leuke woorden in theaterland

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • missy
    • Dec 2002
    • 11

    leuke woorden in theaterland

    Hallo allen,
    Ik ben bezig om een boekje te maken met woorden, benamingen, termen die typisch voor theater, evenementen, e.d zijn.
    Op het forum hier vond ik er al een aantal maar ik ben er van overtuigd dat jullie mij nog veel verder kunnen helpen met leuke, grappige dingen.
    Iedereen heeft zo zijn eigen benamingen voor dingen.
    Graag dus ook even een uitlegje wat het is.

    Ik hoop dat jullie de humor van deze vraag inzien en een paar leuke, typische woorden aanbrengen.

    greetz missy
  • showband
    • May 2001
    • 4524

    #2
    worden de opbrengsten gedeeld?
    lekker belangrijk!

    Comment

    • musicjohn
      • Aug 2001
      • 1102

      #3
      Was er al niet eens zo'n topic geweest? Staat me iets van bij... [?][?][?]
      Greetzzz... [;)]

      John


      Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

      Comment

      • johan L.
        • May 2001
        • 384

        #4
        dacht alleen over stage up/down/left/right ofzoiets john
        Net deed ie het nog.

        Comment

        • rinus bakker
          • Mar 2002
          • 5430

          #5
          hallo Missy,
          1. geef de lijst eens die je inmiddels al verzameld hebt...
          anders krijgen we weer hetzelfde lijstje eindeloos herhaald. Op een bestaande lijst is het gemakkelijker om aan te vullen. Een op een web-site under construction is het lastig te lezen.
          2. als je nog geen lijst hebt... ga dan eerst maar eens een tijdje neuzen op dit forum, daar staan er zat te vinden. En daarnaast zijn er heel wat sites in het buitenland waarop dit soort dingen ook te vinden zijn.
          3. wat voor jou typische of leuke woorden zijn is misschien voor de mensen hier al dagelijkse taal, en dus hebben we geen idee van het leuke of typische ervan, zoals een vis zich het water niet bewust kan zijn.
          Typisch is: "een chinese rapper met blauwe ogen in een driedelig streepjespak met vlinderdas!"
          Voor mij zijn
          'noiseboys, vidiooten, lichtnichten, lampies, klimgeiten, trussapen, hekkengekken en sleepkevers' inmiddels gewone woorden geworden voor de disciplines binnen ons vak, maar ik neem aan dat jij die kant op wilt, en de 100.000 varianten van dingen als:
          zwieplampen, wapperlampen, zenuwelampen, stroomtouw, hout, lawaaidoos, herriebak, hijsijzer, deurpost, jarretelletje enz enz enz enz wilt verzamelen.
          En dan daarna ook nog eens de engelse versies?
          Ik ben zelf al een jaartje of 15 bezig met een woordenlijst van de (niet alleen leuke of typische, maar alle) begrippen, disciplines, termen enz. die met rigging te maken hebben. Tussenstand daarvan: ca. 2200 en zo'n 150 pagina's.
          Maar nog lang niet geschikt om als boek uit te geven.
          En ik meen net als Musicjohn dat een topic als dit al een geweest is, dus zoek daar eerst eens op.
          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

          Comment

          • moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

            #6
            gevonden en weer actueel gemaakt, waarmee dit onderwerp tamelijk overbodig is gemaakt. toch handig die zoekfunctie :-)
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

            Comment

            Working...