Lees de gebruiksaanwijzing

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

citaat:Geplaatst door Rademakers
    citaat:trichloorbenzeen wil wel helpen
    Bedoel je niet toevallig trichloormethaan? (Chloroform)
    Trichloorbenzeen is een vaste stof, vandaar .
    Ik lees juist net dat het een damp is (die chloroform van jou), dus werkt dat ook niet naar behoren.

en dit? Fosforzuur, kaliloog, mierenzuur, natriumhydroxide, oxaalzuur, salpeterzuur, zinkchloride
    het ergste: zilvernitraat (wel ff verwarmen voor vloeibaar)
    [8D]

Comment

• Carl
      • Nov 2000
      • 907

Jullie werken niet hard genoeg!
      Bij mij is het er in een dag of 3 wel vanaf!
      Of knoei ik minder grote hoeveelheden? dat zou ook kunnen.

Ga maar niet met allerlei oplosmiddelen aan de gang, die worden nl. erg gemakkelijk door de huid opgenomen, en via de bloedbaan afgevoerd. Dat lijkt me niet zo'n gezonde zaak.
      Tenzij iemand kan bewijzen dat tri in je bloed goed is voor de potentie........

Comment

• Contour
        • Feb 2001
        • 1018

Nou jongens, het is er nu helemaal van af dus dat is welgeteld 4 dagen, en inderdaad die lijm is wel retesterk, zeker geen overbodige luxe omdat ik nu eens geen enkele schroef heb gebruikt. Groot voordeel van een klein kastje, je kunt gewoon lijmtangen gebruiken (je hebt er wel veel nodig wil je een beetje snel werken, ik was binnen 1 dag klaar met de complete kast inclusief de inbouwgaten en montage inslagmoeren)

MVG Contour

Comment

• pilot
          • Nov 2003
          • 267

Als je van je vriendin wat nagelak remover pakt dan is het zo van je vingers af,allebei weer tevreden
          master-qsc en de rest

Comment

• Mr Dj
            • Jan 2002
            • 836

citaat:Ik lees juist net dat het een damp is (die chloroform van jou), dus werkt dat ook niet naar behoren.
            Jah ehh dus niet altijd he. ik heb hier nog ong 1 liter staan. dusse niet echt een gas, maar vloeibaar. het is wel redelijk vluchtig ja

als we dan toch over zuren enz bezig zijn....maak maar es wat koningszuur aan. kun je maar 48uur in een glazen pot bewaren [^], vreet ie namelijk ook door moet natuurlijk wel ff een lekker grote molariteit gebruiken anders is't zwik, maar das mee alle zuren en basen
            Maar ik heb Denon (en hoe)

Comment

• driesmees
              • Apr 2003
              • 1076

hoe bewaren ze het dan?
              [CENTER] [/CENTER]

Comment

• Rademakers
                • Jul 2003
                • 1281

Wat een scheikundige kennis hier [V],
                (sommige dingen worden "enigzins" overdreven)

Aangezien je als geluids/lichttechnieker ook met chloroform te maken kunt krijgen.

Chloroform "dient" te zitten in een donkerbruine (doorzichtige) glazen of plastic fles(je). Van die apotheker/drogist-flesjes.
                In het donker bewaren. (Sommigge kunststofsoorten lossen er in).

Onder invloed van licht breekt chloroform af waarbij ook kleine hoeveelheden fosgeen vrijkomen en zoutzure damp.
                Fosgeen is een strijdgas (chemisch wapen) uit de eerste wereldoorlog.

Chloroform kookt bij ongeveer 62 graden Celcius. (Het verdampt bijna even snel als ether).
                Het werdt vroeger als verdovingsmiddel gebruikt, tegenwoordig als oplosmiddel en voor het maken van andere chemicaliën.

Bovenal is het vermoedelijk carcinogeen. Het heeft ****** veroorzaakt bij proefdieren die qua opbouw van genen lijken op mensen. Schapen en muizen (of ratten).

Mvg Johan

Hmm.. ****** dat woord mag dus blijkbaar niet gebruikt worden.
                "kangker" zeg maar.

Comment

• driesmees
                  • Apr 2003
                  • 1076

als je een woord wil spellen dat niet mag, typ je gewoon k a n k e r kanke r ofzo
                  of gewoon k*nker
                  scheikende kennis, hoe kan ikdat hebben, ik heb nog maar 3 maand chemie gehad(vandaag examen over gemaakt)
                  [CENTER] [/CENTER]

Comment

• Rademakers
                    • Jul 2003
                    • 1281

@driesmees: Ik heb het niet over jou.

Waar/over wie heb ik het dan wel?

De dingen die Jurjen gelezen heeft, en het het overdreven verhaal over koningswater van Mr Dj.

Als je iets denkt te weten, weet het dan heel zeker.
                    Vandaar dat je mij niet snel zult horen over "draaien", rigging en belichtingstechniek om maar wat te noemen.
                    Maar wel over bijv. scheikunde (8 jaartjes ervaring, diploma zit er aan te komen ).

Mvg Johan

Comment

• driesmees
                      • Apr 2003
                      • 1076

ik weet dat het niet tegen mij was, maar ikwilde me gewoon verantwoorden waarom ik dommme dingen mag zeggen ivm chemie
                      [CENTER] [/CENTER]

Comment

• jurjen_barel
                        • Jun 2003
                        • 3150

Aangezien je als geluids/lichttechnieker ook met chloroform te maken kunt krijgen
                        Noem s een voorbeeld! Ik wil wel s wete waar k t nodig voor zou moeten hebben, ontsmettingsmiddel, middel om andere irritante technici om te leggen...

Ja, sorry hoor, k ben ook maar 'nieuw' in het vak...

Comment

• Mr Dj
                          • Jan 2002
                          • 836

citaat:

De dingen die Jurjen gelezen heeft, en het het overdreven verhaal over koningswater van Mr Dj.
                          Wil ik je nog wel even een telefoon nr geven van een bedrijf die ermee werkt. (Voornamelijk dacht ik voor de verwerking voor beits) uit de omg moerdijk. Dat zuur dat hevelen ze elke x uur (40 ofzo) om in andere flessen/glazen tanken. op zo'n fles zit dan ook een overhevelings ventiel (of hoe je het ook noemt)

Maargoed dit is dan wat ik er veel over heb gehoord. Ik zal het voor de gein nog eens navragen aan een kennis van mij, Erwin Gijssen, doktor in de chemie. ikzelf heb daarentegen ook nog maar 5 jaartjes chemie ofzo, dus ik zal niet bij hoog en laag beweren dat wat ik typ precies klopt, maar ik weet wel dat ik het van mensen heb gehoord die er toch wel verstand van dienen te hebben. Zoals bijv iemand die bij dat bedrijf werkt, en met het zuur werkt. dus neem ik aan dat mij geen onzin verteld wordt.

maargoed nu even een serieus antwoord op de vraag: hoe krijg ik die zooi van mijn handen. want die reacties van zoutzuur enz, dat doet natuurlijk zelfs een mongool niet.

Ikzelf heb er ook vaak zat mee gezeten. Ik vond het niet erg ofzo dat ik troep aan mijn vingers had...mij een biet. maar dat het een halve dag bleef plakken vond ik wel erg irritant. Ik pakte altijd wanneer ik klaar was met lijmen een doek, een poetste de grootste hoop zo even van mijn vingers. daarnaa even met een schuurpapiertje erover dat het er bijna allemaal af is (is zo gebeurd) en ff wassen met GOEIE garagezeep. plakt niet meer, en ;t is er bijna allemaal af.
                          Maar ik heb Denon (en hoe)

Comment

• Michael
                            • Nov 2002
                            • 643

Ik vind dit topic dus helemaal op niets uitlopen, maar ach toch effe vrolijk meedoen

citaat:maargoed nu even een serieus antwoord op de vraag: hoe krijg ik die zooi van mijn handen. want die reacties van zoutzuur enz, dat doet natuurlijk zelfs een mongool niet.
                            Ach ja je hebt van die hopeloze gevallen

citaat:citaat:
                            --------------------------------------------------------------------------------
                            Geplaatst door Rademakers

Aangezien je als geluids/lichttechnieker ook met chloroform te maken kunt krijgen
                            --------------------------------------------------------------------------------

Noem s een voorbeeld! Ik wil wel s wete waar k t nodig voor zou moeten hebben, ontsmettingsmiddel, middel om andere irritante technici om te leggen...
                            hmm die moet ik onthouden, kom ze nog wel eens tegen

Nou zeg ik zal maar chemie gaan studeren anders mag ik straks niet meer draaien.

Comment

• rinus bakker
                              • Mar 2002
                              • 5430

Hallo heren,

we zijn al aardig off-topic geraakt.
                              of is het topic soms niet juist benoemd?
                              een gebruiksaanwijzing lezen gaat op voor allerlei apparaten, gereedschappen en andere attributen.
                              Nu zijn we het een beetje aan het beperken (of toespitsen?) op alleen maar de scheikunde/scheikundige en biologische gevaren....
                              Niks mis mee, maar dat kan beter in een apart topic.
                              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• som
                                • Nov 2002
                                • 787

citaat:trichloorbenzeen wil wel helpen
                                Bedoel je niet toevallig trichloormethaan? (Chloroform)
                                Trichloorbenzeen is een vaste stof, vandaar .

Mvg Johan
                                gewone trichloor werd vroeger in de industrie als ontvetter gebruikt,
                                gewoon in een open bak met op de bodem een verwarmingselement en aan de bovenrand koeling,
                                laagje op de bodem,'t spul verdampte en condenseerde weer bij de rand.
                                was dermate troep dat als je een stuk ijzer met vet eraan in de damp hing het vet er zo aflekte.
                                als de medewerkers polonaise gingen doen was de randkoeling weer eens stuk...
                                mag al sinds 83'niet meer gebruikt worden...(maar goed ook..)
                                kweet ut totally offtopic..
                                Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

Working...