Leve de festivals ook zo,n uitgeknepen verhaal, elke prijsopgave die wij doen is te duur. Veel plezier op al die festivals het is niet te hopen dat je hier van moet leven 2 tot 3 maanden per jaar.
Ik durf te zeggen dat sinds wij ons verhuurpakket hebben uitgebreid met veel andere materialen dan licht en geluid, is ons winstpercentage normaler geworden. Het eindeloze prijsvechten van bedrijven onderling en ik bedoel hiermee ook de grote bedrijven is na 11 september alleen maar veel erger geworden.
De voorbeelden zijn er te over jammer genoeg kun en mag je geen namen noemen, maar je zou raar opkijken welke grote bedrijven dit zijn.
De laatste keer was een telecom bedrijf met een zeer groot feest, er waren verschillende toeleveranciers mee bezig, maar er was 1 bedrijf die een JAAAA gaf op het beschikbare gestelde budget zonder te weten wat men daar precies voor moest leveren. De vaste leveranciers zaten in eerste instantie 60% hoger en werd er geropen dat ze zakkenvullers waren.
Nadat het contract was gegund aan die JAAA roeper, zaten er erg veel valkuilen in. In de offerte waren er veel materialen niet opgenomen in de prijs en deze moest worden aangepast. Het einde van het liedje was dat er dik geld bij moest, de prijs gelijk was aan die van de vaste leveranciers. Er stond uiteindelijk veel minder materiaal voor de zelfde prijs als de vaste leveranciers.
Wat wil ik hiermee zeggen dat veel mensen alleen maar kijken naar de prijs en een offerte niet goed of niet meer kunnen lezen omdat men de ervaring niet heeft.
Als je morgen zegt waarom kost een mercedes meer dan een lelijke eend weet iedereen hier het antwoord op. Maar bijna niemand vraagt zich af waarom er soms grote verschillen zitten in de diverse prijsopgave's en kiest men meestal voor de goedkoopste. Koop je dan een mercedes voor de prijs van een eend of koop je een lelijke eend voor de prijs van een mercedes.
Ik weet wel dat de meeste opdrachtgevers in een mercedes rijden en de meeste toeleveranciers in een opeltje of het busje waarmee je opdrachten mee uitvoert. Wie is er nu dom?
Bezig
Lucas Bakker
Na
LB
Ik durf te zeggen dat sinds wij ons verhuurpakket hebben uitgebreid met veel andere materialen dan licht en geluid, is ons winstpercentage normaler geworden. Het eindeloze prijsvechten van bedrijven onderling en ik bedoel hiermee ook de grote bedrijven is na 11 september alleen maar veel erger geworden.
De voorbeelden zijn er te over jammer genoeg kun en mag je geen namen noemen, maar je zou raar opkijken welke grote bedrijven dit zijn.
De laatste keer was een telecom bedrijf met een zeer groot feest, er waren verschillende toeleveranciers mee bezig, maar er was 1 bedrijf die een JAAAA gaf op het beschikbare gestelde budget zonder te weten wat men daar precies voor moest leveren. De vaste leveranciers zaten in eerste instantie 60% hoger en werd er geropen dat ze zakkenvullers waren.
Nadat het contract was gegund aan die JAAA roeper, zaten er erg veel valkuilen in. In de offerte waren er veel materialen niet opgenomen in de prijs en deze moest worden aangepast. Het einde van het liedje was dat er dik geld bij moest, de prijs gelijk was aan die van de vaste leveranciers. Er stond uiteindelijk veel minder materiaal voor de zelfde prijs als de vaste leveranciers.
Wat wil ik hiermee zeggen dat veel mensen alleen maar kijken naar de prijs en een offerte niet goed of niet meer kunnen lezen omdat men de ervaring niet heeft.
Als je morgen zegt waarom kost een mercedes meer dan een lelijke eend weet iedereen hier het antwoord op. Maar bijna niemand vraagt zich af waarom er soms grote verschillen zitten in de diverse prijsopgave's en kiest men meestal voor de goedkoopste. Koop je dan een mercedes voor de prijs van een eend of koop je een lelijke eend voor de prijs van een mercedes.
Ik weet wel dat de meeste opdrachtgevers in een mercedes rijden en de meeste toeleveranciers in een opeltje of het busje waarmee je opdrachten mee uitvoert. Wie is er nu dom?
Bezig
Lucas Bakker
Na
LB
Comment