Even voorstellen..

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stainz
    • Sep 2009
    • 609

Heb me volgens mij nooit keurig voorgesteld hier, maar beter laat dan nooit vandaar dat ik het nu alsnog doe.

Ik ben Bas, ben in 19 jaar jong en hoop in september de organisatorische kant van de techniek te gaan bekijken op de opleiding Vrijetijdsmanagement.
    Ben met geluidstechniek in contact gekomen door muziek van de radio op bandjes op te nemen en deze te compileren tot 1 bandje waar dan allemaal leuke muziek op stond. Met veel oude apparatuur was ik maanden lang in mijn nopjes.

Op school altijd bezig geweest met open podium avonden, zowel techniek als organisatie. (Mackie Onyx in eerste instantie als mixer)

Verder sinds een jaartje of 3 betrokken bij een band als vaste technicus, hierbij is de apparatuur vaak gehuurd en begint nu een eigen set in opkomst te zijn (mengtafel is nog niet 100% rond maar wordt waarschijnlijk een Soundcraft Spirit live of een folio).

Tot slot doe ik diverse opdrachten op free lance basis, als roadie, FOH'er of stagehand.

Mijn toekomstplannen voor de komende jaren:
    Meer ontwikkelen op organisatorisch vlak en kennis op doen over licht (en vooral de sturing daarvan)

groet,
    Bas.

Comment

• vdlaanlichtengeluid
      • Jun 2010
      • 640

Even voorstellen

Hallo allemaal...

Ik kon het zo snel niet vinden een voorstel topic maar bij deze toch nog even...
      Fred, 23 herfsten jong en staat weer op punt om te gaan starten met mijn drive-in show...
      Enkele jaren geleden was ik hier al volop mee bezig maar ivm een baan waarvoor ik veel in het buitenland was en dus ook onregelmatig weg moest de boel gestopt...

Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en ben weer van plan te gaan starten. Voorlopig veel orienteren enz op de diverse apparatuur ik heb nog wel wat spul staan even kijken wat ermee mogelijk is...

Binnenkort post ik even een aantal foto's van hoe het was toen ik "stopte"...

grtz fred.

Comment

• mvdwerff
        • Sep 2010
        • 144

Wisseling account

Hallo allemaal,

Na vele jaren onder de account "MEEO Licht en Geluid" op dit forum actief te zijn, heb ik vandaag besloten dat het tijd word voor een eigen naam: mvdwerff (afgeleid van mijne echte naam).

Vanaf nu zullen jullie mij dus onder die account verder zien forummen.

Hopend niet teveel verwarring te veroorzaken

Mark van der Werff
        Mark van der Werff
        Eventpower mobiele stroomvoorziening

Comment

• paulusdebkb
          • Sep 2010
          • 13

Hallo allemaal,

Nieuwe gebruiker hier: Paulus. Ik speel gitaar (gevorderd amateur) en heb een bovenmatige interesse in vooral geluid.

Ik verwacht niet heel veel te posten hier op het forum maar we zullen zien hoe dat loopt. Onder dezelfde nickname ben ik ook actief op GitaarNet Forum - Powered by vBulletin.

Ik hoop te profiteren van jullie verzamelde kennis en beloof plechtig mijn steentje bij te dragen

Comment

• assinkm
            • Nov 2010
            • 26

Even voorstellen

Ik woon in Noordholland en heb een tal van hobby's

Paarden, Componeren van muziek (Synthesizers), bouwen van CNC besturingen, schrijven van gedichten, electronica ontwerpen en bouwen in het algemeen. Metaal, hout enz.
            Ik ben 62 jaar en heb een fabtastiche vrouw die ook druk bezig is met haar hobby's.

Ik ben op dit forum gekomen, omdat ik rondom mijn synthesizers een video en lichtshow(tje) wil maken. Ik denk hier een hoop kennis op te kunnen doen. Het lijkt me een serieus forum en hoop hier vaak te komen.

Hartelijke groeten.

Riny

Comment

• oxidizer
              • Feb 2011
              • 30

Hallo,

Ik zal mij ook maar eens voorstellen.

Ik ben Mulkers Jurgen, 28 jaar , woonachtig in Kermt (hasselt) in België
              Mijn beroep is arbeider in een farmaceutisch bedrijf.

Mijn passie is begonnen op 16 jarige leeftijd, toen nog lid van een jeugdclub, waar ik af en toe plaatjes draaide, ik ben al vanop jonge leeftijd gepassioneerd door muziek.
              Dit ook mede door de grote platencollectie van mij vader.

Op 18 jarige leeftijd toch een mengpaneeltje aangeschaft (beat 6 van jb),
              en een paar pick-upjes (disco 1000 van jb). 3 jaar later zat ik met een platen collectie van +/- 500 platen (alle soorten genre's) welke tot op de dag van vandaag nog steeds in mijn bezit zijn. (welliswaar allemaal digitaal overgezet naar wav, en mp3, wav voor mij- mp3 voor mijn broer)

na één jaar, toch maar iets kwalitatiever materiaal aangeschaft, (geluidkwaliteit is zeer belangrijk voor mij) een rodec MX180 ltd edition en een denon d4000 cd speler en technics pick-ups

Maar het dj zijn ging mij niet goed, en sinds een 3 jaar heeft mijn broer de fakkel van mij overgenomen, en doe ik de belichting en de technische kant van de zaak evenals afstelling.

naast de drive-ins en fuifjes, verhuren we ook licht en geluidsetjes.

Ik ben nog maar een paar maandjes actief op dit schitterende forum,
              maar ik ben toch al een paar keer goed geholpen, en de (zeer goede) zoekfunctie heeft mij ook , al goed geholpen.

Ik leer hier nog dagelijks dingen bij, je bent dan nooit te oud om iets
              bij te leren.

vriendelijke groeten

Oxidizer

Comment

• DJ Paul M
                • Mar 2011
                • 70

Hallo,

Ik ben Paul, 14 jaar en (redelijk) nieuw in het hele DJ gebeuren.

Ik zit nog op school (VWO) dus heb niet echt een vast inkomen, naast af en toe draaien op feestjes. Ik ben nu nog klein bezig maar ben van plan uit te breiden met mijn DJ-set.

Ik zal denk ik regelmatig wat vragen op het forum en ook wel vrij actief zijn aangezien mijn vrije tijd als scholier.

Mijn passie voor muziek is groot, maar mijn kennis nog niet echt en ik hoop deze op dit forum ook te vergroten. Hopelijk kan ik in de toekomst ook andere mensen helpen met problemen, zoals ze dat nu (hopelijk) ook bij mij doen.

Mvg,

Paul
                Last edited by DJ Paul M; 15-03-11, 17:18.
                Je hoort vaak zeggen dat geluk niet zo te koop is
                Maar geld doet wonderen en vooral als het een hoop is!

Comment

• axs
                  Moderator
                  • Jun 2002
                  • 2687

Originally posted by oxidizer
                  Ik ben Mulkers Jurgen, 28 jaar , woonachtig in Kermt (hasselt) in België
                  Mijn beroep is arbeider in een farmaceutisch bedrijf.
                  Whooohooo nog een streekgenoot erbij! En dan nog wel eentje die in dezelfde sector werkzaam is
                  Welkom!
                  If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• oxidizer
                    • Feb 2011
                    • 30

dat is ook toevallig

Comment

• m sound
                      • Feb 2011
                      • 10

hoi allemaal

ik zal me maar eens voorstellen

ik ben Marc de Wit, 15 jaar zit op het vmbo (volgend jaar hoop ik de opleiding lichttechnicus te doen) ben in licht en geluid geïntreseerd.

ik ben begonen toen ik tien was in mijn kamer met een mengpaneel van mijn vader en zo is het steeds groter geworden. ik heb nu een aardige set en wil me iets actiever in het drive in gebeuren begeven.

marc de wit

Comment

• Stageblinder
                        • Apr 2011
                        • 3

Hey hallo!.
                        Mijn naam is Philip en ik ben 20 jaar.
                        Na lange tijd mee kijken op het forum toch maar besloten om lid te worden! .
                        Mijn intresse?.. Licht en Geluid technieken

Comment

• tijsverbeek
                          • May 2011
                          • 20

Hoi,

Ik ben Tijs, een beginnende geluidtechnicus. Ik ben 13 jaar, ik kwam er 2 jaar gelden mee in aanraking, toen ik voor mijn school een musical moest mixen. Later zou ik hier graag mijn beroep van willen maken. Nu mix ik op binnen schoolse evenementen. Wij hebben een crew van geluid en licht technicussen, en via hun kom ik ook aan andere evementen om te mixen. Ik heb de laatste tijd al een paar keer jullie forum op google tussen de keuzes zien staan, en heb toen wat onderwerpen door gelezen, toen leek het mij wel leuk. En zeker omdat ik van jullie wss veel kan leren.

gr. Tijs

Comment

• DjREsound
                            • Sep 2011
                            • 6

Hoi, mijn naam is Johan en ik ben al zo'n kleine 10 jaar in de weer met mijn hobby/passie DjREsound.nl. Ik heb altijd veel dance geproduced (sinds 1998 ongeveer) en doe dat nu nog steeds voor verschillende artiesten en ook voor mijzelf, maar producen doe ik tegenwoordig in iets mindere mate dan voorheen i.v.m. tijdgebrek. Echter is mijn studio nog altijd veel in gebruik. Verder draai ik veel in clubs/feestcafe's/kermistenten etc. en heb ik zelf drive-in shows, welke alsmaar groter en kwalitatief beter worden. Doordeweeks werk ik fulltime als adviseur/constructeur/tekenaar voor een civieltechnisch adviesbureau. Verder ben ik alweer anderhalf jaar pappa, en woon ik met mijn vriendin en dochter in Oss en dat bevalt prima.

Reden om me hier aan te melden is om kennis en ervaring te delen, en wellicht zelf ook wat wijzer te worden.

Comment

• Taxie
                              • Jun 2012
                              • 2

Taxie is de naam,

en ik ben op zoek naar de know how van geluidstechniek in een bescheiden vorm.

Ik ben erg geïnteresseerd in elektronica maar weet er bitter weinig vanaf. Ik heb wel enige kennis maar ik ontbeer echte wetenschap.

Maar laat ik bij het begin beginnen; ik ben zendamateur, niet zo'n hele goeie slechts een pd-er dus een kleine licentie. En ik heb een vrij doffe lage stem. Het sprankelt niet Tijdens de laatste hambeurs in Rosmalen nam ik het besluit om een goeie audio te regelen. Iets waardoor m'n stem wat meer daadkracht zou krijgen. Op de beurs staat al sinds jaar en dag een diutse meneer met een microfoonconfiguratie die er wel leuk uitziet, maar die voor mijn beurs wat te kostbaar was. Thuis ging ik op zoek naar de verschillende parts het was een Behringer xenyx 502 mengeenheid en een merklose microfoon. Allereerst het mengpaneel opgezocht en gevonden bij de plaatselijke muziekwinkel voor 37 euro. Toen die gekocht was en de meneeer van de winkel doorgezaagd liet hij weten dat de type microfoon die ik nodig heb er eentje was van het type vergadering of conferentie. Die kun je standalone in het mixertje pluggen. Dat setje intrigeerde me maar weet er nog steeds nix vanaf. Ik krijg niet te pakken hoe ik die set op mijjn transciever moet afstellen die ingang word overstuurd. Maar nog belangrijker m'n belangstelling is geboren.
                              M'n vrouw is lid van 'n zangkoor geworden en ze hadden een buitenuitvoering. Van het volle geluid bleef totaal niets over! Er was een ander koor die een geluidsinstallatie hadden meegenomen en dat klonk best goed.
                              Ik wil ( op eigen houtje en kosten ) zien of ik niet de boel kan versterken en ben een microfoon wezen kopen met standaard kabeltje en koptelefoon erbij. Al googelend kwam ik bij Bax uit. Die is erg toegankelijk en de prijzen zijn vriendelijk.
                              Maar ik krijg steeds weer allerlei vragen zoals wat heb ik nodig? wat bepaalt of een microfoon een goeie is ( ik kocht een Behringer C-1 ) microfoon voor slechts 39 euro en ik vind het best solide eruit zien maar wat maakt een microfoon goed of slecht?. welke mixer heb ik nodig. Let wel ik betaal dit uit eigen zak omdat ik dit leuk vind dus ik moet het zoeken in de onderkant van de markt.

Ik hoop dat ik op de juiste forum zit zoniet en hebben jullie een andere mij meer passende oplossing laat het me vooral weten.

73
                              Taxie

Comment

• NesCio01
                                • May 2010
                                • 1987

Hoi Taxie,

Kijk vooral ook eens
                                hier. Dit forum hoort bij deze website.

Verder, denk ik dat je voor een koor een basisset met minstens
                                2 topkasten nodig zult hebben, waarbij je kunt kiezen voor
                                tops met ingebouwde versterker (actieve kast) of een top
                                zonder versterker (passieve kast) waarbij je dan een losse versterker
                                nodig hebt.

Voor een koor van een man of 40 denk ik dat je al snel 4 overhead
                                microfoons nodig hebt voor het uitversterken. Meest gebruikt hiervoor
                                zijn condensatormicrofoons.

Nu ben je dus onder de 1e pannen?

Dan komt er 1 solist, een 2e, owww een duet, dus je hebt opeens
                                ook zangmicrofoons en dus ook kanalen op een mengtafel nodig.

Een week later moet ook de piano of de keys versterkt worden,
                                oeps, microfoons voor de piano, DI-boxen voor de keys en weer
                                2 extra microfoonkanalen.

Dan komt er nog een viool, dwarsfluit, basgitaar, drums,
                                akoestische gitaar, electrische gitaar en noem zomaar wat op
                                erbij, en weer heb je wat kanaaltjes nodig.........
                                en mss ook wel wat baskasten voor de lage tonen. Hier hoort
                                dan weer een extra versterker bij en een X-over voor de sturing
                                van de frequenties.

Inmiddels heb je zoveel stroomkabels, microfoonkabels,
                                verloopjes etc. etc. dat er toch ook wel een aantal flight-
                                cases nodig zijn om dit alles in te vervoeren.

Wat ik je bedoel te zeggen: Laat je goed informeren,
                                inventariseer naar wat er direct nodig is en wat er op termijn
                                misschien nog eens bij kan komen en speel in op de toekomst.

Verder,.... laat de Z (B) merken maar ver en links liggen.
                                Een auto van €1000 rijdt ook niet zo lekker als een van
                                €10.000,=............ Zo is dit ook met de klank van een mike
                                van €10 of € 300, hetzelfde geldt voor een mengtafel
                                en speakers.

Meest eenvoudig is om gewoon een professional in te huren.
                                Hij komt voorrijden met voor €50.000 of meer aan gear en regelt
                                jouw hele concert.
                                Jij hoeft dan niet te investeren, te verzekeren, opslag te zoeken,
                                te sjouwen, te vervoeren etc. etc.

Het mooiste van alles is dat je die profs hier vindt!

grtz

Nes

Last edited by NesCio01; 25-06-12, 00:36.
                                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

Working...