Aankopen veiling Vizion

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5430

    #31
    Hallo Xtof,
    het heeft niks met jouw vraag te maken, (want die is toch Off-Topic)
    maar dit moet ik wel even zeggen:
    "Excuseer als ik foutje doet maar ik ben franstalig".
    Complimenten!
    Er is nog hoop voor Europa!
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

    Comment

    • Stefke
      • Sep 2003
      • 259

      #32
      Om ff op het BTW verhaal terug te komen.

      Als je goederen koopt in het buitenland, dien je in dat land de BTW te voldoen, tenzij de goederen worden opgestuurd, dan kan men 0% BTW factureren.

      Reden is, dat bij afhaling er geen garantie is dat de goederen wel degelijk het land verlaten. Bij transport is dit wel het geval, vermits er een CMR transportbon is, die bij ontvangst van de producten in het andere land wordt afgetekend als ontvangstbewijs en dus tevens als bewijs dat de goederen wel degelijk werden ge-exporteerd.

      Als je 0% zou rekenen bij een afhaling, kan je verantwoordelijk worden gesteld als zijnde een carrousel zaak en BTW fraude + ontduiking.

      Als je per se wil afhalen, bestaat er een document waardoor je het BTW bedrag kan terugvorderen in je eigen land. Hoe en waar dat document te vinden is weet ik niet, maar ik ben dan ook geen boekhouder.

      Een vraagje waard aan de professionele cijferneuker dus.

      greetz

      ah zo dan

      Comment

      • xtof
        • May 2003
        • 19

        #33
        Heel juist Stefke.
        Het is precies wat mijn BTW Inspecteur zegde.
        Waarschijnlijk heef daanveilig geen zin om de versterkers via DHL naar mij sturen :-(
        Ik heb zelfs hem een voorstelling gedaan om extra admin kosten te betalen...maar niets te doen. Hun antwoord is :"We heeben veel belgische klanten, we doen altijd op die manier, en ze hebben geen problemen." .
        Ik heb zelfs het adress van een van hun klanten gekregen. Maar sinds twee dagen nog geen antwoord....Is er hier iemand van belgie die in het zelfde situatie is ?

        En nog bedankt allemaal voor uw antworden
        Xtof



        Excuseer als ik foutje doet maar ik ben franstalig.

        Comment

        • Michael
          • Nov 2002
          • 643

          #34
          Waar woon je xtof. Mischien valt er wat te regelen.

          Comment

          • timescape
            • Oct 2002
            • 328

            #35
            Heeft iedereen zo zonder meer betaald op het gegeven rekeningnummer? Is er op een of andere manier te checken dat ik na het betalen van mijn 500 euro's niet voor een gesloten deur sta in kerkrade?

            Groeten, Joris

            Comment

            • Michael
              • Nov 2002
              • 643

              #36
              Tja als je niet voor een uur daar bent sta je werkelijk voor gesloten deuren en kun je naar je apparaten fluiten denk ik. Er werdt duidelijk gezegd tussen negen en een ophalen, niet ophalen betekent gewoon doorverkopen. Vind het ook erg bruusk maarja als je iets koopt ga je akkoord met die regels van hun want het wordt je op de site wel degelijk verteld.

              Comment

              • xtof
                • May 2003
                • 19

                #37
                Michael
                Ik woon in leuze dichtbij Doornik, of Ronse.



                Excuseer als ik foutje doet maar ik ben franstalig.

                Comment

                • MC Party
                  • Sep 2003
                  • 481

                  #38
                  Waarschijnlijk zal je een telefoontje krijgen met de vraag wanneer je van plan was het gekochte artikel op te komen halen. Staat hen dit niet aan of vertrouwen ze het niet dan zullen ze je denk ik mededelen dat de verbintenis ontbonden is. Nu zal het artikel in de herveiling gaan op locatie. Ja en dan kan je fluiten naar je artikel. [:0]
                  Wel krijg je natuurlijk je geld terug.(let op lees niet veilingkosten)

                  Er staat in artikel 7.1 wel iets over opslag maar dit zal hier niet opgaan omdat jij verzuim pleegt wanneer je niet komt opdagen en hierdoor geef je ze het recht op het verbreken van de verbintenis.

                  P.s MC zoekt iemand die van noord/oost nederland naar Kerkrade gaat maandag....[?][?][?][?][?][?]

                  Martin


                  Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

                  Comment

                  • Reemski
                    • Dec 2001
                    • 690

                    #39
                    citaat:Geplaatst door Michael

                    Tja als je niet voor een uur daar bent sta je werkelijk voor gesloten deuren en kun je naar je apparaten fluiten denk ik. Er werdt duidelijk gezegd tussen negen en een ophalen, niet ophalen betekent gewoon doorverkopen. Vind het ook erg bruusk maarja als je iets koopt ga je akkoord met die regels van hun want het wordt je op de site wel degelijk verteld.
                    Ik heb de voorwaarden niet doorgelezen.

                    Maar aan de andere kant denk ik dan. Je hebt je factuur. Je hebt betaald. Het apparaat is dan van jouw, hij staat alleen in kerkrade. Wanneer ze hem dan alsnog verkopen, dan is dat diefstal.

                    En theoretisch maakt het geen drol uit. Zij hebben hun geld binnen, daar gaat het om. Maar wellicht hebben ze zichzelf op zeker gesteld door een construcite in de voorwaarden.

                    Comment

                    • MC Party
                      • Sep 2003
                      • 481

                      #40
                      Ja kijk ze willen van die (in hun ogen)zooi af. anders moeten ze opslag e.d regelen. Ik heb de voorwaarden ff snel doorgelezen en maak opdat ze 1. kunnen kiezen voor opheffing vd overeenkomst .

                      6.5 Alle termijnen waaraan Gebruiker zich dient te houden, moeten worden beschouwd als fatale termijnen, zodat de Gebruiker bij overschrijding daarvan zonder nadere ingebrekestelling in verzuim zal zijn

                      en 2;
                      Ze kan het artikel opslaan en deze kosten doorberekenen aan de afnemer.

                      7.1 De Gebruiker is verplicht de gekochte zaken af te nemen op de door Daan B.V. vastgestelde plaats en tijd en bij gebreke daarvan binnen de daarvoor in de factuur en op de site gestelde termijn, op vertoon van de factuur. De levering van het gekochte vindt plaats door de afname. De afname bestaat uit het door de Gebruiker ophalen van het gekochte. De afname kan eerst plaatsvinden nadat de volledige koopsom en het eventueel overigens verschuldigde door de Gebruiker is voldaan. Indien de Gebruiker de afname weigert of nalatig is met het verstrekken van informatie of instructies noodzakelijk voor de afname, zal het gekochte door Daan B.V. worden opgeslagen voor risico van de Gebruiker. De Gebruiker is in dat geval verplicht alle aanvullende kosten, waaronder in ieder geval opslagkosten, aan Daan B.V. te voldoen.


                      Martin
                      Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

                      Comment

                      Working...