Duitse PA-markt ?!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jan-Peter
    • Jan 2001
    • 311

Duitse PA-markt ?!

Zaterdag 24 mei is er in Münster (D) een DJ-vlooienmarkt.
    Schijnt een gigantische leuke vlooienmarkt te zijn met 2e handse apparatuur, aanbiedingen, hapjes en drankjes, demonstraties enz.

Kijk zelf maar op http://www.dj-flohmarkt.de

Ik ga zelf 's morgens omstreeks 09.00 uur weg uit Houten. Ik heb nog 1 zitplaats in de bus over ! Terug om ca. 16.00 uur.

The Galaxy drive-in show is powered with an AD-sound system.
    16 februari 2008... PA-markt !
  • rockmeister
    • Oct 2002
    • 134

en nog wat gekocht?

Comment

• Fritz
      • Oct 2001
      • 621

En nog iemand meegereden??

Fritz, Fritz-Events

Comment

• rockmeister
        • Oct 2002
        • 134

hoe smaakte de broodjes daarzo?

deutsche bradwursten ofzo

Comment

• _Jasper
          • Jan 2001
          • 330

Als ik zo even op die site rondkijk, denk ik dat wij hier in Nederland er nog iets van kunnen leren, wat betreft een dergelijke beurs.

Seeeeeeee ya
          Jasper
          Drive-in Show The Dream Team
          Seeeeeeee ya
          Jasper

Comment

• Rudy Vorstenbosch
            • Jun 2001
            • 1429

Beste Jasper,

Ik vind dat wel een leuke mening, echter jammer dat je die mening baseerd op een web-site en foto's.
            Ik ben van mening dat Jan Peter er een erg strakke organisatie op na houd.
            En dat het voor de relatief kleine opkomsten die er behaald worden toch wel zeer hoogwaardig aangepakt wordt.
            Nu kunnen we natuurlijk een ellenlange discussie {off-topic} starten waarin we gaan aanhalen wat iedereen nu eigenlijk verwacht van een dergelijke "markt".
            Maar dit lijkt me niet echt relevant in deze.

Als je je mening nu eens verder onderboud kunnen we het mischien eens worden.

SuCCeS

PS:> Als je echter doelde op de verschillen in deze twee web-site's dan ben ik het bij deze al volkomen met je eens.
            www.pa-markt.nl is nou niet echt wat je noemt een toppertje.

Showtechniek

Comment

• Michael
              • Nov 2002
              • 643

citaat:
              PS:> Als je echter doelde op de verschillen in deze twee web-site's dan ben ik het bij deze al volkomen met je eens.
              www.pa-markt.nl is nou niet echt wat je noemt een toppertje.
              [/font=Courier New]

Showtechniek
              Nou ik kan toch echt alle relevante informatie terugvinden op de site en moet deze dan zo flitsend uitzien. Het gaat zich hier over een site die wat informatie moet geven niet verkopen zover ik weet.
              Ik vind de site daarbij ook best wel overzichtelijk. Ik vraag me eigenlijk af wat er mis mee is?

Comment

• Jan-Peter
                • Jan 2001
                • 311

Ja, zoveel reacties en al bijna geen tijd om te gaan slapen.... het is nu 01.30 uur !!!

Ik ga even "kort" reageren op wat ik zoal hier gelezen heb.

Allereerst de Duitse beurs.

Heel veel "standhouders" met vinyl platen en CD's. Al met al een paar met apparatuur en dan van zeer dubieuze kwaliteit in gemiddelde standruimten van ca. 1 x 2 meter. De enige die ruim vertegenwoordigd was, was het organiserende DJ Mail Order bedrijf. Bekende merken met ca. 10 - 15 % korting verkopen op deze dag. OK, het is mogelijkheid om binnen korte tijd veel te verkopen. Het waren veelal gerepareerde spullen van klanten die inmiddels alweer nieuw hadden gekregen. Dus apparatuur waar je toch je bedenkingen bij moet hebben.
                Nu moet ik wel kwijt dat het voor mij niet de moeite waard was om de ca. 250 km heen en ook weer terug te rijden voor een beursje waar ik binnen een uur klaar was.
                De lokatie is werkelijk zeer eenvoudig en kun je kenmerken met een leegstaand perron van een oud station, wat het in werkelijkheid was !!!!! Tochtig, koud en geen voorzieningen. De grootte van dit Duitse feestje is nog geen kwart van wat we de laatste keer in Euretco hadden staan met ruim 2800 m2.

Op de terugweg van deze beurs nog eens ergens wat gegeten en gedronken en de nacht erop alles wat er die dag naar binnen was gegaan wer via dezelfde weg geloosd en drie dagen goed ziek geweest. Fijn die Deutsche Gründlichkeit.

Dan de website van de PA-markt.
                De doelstelling van de website is om zoveel mogelijk informatie te geven over wat er zich afspeelt op deze beurs, wie er deelneemt en wat deze bedrijven te bieden hebben.
                Aangezien de website in de aanloop naar de beurs behoorlijk heftig wordt bezocht denk ik dat het met de onduidelijkheid nogal meevalt. Vertel mij maar wat het nut of er zeer indrukwekkende flash-pagina's aan toe te voegen.
                Mede door de website worden er toch nog bijna 1400 bezoekers naar de beurs getrokken en voorlopig wordt er in Nederland niet zo heel veel meer georganiseerd aan beurzen in deze branche, omdat ze allemaal heel groot en heel mooi willen zijn op heel dure lokaties. Voorlopig staat er voor volgend jaar alweer een nieuwe beurs gepland, waarvoor we in oktober weer van start gaan met de organisatie. Misschien iets eerder nog een andere beurs. Concept wordt op dit moment aan gewerkt.

Daarnaast is de website nu nog door mij zelf te bewerken in Frontpage. Met de ruim 60 deelnemers aan de beurs is het nog een heel geregel om alles er naar wens op te krijgen, want je moet soms eens zien wat je aangelevert krijgt voor verschrikkelijke afbeeldingen van logo's en zo. Soms moet dat helemaal hertekend worden of je moet ..tig keer mailen voordat je iets goeds krijgt.

Maar als er iemand is die zich er voor in wil zetten voor niet al te veel geld, laat het maar horen. Stuur meteen een idee voor de vormgeving mee, dan kan ik ook beoordelen of het haalbaar is.

Toch vind ik idee om eens wat peilingen van het publiek te horen wel aardig. Gebruik hiervoor eens het gastenboek van de PA-markt website. kan iedereen het meelezen en na verloop van tijd kan ik er ookmisschien mijn voordeel meedoen. In Duitsland hadden ze iedere twee uur een veiling van hagelnieuwe demo modellen. Ging een NUMARK discomixer weg voor 75 euro ! Je zal hem maar nodig hebben.
                16 februari 2008... PA-markt !

Comment

• rockmeister
                  • Oct 2002
                  • 134

(OFFTOPIC AAN)

voor die 75euro maakt de importeur er nog steeds winst op, de prijzen hier in NL zijn gewoon veel te hoog...dus 75euro is niet super goedkoop

(OFFTOPIC UIT)

Comment

• _Jasper
                    • Jan 2001
                    • 330

Ja Showtechniek, eindelijk een reactie op jouw posting.

Ik mijn eerdere posting heb ik het absoluut niet gehad over de ORGANISATIE van een dergelijke beurs. Om nu niet direct bepaalde personen of organisaties de hemel in te prijzen, maar de organisatie van de PA-markt doet haar uiterste best. Dit is onderandere merkbaar aan het feit dat ze meerdere keren een tweede beurs, speciaal voor DJ's, uit de grond probeerden te stampen, maar aan gebrek aan animo niet door hebben kunnen laten gaan.

Waar ik op de site van de duitse tegenhangers naar gekeken heb, is het aanbod en de diversiteit van de beurs. Je kan in nederland een nog zo mooi product (in dit geval een beurs) lanceren, maar wanneer de markt niet 'toehapt', is een dergelijk product nooit realiseerbaar.
                    Misschien is de markt er wel in Nederland, maar het animo niet... Daar sta je dan als organisator..

Daar doelde ik op in mijn posting. Het stukje interesse kan zich uiten bij deelnemende bedrijven en bezoekers van een dergelijke beurs. Wanneer ik de huidige situatie in Nederland vergelijk met die van onze oosterburen, kunnen we er degelijk nog wel iets van leren. Dit geldt dus voor meerdere partijen. Wanneer het aanbod er wel is, maar de vraag niet, lukt het niet. En andersom ook.

Let wel, ik heb geen kritiek op wat er nu in Nederland allemaal georganiseerd wordt, maar het lijkt me een gezonde ontwikkeling wanneer een dergelijke beurs ook in Nederland uit de voeten kan komen.

Showtechniek, heb ik je nu een beetje aan mijn zijde gekregen?

Mochten er onduidelijkheden optreden, dan zal ik drachten deze uit de wereld te helpen.

Hoogachtend en een dikke glimlach,

Seeeeeeee ya
                    Jasper
                    Drive-in Show The Dream Team
                    Seeeeeeee ya
                    Jasper

Comment

Working...