Afgelopen weekend een festivalletje gedaan met het bedrijf waar ik voor werk. Hoewel alle apparatuur in orde was (Soundcrafttafels voor F.O.H. (Delta Sr) en monitoring (400B), Shure UC wireless mic's, LEM Tourmaster monitoren, MPX 1, Axys Arena, etc, etc) gaven de optredende tape-acts de voorkeur aan een eigen setje. Op zich begrijpelijk omdat je nooit weet wat voor brol je aantreft op zo'n feest.
Wat me alleen opviel is dat er nogal wat overdreven werd voor wat betreft monitoren. Voorbeeldje: Sugar Lee Hooper bleef steeds op 1 vierkante meter staan maar daar lagen wel 4 zware monitoren omheen.
Ook bij Wolter Kroes was het een grote herrie op het podium. Niet echt bevorderlijk voor de zaalmix, maar goed die werd sowieso al +6 dB naar de F.O.H-tafel gestuurd.
Dan de vraag: wat zijn jullie ervaringen? Het zal vast wel gekker kunnen.......
Truth is stranger than fiction
Wat me alleen opviel is dat er nogal wat overdreven werd voor wat betreft monitoren. Voorbeeldje: Sugar Lee Hooper bleef steeds op 1 vierkante meter staan maar daar lagen wel 4 zware monitoren omheen.
Ook bij Wolter Kroes was het een grote herrie op het podium. Niet echt bevorderlijk voor de zaalmix, maar goed die werd sowieso al +6 dB naar de F.O.H-tafel gestuurd.
Dan de vraag: wat zijn jullie ervaringen? Het zal vast wel gekker kunnen.......
Truth is stranger than fiction
Comment