Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NesCio01
    • May 2010
    • 1987

Originally posted by MusicXtra
    @Nescio; je kunt je certificaat komen halen hoor, geslaagd!
    TNX!

grtz

Nes
    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Hansound
      • Apr 2006
      • 832

@Nescio; je kunt je certificaat komen halen hoor, geslaagd!
      Beetje bescheidenheid zou de meeste techs niet misstaan...

Comment

• speakertech
        • Jan 2008
        • 1697

Originally posted by Hansound
        Beetje bescheidenheid zou de meeste techs niet misstaan...
        Och ik heb ook eens ergens gestaan met een grote omroepinstallatie. In de feesttent was een tech aan het uitzoeken, waarom uit de ene kant van de set geen geluid uit de speakers kwam. Een drie kwartier later nog niet. Omdat ik van huis uit technicus ben, bood ik aan om even mee te helpen (hij wist nog niet eens of de tafel, de versterkers of de speakers niet werkten!).Antwoord:"Als ik hulp nodig heb, bel ik me schoonmoeder wel..." .
        Die was kennelijk niet thuis, want die avond werkte er maar een kant van de set en de ingehuurde artiest stapte (uiteraard) op.
        Ergerlijk

Speakertech
        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Zo werd ik laatst door een jongerencentrum in paniek gebeld dat een top van één kant van de FOH het ook niet deed.
          Vraag aan de huistech welke amp voor de betreffende toppen is, trek de Speakons eruit en hoor dat degene die het nog wel deed het nog steeds doet.
          Zeg tegen de 'huistech' dat dit niet de juiste versterker is omdat de andere top het nog steeds doet.
          Antwoord: Dat is zeker weten de goeie versterker, ik heb het zelf aangesloten!
          Dus ik zeg heel rustig dat ik er niet zo van gediend ben dat er zo geschreeuwd wordt en dat ik slechts systematisch probeer het probleem te vinden.
          Antwoord: Er is helemaal geen tijd om systematisch te zoeken, ik ga wel een andere top ophangen....
          Uiteindelijk ben ik maar aan de bar een colaatje gaan drinken.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• djspeakertje
            • Oct 2008
            • 1912

Dat laatste is vaak de beste oplossing in die situaties, ookal jeuken je handen bij het zien van de domste fouten, als ze mijn hulp niet willen ga ik lekker toekijken hoe het in de soep loopt allemaal.

Daan
            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• NesCio01
              • May 2010
              • 1987

Posts die lijken te zijn gevuld met inhoud van de vorige
              4 posters........... en waarvan de laatste poster geen eigen
              bijdrage levert...............
              'ergerlijk'

grtz

Nes
              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• vasco
                • Oct 2003
                • 2567

Zie ook onnodig quote gebruiken

Comment

• renevanh
                  • Oct 2004
                  • 2371

Antwoord: Dat is zeker weten de goeie versterker, ik heb het zelf aangesloten!
                  Dus ik zeg heel rustig dat ik er niet zo van gediend ben dat er zo geschreeuwd wordt en dat ik slechts systematisch probeer het probleem te vinden.
                  Antwoord: Er is helemaal geen tijd om systematisch te zoeken, ik ga wel een andere top ophangen....
                  Je legt veel te veel uit, gewoon die 2 speakons in de lucht houden en de versterker uitzetten. Ziet ie zelf in dat er iets niet klopt (tenminste... dat mag je hopen :P )
                  Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• speakertech
                    • Jan 2008
                    • 1697

Originally posted by vasco
                    Ruim twee jaar geleden heb je daar ook al eens over geschreven en specifiek mijn alias aangehaald. Destijds en ook nu kan ik nergens ontdekken dat ik in die bijdrage iets aangehaald heb, waarbij je dan ook nog twee lappen tekst moet doorwerken om bij de reactie te komen.
                    Nu maak je er weer gewag van en deze keer heb ik wel een paar regels aangehaald, maar ik denk dat de quote in dit geval nodig was voor de duidelijkhd. Kennelijk heb je niets te melden en begin je te muggenziften over dingen die er helemaal niet zijn, althans in mijn geval.
                    Aan mensen die alleen reageren om weinig te zeggen erger ik mij verschrikkelijk.

Speakertech
                    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...

Comment

• kewa
                      • Nov 2005
                      • 43

Originally posted by laserguy
                      Dat is dan ook de enige echte professionele attitude!! Je bent als mixer niet geboekt voor je ego maar om een goeie show neer te zetten voor het publiek dus werk SAMEN!
                      Ook een van de redenen voor mij om iets minder tijd te steken in het tot in details (qua licht) uit willen vogelen van een tafel wanneer ik als gast mee kom en er een voor mij minder bekend/minder vertrouwde tafel staat maar vooral te kijken naar het eindresultaat dat bereikt moet worden. Wat wil ik waar op welke schuif hebben en welke basiselementen heb ik nodig. Weten waar je apparatuur toe in staat is is voor mij belangrijker gebleken dan dit er ook zelf uit willen halen wanneer er een huistech aanwezig is die prima overweg kan met de aanwezige aansturing/apparatuur. Uiteraard sluit dit enige basiskennis van de verscheidene platformen niet uit maar dat moet m.i. niet uitmaken. En als huistech geldt dit andersom. Zodra een bezoekende tech weet wat hij/zij wilt dan komen we er wel uit, met of zonder kennis van de tafel.

Comment

• vasco
                        • Oct 2003
                        • 2567

Ik verwees alleen n.a.v. Nes naar dat topic (van 2 jaar geleden dus en geen nieuw topic hierover). In dat topic haalde ik toevallig jouw alias met een verwijzing naar het bewuste topic (welke door de moderator is aangepast zie ik "Laatst gewijzigd door moderator; 09-06-10 om 19:54 Reden: zinlooskwooten.nl") aan omdat het er toen uitsprong maar waarbij ik ook vermelde dat het niet persoonlijk maar om een voorbeeld ging en er veel meer mensen dat deden.

Originally posted by speakertech
                        Kennelijk heb je niets te melden en begin je te muggenziften over dingen die er helemaal niet zijn, althans in mijn geval.
                        Zoals ik al aangaf heeft de moderator het bewuste bericht wat ik enkel als voorbeeld meegaf in dat topic aangepast.

Ik heb jouw alias uit dat bericht verwijderd. Het was zeker niet persoonlijk en enkel een voorbeeld voor dat topic maar ondanks dat ik dat erbij had gezet en mede de moderator jouw bericht heeft aangepast waarbij de quotes uit het bericht zijn verwijdert komt het (nu) verkeerd over, excuses.
                        Last edited by vasco; 21-09-12, 12:34.

Comment

• speakertech
                          • Jan 2008
                          • 1697

OK een ergernisje minder.
                          Speakertech

Comment

• renevanh
                            • Oct 2004
                            • 2371

Riders met een boel Neumann mics, inclusief sterretje erachter wat 'eigen mic' betekend.
                            KMS 105 op snare en gitaren, 184's als OH, NT-1 op accoustische gitaar, leuk hoor.

Maar een paar SM57's en SM58's hebben ze dan weer niet zelf, dat is vast te duur?
                            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• stainz
                              • Sep 2009
                              • 609

@rene
                              Daar gaat het niet om, je koopt de microfoons die niet overal standaard voor handen zijn.
                              Een SM57 of SM58 ligt vrijwel overal standaard klaar als je die nodig hebt. Die 105's en 184's toch weer niet.

Comment

• daviddewaard
                                • Mar 2008
                                • 627

dat ze wel neumannen bij hebben en geen sm58'slijkt mij logisch niet ieder zaaltje/ p.a boer heeft die dingen is toch wel iets exotisch.
                                als mensen met een eigen side rakje komen hangen daar meestal ook alleen exotische dingetjes in als avalon's en bricasti galmpies.
                                daar hang je ook niet een m-one en ee 166 compressor bij in omdat bijna iedereen die standaard wel heeft
                                A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

Working...