Wij hebben a.s. vrijdag het eindfeest bij ons op school (neem camera mee) maar nu gaat het alsvolgt. Eerst komt er een bandje buiten op het podium spelen en daarna komt er een DJ buiten. Tussen het bandje en de DJ moet het podium leegeruimt worden en de DJ set er neergezet worden. Moet tijdens het ombouwen nog iets van achtergrond muziek bij, of helemaal niet. En zo ja, wat voor soort muziek. Kom maar met ideeen.
achtergrond muziek tijdens ombouwen podium
Collapse
X
-
Kan je niet DJ op verrijdbaar podium zetten? En al direct ingeplugged laten? Dan kan hij direct beginnen met spelen.
En kan je anders de DJ niet al wat plaatjes laten opzetten?
Zo heb ik het al paar keer gedaan.
Life is a freakshow, I just do the lightingLife is a freakshow, I just do the lighting -
Op verrijdbaar podium is niet mogelijk. Het podium zelf is niet zo groot, maar we hebben de DJ set-up al in elkaar staan, dus die hoef je alleen maar naar het midden te schuiven. Maar daarvoor moet dus alle troep. (mag ik het eventjes zo zeggen?) van het bandje het podium af. Dus alle standaards, drumstel enz. Dat kost denk ik nog wel iets tijd. en om dan te zorgen dat er geen stilte valt, leek mee een achtergrond muziekje wel aardig.
Als het licht uit is................. Is het donkerComment
-
Waarom niet? Gewoon een simpel mix-cd'tje. Ik neem niet aan dat je een uur bezig bent met ombouwen, maar wat muziek tussendoor vult letterlijk en figuurlijk de stilte op. Wat voor muziek? Ik zou een ander genre kiezen dan waarmee de band eindigt, en waar de DJ mee begint.
There's no buisness like showbuisnessU x I = Boem.Comment
-
belgiƫ? Zet effe een "afrekening" CDtje op! Plug dan zo snel mogelijk die DJ in, neem ineens alle picrostatieven mee (trek die XLR gewoon uit) en laat hem beginnen aan zijn set. Vanaf het moment de DJ bezig is kan je rustig alle micro's en staieven opbergen aangezien die toch al opzij staan. De kabel kan je ook oprollen want daar kan je van opzij aan en wat er op het podium ligt komt vanzelf wel naar jou bij het oprollen. En inderdaad...onzichtbaar voor het publiek zelfs!
nederland? Eigenlijk hetzelfde. Alleen gaan jullie waarschijnlijk de "afrekening" niet kennen. Dit is dus kort gezegd "Linkin Park" "Blink 182" .... Kortom, wat de jeugd tegenwoordig zoal graag hoort.
Ik ben geen klankman, ik doe alsof!Comment
-
Het ligt er een beetje aan wat voor DJ het is, maar ik zou het gewoon op happy de peppie-trance houden, dat vind het publiek op schoolfeesten meestal wel leuk. Dus gewoon een verzamel/mix CD met Boozywoozy, Jan Wayne enz enz enz
suc6
>>> DJ Birdiegrtz, Niels
Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!Comment
Comment