J&H moppen- en raadselhoek

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

    #31
    uit de inbox van een bevriende verloskundige las ik de onderstaande mail:
    www. com!
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

    Comment

    • lefke
      • Apr 2005
      • 39

      #32
      ik weet het, mega-lange post maar ik vind hem echt wel de moeite (werk wel zelf op een informatica helpdesk, misschien daarom dat mijn collega's en ik hem goed vonden )
      als ie echt te lang is, geef maar een seintje dan haal ik hem er wel af (of laat de mod hem er maar afhalen, dat bespaart mij de moeite )

      [u]het leven van een helpdesker</u>

      Dag 1:
      8:05 – Maandagochtend, te laat toegekomen op het werk, 3 mensen vooraan op de autosnelweg besloten om een stiptheidsactie te ondernemen en tegen 12,5 kmh naar hun zielige job te rijden.
      Dagen waarop het vlot gaat op de snelweg wil zeggen dat diezelfde mensen een dagje verlof hebben.

      Terwijl ik nog volop bezig ben met mijn laptop op te starten staat er reeds een gebruiker aan mijn troon.
      "Heb je mijn mailtje al gelezen?"
      Ik kijk naar mijn scherm en zie het windows logo verschijnen. Iets in mij zegt dat outlook tijdens deze procedure niet kan starten, de gebruiker denkt daar blijkbaar anders over.....
      "Ja hoor, die heb ik zien binnenkomen op mijn gps scherm in de wagen, maar ik moest op mijn baan letten en heb het dus maar met een half oog gelezen, ik bel je er straks over terug"

      9:05 – Dagelijkse lading vuile moppen en schunnige powerpointpresentaties zijn doorgenomen. Sommige mensen hebben echt niks beter te doen dan deze in mekaar te steken, andere hebben echt niks beter te doen dan deze te lezen. Vorige maand nog een gesprek had met mijn baas dat ik sommige mails niet las, dit mocht niet meer gebeuren.
      I love my job.......

      9:15 – Gebruiker komt langs en klaagt over de trage backup. Ik kijk zijn homedirectory even na en zie dat er 3 personal folders instaan van elk iets meer dan anderhalve gigabyte die elk dagelijks bijgewerkt worden en zodus gekwalificeerd zijn voor de incremental backup. Sommige mensen houden echt wel alles maar dan ook alles bij wat ze in hun mailbox binnenkrijgen. Neem nota: "volgende week steekproef houden en hem de inhoud vragen van een mailtje dat ik vorig jaar gestuurd heb. Als ze het binnen het uur gevonden hebben mogen ze hun personal folders houden. Anders....moehahahaha"
      Ik onderdruk de gelukzalige glimlach op mijn gezicht en zeg tegen de gebruiker dat ik wel een oplossing zou vinden voor zijn probleem (zie nota)

      10:00 – Alles rustig op de helpdesk, niet te veel openstaande calls, geen klachten. Tijd om nieuwe websites te ontdekken....

      10:23 – De telefoon gaat en één van mijn collega's begint te freaken! Hij is nieuw op onze dienst. Ik vertel hem dat dit geluid normaal is en dagelijks op de afdeling zal te horen zijn. In gedachten zie ik hem over de grond rollen met de handen over zijn beide oren en roepend: "make it stop, make it stop".....
      Het is iemand van de salesafdeling, ze kan niet inbellen. Waarschijnlijk zit de telefoondraad weer in de netwerkkaart. Ik leg haar uit waar ze de telefoonkabel mag steken (neen, niet daar, ik zag het je al denken)

      11:00 – Gebruiker komt langs om te klagen over een mailtje dat hij gekregen heeft met blote tieten in en onherkenbare tekens.
      "Doe er iets aan, nu!!!" klinkt hij dreigend
      Ik surf supersnel naar het intranet om een vlucht naar japan te laten boeken en ginder een 16 jarige puber een paar lappen op zijn gezicht te verkopen nadat ik zijn netwerkkabel heb doorgeknipt. Hey, ik MOEST er iets aan doen, remember?

      12:00 – lunch met directiesecretaresse, iedereen jaloers...

      13:45 – terug van lunch

      14:00 – gebruiker (lees: eikel) van het 6de belt in paniek. Hij heeft per ongeluk een mail geforward naar iemand die dit niet mocht krijgen. Ik stel hem op zijn gemak door te zeggen dat ik dit even zal oplossen. (NOT!!!)
      Ik zal even naar de andere kant van het land gaan rijden, ginder bij die man inbreken, zijn harde schijf stelen (formatteren is wel fun, maar daar heb ik niets aan) zonder sporen na te laten. Het enige verschil tussen James Bond en mezelf is dat ik geen "license to kill" heb. Maar er wordt aan gewerkt....

      14:55 – Gebruiker belt om te klagen over haar gebrekkige ontvangst op de gsm en vraagt me om proximus even te vragen de "lijn" (?????
      And *** said: \"let there be light\" and so the lightjockey was born

      Comment

      • DjFlo
        • Jun 2003
        • 332

        #33
        Haha het duurde even maar ik vind m erg leuk!

        Comment

        • MC Party
          • Sep 2003
          • 481

          #34
          Idd, heb nu al medelijden met die mense ..:-))
          Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

          Comment

          • Percy
            • Jan 2005
            • 80

            #35
            Nu weet ik wat onze systeembeheerder op school doet.. []

            Comment

            • jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3150

              #36
              Als je het op deze manier verteld, lijkt het nog bijna een leuke baan ook. Je blijft lachen...

              Comment

              • timmel
                • Sep 2004
                • 111

                #37
                Meneer, kunt u mij vertellen waar de "any key"-toets zich bevindt? Op het scherm staat "press any key to continue" maar ik kan deze toets niet vinden op het toetsenbord. :-)))
                niet genoten is altijd mis

                Comment

                • Percy
                  • Jan 2005
                  • 80

                  #38
                  Any key? Dat is toch een combinatie van toetsen? ik meende [ctrl] [del] [alt]

                  Comment

                  • lefke
                    • Apr 2005
                    • 39

                    #39
                    op de reacties afgaande veronderstel ik da ik mijne post dus mag laten staan en aangezien mijn humor hier blijkbaar wel wordt geaprecieerd (of hoe je dat woord ook mag schrijven) gaan we er nog is eentje proberen:

                    Een mager klein mannetje stapt in een lift, kijkt omhoog en ziet naast zich een enorm grote Afro-Amerikaan staan.

                    De grote man ziet het kleine mannetje kijken, kijkt vervolgens op hem neer en zegt: "7 feet tall, 350 pounds, 20 inch penis, 3 pound left testicle, 3 pound right testicle, Turner Brown."

                    Het kleine mannetje krijgt ter plekke een wegtrekker en valt flauw.
                    De grote vent knielt naast hem neer, schudt het mannetje heen en weer en brengt hem uiteindelijk weer bij.

                    De grote vent is geschrokken en zegt: "What's wrong with you?"

                    Met een heel zacht stemmetje zegt het kleine mannetje: "What EXACTLY did you say to me?"

                    Waarop de grote vent zegt: "I saw the curious look and figured I'd
                    just give you the answers to the questions everyone always asks me.

                    I'm 7 feet tall, I weigh 350 pounds, I have a 20 inch penis, my
                    left testicle weighs 3 pounds, my right testicle weighs 3 pounds and my
                    name is Turner Brown."

                    Waarop het kleine mannetje zegt: "Turner Brown? Thank ***! I thought you said 'Turn around.'
                    And *** said: \"let there be light\" and so the lightjockey was born

                    Comment

                    • DJ.T
                      • Nov 2002
                      • 1502

                      #40
                      Procedure om de ''Any key'' te activeren:
                      Men neme het toestel stevig met beide handen vast, vervolgens beweegt u het toetsenbord met flinke snelheid tegen uw hoofd.
                      Gefeliciteerd met het activen van de ''Any key''
                      We're ready to party, are you?

                      Comment

                      • DJ_Compact
                        • Jan 2004
                        • 234

                        #41
                        Ligt een man op het strand in Calais, hoort hij opeens *** tegen hem praten. De gelovige man vraagt aan *** of hij een wens mag doen. "Omdat je altijd zo gelovig bent geweest mag je één wens doen". Dus die man: "Ik wens een treintunnel van Calais naar Engeland om een voetbalwedstrijd te zien. Dit omdat ik vliegangst heb en ik zeeziek wordt" ***: "Dit is wel erg materialistisch, alleen omdat je zeeziek wordt en vliegangst hebt. Doe nog maar eens wens"
                        Dus de man denkt na, en na een minuut of 10 zegt de man: "Laat mij vrouwen begrijpen zodat ik bij ze door kan dringen, ik begrijp ze helemaal niet namelijk." Toen was het een tijdje stil toen *** weer sprak: "Is een treintunnel ook goed?"



                        Mjaaaa....

                        Comment

                        • djbirdie
                          • Oct 2002
                          • 509

                          #42
                          one day a guy dies and finds himself in hell. As he's wallowing in despair, he has his first meeting with a demon...

                          Demon: Why so glum?
                          Guy: What do you think? I'm in hell!
                          Demon: Hell's not so bad. We actually have a lot of fun down here. Are you a drinking man?
                          Guy: Sure, I love to drink.
                          Demon: Well you're gonna love Mondays then. On Mondays all we do is drink. Whiskey, tequila, Guinness, wine coolers, diet tab and Fresca... we drink till we throw up and then we drink some more!
                          Guy: Gee that sounds great!
                          Demon: You a smoker?
                          Guy: You know it!
                          Demon: All right! You're gonna love Tuesdays. We get the finest cigars from all over the world and smoke our lungs out. If you get cancer - no biggie- you're already dead, remember?
                          Guy: Wow...that's...awesome!
                          Demon: I bet you like to gamble.
                          Guy: Why, yes I do.
                          Demon: Wednesdays you can gamble all you want. Craps, blackjack, Roulette, Poker, Slots, whatever... If you go Bankrupt...well, you're dead anyhow.
                          Demon: You into drugs?
                          Guy: Are you kidding? Love drugs! You don't mean?...
                          Demon: That's right! Thursday is drug day. Help yourself to a great big bowl of crack, or smack. Smoke a doobie the size of a submarine. You can do all the drugs you want; you're dead who cares! O.D.!!
                          Guy: WOW !! I never realized Hell was such a cool place!!
                          Demon: You gay?
                          Guy: No....
                          Demon: "Ooooh, you're gonna hate Fridays."
                          grtz, Niels

                          Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

                          Comment

                          • LJ
                            • Feb 2003
                            • 44

                            #43
                            Dagboek van een kleuter:
                            ------------------------

                            Maandag
                            Sinterklaas gaan halen bij oma en opa.
                            Alleen knikkers gekregen. Stom speelgoed.
                            Heb knikkers op de keldertrap gelegd; oma naar beneden getuimeld.
                            Niet erg. oma toch al oud en versleten.
                            Er waren geen knikkers kapot.
                            Mep gekregen; met knikkers spelen mag niet.

                            Dinsdag
                            Hele toffe dag; heb nichtje Suzy gezien op begrafenis oma.
                            Hele dag doktertje gespeeld. Heel leuk en plezierig.
                            Mama kwaad, papa kwaad, tante Angel kwaad, Suzy niet.
                            Heb mep gekregen,
                            Doktertje spelen mag niet; een vak leren is verboden.

                            Woensdag
                            Hier en daar in huis chocoladekorrels gelegd.
                            Papa denkt dat het muizestrondjes zijn en is muizenvallen gaan kopen.
                            Heb korrels opgegeten; mama viel flauw.
                            Heb mep gekregen.
                            Lekkere chocoladekorrels eten is verboden

                            Donderdag
                            Heb voor 20 knikkers een hele mooie witte muis gekregen.
                            In een doosje gedaan en mooi verpakt; cadeau voor mama.
                            Mama eerst heel blij, daarna kreet gegeven en flauw gevallen.
                            Papa weer heel kwaad.
                            Heb mep gekregen.
                            Cadeautjes geven is verboden.

                            Vrijdag
                            Papa sloot mij op in de kelder; is leuk.
                            Heb van aardappelvoorraad frietjes gesneden om mama te helpen.
                            Zwaar werk; wel 100 kilo aardappelen.
                            Heb mep gekregen.
                            Mama helpen is verboden.

                            Zaterdag
                            Papa sloot mij op op zolder; ook heel leuk.
                            Heb papa geholpen en dakgoot schoon gemaakt.
                            Er stonden veel mensen op straat.
                            De brandweer is me van het dak komen halen.
                            Papa kwaad; mep gekregen.
                            Papa helpen is verboden.

                            Zondag
                            Papa sloot mij op in het tuinhuisje.
                            Had het koud en heb een vuurtje gestookt.
                            De brandweer is weer gekomen.
                            Toffe mensen; spuiten alles nat.
                            Weer een mep gekregen.
                            Warm hebben is verboden.

                            Maandag
                            Wou de brandweer nog eens terugzien.
                            Heb gebeld en ze zijn gekomen.
                            Mama kwaad en de brandweer ook.
                            Heb mep gekregen.
                            De brandweer graag zien is verboden.

                            Dinsdag
                            Stille dag vandaag.
                            Heb niets gedaan.
                            Mama heel ongerust en vervelend.
                            Niks doen is niet leuk en eigenlijk verboden.

                            Woensdag
                            Op bezoek bij opa.
                            Toen hij me zag staan kreeg opa schuim op zijn mond.
                            Mama sloot mij op in de keuken.
                            De stoelen van opa waren veel te hoog.
                            Heb ze korter gemaakt met de zaag van opa, nu zijn ze juist goed.
                            Mama kreeg schuim op haar mond.
                            Heb mep gekregen; opa helpen is verboden.

                            Donderdag
                            Met papa naar de kliniek gegaan om opa en mama bezoeken.
                            Iets kapot aan de zenuwen. Waarschijnlijk familieziekte.
                            Dokter stak met naald in mama haar arm.
                            Heb met de andere naald die daar lag de stouterik in zijn gat gestoken.
                            Dokter kreeg ook schuim.
                            Van papa mep gekregen.
                            Mama beschermen is verboden.

                            Alles is verboden denk ik, behalve kinderen meppen.

                            Wacht maar tot ik groot en sterk ben...


                            LJ

                            Comment

                            • lefke
                              • Apr 2005
                              • 39

                              #44
                              ben ni zeker of deze hier wel thuis hoort maar kan iemand hier deze kerel misschien uit de nood helpen



                              volgens mij een pracht aanbod dus reageer voor het te laat is
                              And *** said: \"let there be light\" and so the lightjockey was born

                              Comment

                              • timmel
                                • Sep 2004
                                • 111

                                #45
                                HAHA, wat grappig. Jammer dat het geen barbies zijn
                                niet genoten is altijd mis

                                Comment

                                Working...