Originally posted by mac tecson
Zeer domme advertentie
Collapse
X
-
-
Er is toch niks mis met het stukje tekst van de adverteerder?
Alleen een woordje minder en het is al meteen zeer dom; ik krijg het idee dat mensen hier zitten te zoeken naar advertenties waarin een klein detail niet klopt.
Iedereen snapt toch wel dat het om een feedback-indicatie gaat.Comment
-
Ik ben het wel erg met Jurjen eens. Als iedereen nou eens wat voorzichtiger met het Nederlands zou omgaan, spreken we over twintig jaar niet een soort mengeling van Engels en Duits...
Vooral dat soort advertenties is tenenkrommend om te lezen. Ik snap niet hoe, maar het lukt hen altijd om in een minimum aan woorden een zeer indrukwekkend aantal taalfouten onder te brengen;-)
Groet, @lexLast edited by @lex; 07-11-06, 11:07.Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...Comment
-
Originally posted by @lexBen het wel erg met Jurjen eens. Als iedereen nou eens wat voorzichtiger met het Nederlands zou omgaan spreken we over twintig jaar niet een soort mengeling van Engels en Duits...
Vooral dat soort advertenties zijn tenenkrommend om te lezen. Snap niet hoe, maar het lukt ze altijd om in een minimum aan woorden een zeer indrukwekkend aantal taalfouten onder te brengen;-)
Groet, @lex
maar ik ben het wel volledig met je eens, spelfouten zijn nog altijd vƩƩl erger dan een paar woorden niet typen omdat dat sneller gaat.
.JoComment
-
-
Ehm, ik weet het niet zeker, maar van taalpuristische inslag:
Is pas een keer/is slechts een keer gebruikt ipv Is nog maar een keer gebruikt?
Is dit de bedoeling van dit topic geworden?
@lexHet is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...Comment
-
Originally posted by HansoundBeter opletten
Adverteerder heeft de advertentie inmiddels gewijzigd, dus jullie konden het niet weten...
Hij bood een Shure microfoon aan, terwijl er op de microfoon met koeienletters Sennheiser staat.... Lijkt me zo iets dat je dan niet weet wat je aan het verkopen bent...
@-@lex:
Tja taalkundig gezien is deze hele advertentie natuurlijk niet echt nederlands te noemen... Alles in hoofdletters, op de 3 uitroeptekens na geen leestekens, en verkeerde zinsbouw... Maarja, deze advertentie is nog redelijk te begrijpen, sommigen echter...
Groeten HugoRenkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!
"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" VarroComment
-
Originally posted by @lexEhm, ik weet het niet zeker, maar van taalpuristische inslag:
Is pas een keer/is slechts een keer gebruikt ipv Is nog maar een keer gebruikt?
Is dit de bedoeling van dit topic geworden?
@lex
Originally posted by @lexIk ben (of 'k Ben) het wel erg met Jurjen eens. Als iedereen nou eens wat voorzichtiger met het Nederlands zou omgaan dan (of ,) spreken we over twintig jaar niet een soort mengeling van Engels en Duits...
Vooral dat soort advertenties zijn tenenkrommend om te lezen. Ik snap (of 'k Snap) niet hoe, maar het lukt ze altijd om in een minimum aan woorden een zeer indrukwekkend aantal taalfouten onder te brengen;-)
Groet, @lex
ff een kleine anekdote ter illustratie:
In de klas moesten wij voor nederlands een tekst schrijven na een luisteroefening, die dan uittikken op de computer, en dan werden de bladeren drie keer doorgegeven en geevalueerd (geƫvalueerd? moet ik is opzoeken). Ik was de datum vergeten dat we het de eerste maal moesten afgeven en had dus enkel mijn geschreven klad bij.
Nu krijg ik na een paar weken alle evaluatiebladeren en van de leerling die het klad had gekregen (voor de volgenden had ik het intussen wel getypt) volgende commentaar: "overzorgt en nauwelijks leesbaar". Volledig terecht maar als je commentaar hebt en je schrijft maar vier woorden, kan je er tenminste voor zorgen dat die juist geschreven zijn.
JoComment
-
Originally posted by .JoIk snap dat je hier en daar een paar woorden weglaat, zelf doe ik dat ook. Maar ik vind als je commentaar geeft op iemand zijn Nederlands/taal, mogen er in jouw ook niet te veel fouten staan natuurlijk.
Jo
De grootste fout heb je nog niet eens gezien: 'dat soort advertenties zijn tenenkrommend'. Incongruentie! Dit zou dus moeten zijn: 'dat soort advertenties is tenenkrommend'!
Gr, @Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...Comment
-
en we hebben er weer een
Marktplaats.nl > Complete dj set plus lampen!! - Muziek en Instrumenten - DJ-sets?
speaker met 40 ohmComment
-
I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drugComment
Comment