Goede raad gevraagd m.b.t. kabels oprollen ...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

citaat:Geplaatst door Tiemen

Met een losse hand, zorgen dat er geen "krullen" inzitten, en dan klein beetje tape errond, en klaar is kees.

PS "ik drink al 25 jaar bier, het kan dus geen kwaad dat ik zat met de auto rijd"

...
    Ik gebruik de eerder beschreven "vouwen-knoopje" methode écht alvijftien jaar. nadat ik de "slag met de pols" methode vijf jaar gebruikte. (oud zeiler he. dan denk je dat wat voor touw geldt...enz)
    "slag met de pols" beschadigt je geslagen kabel binnen een jaar. En sinds ik daarme gestopt ben nooit meer last gehad.

De eerste die structureel taperesten op microfoon/jack kabels maakt is voor de laatste keer gehuurd. Dat krijg je nooit uit dure stagekleren gewassen. En voral op zwart betekent het dus stomerijkosten en soms zelfs weggooien.

Misschien dan toch maar ook met bier op gaan rijden? [}][}]
    lekker belangrijk!

Comment

• ronny
      • Dec 2002
      • 2139

citaate eerste die structureel taperesten op microfoon/jack kabels maakt is voor de laatste keer gehuurd. Dat krijg je nooit uit dure stagekleren gewassen. En voral op zwart betekent het dus stomerijkosten en soms zelfs weggooien.
      wat bedoel je daar eigenlijk mee showband? niemand mag dus kabels tapen bij jou. kan ik inkomen, maar die taperesten komen toch nooit echt op je kleren en anders krab je het er even af.

wat versta jij onder stagekleren eigenlijk?
      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3150

citaat:Geplaatst door ronny
        wat versta jij onder stagekleren eigenlijk?
        Moet je ff op z'n website kijke, is alles een stuk helderder (zie Showbands profiel)

Comment

• lifesound
          • Apr 2003
          • 1052

citaat:Geplaatst door Tiemen

IMEC...echte PA firma (stond die I niet voor idiot?). Is dit nu echt de referentie? man man. De lokale discobar hier in de streek knoopt ook zijn kabels, jah, nu ben ik zeker dat knopen erg gezond is voor de kabel. Misschien 1 simpel "echt" voorbeeldje : de powershop. Nu content?
          Dus als ik het goed begrijp is IMEC geen degelijke firma volgens jou?
          Dat is dan tevens de reden dat zij bvb de 2de set leveren in de marquee tijdens werchter. Daarom dat zij niet de oude markt, maar "enkel" de vismarkt mogen doen tijdens marktrock.
          Wat is volgens jou dan wel een respectabele firma als ik vragen mag?

Comment

• fredjuhh
            • Sep 2002
            • 215

knoop erin leggen doe ik eigenlijk tegenwoordig nooit meer, ik heb gemerkt dat je dan langer staat te knoeien dan wanneer je gewoon alle kabels los in de hand oprolt en dat in je kist mikt.
            ---hier staat nix--->

Comment

• rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5430

citaat:Geplaatst door fredjuhh

knoop erin leggen doe ik eigenlijk tegenwoordig nooit meer, ik heb gemerkt dat je dan langer staat te knoeien dan wanneer je gewoon alle kabels los in de hand oprolt en dat in je kist mikt.
              Maar hoe zit dat in zo'n geval met ze weer uit de kist halen?
              Dan heb je volgens mij één grote Kabel-Gordiaan!
              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• EP Woody
                • May 2001
                • 795

Zorgen dat je alleen kabels van 1 meter en korter hebt, zonder connectoren. Die raken niet zo snel in de knup

Comment

• Carl
                  • Nov 2000
                  • 907

Kortom: trek bij het opruimen alle connectoren eraf en pletter het zo in de kist. )))

Comment

• Carl
                    • Nov 2000
                    • 907

was gewoon een grapje voor de lol hoor!!!

Comment

• som
                      • Nov 2002
                      • 787

ik gooi m'n kabels altijd weg en maak nieuwe..
                      Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• BENjpt
                        • May 2002
                        • 381

Ik gebruikt gewoon helemaal geen kabels, alles draadloos (enig idee hoe je dat oprolt??) LOL[]
                        Love, Life and Lighting. The 3 most important things in life!

Comment

• FiëstaLj
                          • Oct 2000
                          • 2068

Inclusief je krachtstroom ? stoort dat niet als je aan het bellen bent ?
                          Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Iko
                            • Feb 2002
                            • 766

Bij ons gaan alle kabels gewoon met dat slagje tusen je vingers oprollen en dan klittebandje er om heen. Gaat volgens mij echt het snelst. Tape is altijd weer ff weg of heeft iemand anders.. En ook wordt het een klere bende met bouwen. Wij leggen die hele korte kabeltjes tot 4 meter ook in een knoop, maar daar gaan we nu ook vanaf want ze gaan echt om de haver klap stuk.

als ik met een opnamen bedrijf weg ben gaat het meestal per lengte op een haspel, aangezien je hier praktisch nooit kortere lengtes heb dan 6 mtr.

Ook kan je ze gewoon met de tussen je vingers amnier draaien opbosse, en dan paar slagen om het midden heen doen en vervolgens ee lus tussen van het uit einde maken en die door de lus van de totale bos trekken en um over te gehele bos halen tot in weer rond het midden zit. dan even beetje aantrekke en vast.

Greetzz Iko

Comment

• jurjen_barel
                              • Jun 2003
                              • 3150

Ok, nu niet in shock raken...

Bij ons hebben de begeleiders van de technische commissie iets leuks bedacht. Na een klassenfeest of zo gewoon alles min of meer opgerold in de bak gooien. Maandag gaan ze een halve dag besteden om alles uit de knoop te halen, op te rollen, en doen er vervolgens een tiewrap omheen [xx(]

t is dat k altijd een schaar bij me heb, anders kwam er van opbouwen weinig terecht [V]

Comment

• splash
                                • Aug 2002
                                • 342

Bij ons op school zitten alle kabels (behalve 230 verlengkabels) op een haspel. Een groot deel van de mensen (waaronder ik) vinden dat onpraktisch en pleiten voor het gebruik van klittenbandjes. De belangrijkste redenen van ons zijn dat je makkelijk verschillende kabellengten kunt onderscheiden en dat de kabels netter opgerold blijven (niet al onze haspels hebben een degelijke "rem")
                                De andere helft waaronder onze begeleider ziet hier echter geen heil in en wil dat we die haspels blijven gebruiken.

Comment

Working...