Lichttech van het huis (stagiair) die mij gaat vertellen wat voor licht ik moet doen bij mijn band. Euhm, doe eens niet. Ik bepaal dat allemaal zelf, en al zou ik de stroboscopen de hele set lang aan laten staan, het is *** mijn show! Als ik vind dat er geknipperd moet worden bij die muziek, dan knipper ik, wat voor publiek het ook is. Bah bah bah, omhooggevallen figuur...
Ergernissen top 10
Collapse
X
-
@lala: een omhoog gevallen stagiair kan
best wel eens mega diep vallen hoor!
ps. kun je wel omhoog vallen?
grtz
Nes
@Sander: is de uitspraak al geweest?
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1...Groest___.html
Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!Comment
-
-
Van het weekeind superklusje gehad, alles naar wens van band en eigenaar van het kroegje.
Was supergezellig, en eerste klusje voor beide, band en kroegje.
Zo tevreden dat ik tot en met januari ben geboekt met mijn bedrijfje in spe....
Tot zover erg positief.......
wordt ik vandaag door een vent gebeld en uitgescholden waarom ik zomaar zijn werk pik en ik geen eerlijke prijzen af geef bij zijn klanten..en dat hij me nog wel zou pakken. een belletje naar de opdrachtgever bleek ik nog duurder te zijn dan hij..
Blijkt die vent bij elke klus wel met iemand ruzie te maken uit de band die hij mixt en zeikt hij alle bandjes af...zelfs de pro bandjes zijn prutsers volgens hem....Zo ga je toch niet met elkaar om!? Zowel met je klanten als met je bandjes en je medemens...
Als dat zakelijk is eet ik mijn versterkers op...dat zijn dan je conculega's....Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaaComment
-
Van het weekeind superklusje gehad, alles naar wens van band en eigenaar van het kroegje.
Was supergezellig, en eerste klusje voor beide, band en kroegje.
Zo tevreden dat ik tot en met januari ben geboekt met mijn bedrijfje in spe....
Tot zover erg positief.......
wordt ik vandaag door een vent gebeld en uitgescholden waarom ik zomaar zijn werk pik en ik geen eerlijke prijzen af geef bij zijn klanten..en dat hij me nog wel zou pakken. een belletje naar de opdrachtgever bleek ik nog duurder te zijn dan hij..
Blijkt die vent bij elke klus wel met iemand ruzie te maken uit de band die hij mixt en zeikt hij alle bandjes af...zelfs de pro bandjes zijn prutsers volgens hem....Zo ga je toch niet met elkaar om!? Zowel met je klanten als met je bandjes en je medemens...
Als dat zakelijk is eet ik mijn versterkers op...dat zijn dan je conculega's....Comment
-
Ik sta er boven. Hoop dat hij nog veel ruzie maakt.....Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaaComment
-
Nog een ergernis van mij: Geluidsset geleverd voor een zaal op de eerste etage, alles met de lift naar boven.
Na afloop alles klaargezet en vervolgens een half uur moeten zoeken naar iemand die de sleutel van de lift had.....
Om 06.30 uur 's morgens is dat niet leuk!De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
gisteren last-minute klusje met een tape-artiest gehad. Kende de zaal niet, maar er werd ons verzekerd dat alles in orde was. Bij inprikken op de aanwezige installatie liep het al mis. Gigantisch gekraak op de speakers. Heel het circuit nagelopen, signaal uit van mijn tafel was zo clean als iets. Kon niet aan de versterkers, dus de man heeft zijn setlist danig ingekort, was snel snel en maken dat we weg zijn hier. Die staat dus ook bij op de zwarte lijst.
Maar zeer frustrerend, want ik kon er niets aan doen maar iedereen kijkt wel naar mij. De artiest weet dat het niet mijn schuld is, maar hij heeft evenzeer een middelmatig optreden neergezet omdat de installatie te wensen over liet, ook niet fijn voor hem.Comment
-
Als ik er 100 % van overtuigd ben dat het niet aan mijn rackje ligt, ga ik niet uit.
Weet je zeker dat er geen kleine storing in je l/r out zat, of je EQ ? Heb je het getracht om met verse kabels rechtstreeks uit te gaan, dus van je tafel naar het inprikpunt ? Heb je ook geprobeert of hij via de subgroep out misschien geen storing gaf ? ( is mij weleens gebeurd, l/r defect, op het eerste oog niets aan de hand maar bij gas geven ging hij over zijn nek )
Mag ik je een tip geven ? Je schrijft dat je op zoek was gegaan naar de versterkers, als op je opdracht staat "inprikken" moet de gastheer zorgen dat e.e.a. in orde is. Zorg ervoor dat je eigen spullen 100 % in orde zijn, ga dan niet aan andermans spullen zitten, dit kan uiteindelijk alleen tegen je werken. Ik heb het twee keer meegemaakt in de afgelopen jaren, 1 x stond er een setje , wat bedoeld moest zijn voor 1500 pax, maar dat ging echt niet, heb dit overlegd en zijn niet uitgegaan. Let wel, overleg dit met je act, ben je het er samen over eens, en is je technische rider in orde, dan is er niets aan de hand. Je bespaart jezelf en je act een heleboel ergenis.
De tweede keer was bij een discotheek in Rotterdam ( de kenners weten wel waar, je moet hier een trap af naar beneden, zodat je mooi in het water van de maas kunt kijken) in die tijd was er nog geen of nauwelijks IE, dus ik had lekker 3 LE-400 monitoren bij, en niemand kon of wilde mij helpen om deze de trap af naar beneden te dragen. Dus toen ook in overleg met act afgesproken dat we niet zouden optreden ( ook aan de hand van rider)
Ik geef het je maar als tip, natuurlijk mag je er zelf mee doen wat je wilt.
Succes,
HansComment
-
@ mrVazil
In dat geval kun je misschien de betreffende zaal met "de initialen" aanduiden.
Als het zou gaan om iets wat vaker aan forummers is overkomen dan kan er vast wel op bijval worden gerekend...
Of weet er misschien iemand iets meer - de gouden tip,
zodat die ellende aan derden bespaard kan blijven.
Voorbeeld:
Ging het soms om "D HF in SVD?" [ Disco 'Het Fluitje' in Slappeveensdijk ]
(Hans was me voor)een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
@Hans: ik heb mijn signaalpad inderdaad zo getest. subgroep klonk ok, mijn headphone klonk ok, en de main output even ingestoken op de inears van de artiest en dat klonk ook ok. Heb er met wat eq rommelen het ergste uit kunnen halen, maar dat was helaas onmogelijk goed te krijgen.
Ik heb ook niet naar versterkers gezocht, het personeel kwam zeggen: hier staan de versterkers, maar wij weten er ook niets van. Ik heb hier vriendelijk voor bedankt, niet mijn materiaal dus blijf ik er vanaf.
was in een tot restaurant/feestzaal omgebouwd magazijn in Bree, belgiƫ. Hoorde overigens van mensen die er vaker komen dat het daar altijd zo slecht is.Comment
-
Grote kans dat daar dan weer een Behringer mixertje tussen zit wat vol in de clip staat door slecht afgestelde gains. Been there... :S
Laatst vergelijkbaar probleem gehad. Bandje had over mijn set gespeeld, daarna ging de DJ verder over de huisinstallatie. Die komt natuurlijk laat binnen en de beheerder snapt het ook allemaal niet (4 verloopbussen in een mixer... handig :S). Toen ze het niet voor elkaar kregen heb ik kabels van mezelf erbij gepakt en gepatch, die rackmixer ingesteld en de boel aangeslingerd. Later de boel even mono gezet, kabels van locatie teruggeplaatst (daar was niks mis mee) en eigen spul meegenomen.
Dan is de organisatie, de DJ en de locatie je dankbaar, hoeveel fijner is dat dan 300 man publiek wat met een baggersound zit omdat jij vind dat de locatie de boel maar op orde moet hebben en zo niet, dan pech?Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
de interm rackmixer die er tussen zat speelde niet in de clip, maar de processors waren mij onbekend, en dan blijf ik er toch liever vanaf
was een zone systeem en daar heb ik nog nooit mee gewerkt. Weet ook niet hoe de zones verdeeld zijn enzo dusjaLast edited by mrVazil; 03-12-12, 17:02.Comment
-
- inprikken is gokken, tenzij je er al vaker gestaan hebt. Maar zelfs dan...
- trappenlopen is no-go. Ooit met een 10-meter bakwagen-bandje op de eerste etage gestaan in DenHelder- marinefeestje. Load-in ging met de halve vloot aan handjes, het spul waaide omhoog. Maar die waren s'nachts niet meer aanspreekbaar, waardoor ondergetekende 4 uur lang trappen af kon, met oa een compleet ingebouwde cp-70, en drumstel-met-riser-in-case.Comment
Comment