Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

Originally posted by soundsystem
    Welkom in Brussel
    Moet regelmatig ook met franstalige collega's samenwerken, maar blijkbaar hebben de meesten toch een heel andere mentaliteit als wij vlamingen...
    Bij hun is het meestal van "oui oui ca va, pas de problème, ...", tot puntje bij paaltje komt dan vind je alleen maar "bricolage" ipv degelijk werk.
    Franse slag is niet de beste werkmentaliteit...

Ach, ik word in Griekenland ook nooit blij als ik er aankom.
    Weet ondertussen wat ik er kan verwachten en de klussen zijn te leuk (de vrouwen mooi en het weer te lekker) om ze niet meer te doen.

Comment

• timedriver
      • Sep 2010
      • 144

Ben voornamelijk actief in het bruiloftencircuit en moet zeggen, dat ik eigenlijk enkel wel eens gezeik met de cateraars heb:

- Met stip op 1! De hele avond niks te eten. (Schalen vol hapjes komen voorbij, maar even bij de DJ langslopen is te moeilijk, terwijl er wel vaak betaald wordt voor ons. Het staat dus wel in ons contract...)
      - Zenuwachtige cateraars odie weinig tot geen ervaring hebben met bruiloften. (Die je op een vreemde toon benaderen...waardoor je zelf eerst tot 10 moet tellen, alvorens je terugpraat)
      - Prachtige bruiloftlocaties met zalen tot 300 gasten, met enkel 220V uit de muur...
      - Bruiloftlocaties met hotelfunctie, die de kamers achter de feestzaal ook gewoon doorboeken, waardoor je met enkel monitorgeluid al te hard gaat...
      - Cateraars die tijdens het feest hun vetpan op jouw stroomvoorziening knopen, waardoor de hele krachtgroep plat gaat en je dus in het donker staat te klooien, vervolgens de DJ acapella met de gasten zien zingen...haha
      - Cateraars die menen dat onze ramp ook wel de hele avond voor hun bbq kan worden gebruikt en dan pissed zijn als je hem weer mee neemt naar de volgende klus
      - Feesttenten met het podium schuin in de hoek...even nadenken en gewoon de show anders opbouwen...maar wel even frustrerend

Verder tellen we gewoon eens een keertje of wat tot 10 en zorgen dat je flexibel kunt zijn...
      I am a Timedriver!

Comment

• Jan van Duren
        • May 2004
        • 204

Mag ik je gaffa tape even lenen???? nee, dat mag je niet.

de DJ wil graag inprikken in je PA! nee, dat mag hij niet. (niets over afgesproken)

tussendoor willen wij met wat familieleden wat nummers zingen. Hier heb je de CD met de muziek. eh ja, ok, wat wordt de volgorde?

bij de dubbele deuren naar de tuin is wel plek voor de band. Eh, daar kan ik net mijn mengpaneel plaatsen. 6 mans band heeft toch wel iets meer ruimte nodig.

Opmerking: spelen jullie altijd zo hard en dan in de pauze nederlandstalige hoempapa aanzetten zodat het hele gebouw staat te trillen
        Last edited by Jan van Duren; 25-06-12, 20:32.

Comment

• djspeakertje
          • Oct 2008
          • 1912

- Van die tenten waar ze de pauzemuziek harder zetten dan de band terwijl die speelt.
          - Mensen die stiften, gaffa, multitools en dergelijke kleine dingen "lenen", waarna je ze zelf weer op kan komen halen, 2 straten verderop ergens in een vaag café "waar ***** (je werkgever) ooit ook wel eens een setje geluid weg heeft gezet".
          - Voertuigen die (bijna) over de (analoge) multikabel heen rijden, er vervolgens met de voorkant overheen zijn, met de achterkant niet, en dan vrolijk doorrijden, in plaats van te wachten tot we het ding los hebben gekoppeld zodat we hem onder het voertuig door kunnen trekken.
          - Zalen waar je eerst zelf nog een podium moet creëren van de losse planken, colakratjes, platen, truss, doekjes en prakken die 25 meter verderop in een veel te klein hok op een onmogelijke manier opgeslagen zijn.
          - Laad&los waar de vrachtwagen 30 meter van de deur staat, met kinderkopjes ertussen.
          - Buiten breken in het donker, met nauwelijks/geen werklicht (op je zaklampje na).
          - Mensen die het geluid slecht vinden terwijl ze achter de PA zitten (openlucht op een plein) en je dat vervolgens 10 keer komen vertellen.
          - Bands die alles meebrengen behalve wat ze op de rider hebben staan.

Zo.

Daan
          Last edited by djspeakertje; 25-06-12, 22:30.
          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

Originally posted by djspeakertje
            - Buiten breken in het donker, met nauwelijks/geen werklicht (op je zaklampje na).
            Bij nachtklusjes gooi ik altijd 2 bouwlampen in de bus erbij. Past altijd, is altijd handig.
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• RenéE
              • Oct 2006
              • 291

Voor mij wel 1 van de frappantere ervaringen qua feestjes in een zaaltje:

-Tijdens opbouw stroomverdeler ingeplugd, vrij lage netspanning...nou oké, netspanning kent een redelijke tolerantie en het setje zou niet al teveel stroom trekken aangezien alleen de 4 parretjes front maar conventioneel waren. (toko zat dan ook ver weg van de bewoonde wereld)
              - Aan het eind van de soundcheck opeens de hele zaal in schemerlicht en wij uiteraard ook zonder spanning, dat terwijl het lichtsetje -wat uiteraard in zo'n situatie ook uitvoerig aangezet wordt- al lang weer uit stond. Uitbater bleek zijn koffiezetapparaat aan te hebben gezet. Vervolgens onverschilligheid alom van zijn kant en de dooddoener dat er wel meer bandjes in het zaaltje hebben gespeeld over dezelfde krachtstroomaansluiting. Wij zagen de bui al hangen en stelden hem de volgende vraag: Hoe gaat dat straks aan het einde van de avond als de band speelt en er weer koffie moet worden gezet? Weer onverschilligheid.
              - Gezien de reactie van de beste man toch de hele kwestie maar even met de opdrachtgever doorgesproken. Van onze kant viel er qua stroomgebruik weinig meer te beperken.
              - Kwartier voor het einde van de laatste set, vlak voor climax van de band, alles donker....
              - Diepe, diepe zucht... in overleg met de opdrachtgever kon de uitbater na het terug zetten van de zekeringen het koffiezetapparaat door laten lopen en hebben we maar een achtergrondmuziekje opgezet (uiterst voorzichtig).

Soms kan je er met de pet niet bij hoe onverschillig een uitbater kan zijn over iets wat een regelrechte partykiller kan worden. In overleg waren er vast nog een paar wegen geweest die naar Rome hadden geleid. Gelukkig was het geen bruiloft.
              Last edited by RenéE; 26-06-12, 00:21.

Comment

• Stoney3K
                • Sep 2007
                • 1399

Originally posted by timedriver
                - Prachtige bruiloftlocaties met zalen tot 300 gasten, met enkel 220V uit de muur...
                Welkom in de wondere wereld van LED.

Op een UPS.

Zodat die uitbater mooi in het donker staat als ie zijn koffiezetapparaat aan gooit maar jouw setje nog vrolijk een half uur door kan draaien.
                First make it work, then make it look pretty!

Comment

• djspeakertje
                  • Oct 2008
                  • 1912

Originally posted by renevanh
                  Bij nachtklusjes gooi ik altijd 2 bouwlampen in de bus erbij. Past altijd, is altijd handig.
                  Ja, maar als je ergens in een weiland staat (op 200 meter van de boerderij waar alle "vrijwilligers" druk aan het zuipen zijn op de "afterparty") en alleen nog een lijn 63A van het lichtaggregaat hebt liggen, met daaraan je eigen krachtstroomverdelers moet je toch wat. Het aggregaat stond trouwens ook een goede 30 meter verder, dus nog even een haspel uitgooien was ook niet echt een optie meer.

Daan

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Die bouwlampen heb ik ook standaard in mijn bus liggen.
                    Daarnaast heb ik een heel klein mijnwerkerslampje voor op mijn hoofd, lijk gekke henkie wel met dat ding op maar is handig genoeg om dat voor lief te nemen.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Richnies2000
                      • May 2008
                      • 204

Originally posted by showband
                      16 kanaals live mixpositie volgens firma brussel. Zie de "delayspeaker" Helaas zonder delay.

het het dan geen echo speaker?

Comment

• MPA
                        • Jan 2006
                        • 40

@ RobertK

Betreffende jouw opmerkingen over de theatershow in de kerk in Olen :
                        Wij hadden de 'twijfelachtige' eer de geluidsinstallatie te plaatsen, de lichtinstallatie is geplaatst door de technische ploeg van een cultureel centrum, daarvoor hebben wij enkel 2 genieliften en een stukje truss geleverd.
                        Ik heb het even opgezocht wat we die dag geplaatst hebben : aan elke zijde van het podium 2x JBL SRX enkel 18" bas met daarbovenop (op een tussenpaaltje) 1x JBL SRX712M (gekanteld). Als delay op 7,5m 1x SRX712M op statief (eveneens gekanteld) en dit hebben we nog eens herhaald op 15m. De delay topjes werden aangestuurd door 2x Crown XTI amps en waren apart gedelayed ! Wij hebben daar geen Dynacord of 15" topjes of iets dergelijke geplaatst ! Wij plaatsen dit setje voor deze opdrachtgever regelmatig in deze kerk en hebben hier nog nooit commentaar op gekregen !
                        Voor de volledigheid : wij hebben geen technische fiche gezien, enkel een telefoontje gekregen van de opdrachtgever om de gebruikelijke installatie nog eens te plaatsen in de kerk ...
                        Ik heb een tweetal uur voor het optreden de opdrachtgever gebeld om te vragen of er problemen waren ... alles in orde. Ben zelf ook naar het optreden komen kijken en heb toen die twee dynacord topjes zien staan, mijn vermoeden was dat ofwel het cultureel centrum, ofwel jij die zelf bijgeplaatst had om *** weet welke reden ? De eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat op gebied van geluid de show goed in orde was.
                        Ik vind het wel spijtig dat je mij die avond niet aangesproken hebt over de installatie, ik was een half uur op voorhand daar en heb direct na de show alles afgebroken en ingeladen. Jij had kansen genoeg om mij hierover aan te spreken, jammer dat ik het het nadien op een forum moet lezen.

Comment

• djspeakertje
                          • Oct 2008
                          • 1912

Originally posted by MusicXtra
                          Die bouwlampen heb ik ook standaard in mijn bus liggen.
                          Daarnaast heb ik een heel klein mijnwerkerslampje voor op mijn hoofd, lijk gekke henkie wel met dat ding op maar is handig genoeg om dat voor lief te nemen.
                          Ik ken ze, superhandige dingen, de hele avond met je maglite in je bek is ook niet wat...

Daan

Comment

• vasco
                            • Oct 2003
                            • 2567

Originally posted by djspeakertje
                            Ja, maar als je ergens in een weiland staat (op 200 meter van de boerderij waar alle "vrijwilligers" druk aan het zuipen zijn op de "afterparty") en alleen nog een lijn 63A van het lichtaggregaat hebt liggen, met daaraan je eigen krachtstroomverdelers moet je toch wat.
                            Ja, de verdeler als laatste inpakken zodat die bouwlampen tijdens het opruimen blijven branden

Comment

• djspeakertje
                              • Oct 2008
                              • 1912

Dan nog heb je niet overal redelijk licht, het blijft gewoon een probleem, tenzij je 10 lampen op gaat hangen (waardoor je die in het donker op moet gaan ruimen)

Daan

Comment

• hugovanmeijeren
                                • Oct 2004
                                • 1436

Laatst een zelfde situatie gehad, 's nachts opruimen op een veld dat omsloten was door bebossing. Hiervoor hadden wij één 5kW halogeen floodlight op een wind-up statief gezet (4 meter de lucht in) met één kabel naar het aggregaat. Werkt perfect, alleen het laatste kabeltje + lamp en statief moet je dan nog even in het donker opruimen, maar met een zaklamp/koplampen van de bus erbij is dat ook geen probleem.

Groeten Hugo
                                Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

Working...