Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • badboyscrew
    • Aug 2000
    • 304

Zo is ook op aandringen van een niet nader te noemen politieke partij in de gemeenteraad in Utrecht de milieuzone enkele jaren enkele honderden meters vergroot in de buurt van de jaarbeurs.
    Gevolg: wanneer je met een vrachtwagen zonder Euro5 motor bij de laad/los van de Jaarbeurs moet zijn moet je een milieuheffing betalen van >€150,- per dag. Tot de buffer kun je nog komen maar verder ook niet..
    Nou kom ze maar bij mij kopen dan kost je €100 en maak ik nog €75 winst
    groeten alex

Als je de bank 1000 euro schuldig bent, heb jij een probleem. Maar als je de bank een miljoen euro schuldig bent, hebben zij een probleem.

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5950

Ergo: betaal 25 E en je vrachtwaggel is ineens minder milieubelastend....

....Ik zal wel uit een ander milieu komen...oplichters
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Originally posted by moderator

....Ik zal wel uit een ander milieu komen...oplichters
        "Vind ik leuk"
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Wist je dat nog niet dan?
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• staf
            • Nov 2007
            • 53

Originally posted by Rolandino
            Even terugkomend op de wat oudere reactie's :

De parkeerwachter en politie bekeuren niet uit veiligheid maar puur om de kas te spekken en om het zogenaamde pluimpje te mogen ontvangen want hiermee voelen ze zich sterk.

Dee wetgeving in nederland heeft niets met recht te maken maar met macht Hoe meer macht iemand heeft hoe meer hij recht heeft.

Criminelen worden vertoeteld door de staat en de slachtoffers worden niet serieus genomen.
            dit is blijkbaar dus niet alleen in belgie

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

Ergernis: Mensen die weten dat ze verkeerd zitten door hun wagen ergens te parkeren op ee plaats waarbij helder staat aangegeven dat dat daar niet is toegestaan en vervolgens wel gaan janken wanneer de afspraken gesanctioneerd worden.

fok...zou me in 2012 minder ergeren, weer een voornemen minder!

Comment

• djsunnyday
                • Nov 2005
                • 112

Het ergste van het parkeerverbod is dat het meestal ''ons'' in de weg zit. En dat parkeerbeheer niet snapt dat je met een vrachtwagen nogal wat ruimte nodig hebt, op allerlei rare locaties.
                Zonde van de Zendtijd.

Comment

• Rolandino
                  • Mar 2007
                  • 1451

Parkeer beheer begrijpt niet dat een bakwagen niet in de parkeergarage kan want daar moet je parkeren volgens hen. Ook begrijpen ze niet dat een bakwagen niet past op een parkeervak ( je hebt ruimte nodig om te kunnen parkeren )

Ze weten ook geen verschil tussen parkeren en laden / lossen.

Het enige antwoord wat ze hebben is dan moet je maar een kleinere auto / bus aanachaffen.

Heb ook een keer bekeuring gehad omdat ik met mijn bakwagen Dubbel stond geparkeerd ( 2 vakken in gebruik ) en een keer een bekeuring met mijn vrachtwagen ( bakwagen ) omdat de vakken niet voor dit soort voertuigen bestemd is.

Zet je hem op straat krijg je er een bekeuring en op een parkeerplein ook omdat hij daar niet mag staan omdat deze plekken iet voor grotere voertuigen zijn.
                  EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5950

Sorry, maar dan jeukt je voorbereiding!
                    En ja, ook ik heb wel eens een bon gehad waarop stond vermeld: Voertuig stond geparkeerd met een of meerdere wielen buiten het parkeervak ( was een Iveco van 12m lang dus ja, dat past niet)

Je planning/voorbereiding/pre-productie zuigt wanneer je dit soort zaken niet van te voren tackelt of incalculeert, zo eenvoudig is het.
                    Het komt op mij reuze naïef over wanneer je met een paar jaar je rijbewijs ( bewijzen) op zak en de nodige ervaring met het laden/lossen van vrachtwagens in de "grote stad" nog steeds verbaasd bent dat er in Nederland handhavers actief zijn die speciaal dit soort overtredingen opsporen en verbaliserend optreden.

Begrijp me goed, ik ben geen moraalridder, ook ik neem wel eens de gok wanneer de situatie echt niets anders toelaat.
                    Aan de andere kant ben ik dan ook stellig van mening dat je mate van professionaliteit in de voorbereiding van grote invloed is op het aantal bonnen wat je scoort.

Leuk voorbeeld, JodenBreeStraat, Amsterdam, hartje centrum, eenrichtingsverkeer vanaf Mr.Visserplein, uiteraard net de verkeerde kant op...
                    Rembrandthuis werd daar bijna wekelijks aangedaan ten tijde van het Rembrandjaar.
                    Voor iedere laad/los actie werd een ontheffing aangevraagd bij de stadsdeelraad.
                    Dat komt er in de praktijk op neer dat je tijdig de ontheffing aanvraagt en alle benodigde gegevens aanlevert. Vervolgens charter je een locale student die de ontheffing op de dag voorafgaand aan het evenement ophaalt en op de afgesproken tijd op locatie aanwezig is om de ontheffing achter de voorruit van de bakwagen te parkeren.
                    Je staat vervolgens met ontheffing op de laad/los plaats, kosten worden doorbelast aan de opdrachtgever.

Uiteraard maak je dan ook mee dat een overenthousiaste parkeerbeheermeneer een bon gaat schrijven, alleen omdat hij met zijn net geen 1.60m (sorry Showband...) niet ziet dat er echt zo'n geel briefje aanwezig is daar waar het hoort.

Kortom: Wie zich ergert aan de Nederlandse bonnencultuur van de locale machtpotentaten van parkeerbeheer, die heeft zijn zaakjes niet goed genoeg op orde en zal de boetes moeten incalculeren!

Comment

• renevanh
                      • Oct 2004
                      • 2371

Kortom: Wie zich ergert aan de Nederlandse bonnencultuur van de locale machtpotentaten van parkeerbeheer, die heeft zijn zaakjes niet goed genoeg op orde en zal de boetes moeten incalculeren!
                      Ja en nee.
                      Als ik Utrecht of Amsterdam in zou moeten met een bakwagen (of groter), dan zou ik dat ook grondig voorbereiden. Waar kan ik dat kreng kwijt als ik niet aan het laden/lossen ben? Sterker nog: daar moet ik met mijn Transporter soms ook al over denken omdat een deel van de parkeergarages in steden een inrijhoogte van 1.90m hebben. Past niet!

Echter: (al dan niet bijna) een bon krijgen omdat je stopt (niet parkeert!) om aan een van deze handhavers te vragen hoe er verwacht wordt dat je een bepaalde situatie voorkomt of oplost (en dat kan een doodgewone vraag zijn als "Waar kan ik die bak het beste neerzetten?") is wat mij betreft niet de schuld van een slechte voorbereiding maar van een zeer slechte dienstverlening. Daar wordt ook het verschil tussen een echte politie agent en een verkapte Melkertbaanambtenaar met BOA bevoegdheid keer op keer pijnlijk duidelijk. De laatste krijgt het motto 'Waakzaam en dienstbaar' blijkbaar niet mee in de opleiding...

Nog een verhaaltje: bakwagen klemgereden in een grasveld in Utrecht. Tjsa, het was misschien geen slimme actie, maar het is gebeurd. Orde en Handhaving: "kunt u die auto daar weghalen?"
                      Nou, we willen wel, graag zelfs... maar het kan niet.
                      Nu is rijden op een groenstrook niet helemaal per definitie verboden in dit soort gevallen (festival), maar parkeren wel. 2 wielen op het gras langs een gruwelijk smalle weg (woonerf) is gewoon een bon voor parkeren in groenstrook.
                      Als je wagen vast komt te zitten tijdens het rijden en je rijdt (noodgedwongen) niet verder... ben je dan aan het parkeren? Het heeft wat babbelen gekost om die boete niet te krijgen, maar het geeft heel duidelijk de kortzichtigheid aan.
                      De auto van de gemeente (stadswerken) mocht overigens WEL op het gras parkeren... die kreeg geen boete!
                      Last edited by renevanh; 02-01-12, 21:18.
                      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5950

Eens Rene, tegen zoveel rechtlijnigheid is niets in te brengen.

Comment

• NesCio01
                          • May 2010
                          • 1987

anekdote:

Ik had een week of wat terug een geluidklus bij?.............
                          juist, Parkeerbeheer in een redelijke plaats.

Nes: Kan ik in uw P-garage?
                          P: Nee, u bent te hoog en er zijn maar een paar plaatsen en die zijn
                          voor onze gasten.

Voor de deur rijdt uit dat ene P-plekje net een auto weg, ik parkeer recht voor
                          de deur in dat vak.

Nes: Mag ik van u een ontheffing tot 6 uur?
                          P: Nee, die hebben we niet.
                          Nes: maar ik kom toch hier voor jullie werken vanmiddag?
                          P: Ja, maar ieder moet betalen. Het is voor de deur duurder dan 3 straten verderop.
                          Nes: Maar u controleert er toch zelf op, geef dan al uw medewerkers een seintje?
                          P: Nee meneer, u doet uw werk, wij het onze.

Nes heeft ruim €7,50 betaald, stond voor de deur en,...........
                          kreeg geen prent, of zoals dat tegenwoordig heet:
                          een naheffingsaanslag parkeerbelasting.

Sjah............
                          de klus was erg leuk, klant zeer tevreden.
                          De €7,50 is via de factuur ook gewoon betaald!

grtz
                          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Hansound
                            • Apr 2006
                            • 832

Het kan inderdaad meevallen,
                            Had een klus in het wereldmuseum te Rotterdam,
                            Ik kom aanrijden en net op dat moment gaat er iemand weg exact op de plek waar ik moest lossen, ideaal... chipknippie ff 10 eurootjes betaald en no problemo....

Comment

• timedriver
                              • Sep 2010
                              • 144

Nieuwe ergernis...nu al 2 keer voor gekomen:

Al die mensen met een ijsbaantje die menen dat je wel even gratis een avondje gaat staan blauwbekken, buiten in de kou, met je apparatuur omdat het zo leuk is, dat er wat licht en geluid aan de baan staat. Er is nooit budget (maar wel koek en zopie verkopen) en het is zo mooi voor jezelf als sponsoring...

Yeah right...dat doen we maar niet.
                              I am a Timedriver!

Comment

• I.T. drive in
                                • May 2009
                                • 352

Originally posted by timedriver
                                Nieuwe ergernis...nu al 2 keer voor gekomen:

Al die mensen met een ijsbaantje die menen dat je wel even gratis een avondje gaat staan blauwbekken, buiten in de kou, met je apparatuur omdat het zo leuk is, dat er wat licht en geluid aan de baan staat. Er is nooit budget (maar wel koek en zopie verkopen) en het is zo mooi voor jezelf als sponsoring...

Yeah right...dat doen we maar niet.
                                hehehe zo'n aanbod heb ik dus ook al gehad

Comment

Working...