Grafisch lyceum

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dabassman
    • May 2003
    • 172

Grafisch lyceum

Ik zit dit jaar voor in de eerste van het grafisch lyceum theater techniek en vroeg me af ofdat er meer mensen die daar op school zitte hier op het forum zijn. Hoop dat ik weer wat nieuwe mensen leer kennen.

Met de vriendelijke groet van mij.

Maar ik heb outline
    Door werken bolle je staat weer met je handen in je zakken!!!
  • Reemski
    • Dec 2001
    • 690

Welke Locatie.

Zit zelf in Rotjeknor, maar dan de multimedia richting. Loop momenteel stage.

Comment

• Dekkertje
      • Feb 2003
      • 49

Ik zit ook op het GLR ik ben 2e jaars AV-Medewerker, welke klas zit je? ik in T2B1.
      Greetz Dekkertje
      Buiten is het kouder dan \'snachts.

Comment

• dabassman
        • May 2003
        • 172

Zit ook in rotterdam maar dan in de eerste t1t1

Comment

• quincman
          • Mar 2003
          • 66

theatertechniek? wat leer je daaro? licht of geluidstechnicus worden? want dat wil ik graag worde (1 vd twee ) en weet niet waar je dat moet gaan studeren... en omdat ik binnekort men opleiding moet gaan kiezen...

er is wel theater nog iets dat ik weet maar dat gaat meer over de opbouw van een musical en daar heb ik geen zin in (bijv. waarom er muziek in musical zit enzo..)

en hebbe die een website?

bvd!

Comment

• DJ_Robin
            • Jul 2001
            • 610

Op het Grafisch Lyceeum in Rotterdam zit ik in het 3e jaar van theater techniek.
            Niet lullig bedoeld maar bereid je voor op een saai 2e jaar alleen de stage is heel oke als je een leuk bedrijf/theater vind.
            Ik ben niet vaak op school loop of stage of zit in een project. maar misschien zie ik je nog weleens.

M.V.G
            EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• Reemski
              • Dec 2001
              • 690

Zit zelf nu in D4b2.. 4e jaars..

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

en...kunnen de Heeren een beetje vertellen wat er zoal aan vakken voorbij komt?
                Leuk voor mensen die een studierichting zoeken...
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• speakerfreak
                  • May 2002
                  • 1446

haha lol, hej uhm dabassmeneer.

ik zit in t1t2 ook eerste jaar...
                  mail of zeg ff wat je echte naam is

vakken weet ik nog niet precies, nederlands/engels elektro, decor techniek, computere... en de rest moet ik nog achter komen
                  Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• rinus bakker
                    • Mar 2002
                    • 5430

dag heren GLR/TT-ers,

ik heb ooit een tijdje met een docent TT aan de GLR mogen praten over mijn mentale afwijking (hijsen dus)...

hadden jullie verwachtingen van die studie en zo ja komen de leerstof en stages daarmee een beetje overeen?

wat zijn de dingen waar je echt wel zonder zou kunnen (in jullie idee) en
                    wat mis je tot nu toe eigenlijk volkomen of een beetje?

ik ben wel benieuwd, want er werd door de Amsterdamse opleiding nogal neerbuigend over de kwaliteit van GL-Rotterdam gedaan!
                    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• dabassman
                      • May 2003
                      • 172

Heey rinus ik had zeker wel verwachtingen van de studie want een vriend van mij doet hem ook. Maar je heb ook zulke onzin vakke zoals communicatie dat zuigt zo erg het is een mengeling van engels nederlands en het heeft totaal niks te maken met theater of iets anders wat ik ook wle mis is toch het hijsen wil zelf namelijk ook de rigging kant op. Verder is het wel een leuke school niet al te moeilijke leraren en je bent best vrij. Alleen sommige vakke zijn zo nutteloos voor het eindresultaat en het ergste is als je er een paar slechte punten voor haalt dan kan je van school af. Hoop dat je er wat aan heb en als er nog meer vragen zijn dan hoor ik het wel.

Gegroet

Comment

• Dekkertje
                        • Feb 2003
                        • 49

citaat:Geplaatst door rinus bakker
                        ik ben wel benieuwd, want er werd door de Amsterdamse opleiding nogal neerbuigend over de kwaliteit van GL-Rotterdam gedaan!
                        haha, dit vind ik wel grappig om te lezen omdat ik juist al1 maar kritiek heb gehoord over Amsterdam. Over de lessen heb ik niets gehoord, maar kweet wel dat ze erg slordig met gegevens omgaan en dat de organisatie rommelig is. Ik ben op GLA en GLR aangenomen maar toen er zo veel fout ging heb ik zelf voor Rotterdam gekozen. Hoewel Amsterdam voor mij toch echt dichterbij is. In Amsterdam stuurden ze voor de intest een verkeerde plattegrond.(ieder1 liep fout op hetzelfde punt, dan maar aan de mensen de route vragen). Dan kwam je aan bij een klein gebouwtje, al1 een hek met "personeelsingang", dan maar een rondje lopen, maar 't bleek de enige ingang te zijn.
                        Toen we binnen waren, een superklein halletje, werd er meegedeeld dat de koffie en de cake uit het andere gebouw moest komen.(Er is vast wel plaats voor 1 koffieapparaat, maar nee). Toen we aan de toets begonnen(in de zgn praktijkzaal, een omgebouwd gymzaaltje) bleek dat we een rekenmachine nodig hadden. Dat stond niet in de uitnodiging. die ik trouwens 2 keer heb ontvangen. Toen we met het blaadje klaar waren dachten we klaar te zijn, maar nee hoor, er kwam nog een tweede blaadje, maar die moesten ze nog ff kopiƫren. (goed voorbereid jongens). Als je leerlingen wil trekken moet je het d8 ik niet zo doen. Later (eerste jaar GLR) hoorde ik nog anderen met soortgelijke klachten.
                        In Rotterdam bevalt het me prima, tuurlijk gaat er wel eens wat fout maar waar niet.
                        Helaas krijg je wat veel theoretische vakken.(Ned. Eng. Maatschappij enz.) maar ik weet waar ik het voor doe.Als iemand meer bep. dingen van me wil weten moet ie het maar vragen.
                        Groeten Dekkertje
                        Buiten is het kouder dan \'snachts.

Comment

• AJB
                          • Jul 2003
                          • 2289

citaat:Geplaatst door dabassman

Heey rinus ik had zeker wel verwachtingen van de studie want een vriend van mij doet hem ook. Maar je heb ook zulke onzin vakke zoals communicatie dat zuigt zo erg het is een mengeling van engels nederlands en het heeft totaal niks te maken met theater of iets anders wat ik ook wle mis is toch het hijsen wil zelf namelijk ook de rigging kant op. Verder is het wel een leuke school niet al te moeilijke leraren en je bent best vrij. Alleen sommige vakke zijn zo nutteloos voor het eindresultaat en het ergste is als je er een paar slechte punten voor haalt dan kan je van school af. Hoop dat je er wat aan heb en als er nog meer vragen zijn dan hoor ik het wel.

Gegroet
                          Sorry beste Bassman, maar dit bericht 'zuigt' (om in jouw termen te blijven spreken... Iedereen, op elke opleiding en op welk niveau dan ook, zal moeten werken aan zijn/haar Algemene Ontwikkeling... Nederlands, Engels, Maatschappijleer, Theatergeschiedenis enz. Uberhaubt denk ik dat een stevige les Nederlands voor jou geen overbodige luxe is...(gezien je schrijfstijl in bovenstaand bericht)

greetz AJB
                          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                          ------------------------------------------------
                          Arvid Buit
                          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• DJ_Robin
                            • Jul 2001
                            • 610

Ik vind de opleiding echt helemaal ruk. <- punt !!!
                            Er word inderdaad vanaf beide kanten zowel Amsterdam over Rotterdam en Rotterdam naar Amsterdan neerbuigend gedaan. Het nadeel van de Amsterdamse richting id dat er minder word geinvesteerd in de opleiding en er dus ook veel rotzooi en incompleet spul staat daar.

Mijn verwachtingen van de opleiding waren heel wat maar daar is niks meer van over. Ik had gedacht echt les te krijgen in licht , geluid , beeld , en rigging. Echter krijg je les in engels , nederlands , maatschappijleer ect. Tuurlijk heb je deze vakken nodig maar het probleem is dat je die vakken 2x zoveel krijgt dan de vakken die echt met het licht en geluid te maken hebben.
                            Nu gaat de opleiding langzaam lopen maar ik zat in de 3 groep die begon aan de opleiding en ik heb aan een aantal leraren kunnen uitleggen hoe het DMX protocol werkt , zelfs aan de leraar die ons moest vertellen hoe het DMX protocol werkte. (hij wist niet eens hoe dipswitchen werkte).

De stage maakt wel weer heel veel goed , je leert veel in de praktijk en je loop 2x bijna een heel jaar stage en das wel oke. Ook loop je stage bij minimaal 2 verschillende bedrijven en kun je dus ook kijken hoe het er bij verschillende grote en of kleine bedrijven aan toe gaat.

Mijn algemene mening over de opleiding is , Je hebt een diploma opzak maar vooral in de Facilitaire wereld word er meestal har om gelachen en hechten ze meer waarde aan je pratijk ervaring dan aan dat papiertje. Ik moet wle zeggen dat een aantal Theaters wel waarde hechten aan de opleiding en daar verkiezen ze ook mensen met GL(R)(A) diploma.

M.V.G
                            EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• rinus bakker
                              • Mar 2002
                              • 5430

citaat:Geplaatst door dabassman
                              Alleen sommige vakke zijn zo nutteloos voor het eindresultaat en het ergste is als je er een paar slechte punten voor haalt dan kan je van school af.
                              Hoi dabassman....
                              wat betreft het vak 'Nederlands', kan er best nog wel een uurtje extra aandacht aan besteed worden (misschien wel 2?) dat was AJB ook al opgevallen! en nog een paar anderen.
                              Rigging is voor een belangrijk onderdeel ook 'rekenen', en als je daarmee net zo slordig bent als met je 'taal' dat sta ik niet in voor de veiligheid die je dan als rigger zou 'garanderen'.
                              Dus ?

2 Dekkertje en DJ Robin....
                              jullie zitten op dezelfde opleiding?
                              Dan hebben we het toch vooral over verw[8]ingen lijkt mij zo.
                              Van de GLR weet ik niet veel meer dan het gesprek met Vincent Janssen, maar als scriptiebeoordelaar van een aantal jaren geleden weet ik dat de OTT ook behoorlijk rampzalig slecht uit de hoek kan komen om echte basale kennis bij te brengen
                              en... anno 2001/2 werd er nog pakweg 15-20% van de lestijd van Hijstechniek over 'touw' geleuterd... de techniek van de Middeleeuwen. [8D[8D]]
                              Dus dat is kennelijk inherent aan de door de overheid erkende (en gesubsidieerde) opleidingen: altijd weer achter de feiten aanlopen!
                              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

Working...