Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • drbeat
    • Jun 2012
    • 671

Originally posted by showband

Praten op gemeenteniveau doe je dus het beste op verkiezingsrally's bij aspirant-raadsleden. Die zijn dan nog erg, eh, kneedbaar
    Je zit m.i. te reactief gevolgen te bestrijden.
    Dat heeft de bouwondernemer altijd gewonnen.
    Die is al tig jaar aan het netwerken.
    Wel mag ik opmerken dat er eerlijk gezegd weinig gemeenteraden zijn in Nederland die dan ook duidelijk hoofdlijnen uitzetten en sturen naar goed uitvoerbaar beleid. Vaak zitten de leden er veelal om de eigen belangen te behartigen, en als het hen uitkomt de belangen van de burgers, als die belangen maar gelijk zijn met de eigen belangen.

MEESTAL is het toch wel de ambtelijke organisatie waarop de gemeenteraad erg op steunt en de kaders en beleid opstellen....

Ik mag helaas uit ervaring spreken dat tijdens een belangrijke raadsvergadering voor een klant van mij voor een ontwikkelplan voor een WOONZORGCOMPLEX de raadsleden hun koffertje openen en de enveloppen met stukken ter plaatsen openden. Mijn klant telde welgesteld 1 Raadslid die de stukken zichtbaar al uit de envelop had gehaald en zelfs inhoudelijk volledig op de hoogte was van de plannen....de overige raadsleden hadden of de envelop nog dicht of maakte hem ter plaatsen open.....

Mijn klant vroeg of dat vaker gebeurde.... helaas ben ik in de afgelopen 10 jaar dat ik dit soort bouwplannen heb begeleid niet anders tegengekomen...
    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• drbeat
      • Jun 2012
      • 671

Originally posted by NesCio01
      En die wethouder is een aangesteld persoon, die feitelijk niets
      met de gemeenteraad of de inwoners heeft.
      Fout.... de wethouder is ten eerste inwoner van de gemeente, en anders dient hij zich in te schrijven in de plaats van ambt.
      Tevens wordt de wethouder gekozen door de Raad, en normaliter levert de partij met de meeste stemmen de wethouder met de grootste portefulle... Deze wethouder dient zijn lidmaatschap op te zeggen van zijn politieke partij. Hij wordt geinstalleerd door de raad. Een raadslid dient tevens in de gemeente te wonen waar hij raadslid is, en hier ook zijn hoofdverblijf te hebben.

Hij is niet gekozen, doch aangesteld.
      Zoals ik al zei... hij wordt gekozen door de Raad... En deze raad is weer gekozen door de inwoners van de gemeente...

Denk verder niet dat je dit 'vak' of 'ambt' kunt uitoefenen zonder enige kennis,
      je gaat dan rap op je plaat.

Helaas zijn er nog wethouders genoeg die zodanig kunnen babbelen dat zij toch 4 jaar in het pluche zitten.... zonder enige kennis...
      Laten we hopen dat wat je nu steld wel de waarheid wordt... dat zou de wereld een stuk gemakkelijker maken...Ik kom bar weinig wethouders tegen die daadwerkelijk weten hoe het dualisme werkt en het principe van de trias politica juist toepassen of uberhoubt kennis hebben van de materie die hun portifuille bevat....

Geluikig kom ik ze wel steeds meer tegen en ik hoop dat dit een blijvende tendens gaat worden....

Wat je verteld over de Rijksoverheid...Tja....helaas is dat de waarheid...
      Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• NesCio01
        • May 2010
        • 1987

[offtopic]
        Sinds 2002 (wet dualisering gemeentebestuur) wordt een wethouder
        door de gemeenteraad benoemd (art. 35 GW), dat noemde ik
        aanstellen. De wet spreekt niet over een verkiezing.

Een raadslid MOET ingezetene zijn. De raad kan de wethouder ontheffing
        verlenen van het ingezetenschap.

Verder is 'in het pluche zitten' wellicht iets populistisch vertaald.
        Ik denk dat een wethouder het druk heeft en zeker geen baan heeft van
        8 tot 5. Verder moet hij zich telkens verantwoorden voor 'zijn' beleid, hetzij
        binnen het college, hetzij naar de burgerij, danwel in commissie- of raads-
        vergaderingen.
        En zoals zo vaak, 'hij doet het nooit goed'.

[/einde staatsinrichting|/offtopic]

grtz

Nes
        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Toch even één van mijn grootste ergernissen hier ventileren:
          Vorige week donderdag is er in mijn huis ingebroken terwijl ik boven lag te slapen, op een MacbookPro, Ipad4, 17" laptop (allen minder dan een jaar oud), 10" laptop, Canon DSLR camere, twee objectieven en een Ipod na is er gelukkig niks verdwenen.... (er was ook niet meer)
          Da's natuurlijk heel vervelend maar, ik heb 'find my Iphone' op mijn Apple meuk geïnstalleerd dus die vind ik wel terug, dacht ik.....
          Na zo'n diefstal kom je er dus achter wat voor amateuristisch prutswerk er eigenlijk geleverd wordt.
          Alles is beveiligd met wachtwoorden, die blijken dus zo te kraken te zijn, mijn mail, documenten, alles ligt dus op straat!
          Het 'find my Iphone' is niet gekoppeld aan het unieke serienummer van het betreffende apparaat maar aan het ID van de gebruiker, kwestie van leegtrekken en het werkt niet meer!
          Hoe dom ze dat gemaakt hebben had ik zelfs in mijn grootste fantasie nog niet kunnen bedenken, het hele beveiligingsgebeuren is dus een wassen neus.
          Het is hetzelfde idee als dat ik een rood kussentje op de achterbank van mijn auto leg, zo kan iedereen hem makkelijk herkennen voor wanneer hij gestolen zou worden.
          Mijn nieuwe Macbook en laptop worden dus gewoon in het zicht van een gravure voorzien met mijn naam en telefoon nummer.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• drbeat
            • Jun 2012
            • 671

Tja das wel erg! En wrang..hoop dat de verzekering nog wat goed maakt...

Ik heb het idee dat men precies weet wat er overal binnen ligt...wij hebben een grote berner sennen in huis...een een vrouwtje en een mannetje....en die laatste tolereerd geen ander bezoek zonder dat wij zeggen dat t goed is...

Sterkte er mee!!

Comment

• NesCio01
              • May 2010
              • 1987

Mooi f*ck Sander,

Ik denk (?) dat hoe erg het ook voor het materiële gemis is,
              je toch psychisch wel ff 3 x slikken moet omdat je zelf in
              huis was en niets hebt gemerkt, anderen door je huis gingen
              en je veel zaken mist.

Sterkte!

grtz

Nes

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Klopt idd dat het psychische deel misschien wel het ergst is.
                Een hond heb ik helaas de tijd niet voor, heb ze wel jaren gehad en gefokt (Tervuerense herders) maar kies toch voor een elektronische variant die ik niet uit hoef te laten en dagen achtereen alleen kan laten.
                Inmiddels een paar stevige tralies voor het raam gemaakt waar ze door naar binnen zijn gekomen, verder wordt mijn complete achtergevel van rolluiken voorzien en komen er rondom mijn huis lampen met bewegingssensoren.
                Dit alles vooral ter bescherming van de inbreker om te voorkomen dat hij door mij betrapt wordt.

Comment

• NesCio01
                  • May 2010
                  • 1987

Originally posted by MusicXtra
                  Dit alles vooral ter bescherming van de inbreker om te voorkomen dat hij door mij betrapt wordt.
                  Als je het hart maar niet hebt om je spullen te beschermen!

btw: Is er geen ARBO voor dieven die werken verbiedt tussen 0:00 en laat ik eens zeggen
                  23:59 uur?

grtz

Nes

Comment

• Lala
                    • Sep 2008
                    • 370

Sander,

Kun je beter niet een beveiligingssysteem aanschaffen? Kastje aan de muur met een code, welke een hels kabaal maakt als die af gaat. Na 1 jaar zeg je het abonnement van de alarmcentrale op, maar dan hou je wel het alarm in je huis...

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Originally posted by Lala
                      Sander,

Kun je beter niet een beveiligingssysteem aanschaffen? Kastje aan de muur met een code, welke een hels kabaal maakt als die af gaat. Na 1 jaar zeg je het abonnement van de alarmcentrale op, maar dan hou je wel het alarm in je huis...
                      maar kies toch voor een elektronische variant die ik niet uit hoef te laten en dagen achtereen alleen kan laten.
                      Dat doe ik dus ook al, alleen neem ik geen abonnement op de alarmcentrale maar leg het zelf wel aan.
                      Die alarmcentrale heeft geen enkele toegevoegde waarde, bij een alarm melding bellen ze eerst mij met de vraag of ze er iemand naartoe moeten sturen, voor er iemand is zijn we een half uur verder.
                      Denk niet dat inbrekers zo lang gaan zitten wachten.

Comment

• Lala
                        • Sep 2008
                        • 370

Ah, sorry... Daarstraks een beetje te snel gelezen

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

er bestaat natuurlijk cloudcomputing met backup-functie voor je data. Verder heeft iCloud wel een functie waar je kunt zien of ze ermee op het web komen. Geen web is natuurlijk frustrating voor iedereen.

Wel zijn er dingetjes die je camera aanzetten en de omgeving opstralen - maar daar moet je apart voor aan het werk. En www aan hebben natuurlijk...

Comment

• drbeat
                            • Jun 2012
                            • 671

Jaren bij een aannemer gewerkt die voor de woningbouw het politiekeurmerk veilig wonen regelde en het certificaat afgaf..
                            Tijdens een cursus gezien dat ze er precies 1 minuut over deden om heel netjes het rolluik en de deur te forceren en binnen te komen..

Als ze binnen willen, komen ze binnen.

Wat wel helpt is alles verlicht en in het zicht aan de buiten kant..en inderdaad zon allarm kastje met een loeier...
                            Een zwaailamp is niet aan te raden...is en vergunningsplichtig en schrikt totaal niet af...

Wat ook wel helpt....een bordje met een duitse herder en de tekst ik waak voor mijn baas..

Tijdje terug bij een vriend van me erg gelachen met zijn mechelse herders...hij woont achteraf bij zijn boerderij...
                            Smorgens vroeg koffie drinken bij hem onder de notenboom...komt er een met een groot stuk bebloed stuk spijkerbroek waar ze met zijn drieen samen aan gaan trekken.... Zo zegt mijn maat...das de tweede deze maand....goed gedaan jongens...

Ter info...daar haalde ze om de maand zijn vriezer leeg..en plunderde ze zijn voorraadkast..na drie keer eens wat rondgebeld voor zijn hondjes... En een jachtgeweer voor als ze binnen zijn..

Eigenlijk te gek voor woorden..ze moeten er gewoon vanaf blijven!!!

Comment

• NesCio01
                              • May 2010
                              • 1987

Toch even één van mijn grootste ergernissen hier ventileren:
                              Vorige week donderdag is er in mijn huis ingebroken terwijl ik boven lag te slapen, op een MacbookPro, Ipad4, 17" laptop (allen minder dan een jaar oud), 10" laptop, Canon DSLR camere, twee objectieven en een Ipod na is er gelukkig niks verdwenen.... (er was ook niet meer)
                              Na de inbraak bij mij en daarna nog een diefstal van een scooter heb
                              ik geen enkele verdusie meer in ons rechtssysteem.
                              Informeren, ho maar. Na de laatste uitspraak heb ik, als slachtoffer
                              nog nope vernomen.

De scooter ligt al vanaf februari, in onderdelen, op het politiebureau,
                              maar er iets over horen? No way.

Zo dit was nog ff een ergernis eroverheen, waarvan ik hoop
                              dat het bij jou wat vlotter mag gaan.........

grtz

Nes

Comment

• vasco
                                • Oct 2003
                                • 2567

Originally posted by drbeat
                                Ik heb het idee dat men precies weet wat er overal binnen ligt...
                                Nee, het is ondertussen een algemeen feit dat iedereen wel (meerdere) dure smartphone(s) en tablet(s) in huis heeft. Ook heeft iedereen tegenwoordig wel een computer, (grote) flatscreen TV, etc staan.

Ze kijken waar is het het makkelijkst om binnen te komen om zo snel mogelijk hun slag te kunnen slaan. Hierbij zijn tijd, licht en herrie (sirene alarm) de grootste vijanden voor inbrekers.

Comment

Working...