Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RobertK
    • Jun 2012
    • 82

Ik heb het hier over theaters...

paar jaar terug stond er altijd een koelkast open, koffieautomaat, betaalbare daghap (soms zelfs gratis).
    In belgie eet je samen met de directeur (of dienstdoende die dag) samen met gezelschap.
    In duitsland is er 24/7 catering, voor elk moment v.d. dag een complete tafel vol met broodjes, gebak, fruit, drank, alles.

Je kan zetten in een rider wat je wilt...
    Maar daar gaat een theater toch niet in voorzien...

Meestal is koffie/thee/e.d. wel aanwezig met uit een automaat (gratis), tenzij je in a'dam ben...
    Voor de rest standaard kleine catering kist mee! (veredelde kabelkist met daarin tosti ijzer + materialen en frisdrank.. in de winter blijft dat allemaal lekker koel in de vrachtwagen)

Comment

• Stoney3K
      • Sep 2007
      • 1399

Originally posted by RobertK
      Oh en nog 1 belangrijke:
      Parkeer gezeik!
      "ja u kunt hier om de hoek parkeren in de parkeer garage" sta je met je bakwagen van 3.10 meter bij een garage van 2.00m
      Oplossing: Parkeerwachter de sleuteltjes van je bakwagen geven en zeggen: "Veel succes om hem onder de garagedeur door te proppen."
      First make it work, then make it look pretty!

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4524

nou weer eens met een belisch PA bedrijf te maken gehad.

door organisatie gehuurd. Vaste leverancier van de locatie.
        keurig rider opgezonden. Die bij ons niet meer is dan : 16 kanalen FOH geschikt voor de locatie en avond. Storingsvrij werkend geinstalleerd. Met uitleg en schama's van wat WIJ gaan doen voor de context.

doorgenomen met verhuurbedrijf. Alles in orde.
        We hebben het over eentje die 1000euro meer vraagt als ze naast de pa ook 10 prakken neer moeten zetten!

in de week ervoor nog contact opgenomen. Heeft het PA bedrijf een 01v96 ingepland. Als ikvraag "daar zitten toch geen 16 ingangen op?" is de reactie...eh, nee. is dat een probleem? En als ik uitleg dat je voor 16 kanalen mix meer dan 12 kanalen ingang nodig hebt en dat een mixwizzard voldoet zegt ie dat toe.

ook blijkt ineens dat hij met de organisatie samen heeft besloten tijdens de avond geen personeel neer te zetten. Maar dat heeft ie de band niet gemeld. Mijn vraag wie er dan gaat mixen.... "eh, datweet ik ook niet dat is nou eenmaal beslist"

ik vertel de beste man dat ik toch wel gewend ben dat als er van een rider afgeweken wordt, dat het gebruikelijkis dat je dat met de band doorspreekt. En dat ik nota bene nu al voor de tweede keer aan het bellen ben en er toevallig achter kom.

Uiteindelijk een nieuwe mail gemaakt met minitieus afgespijkert wat zij leveren en wat de band levert. Laten bevestigen.

blijkt op locatie er wel een mengtael te staan maar het effectrek niet meegeleverd. (geen enkele galm, compressor, geen pauzemuziek CD speler, geen niets alleen een GL2200 16 kanaals zonder flightcase. En in de zaal een rcf set met twee rcf op paaltjes als delayset..... zonder delay. voor de hoofdprijs. (die ik gelukkig niet betaal)
        licht bestaat uit twee paaltjes PC slecht ingesteld die wegens te kote palen niet hoog genoeg kunnen.
        en een stuk of tien ledparren op de grond tegen de muur gericht. Blauw, de hele avond. geen sturing.

voor die frontset en delay speakers nog net wel twee 31 band eq's waar de man die het opzet met wat MP3 uit zijn telefoon even een ruisinstelling en wat muziek op draait voor hij weggaat. De EQ instelling slaat nergens op.

kennelijk vind een duur bedrijf die op een toplocatie staat het doodnormaal om bands er op locatie achter te laten komen dat zij een PA leveren met te weinig kanalen, geen effecten en zonder technische bediening. Contractueel moeten zij mixen. Dus ze hebben gewoon mazzel dat wij een technicus mee hebben. Welkom in brussel. Ik begin de vlaanderen wat te begrijpen. Onbetrouwbaarhied bij een hofleverancier in een toplocatie.

Overigens probeerde het franstalige hotelpersoneel de band ook de hele tijd te zieken. "jullie moeten voor de drankjes betalen" en "net was dat de kleedkamer, maar nu moeten jullie verhuizen naar een andere ruimte", "nee we heebn geen keuken" (op een galadinee avond) enzenz continu een organisator nodig om met het personeel te praten. Gatver!
        Last edited by showband; 24-06-12, 14:24.
        lekker belangrijk!

Comment

• mrVazil
          • Mar 2010
          • 330

jaja, brussel

je sheraton-avontuur is dus niet zo geweldig geweest?

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

Originally posted by mrVazil
            jaja, brussel

je sheraton-avontuur is dus niet zo geweldig geweest?
            het optreden ging van een leien dak. Het standaard nabelprotocol werkt. En vrijwel elk probleem is oplosbaar.
            Alleen de ergernis over zulk onvoorstelbaar amateurisme is er niet minder om. Ik vind het nogal wat om bij een set inclusief bediening eenzijdig te besluiten even de bediening te schrappen zonder dat mee te geven aan degene die erover moeten spelen. Dat heb ik in 30 jaar nog niet meegemaakt. De set zelf was overigens een splintertje nieuwe RCF die haastig neergekwakt was
            2x NX-L23A en 1 x NX-S sub per kant.
            De palen waren weggelaten en de toppen stonden daarom te laag en de sub te hoog.
            Onnodige reflecties tegen de achterwand aan de overkant van de zaal.
            de boel vlak voor een dansvloer op een flightcase gezet zodat de sub maximaal rommelde. enz enz
            RCF is a leading technology brand of professional audio equipment, loudspeakers, electronics, DSP, and custom solutions. Established in Italy in 1949, RCF has consistently set new trends in the market. Meeting the most demanding requirements of the audio industry, the in-house products development ensures maximum quality and reliability to the end-user.

prutsers dus. Maar wel onbetrouwbaar in de samenwerking. We hadden gelukkig wel een muzikale tech die met een adaptive mix een prettige te beluisteren sound neerzette.

20 jaar geleden hadden we waarschijnlijk de pa na afloop in de bus meegenomen en het bedrijf gemeld dat we het voor ze hebben bedient "en haal het maar op bij onze opslag 250 Km verderop." maar toen waren we jonger

lichtshow en RCF line array (we hebben het podium nog niet opgeruimd hier)

16 kanaals live mixpositie volgens firma brussel. Zie de "delayspeaker" Helaas zonder delay.

frontlicht "sorry de statieven kunnen niet hoog genoeg"
            merk op... voor de nooduitgang.

Last edited by showband; 24-06-12, 17:50.
            lekker belangrijk!

Comment

• JosV
              • Jan 2012
              • 21

Dit zijn leuke foto's voor op de Dodgy Technicians facebook pagina :P

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

Originally posted by showband
                ....Alleen de ergernis over zulk onvoorstelbaar amateurisme is er niet minder om....
                it's a hard road, a hard road to follow... Ben trouwens in die regio altijd blij dat ik nog ouwerwets Twents kan. Dat kuiert 'n luk heaniger, aj mie begriept...

Ik had woensdag een kasteel-feestje : podium moet s'morgens nog geregeld worden, aggregaat had ik dinsdag al geregeld ( zelf, dus okee), blijkt de organisatiedame ineens ook te kunnen mixen omdat haar dochter op het podium staat.

Ik mag vrijdag weer eens bij een ouwe kennis van me een mini-setje neerzetten... iets met lounge bij het zwembad. Dat worden dus 4 MM4's met een subje.... LOL

Comment

• RobertK
                  • Jun 2012
                  • 82

Belgische geluidsbedrijven zijn apart ja!
                  Theatershow in een kerk in Olen,
                  Licht: absoluut niet wat we gevraagd hadden en van bedroevende kwaliteit en niet onderhouden in jaren.
                  Geluid: afspraak was een A-setje met 4 delay topjes. D&B E9 set. wat staat er: JBL SRX 2x18" subkasten met 2x15" topkasten bij podium en vage oude actieve dynacordjes als delays...
                  JBL SRX serie is goed te doen, maar in een kerk prefereer je de directheid van D&B boven SRX serie. Daarnaast was er geen mogelijkheid tot delayen nu (terwijl de 4 extra E9 topjes met e-packs zouden gebruikt worden).
                  Fijn op een afstand van 25 meter :S

Maar wel heel lekker gegeten!

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Ok, dan ga ik ook maar even mijn hart luchten.
                    Laad en los mogelijkheden die veel lastiger zijn dan verteld (trappen, drempels, deuren met drangers die niet open kunnen blijven staan, liften waar je steeds 5 min. op moet wachten, etc.).
                    Parkeergelegenheid die niet is geregeld waardoor je de halve stad moet doorkruisen om vervolgens een half uur terug te moeten lopen.
                    Eten en drinken waar niet voor wordt gezorgd.
                    Stroomvoorziening die niet volgens afspraak is en/of heel ver van het podium.
                    Podia waar geen fatsoenlijk werklicht is.
                    FOH plek die na opstelling 'even' naar een andere plek moet.
                    Een podium dat niet klaar is of vol ligt met spullen waardoor je niets kunt doen.
                    Onduidelijke riders of helemaal geen rider.
                    Een band die op het laatste moment binnen komt vallen en alle zooi, inclusief jassen en tassen van de meegekomen groupies, op het podium dropt en daar vervolgens de week gaat staan bespreken.
                    Tijdens de soundcheck steeds moeten wachten omdat het bandlid wat aan de beurt is nog aan de bar hangt.
                    De opdrachtgever die steeds komt vragen of het harder kan en de bedrijfsleider die dan vervolgens komt vragen of het zachter kan.
                    Gemeenteambtenaren die meten hoeveel geluid het publiek maakt en dan tegen jou komen zeggen dat het zachter moet.
                    Een band die alleen maar harder wil op het podium.
                    Drummers die met honkbalknuppels aan het houthakken zijn en niet met 7A stokken willen spelen.
                    Gitaristen die met hun maatje 42 de grilles van de monitoren in proberen te deuken (sinds ik 2 mm dikke grilles gebruik lukt ze dat (bijna) niet meer).
                    Bandleden die het hele podium inclusief alle apparatuur onder diverse soorten drank knoeien.
                    En toch blijft het geweldig om steeds weer een te gekke mix neer te zetten.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• NesCio01
                      • May 2010
                      • 1987

Beheerder die dik 20 min. na de afgesproken tijd aankomt,
                      grrrrrrr (en maar wachtennnnnnn.............)

grtz

Nes
                      Last edited by NesCio01; 24-06-12, 23:38.
                      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• chippie
                        • Jul 2006
                        • 528

het optreden ging van een leien dak. Het standaard nabelprotocol werkt. En vrijwel elk probleem is oplosbaar.
                        Alleen de ergernis over zulk onvoorstelbaar amateurisme is er niet minder om. Ik vind het nogal wat om bij een set inclusief bediening eenzijdig te besluiten even de bediening te schrappen zonder dat mee te geven aan degene die erover moeten spelen. Dat heb ik in 30 jaar nog niet meegemaakt. De set zelf was overigens een splintertje nieuwe RCF die haastig neergekwakt was
                        2x NX-L23A en 1 x NX-S sub per kant.
                        De palen waren weggelaten en de toppen stonden daarom te laag en de sub te hoog.
                        Onnodige reflecties tegen de achterwand aan de overkant van de zaal.
                        de boel vlak voor een dansvloer op een flightcase gezet zodat de sub maximaal rommelde. enz enz
                        RCF is a leading technology brand of professional audio equipment, loudspeakers, electronics, DSP, and custom solutions. Established in Italy in 1949, RCF has consistently set new trends in the market. Meeting the most demanding requirements of the audio industry, the in-house products development ensures maximum quality and reliability to the end-user.

prutsers dus. Maar wel onbetrouwbaar in de samenwerking. We hadden gelukkig wel een muzikale tech die met een adaptive mix een prettige te beluisteren sound neerzette.
                        Als ik dat zie lijkt het mij dat je met een AV partner te maken hebt gehad. Iemand die enkel congressen doet met wat micro's en video. Die van sound voor bandjes geen bal weet. Maar om nu alle belgische firma's over een kam te scheren.......is er wel over.
                        Wat betreft de drank en spijzen, u sprak geen Frans?
                        IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• showband
                          • May 2001
                          • 4524

Originally posted by chippie
                          Als ik dat zie lijkt het mij dat je met een AV partner te maken hebt gehad. Iemand die enkel congressen doet met wat micro's en video. Die van sound voor bandjes geen bal weet. Maar om nu alle belgische firma's over een kam te scheren.......is er wel over.
                          Wat betreft de drank en spijzen, u sprak geen Frans?
                          nee, ik heb zeker niet met alle belgische firma's ervaring. En als U2 er inkoopt zou dat genoeg moeten zeggen.

Ik ben inderdaad tegen die franstalige oelewappers in het hotel op een gegeven moment mijzelf maar als engelstalige gaan opstellen. Want het schoot voor geen meter op. Alles moest je er een man van de organisatie naast zetten als het gedaan moest worden. Anders "deden ze het nooit" en "was dat niet zo georganiseerd". Tijdens een galadinee koud beweren dat er geen keuken is... Het verbaast me dat er geen taalstrijd is in belgie.

avp.be ja. Maar ze hoeven er wat mij betreft ook geen verstand van te hebben. Zodra ze echter zichzelf verhuren en een rider langskrijgen. En ook nog eens gebeld worden met de vraag of het begrepen is. Dan moet je wel ballen hebben om er dan zonder overleg daar gewoon van af te wijken. En dan praat ik niet over " een verkeerde microfoon meegeven". Dat gebeurt continue.
                          Het boeit mij niet wat ze met de locale organisatie plannen, de bespeler niet laten weten dat je besluit om een onbruikbare set te plannen terwijl die er naar vraagt is echt te vaag.
                          lekker belangrijk!

Comment

• soundsystem
                            • Aug 2011
                            • 73

...
                            Welkom in Brussel
                            Moet regelmatig ook met franstalige collega's samenwerken, maar blijkbaar hebben de meesten toch een heel andere mentaliteit als wij vlamingen...
                            Bij hun is het meestal van "oui oui ca va, pas de problème, ...", tot puntje bij paaltje komt dan vind je alleen maar "bricolage" ipv degelijk werk.

...eentje die 1000euro meer vraagt als ze naast de pa ook 10 prakken neer moeten zetten!
                            Als Belg moet je mij toch even uitleggen wat "prakken" zijn

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Originally posted by soundsystem
                              Als Belg moet je mij toch even uitleggen wat "prakken" zijn
                              Podiumdelen.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• chippie
                                • Jul 2006
                                • 528

avp.be ja. .
                                Ja die kennen we. Wij doen dat anders, nemen gewoon alles zelf mee schuiven hun bazaar aan de kant en raar maar waar klant blij. Met als opmerking dat ze rechtstreeks komen de volgende keer.
                                IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

Working...