Even voorstellen..

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ-AT-WORK
    • Mar 2009
    • 5

Hallo

Zo dan zal ik me ook even voorstellen...

Ik ben 15 jaar, woonachtig in Denbosch. Ik draai nu 3 jaar en doe nu o.a. scoolfeesten, fuiven en buurtfeesten. Nu ook regelmatig tecniek bij amateurvoorstellingen (dans, zang, musical)

ben nu Ca 1 week lid van het forum en heb de forums flink doorgespit, ik ben er dan ook een stuk wijzer van geworden.

Mvg,
    DJ AT WORK

Comment

• DeeBee
      • Mar 2005
      • 26

Na een aantal topics gestart te hebben leek het me wel zo netjes om me even voor te stellen. Mijn naam is DeeBee, voor intimi DeeBee, ik ben 22 en kom uit Midden Limburg. Ik kom al een aantal jaren als bezoeker op dit forum, maar ben niet echt een actieve poster (tot op heden althans). Ik ben ooit in een ver grijs verleden (ahum..) zoals de meeste van jullie begonnen met een "drive in show". Zo kwam ik in aanraking met licht en geluid. Tot op heden hou ik me daar nog altijd veel mee bezig al is de drive in terziele. Naast de DJ uithangen, iets dat ik heel erg graag doe (en nog veel meer zou willen doen dan ik nu doe), en amateur LJ (lees invaller) ben ik nog actief bij de lokale theaterclub waar ik verantwoordelijk ben voor al het draadloze gebeuren en het overige, bouw/breek/sleep werk. Andere hobby's: auto's, films, Formule 1 en dat was het wel zo'n beetje. Hoop nog wat op te steken van alle ervaren rotten hier

grtz,

DeeBee
      Denk om uw oren: denk groen!

Comment

• mhsounds
        • Sep 2009
        • 933

Ik zal mijzelf eens opnieuw voorstellen, ik was al ruime tijd actief op het forum onder de naam Partydrivein.
        Omdat ik werk onder de naam MHsounds (schijnt op mijn flightcases te staan) en iedereen vroeg waarom ik het niet veranderde, toch maar gedaan.

Ik heb mij nooit volledig voorgesteld dus laat ik dat ook maar eens doen.
        Mijn naam is Mark, ik ben 17 jaar en dol op alles wat knippert en (gecontroleerd) herrie maakt.

Volgens mij ben ik niet de enigste maar dit is ooit onschuldig begonnen met lampjes van de bart smit...
        Met de musical van groep 8 achter de techniek, een lange tijd vrijwilliger geweest in een jongerencentrum voor de techniek.

Momenteel heb ik een leuke drive-in staan, werk ik vast voor een band als licht-tech, daarnaast heb ik een contract bij crewworks die af en toe wel eens een lichtklus heeft (ja!) dus daar loop ik eens in de zoveel tijd ook voor rond.
        Hetzelfde gelde voor stagehands, maar die is nie meer.

Ik ben dit jaar begonnen met de opleiding podium en evenementen techniek op het Grafisch Lyceum Rotterdam, tot nu toe een leuke opleiding.
        Omdat het een basisjaar is tot nu toe niet veel geleerd, maar dat was mij voorspeld omdat ik wel jong ben maar al wel wat heb uitgevreten in het AV wereldje.
        Wij houden hier alles bij, www.p1p3p1p4.hyves.nl foto's en dergelijke van oa praktijklessen.

Ik heb de voorkeur voor rock and roll, dus raggen met die Pearl!
        Freelance Light and Video |
        Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• DMiXed
          • Jan 2008
          • 370

hmmm misschien wel een goed idee
          ben al langer op t forum aanwezig, maar heb me eigelijk nog nooit voorgesteld!
          lekker aso!
          daar gaan we!
          Jeroen van Geffen, 15 jaar,woon in Maastricht, ben nu twee drie jaar echt serieus bezig met het licht / geluid gebeuren. Ben begonnen met een paar mooie lichtorgels, en heb nu mijn eigen set, begint wat te worden. Werk freelance, vaker bij MH Audio and Lights (Bunde) en Gold Sound (Eijsden), en doe ook nog mee aan het drive-in gebeuren! Ook ben ik op school (Stella Maris Meerssen) hoofd licht en geluid.
          Afgelopen drie jaar heb ik bij het licht 'gewerkt' en afgelopen jaar de leiding gehad, nu bij het geluid, om een compleet 'newbie' groepje op te leiden tot (hobby)geluidsfluitjes.
          Ben van plan om ook hier mijn werk van te maken, en dus ook een opleiding te volgen, maar weet nu al dat k beter veel ervaring op kan doen, dan alleen die opleiding, want volgens mij ben je met ervaring toch rijker dan zo'n pampiertje! kortom, alles wat licht geeft (ook de fikkende ijskast in de keuken) en wat veel herrie kan maken (en wat k ook nog zachter kan zetten, denkt aan gehoorbeschadiging) is gewoon kikke, en lang leve de rock'n'roll!
          Jeroen van Geffen

Comment

• djspeakertje
            • Oct 2008
            • 1912

Gaat 'ie dan!

Daan Jonkers, 14 jaartjes oud en al 2 jaar bezig met geluid, ik heb na 2 jaar sparen in mei 2009 m'n eerste setje gekocht (LEM) en daar heb ik al een stuk of wat spraakklusjes mee gedaan, verder ben ik sinds een week of wat vrijwilliger bij stadstheater de Bond in Oldenzaal (waar ik trouwens ook woon).
            Verder help ik een handje waar ik kan (decilux en zombiesound zijn al bijna oude bekenden...), bij bijvoorbeeld onze jaarlijkse zomerfeesten (boeskol is lös) en de opening van het culturele seizoen (Oldenzaal muziekaal), en natuurlijk met carnaval bij de muziekvereniging draaien en bouwen/breken waar je kan!
            Ook speel ik trompet bij de muziekvereniging (semper), onze schoolbigband en het stroatensemble. Ik help ook met bouwen/breken bij optredens van onze bigband en de jaarlijkse schoolmusicals(in de Bond natuurlijk!)

Dat ben ik,

Daan
            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• SICK-VIC
              • Nov 2009
              • 1

Effe Voorstellen,

Hallo allemaal, ik ben Vic de Kok en ik woon in Goirle, (tilburg)
              Ik ben nu 13 jaar en al anderhalf jaar actief als DJ.
              Hier komt mijn rare verhaal:

Groep 4, ik was iets van 8 jaar ofzo, en een vriendje uit mijn klas had een echte dj set! (met knopjes als je er op drukte hoorde je bijv: Yeah!)
              en als de juffrouw jarig was draaide ik samen met hem op het feest!
              nou, zo hebben we dat (steeds met zijn apparatuur) in groep 4, 5, 6 en 7 gedaan, maar ik was nog niet echt dj, ik draaide alleen op de feestjes van school en mijn eerste feest waar ik mee dacht, hier wil ik mee doorgaan was op het feest van de Sleep-inn (eind eerste maand groep 8)

hij had toen al een beetje vernieuwde set, zo'n alles in een intertoys ding..
              maar ik zou het samen met hem doen maar hij liep steeds weg, en ik kreeg iedereen aan het dansen.

en niet al te lange tijd erna zeiden een paar vrienden tegen me:

,,Jij gaat draaien op ons feest he, wist je dat al?"

dus toen moest ik binnen een maand alle nodige spullen van marktplaats bij elkaar zien te krijgen. dat was me gelukt en zo heb ik in groep acht ong. eens in de 2 weken een feest gedraaid, niet alleen uit onze klas maar ook mensen van het hockey team enz.

de jongen waar ik het eerder over heb gehad die heeft nu een set van misschien wel meer dan 1200,- terwijl hij nooit gevraagt word,

en ik zit nu op de middelbare school en had verwacht dat ik niet zo veel meer zou gaan draaien. Maar dat valt mee! nu alle broertjes en zusjes van de kinderen waar ik eerder heb gedraaid ouder worden, mag ik daar weer draaien!

maar mijn set is nog niet veel soeps, ik heb nog steeds het zelfde menpaneel en de 2 huisapparatuur ding CD spelers, ik krijg binnenkort mogelijk een afgeranselde dubbele CD speler en daarna ga ik sparen voor een RELOOP-set, want ik weet zeker dat ik er mee door wil gaan.

Dit was mijn iets te lange rare verhaal, HOUDOE!

ps. heel mijn familie doet aan muziek, mijn ouders zitten in een band, (mijn moeder 2) en mijn zus speelt piano,
              mijn vader was vroeger ook dj dus ik moest ook iets doen. mijn vader en moeder steunen me heel erg,
              maar mijn set moet ik tog echt zelf betalen!
              Last edited by SICK-VIC; 09-11-09, 15:03. Reason: vergeten

Comment

• darco
                • Sep 2009
                • 135

Zal mezelf ook maar ff voorstellen;

-carlo, 40j, woonachtig te herselt ( B ).
                -horecauitbater met een zwak voor live muziek.

Café met live optredens... eigen p.a.'tje gekocht, beetje uittesten, p.a.tje op verplaatsing gaan doen, beetje bijgekocht, beetje hulp van pro muzikant-producer van studio recht over mijn deur en het balletje ging zo een beetje aan het rollen.

Besteed nu zo veel mogelijk tijd aan het bijleren van de kneepjes van het vak, maar ben dus eigenlijk nog een newbie in het wereldje. Ik zou graag wel een cursus gaan volgen, maar dit combineren met het café is niet mogelijk. Dus veel op het internet om bij te leren en trial and error.

Trouwens, Darco is eigenlijk mijn trouwe viervoeter

Comment

• UnBorn Lord
                  • Dec 2009
                  • 4

Ook voorstellen

Beste Licht en Geluid Forummers;

Even kort een introductie wie ik ben en wat ik hier kom doen

Ik ben dus 'Unborn Lord'.
                  Tsja, dat was de introductie.

Voor een beetje 'huiskamer-hobby' had ik een kleine DMX lus door mijn woonkamer liggen. Daarop had ik 4 GLP Pocketscans en 2 (onvermijdelijke) LED-pars. Dit alles aangestuurd door een eenvoudige GLP Scanoperator.

Nu heb ik het hele verhaal een half jaar geleden van de muren afgehaald en tijdelijk in een doos gestopt. Toen ik gisteren de scans uit de doos haalde om ze nog eens aan te sluiten startte de scans niet op zoals het moest.

Voor deze vraag heb ik mij aangemeld op dit forum (ik plaats de vraag waar die hoort (of waar ik denk dat die hoort), dus nog geen paniek )

Ik hoop dat jullie mij als hobby-ist zo links en rechts wat kunnen helpen!

Groeten UnBorn Lord

Comment

• 4uss
                    • Aug 2005
                    • 578

Ik kom net tot de conclusie dat ik me na bijna 500 posts ook nogsteeds niet heb voorgesteld, dus daar gaan we dan:

Personalia: Gertjan Bijl, 07-04-1986 (nu dus 23), Dordrecht

Opleiding & Beroep:
                    Bachelor Technische Informatica met Elektrotechniek als minor (afgerond in 2007). Nu werkzaam als systeembeheerder bij een innovatief ICT&Telecom-bedrijf in Rijswijk.

Hobby's: Geluidstechniek, lichttechniek, drummen, zingen, rotzooien met allerlei electrotechnische dingetjes, Volkswagen Kever.

Waarom licht&geluid?:
                    Als muzikant (drummer) kom je vanzelf een keer in aanraking met techniek, en dat is bij mij nogal blijven hangen. 3,5 geleden met een goede vriend een stichting opgericht om vooral voor scholen en christelijke organisaties iets te kunnen betekenen in Licht&Geluid. Ben 2 jaar lichttech geweest in Bibelot in Dordrecht, maar doe nu voornamelijk geluid voor bandjes (zowel in cafés, kleine podia als in kerken) en musicals.

Motto:
                    je bent nooit te oud om te leren, dus probeer altijd wat van een ander op te steken in plaats van meteen af te zeiken.

Voor websites, mailadressen, MSN, Skype, wat dan ook, zie mijn ingevulde profiel.

Comment

• Hit the lights
                      • Nov 2009
                      • 28

Hallo,

ik lees al geruime tijd mee op het forum, en nu toch maar eens tijd om me aan te melden en voor te stellen.

Mijn naam is Wilco, 37 jaar. Al een jaartje of 20 bezig met licht. In mijn studententijd regelmatig via verschillende PA bedrijven op pad geweest. Grote en kleine dingen gedaan. Sinds een aantal jaar alleen nog maar hobbymatig.
                      Vaste lichtman van Imitallica (van daar 'Hit the lights' ) en Bulldozer Breed. Metal dus .
                      Hier en daar nog wat (kleine) klusjes, maar voornamelijk deze 2 bands.
                      Leuke set licht in de schuur met zowel wat conventioneel als intelligent spul. Alles aangestuurd vanuit Chamsys MagicQ PC software (groot fan van Chamsys!).

Hopelijk kan ik met mijn ervaring hier en daar nog wat bijdragen...

Gr.

Wilco
                      "Hit the Lights!"

Comment

• Crabje
                        • Dec 2009
                        • 3

even voorstellen

Ik ben crabje en lees al enkel jaren J&h forums.

Ik verbaas me vaak over de eenzijdigheid van de weet hoe het nu in elkaar zit.. ja vaak is er rook en ja vaak is er vuur..maar niet alles is vaak zoals het in de roddels rond gaat. Vandaag mezelf dan maar aangemeld even anoniem kom er tzt wel op terug. Jullie mogen gokken..

Ik ben werkzaam bij een van de groter bedrijven in nederland en zal dan nu voortaan een tipje van sommige sluiers oplichten. Maak me zorgen nu over sommig uitspraken en wil daar dan even soms mijn visie opgeven.

Het verhaal van focus is zuur voor de mensen die geld tegoed hadden, zuur voor de bedrijven waar inhuur is gedaan is. Prachtig dat er een bedrijf als rentall/ EML of APR is die de mensen aan de gang wil houden bij Focus.
                        Vergeet niet dat er buiten de mensen om die daar werken er vaak een heel gezin achter zit die nu ook met een probleem zit. Dat ze iets niet goed hebben gedaan staat voorop.. voorop staat ook dat ze nu door kunnen.

Vind niet dat je als klein bedrijf , waar vaak arbo regels niet worden gehanteerd, uren worden overschreden, materiaal niet wordt gekeurd..af mag geven over dit soort bedrijven...freelancers hoe hebben jullie zolang op je geld kunnen wachten.. sorry hoor maar na 30 dagen moet je wel je geld hebben gehad.( is bij ons wel zo ... dat was de eerste tip!! )

Dus stel je voor wie ik ben.!!

Comment

• Olaf Duffhuës
                          • Oct 2000
                          • 2477

Vind niet dat je als klein bedrijf , waar vaak arbo regels niet worden gehanteerd, uren worden overschreden, materiaal niet wordt gekeurd..af mag geven over dit soort bedrijven...freelancers hoe hebben jullie zolang op je geld kunnen wachten.. sorry hoor maar na 30 dagen moet je wel je geld hebben gehad.( is bij ons wel zo ... dat was de eerste tip!! )

Een van de weinige bedrijven die het wel begrijpt?

Moet er wel bijzeggen dat 'mijn' klanten over het algemeen binnen 2 weken betalen....

Next tip?
                          Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• rinus bakker
                            • Mar 2002
                            • 5430

Originally posted by Crabje
                            Ik ben crabje en lees al enkel jaren J&h forums.

( is bij ons wel zo ... dat was de eerste tip!! )

Beste krabbelaartje, carabinertje of
                            zes-potig-&-dwarslopend-getijdengebied-bewoonertje.

volgens mij heb je de strekking van dit topic niet begrepen
                            het is getiteld:
                            "even voorstellen",
                            en niet
                            "raden maar en interessant gaan doen"

Wel prettig dat je al enkele jaren de forums leest.
                            Dan weet je hoe het zou moeten - en dus ook hoe niet!
                            een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• 4AC
                              • Nov 2007
                              • 1791

Originally posted by Crabje
                              Wil je daarmee zeggen dat op dit forum alleen maar MKB of freelancers te vinden zijn?
                              Dan zit je namelijk goed fout, dat kan ik je verzekeren.

Mvg,

Teun
                              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Rolandino
                                • Mar 2007
                                • 1451

@ Crabje :

Ik hoef me niet voor te stellen wie je bent.

ikzelf ben een klein bedrijfje dat al ruim 17 jaar in de markt zit en al deze jaren mijn boterham verdient.

mijn klanten betalen ook gewoon of kontant na klus ( vaak al tijdens klus of van te voren ) of binnen de betalingstermijn wat vaak NIET is bij de grote bedrijven ! Die hebben helemaal geen betalingstermijn of minimaal 80 dagen !

Of ze hebbeneen smoes van dat de klant nog niet betaald heeft dus ik moet nog maar even wachten.

Ik heb nog nooit deurwaarderws aan de deur gehad om dat ik als klein bedrijf niet zou kunnen betalen.

Omdat ik al ruim 17 jaat in "het vak " zit ben ik ook geen 22 jaar zoals velen hier die op hun manier ook goede zaken zullen doen.

Je hoeft niet een groot bedrijf te kunnen zijn om in deze maatschappij te overleven.

Zolang iemand werkt voor een baas zal die persoon nooit erg hebben wat je als eigenaar moet doen om de maand rond te kunnen komen.Zeker niet als je personeel en hoge lasten heb.

Maar goed ik zal jou nooit inhuren omdat ik mijn eigen zaakjes netjes kan regelen alleen of met hulp van x aantal mensen die nooit naast hun schoenen zullen gaan lopen.

Iemand als jij zal dat mss ook niet doen maar op dit moment kom je wel zover met je uitspraken zoals STEL JE VOOR WIE IK BEN !

omdat jij bij een goot bedrijf werkt ben je echt niet een van de beste hoor omdat er vaak bij de kleinere bedrijfjes en of freelancers meer talent zit dan bij het vaste personeel van een groot bedrijf.
                                EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

Working...