten waar ze mee bezig zijn. Heerlijk, geen omkijken naar.
                                amen... maar die zijn er toch maar weinig... :S

Comment

Working...