Massa Inkoop

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SpaceyDeeJ
    • Sep 2001
    • 876

Massa Inkoop

Ik zat gisteren eens te brainstormen met een collega. Als je als in dividu, bedrijfsmatig of niet, materiaal inkoopt, krijg je vaak maar een laag percentage korting.

Als je nou met een grotere groep allemaal hetzelfde product zou afnemen, zou de korting die je kunt afdingen dus ook groter zijn nietwaar ?

Zie voorbeelden als United Customers etc etc.

Zijn er mensen die hierin geinteresseerd zijn ?
    cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

Wat ook wil helpen is met contant geld zwaaien. Levert zomaar 5-10% extra op...

Comment

• Robert
      • Aug 2000
      • 630

Lijkt me niet het geval als je gewoon een factuur krijgt en zo... Tenminste, ik kan me het voordeel voor de verkoper in kwestie niet echt voorstellen van een klant die contant betaalt tegenover een klant die pint.

Comment

• SpaceyDeeJ
        • Sep 2001
        • 876

citaat:Geplaatst door **************

Mmmm, maar als ik 20 Movingheads ergens koop, om dat bedrag dan contact mee te gaan rondzwaaien, heb ik zelf liever niet, denk die verkopers ook niet.

Terug naar de vraag, welke goederen in onze branche heeft jullie interesse ?
        cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• axs
          Moderator
          • Jun 2002
          • 2687

citaat:Geplaatst door Robert

Lijkt me niet het geval als je gewoon een factuur krijgt en zo... Tenminste, ik kan me het voordeel voor de verkoper in kwestie niet echt voorstellen van een klant die contant betaalt tegenover een klant die pint.
          een ideetje wat een transactie via visa of amex aan een handelaar kost???
          Die zien je dus echt wel graag met contant geld afkomen!
          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3150

citaat:Geplaatst door SpaceyDeeJ
            Als je nou met een grotere groep allemaal hetzelfde product zou afnemen, zou de korting die je kunt afdingen dus ook groter zijn nietwaar?
            Heeft vaag iets weg van de Wet van Vraag & Aanbod... [8D]

Iig heeft Conrad wel vaak zoiets. Alleen jammer dat je daar met de korting erbij nog te duur uitbent, voor kwalitatief slecht spul. [V]

Comment

• R. den Ridder
              • Sep 2000
              • 1500

hmmm, alleen gebruiksmaterialen lijkt me intressant om en masse in te kopen:

-Gaff
              -Rook/hazeolie
              -Xlr'ren
              -Safety's (tja, ik raak ze iig altijd kwijt bij breken)
              -Knoflooksaus en shoarmabroodjes

theatertechnisch heeft een tijdje een goede aanbiedning van Kipp-tape gehad, is een aanrader, maar verder, lijkt me dat iedereen zo zijn eigen wensen heeft in deze branche, lijkt me dus een alstig idee om uit te voeren.

Comment

• som
                • Nov 2002
                • 787

citaat:Geplaatst door **************

duhh, echt wel waar.
                geen handelaar die in staat is cash te weerstaan
                Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• Robert
                  • Aug 2000
                  • 630

Waarom dan?

citaat:een ideetje wat een transactie via visa of amex aan een handelaar kost??? Die zien je dus echt wel graag met contant geld afkomen!
                  Nee geen idee... maar volgens mij is dat niet gewoon pinnen of wel? Volgens mij heb je het nu over creditcards. Trouwens... contant geld storten kost ook geld (voor zakelijke rekeningen).

Grtz. Robert

Comment

• HenkL
                    • Jan 2004
                    • 13

wat een gedoe zeg eerst 20 man zien te vinden die ook een MH willen hebben en dan naar een leverancier toe gaan pufffh.
                    Je kunt beter goede afspraken maken met een vaste leverancier, soms betaal je iets te veel maar je heb wel altijd je garantie en service.
                    Henk

Comment

• fredjuhh
                      • Sep 2002
                      • 215

op een ander forum waar ik veel rondhang is www.inkoopacties.net bijvoorbeeld bekend, dit is meer voor electr/ PC hardware. Maar zo kun je wel zien dat t wel degelijk effect heeft, zo zijn er vaak IA'ties geweest waarbij best forse kortingen zijn gegeven, tegenwoordig is t wat minder om de kortingen, en wat meer voor de massale inkoop van unieke producten IMHO
                      ---hier staat nix--->

Comment

• jurjen_barel
                        • Jun 2003
                        • 3150

Je moet er denk k ook rekening mee houden dat niet alle dealers een gigantisch grote vooraad hebben. Als zulke dealers dan ineens korting geven, hebben ze binnen de korste keren een leeg magazijn. De importeur heeft een contract met dat bedrijf dat er maar 1x per week een vrachtwagentje komt en daarna is het jammer dan.

Niet da k hier zoveel verstand van heb. [)]

Comment

• Daan Hoffmans
                          • Aug 2000
                          • 1225

citaatp een ander forum waar ik veel rondhang is www.inkoopacties.net bijvoorbeeld bekend, dit is meer voor electr/ PC hardware. Maar zo kun je wel zien dat t wel degelijk effect heeft, zo zijn er vaak IA'ties geweest waarbij best forse kortingen zijn gegeven, tegenwoordig is t wat minder om de kortingen, en wat meer voor de massale inkoop van unieke producten IMHO
                          Denk dat deze branche niet echt te vergelijken is met de computerwereld...
                          <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• tomv
                            • Jun 2003
                            • 331

Natuurlijk is deze branche niet te vergelijken met de pc/elektronica wereld.
                            Koop maar eens 1 LEDje of koop ze met 1000 tegelijk.
                            Komt gewoon doordat dat materiaal redelijk goedkoop kan gemaakt worden. Bij bedrijven als TI en Microchip kun je zelfs (redelijke dure)onderdelen gewoon samplen en krijg je zo voor 0€ in be bus.
                            En denk niet dat dit bij Martin en de anderen zal voorkomen. (als het zover is let me know he )
                            Tom

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

Ik bedoel maar : als je cash laat zien zeg je eigenlijk dat je een serieuze koper bent, met de intentie om vandaag nog zaken te doen. Als je een prijs afspreekt komt er meestal van levering morgen, financiering etc een boel werk bij, en dat heeft de verkloper allemaal liever niet.

Comment

Working...