Even voorstellen..

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RCF
    • Jun 2003
    • 91

Achter de inlognaam RCF hoort de volgende persoon:

Edgar van Aert
    Geboren in Rucphen op 28 juni 1978
    Woonachtig in Wernhout (gemeente Zundert)

Sinds mijn 16e actief geworden met een kameraad in het 'drive in show wereldje'. En tot nog toe met veel plezier heel wat feestjes en evenementen verzorgd. Oke, het is geen mega-grote show, maar langzaam aan investeren en prullen we verder...

Naast mijn drive in show heb ik ook nog de Havo en HTS Energietechniek (in Breda) doorlopen en ben ik sinds 1999 werkzaam bij GTI in Oisterwijk, momenteel als engineer elektrotechniek.

Sinds enkele jaren ook actief bezig voor de jongerenstichting Stichting Jeugdcarrousel in Zundert. Momenteel erg druk als secretaris (veeeeel papierwerk), en me in aan het zetten voor de nieuwbouw voor onze stichting. Daarnaast ben ik ook telkens de sjaak als het gaat om alle technische klusjes bij deze stichting. Van licht/geluid tot installatietechniek...

Who's next?

Groeten Edgar
    Wij hadden TREP! Nu 4 stuks SB150r.... Ook leuk....

Comment

• S_G
      • Jul 2006
      • 31

[FONT=Times New Roman]Ik ook maar even;[/FONT]
      [FONT=Times New Roman][/FONT]
      [FONT=Times New Roman]Ik ben Siebren Greidanus, 16 jaar en ben over naar 5 Havo. Ik ben vanaf mijn 12e geinterreseerd in licht & geluid, en dan voornamelijk geluid. Deed op de basisschool altijd ‘het geluid’ op een JB Mixertje, bij bijvoorbeeld de weekopening. Heb nu in Friesland een redelijke naam opgebouwd, en werk nu bij drie bedrijven regio Sneek, en tour met klussen door het hele land. Doe graag de FOH met mooie apparatuur. Wil graag van mijn hobby mijn werk maken, maar ben nog niet zeker van mijn vervolgopleiding na dit jaar.[/FONT]

Comment

• StijnS
        • Sep 2006
        • 173

Hoi

Ik ben Stijn.
        Ben 16 geworden op 14 Augustus dit jaar (2006).
        Ik ben al bezig met geluid van toen 'k 8 jaar ofzo was. Buurman die destijds DJ was wilde een nieuw mengpanneel kopen, en ik was er als eerste bij om het oude over te kopen.
        Ik woon in een dorpje genaamd Hechtel, Limburg, België.
        Tevens ga ik hier in Hechtel naar school (Don Bosco College), waar ik de richting Techniek-Wetenschappen volg.

Comment

• DjPeke
          • Nov 2006
          • 21

Helllow, ook ik ben een newbie hier dus zal me even voorstellen.

Ik ben Peter, 22 jaar. Ik woon in Wijlre, dat ligt tussen Valkenburg en Maastricht (zuid-Limburg) . Ik studeer werktuigbouwkunde aan de hoge school Zuyd te Heerlen.
          Muziek heeft altijd al een grote rol gespeelt voor me. Toen ik 8 jaar was ging ik in de plaatselijke harmonie spelen. Ook ging ik al heel vroeg de techniek van het geluid en licht bekijken bij grote concerten. Toen vond ik dat al heel erg interessant. Maar het begon voor mij dan echt toen ik eens een keer op de carnavalswagen mocht draaien, vanaf toen wilde ik alleen maar meer. Ik ben toen begonnen met apparatuur van Velleman HQ-power (ik weet het, das erg ) Maarja het was een begin. Van die apparatuur is bijna niets meer over, alleen nog voor eigen gerbuik dan ja. Nu ben ik toch vrijwel iedere weekend op pad met de drive-in, en het blijft leuk. Naast de drive-in ben ik ook een vase DJ in een feestcafé tijdens studentenfeesten.

Ik hoop hier op het forum samen met jullie nieuwe kennis op te doen.

Groetjes, Peke

Comment

• djtenf
            • Sep 2005
            • 3

Tim

Hallo ik ben hier ook erg nieuw dus ik stel mij ook maar voor

Mijn naam is Tim en kom uit Bussum,ben 15 jaar (bijna 16 ) zit in de 3e en doe mavo op het vitus college Naarden. IK heb licht altijd erg leuk gevonden en van af groep 6 ben ik met iemand een drive-in show begonnen, en hoop dat nog jaren door te zetten.

Groetjes Tim
            djT&F

Comment

• Flash experience
              • Nov 2007
              • 32

Zal ook even meedoen als newbie

Mijne naam is Jan Vliegen ben 19 jaar jong. Ik woon in Bree (België). Ik studeer Elektro-mechanica (Automatisering) aan de hoge shool en zit in mijn tweede jaar.
              In het weekend en door de week, ben ik hoofdzakelijk met muziek bezig, houd ik mijn muziek collectie up to date en doe ik onderhoudswerken aan mijn drive in. Verder verzorg ik ook de muziek bij de plaatselijke basketclub, en help ik bij een licht en geluidsfirma.

Comment

• StijnS
                • Sep 2006
                • 173

Ah, alweer iemand uit Limburg
                Het Limburgs clubje hier op het forum begint flink aan te groeien
                Welkom!

Comment

• DJ Ronald
                  • Feb 2007
                  • 31

Hoi allemaal,

Ronald Rusch, 17 jaar, kom uit Doesburg, dat ligt tussen Arnhem en Zutphen. Zit in het 1e jaar Civiele techniek op de Hogeschool Arnhem-Nijmegen.
                  Speel sinds me 9e keyboard. altijd als iets met muziek gehad
                  groeten.
                  Drive-In Show: http://www.musicsdream.co.cc

Comment

• Stage-Q
                    • Sep 2007
                    • 389

Goh, had ik me ooit al eens voorgesteld eigenlijk?

Toch maar even doen dan ...

Ik ben Sven Koolhof en ben freelance geluidstechnicus ( en een beetje licht als 't moet ). In de winters zit ik veel in theaters en ben ik met diverse bandjes onderweg.
                    En in de evementenperiode werk ik van tentfeesten tot festivals en alles wat daar tussenvalt wat maar met geluid te maken heeft.
                    En daarnaast doe ik ook nog veel dingen (voornamelijk heftruck) voor de Powershop, ooit een beetje te veel ingerold...maar altijd leuk.

Nou ehh...dat was het wel zo'n beetje dacht ik....

Meer vragen? PB Maar
                    Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• ikweetvannix
                      • Oct 2006
                      • 66

Voorstellen is de bom!

Mijn naam is Toon Cooijmans, 24 Jaar, woonachtig te Nuenen (Eindhoven, voor de topografisch minder bedeelden), Freelance Theatertechniek (Geluid, licht... jah in die volgorde )...

Ik zit hier al een paar jaar te lurken, kom er net achter dat ik ruim een jaar geleden een account gemaakt heb, maar er nooit iets mee gedaan heb...

Dus bij deze
                      "Speakons in je oren..."

Comment

• kevinos91
                        • Jul 2007
                        • 12

Nu zal ik me ook maar evenduidelijk voorstellen. Een dikke 8 maanden geleden postte ik hier een aantal berichten, ivm het starten van een drive-in. Aangezien mijn moeder me beloofde mijn dj set te betalen als ik havo zou halen, ben ik 100 % overtuigd opzoek gegaan naar de beste combinatie van een perfecte set.

Helaas ging dit niet door, omdat ik havo niet haalde. Mijn wereld stortte zo wat in aan dj vooruitzichten, terwijl ik nog niet eens wist wat speakon was. Zo overtuigd was ik ervan, dat ik dj wilde worden en mensen ging vermaken met mijn 'talenten'.

Mijn inspiratie haalde ik van het feest van mijn oom en tante die 25 jaar getrouwd waren, en een drive-in hadden ingehuurd. Op die avond viel de 2de keer de druppel, maar nu zag ik dus echt een drive-in met 3 mensen. Mijn neef, mijn broer en ik zijn toen eens om te tafel gaan zitten over het opstarten van een eigen drive-in.
                        Op forums hoor je veel te lezen, en niet te veel te posten (als je nog niet veel weet). Ik met mijn stomme en egoïstische gedrag, was blind gestaard op het dj-en en drive-in werk, en wou kostte wat het kost zo snel mogelijk een drive-in, zonder te veel lees werk. (Achteraf geen spijt, veel ervaring opgedaan met zeker 6 verschillende speakerset(jes)s)

Al met al, hebben we als eerste een lichtset gekocht (ja, hoe dom kun je zijn). Het waren meteen 8x par64, met een martin magnum pro 2000. Met één mushroom erbij, 2 tbarren, en een lite puter 4.
                        Daarna zijn we gaan kijken voor een geluidsset, die uiteindelijk 200 euro goedkoper was dan de lichtset. 'In der tijd' wist ik nog niet, dat vermogen vrijwel niets zei. En ik staarde mij (samen met mijn collega's ) blind op het totale vermogen (3600 W max aan jaytec en dap mc ).

Toen ik er achter kwam, dat een aantal speakers niet helemaal in orde waren, heb ik de Jaytec dubbel 12'' gehouden, en de rest ingeruild voor 2 15'' sphynx toppen. Deze hadden al een hoger rendement en klonken al beter.

Met onze complete set hadden we ons eerste feest op 7 september 2007. Het was een zomerfeest, en meteen stond er een complete band naast ons. Het was ook nog eens geen grote ruimte, waardoor wij erg krap stonden.

Hier wat foto's van ons eerste optreden !

klik

Na ongeveer 4 optredens, vond ik het tijd voor een nieuwe geluidsset. En deze mocht niet te slecht zijn. Ook hier heb ik me opnieuw verkeken op het aantal Watts, de set is namelijk 8000 W max. Dom maar egoïstisch als wat, kwam ik er eindelijk achter, na een paar maanden op forums rond te hangen. Ondertussen hebben we al +- 4 feesten gedaan met deze geluidsset, en hij bevalt toch wel goed. Ook heb ik de lichtset uitgebreid met 2 winner scans, en 1 showtec rgb 3000 strobe. 6 meter square truss en 2 st132 statieven.

De geluidsset is verandert van:

(Mengpaneel) Etp!mm65 naar een dateq styx
                        (CD speler(s)) Jaytec dubbele cd speler naar 2x cdj200

Uiteraard de geluidsset ook verandert dan, en de lichtset zo als ook hierboven al gezegd.

Hier een paar foto's van onze compleet vernieuwde set na +- 8 maanden van het starten van een drive-in.

klik

Ik hoop, dat ik net als op andere fora, hier veel mensen kan helpen, en van veel mensen kan leren. Ook samenwerken heb ik al een aantal keren gedaan met anderen in de geluids en lichtwereld. Wees dus niet bang, ik bijt niet :P

Mvg, Kevin
                        Last edited by kevinos91; 04-06-08, 00:12.

Comment

• flash-a-new-generation
                          • Nov 2006
                          • 228

geniaal een even voorstellen forum.. wel zo handig..

ik ben Pim Vloet.. inmiddels al 20 jaar oud en full-time student faclitair management aan de HAN in Nijmegen.

Daarnaast ben ik vaste audiotechnicus bij een feestband en bij een rock-coverband en andere locale klussen bij VGV Rentals. daarnaast doe ik al 8 jaar drive-inne in mn eentje en lichtverhuur.

dit is een lichtprojectje.. ter illustratie.
                          daarnaast doe ik wat dingen bij Soundworks in Schaijk.. gewoon lekker rommelen en de weekenden vullen!! ik heb nooit theatertech. school of zoiets dergelijks gehad. gewoon door het doen leer je het meeste.. en natuurlijk luisteren wat de collega's doen!!

nu weten de medeforumers ook een beetje wie ik ben.
                          EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Comment

• Dirk Wijnen
                            • Dec 2006
                            • 189

Ja inderdaad is wel handig

Zo nu zal ik me ook maar even voorstellen;

Ik ben Dirk Wijnen, sinds kort 18 jaar. Kom uit Sevenum ligt in Limburg bij Venlo in de buurt. Volg de opleiding Podium & Evenementen Techniek in Eindhoven. Ik doe samen met een vriend van me licht en geluid verhuren van drive in shows tot P.A. Wij zijn nu net 3 jaar serieus bezig en maken gebruik van HK Audio en RCF geluids systemen voor drive in shows. P.A. doen we dan met een EV set. Light Flash. Ik weet niet hoe je een foto of album plaatst dus dan doe ik het maar even zo.
                            Uiteindelijk komt alles goed! Vraag niet hoe, maar dat is de uitdaging ;-) En blijf lachen!

Comment

• daanos
                              • Jul 2008
                              • 12

ik ben daan

heey alle maal

ik ben daan 17 jaar woon in dente.Ik ben al een paar week aangemeld op dit forum maar nog niet echt veel gezegd :P aangezien ik toch niet zo veel en dus niks nuttigs toevoeg. en ik genoeg heb door alles door spitten ik meot zegen dat ik daardoor echt veel wijser ben geworden dus bedankt.Ben steets actiefer aan het worden met licht en geluid ik ben begonnen op school en dat vond ik zo tof daarna ben ik gaan werken/vrijwilgerswerk in het podium Hoogeveen dat is soon hok dat teveel geld krijgt van de gemeente.waar ik elka dag steeds nog bij leer ik wil ook een opleiding theatertechniek doen.over 1 jaartje

dat was wel zoon beetje alles over mij ik ben trouwens erg dyslectisch ik probeer alles zo netjes mogelijk te schrijven maar dat gaat nog wel is mis sorry daar voor. als je niets niet snap meld het vooral

vriendelijke groeten

Daan lindeman

Comment

• StijnS
                                • Sep 2006
                                • 173

Originally posted by daanos
                                heey alle maal

ik ben daan 17 jaar woon in dente.Ik ben al een paar week aangemeld op dit forum maar nog niet echt veel gezegd :P aangezien ik toch niet zo veel en dus niks nuttigs toevoeg. en ik genoeg heb door alles door spitten ik meot zegen dat ik daardoor echt veel wijser ben geworden dus bedankt.Ben steets actiefer aan het worden met licht en geluid ik ben begonnen op school en dat vond ik zo tof daarna ben ik gaan werken/vrijwilgerswerk in het podium Hoogeveen dat is soon hok dat teveel geld krijgt van de gemeente.waar ik elka dag steeds nog bij leer ik wil ook een opleiding theatertechniek doen.over 1 jaartje

dat was wel zoon beetje alles over mij ik ben trouwens erg dyslectisch ik probeer alles zo netjes mogelijk te schrijven maar dat gaat nog wel is mis sorry daar voor. als je niets niet snap meld het vooral

vriendelijke groeten

Daan lindeman
                                Dyslexie? Lijkt mij eerdat dat je gewoon een goede cursus Nederlands nodig hebt... Een persoon met dyslexie schrijft geen heel bericht vol met d/t-, v/f- en interpunctie fouten, eerder een 5-jarige doet zoiets... (En ja: ik weet waarover ik spreek, ik heb zelf dyslexie...)
                                Maar ik heb geen zin om daar uren over te zagen... Welkom op het forum! Veel plezier, hopelijk leer je veel bij!

Comment

Working...