Ergernissen top 10

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hansound
    • Apr 2006
    • 832

    Originally posted by MusicXtra
    Fabrikanten spelen in op de vraag, die bepalen in eerste instantie echt niet waar jij mee staat te mixen.
    Daarbij hebben fabrikanten allemaal zwaar moeten investeren in ontwikkeling van digitaal spul terwijl het analoge verhaal behoorlijk doorontwikkeld is.
    Dus dat het allemaal zo slim bekeken is geloof ik niet erg.
    Waar zitten meer kosten, een analoge tafel of een digitale? Bij digitaal koop je een stuk software, dat kan per 10000 tegelijk gemaakt worden... slimme jongens die fabrikanten...
    Dat jij gelooft dat ze maken wat jij wilt betekent dat ze de marketing goed voor elkaar hebben...

    Comment

    • qvt
      • Oct 2009
      • 721

      Ik denk dat veel mensen hier nog een cultuurshock gaan beleven, de betere analoge tafels zijn eruit of gaan er binnenkort uit.. De geweldige tafels worden en mogen niet meer gemaakt worden en op digitaal vlak zijn er genoeg vervangers die dezelfde kwaliteit bieden.

      Maar veel van de oudere generatie blijft liever plakken met wat ze hebben, maar ze zullen toch om moeten.. Of de klus afstaan aan iemand anders.

      Mac, ik geef je vaak altijd graag gelijk omdat je weet waar je over praat maar in dit geval sla je toch flink mis. De huidige high-end touring markt is steeds meer digitaal en de enkele technici die nog analoog bezig is heeft een XL4 of 3K (de 2 toptafels die klinken, met neiging naar de eerste)

      Iemand die er anders om denkt is bij deze uitgenodigd voor een vergelijking tussen top digitaal en het beste wat de analoge wereld te bieden heeft, geblindoekt wel te verstaan.. Want anders weet ik het antwoord al
      There is no substitute for imagination

      Comment

      • BJD
        • Oct 2007
        • 771

        Naar mijn mening is de klank van de betere digitafels prima voor elkaar. Een groot voordeel is de kleine footprint, relatief lage aanschafwaarde (gelijk klinkend analoog + outboard is vaak veel duurder) en nog wat zaken als digitale multikabels, digitale recording en uitbreidbaarheid kwa kanalen. Het grootste nadeel van deze tafels vind ik persoonlijk de interface. Iedere fabrikant gebruikt zijn eigen interpretatie van wat goed en fijn is. Vaak worden er ook compromisen gesloten. Een 48 kanaals digitafel met voor elk kanaal een volledige channelstrip en elke outboard een knopje of 10 is gewoonweg niet te betalen, wederom te lomp, enz. Doordat iedere tafel zijn eigen manier van interfacen heeft kost het mij altijd weer enige tijd en moeite om er snel op te kunnen werken, maar dat neem ik voor lief. Wat ik veel vervelender vind is dat sommige tafels compleet naar wens van de gebruiker zijn te configureren wat betreft kanaalindeling en substructuren (Midas, DiGiCo). Dat is fijn als je een tafel goed kent en er een tour mee doet, maar als ik als gasttechnicus op een locatie kom waar ik 30 min of minder heb om de mic's te richten, de gedachtenkronkels die de huistech in de tafel heeft gestopt te achterhalen en soms ook de tafel zelf te leren kennen dan betrap ik mij er regelmatig op dat ik dan liever alles analoog heb, omdat ik op een "onbekende" digitafel lang niet de snelheid heb die ik zou hebben achter een analoge tafel. De grootste ergenissen zijn dan de o zo handige mix/pop groepen gecombineerd met gedeelde controls voor bijv EQ of dynamics en de settings van de effecten die 4 pagina's diep ergens staan.
        Last edited by BJD; 07-04-12, 19:02.

        Comment

        • Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

          Originally posted by qvt
          Mac, ik geef je vaak altijd graag gelijk omdat je weet waar je over praat maar in dit geval sla je toch flink mis.
          <bloos>, enne, let maar op.

          Er zullen altijd weer Malcom Hill's, Rupert Neve's, en Jim Gamble's opstaan. En ik heb er weer eentje gezien onlangs. Hij zit al op zn knietjes...LOL

          Comment

          • MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

            Originally posted by Hansound
            Dat jij gelooft dat ze maken wat jij wilt betekent dat ze de marketing goed voor elkaar hebben...
            Ik geloof niet alleen dat ze maken wat ik wil hebben, dat is ook gewoon zo.
            Natuurlijk probeert ieder fabrikant zijn product ook te hypen maar uiteindelijk bepaalt de markt of iets wel of niet aanslaat.
            Een fabrikant die zo arrogant is te denken dat hij kan bepalen wat de markt af gaat nemen zal toch echt heel erg weinig bestaansrecht hebben.
            Simpel en alleen al omdat het de concurrentie dan wel heel gemakkelijk gemaakt wordt omdat die wel maken wat de markt vraagt.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

            Comment

            • showband
              • May 2001
              • 4524

              voorlopig zijn er verschillende soorten gebruikers.
              Die worden door de vrije markt bediend met allerlei oplossingen.

              Als jij ahoy doet en een tv registratie erbij. Dan is jouw definitie van bedrijfszekerheid anders dan die van de homestudio. En daar zit een hoop tussenin.
              Als je ziet waar we vertrokken dan zijn alle gebruikers flink verwend.

              wat ik wel jammer vind is dat tussen technici onderling de mengtafel en haar features nog steeds vele malen meer aandacht krijgt dan de microfoonset.
              Je mag toch wel stellen dat het bijzonder is als een PA voldoende keuze bij zich heeft om tijdens de soundcheck een ander soort microfoon voor een instrument te zetten. Terwijl een mengtafel tegenwoordig niets is als er geen vierbands shelving eq op zit. Dat vind ik een rare combinatie.

              Ik kan mij niet heugen dat ik een technicus tegengekomen ben die besloot op basis van de acoustiek bij een instument alsnog een andere keuze te maken.
              (Wel heel veel PA bedrijven die bandspullen k*t vinden en elke reden zoeken om die ene microfoon die zij overal voor gebruiken ervoor in de plaats te zetten. Maar dat heeft niets met geluid te maken)

              Oeverloze discussies over de mengtafelkeuze omdat er maar drie banden eq op zitten ipv 4. Of de noodzaak van mutegroepen heb ik voorbij zien komen. Dat is fijn. Ook muzikanten kiezen soms noodgedwongen voor het goedkoopste ding "wat dan in ieder geval genoeg auxwen heeft om in-ear te kunnen doen".

              Misschien zou het leuk zijn om eens een forumdag te doen met 16 preamps zonder features en een jazzbandje. En dan eens een giga mengtafel ernaast en dan alles naar high definition digitaal om thuis terug te luisteren....
              Ook een midas blijkt dan waarschijnlijk beter te klinken als je de EQ uitschakeld.

              wat is mijn punt?
              Voor 2400 tot 6000 euro krijg je tegenwoordig een digitale mengtafel die vrijwel alles kan waar je in de eighties van droomde. En die klinkt ook zodanig. (heus die B200's met rek ernaast waren vet, maar ik zou zo voor een presonus kiezen)

              Dat er dan voor het dubbele bedrag en de viervoudige afmetingen en gewicht beter is vind ik prima. Maar naast die roland 400 moet je een GB8 soundcraft of venice F32 zetten als je head to head wil gaan. Dan weet ik het wel....

              Als je daarintegen XL4 naast gelijkgeprijsde digitafels wil zetten, ok. daar kan ik mij wat bij voorstellen. En als je een tweedehands studiomengtafel in een kist wil timmeren om mee te nemen helemaal. Dat kost geen reet in aanschaf. Alleen dat praktische gebruik he. Veel zalen kan je al niet eens de deur door in Nederland
              Last edited by showband; 08-04-12, 11:46.
              lekker belangrijk!

              Comment

              • Overdrive
                • Feb 2002
                • 717

                Ergenis: meer dan 1 pagina offtopic gaan..

                Comment

                • renevanh
                  • Oct 2004
                  • 2371

                  Huisfeestje in een studentenhuis, even klein DJ setje en paar actiefjes (Alto Pro TS115A) neergezet met een T4'tje en een Derby. Geinig setje voor weinig.

                  Boeltje aangesloten, inschakelen... dikke aardlusbrom. Huh??

                  Ik ben 20 minuten aan het pielen geweest toen ik conclusies begon te krijgen die gewoon niet konden. Multimeter erbij... en ja hoor: nul en aarde van de wcd zitten aan elkaar. Mijn JB Systems CD670 lekt blijkbaar een klein beetje over de nul wat direct een lekstroom op de aarde betekend. Was ik mooi klaar mee.
                  Welke dodo verzint dat nou weer, nul en aarde in een studentenhuis(!) aan elkaar knopen... @!&$^$#!
                  Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                  Comment

                  • speakertech
                    • Jan 2008
                    • 1697

                    Originally posted by renevanh
                    Huisfeestje in een studentenhuis, even klein DJ setje en paar actiefjes (Alto Pro TS115A) neergezet met een T4'tje en een Derby. Geinig setje voor weinig.

                    Boeltje aangesloten, inschakelen... dikke aardlusbrom. Huh??

                    Ik ben 20 minuten aan het pielen geweest toen ik conclusies begon te krijgen die gewoon niet konden. Multimeter erbij... en ja hoor: nul en aarde van de wcd zitten aan elkaar. Mijn JB Systems CD670 lekt blijkbaar een klein beetje over de nul wat direct een lekstroom op de aarde betekend. Was ik mooi klaar mee.
                    Welke dodo verzint dat nou weer, nul en aarde in een studentenhuis(!) aan elkaar knopen... @!&$^$#!
                    En waarom bromt het dan? Was er geen aarddraad en was het aardkontakt aangesloten op de nuldraad of was bij wijze van spreken de geelgroene draad doorverbonden met de blauwe nuldraad? Het deugt geen van beide voor een meter, maar in de praktijk zitten ze ergens anders ook aan elkaar. zoals in een transformatorhuisje,

                    Speakertech
                    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                    Comment

                    • showband
                      • May 2001
                      • 4524

                      dikke ergernis.

                      nadat inholland haarlem heeft aangetoond waardeloze opleidingen aan te bieden in de entertainment sector
                      (zie MEM de "HBO feestjes organiseren")

                      0:46 uitleg: "fame noem ik het altijd maar, wij zijn fame achter de schermen"


                      hebben ze er ongemerkt tegelijk een conservatorium bij gezet :


                      Opvallend filmpje waarin je zo min mogelijk leerlingen/docenten iets hoort presteren. Dat zou geen reclame voor die school zijn?

                      terwijl de tweede kamer net het mes in de overschotten aan mbo / hbo feestopleidingen wil zetten omdat er gewoon teveel zijn.
                      Hebben de specialisten in media en entertainment besloten dat er een bij moet. En ze hebben natuurlijk een mooi nieuw gebouw neer laten zetten waar dat moet gebeuren.

                      ze hebben daar trouwens een opleidingsrichting: "Music in Society Conservatorium Inholland Haarlem. Kom er maar in met je doelstelling :
                      "Het is een richting voor ‘muzikale duizendpoten’ die opgeleid worden tot muzikale leiders, gespecialiseerd in de overdracht van muziek. Studenten ontwikkelen projecten waarbij muziek wordt ingezet als middel. Die projecten kunnen bijvoorbeeld in de wijk zijn of in zorgcentra, waarbij gewerkt wordt met multiculturele doelgroepen."

                      Kom maar op met die afstudeerbonussen!

                      Overigens aansluitend zat er laatst een sukkel in de krant te ventileren dat het allemaal niet waar is. (Peter van der Linden) En dat toonde hij onder andere aan met een enquete onder meer schoolverlaters (uitstroom onderzoek bij 2800 studenten mbo-artiest) dan dat er volgens het zelfde artikel aan leerlingen op die scholen in de examenklassen kunnen hebben gezeten. Wat twee dingen kan betekenen.
                      1) die scholen frauderen in hun cijfers vrolijk door naar de minister. En als je ziet hoe makkelijk ze er op te betrappen zijn weet je weer dat een minister niet iemand met een alleen helpende-A diploma moet zijn. (heus).
                      2) Zonder het diploma krijg je in de muziek net zo makkelijk of moeilijk een baan als met. En dat weten we op deze site allang. Voor kisten duwen maakt het niet uit. En de rest leer je in de praktijk sneller.



                      Er is geen geld voor kunstsubsidies. soit.
                      Maar MBO/HBO's blijven doorgaan alsof het 1999 is.

                      DAT is mijn ergernis.
                      Last edited by showband; 18-06-12, 07:23.
                      lekker belangrijk!

                      Comment

                      • Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

                        Originally posted by speakertech
                        En waarom bromt het dan? Was er geen aarddraad en was het aardkontakt aangesloten op de nuldraad of was bij wijze van spreken de geelgroene draad doorverbonden met de blauwe nuldraad? Het deugt geen van beide voor een meter, maar in de praktijk zitten ze ergens anders ook aan elkaar. zoals in een transformatorhuisje,

                        Speakertech
                        sterker nog : de nul = de aarde. Alleen jammer voor aardlekschakelaars dat deze in de wcd ergens aan mekaar geknoopt waren...
                        Brom komt daar niet weg, geloof me.

                        Vroeger - toen ik alles moest nameten wegens onbetrouwbaarheid - heb ik zelfs een stelling experimenteel weten te bewijzen. He groter de weerstand tussen nul en aarde, hoe groter de brom.
                        Kampioen was het Spant in Bussum, 12 ohm, en bijna niet stil te krijgen, tenzij je een speciaal CEE-wcd'tje pakte wat verstopt was achter in een hoek. Met maar 0,4 ohm aan weerstand......

                        Comment

                        • RenéE
                          • Oct 2006
                          • 291

                          Originally posted by MacGyverSounds
                          sterker nog : de nul = de aarde. Alleen jammer voor aardlekschakelaars dat deze in de wcd ergens aan mekaar geknoopt waren...
                          Maar dat klopt helaas alleen als de nulleiding geen stroom voert. Dus met een beetje pech staat je complete installatie op het nulpotentiaal te zweven in plaats van dat 'ie aan de nul [edit: dat moest natuurlijk 'aarde' zijn] hangt. Kan me voorstellen dat dat negatief kan uitwerken zodra je ongemerkt ergens een ander aardepad aanbrengt? (met je eigen lichaam bijvoorbeeld?)
                          Last edited by RenéE; 18-06-12, 10:14. Reason: oeps

                          Comment

                          • jans
                            • Feb 2003
                            • 869

                            Alleen in een symetrisch belaste 3 fasen installatie voert de nul geen stroom. De nul van een 230V wcd voert altijd stroom anders werkt je aangesloten toestel niet. Er moet immers een citrcuit zijn.
                            Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

                            Comment

                            • MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

                              Volgens mij wordt hier stroom en spanning door elkaar gehaald.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                              Comment

                              • RenéE
                                • Oct 2006
                                • 291

                                Originally posted by jans
                                Alleen in een symetrisch belaste 3 fasen installatie voert de nul geen stroom. De nul van een 230V wcd voert altijd stroom anders werkt je aangesloten toestel niet. Er moet immers een citrcuit zijn.
                                Uiteraard. 'beetje pech' was mijn gevoel voor understatement. Niet helemaal helder misschien.

                                Comment

                                Working...