Massa Inkoop

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Michael
    • Nov 2002
    • 643

******** heeft gelijk. Bedrijven zijn veel sneller geneigd om bij contante betalingen kortingen te geven. De groothandel ziet dit weer minder graag dus ligt ook weer waar je het doet. Als ik naar musicstore in duitsland ga als reguliere klant dan kan ik met contant geld makkelijk een korting van 15 procent afdingen laat staan de btw die we soms niet opgeven en niet hoeven te betalen maar ga ik naar ad-systems dan schieten ze me af als ik met een dikke portemonee kom aanzetten. Dat is pakbon, rekening wordt opgestuurd en betaling gaat via de bank.

Comment

• fredjuhh
      • Sep 2002
      • 215

citaat:Geplaatst door Daan Hoffmans

citaatp een ander forum waar ik veel rondhang is www.inkoopacties.net bijvoorbeeld bekend, dit is meer voor electr/ PC hardware. Maar zo kun je wel zien dat t wel degelijk effect heeft, zo zijn er vaak IA'ties geweest waarbij best forse kortingen zijn gegeven, tegenwoordig is t wat minder om de kortingen, en wat meer voor de massale inkoop van unieke producten IMHO
      Denk dat deze branche niet echt te vergelijken is met de computerwereld...
      ben ik het wel mee eens ja, maar ik vond t wel een leuk voorbeeldje. Wellicht dat er wel wat met aansluitmateriaal OID valt te doen, dat zijn de lager geprijsde artikelen, waar ik vaak weer net te lui ben om ze te kopen [)]
      ---hier staat nix--->

Comment

• sompi
        • Mar 2003
        • 200

wij steeds meer en meer in grote aantallen
        o.a. lampen en vloeistoffen (rook,bellen en schuim)
        ook van toestelln leggen wij steeds zeer ruime voorraden aan
        en inderdaad wij doen dit om de prijs te drukken ( soms zelfs heel spectaculair )
        vele firmas en drive in shows kopen dan ook via ons en krijgen meestal betere prijzen dan die die ze rechtstreeks krijgen bij de importeur

Comment

• Michael
          • Nov 2002
          • 643

Massa inkoop is wel leuk maar iedereen moet dan ook wel toevallig interesse in dat produkt hebben en dan nog. Als je gewoon een bedrijf hebt en je wacht de akties van importeurs of groothandels af dan zijn produkten ook vaak wel ens 50 procent goedkoper dan in de winkel dus echte massa inkoop is niet altijd nodig.

Comment

• sompi
            • Mar 2003
            • 200

groothandelaars en importeurs die zichzelf enigszins respecteren zullen nooit standaard produkten als gaffa lampen en rookvloeistof aan grote kortingen wegdoen
            echter wel produkten die op termijn uit hun gamma verdwijnen
            de^produkten die wij in massa aankopen zijn standaardprodukten dewelke wij echter nooit aan extreme kortingen zullen verkopen
            bijkomend voordeel van zulke aankopen is dat je ze ook kan laten verpakken in verpakkingen met je eigen logo
            oa laten wij zo onze eigen micro kabel maken ( bedrukte kabel )

Comment

• Michael
              • Nov 2002
              • 643

Eigen bedrukte kabel kan alleenmaar in grotere oplagen (vanaf 500 meter[?]). Op gaffa krijg ik als bedrijf zijn de szelfs voor een roll standaard 35 procent. Er zijn bedrijven welke zelfs tot 50 procent minder betalen voor een enkele rol gaffa tape. Je kunt kopen en bestellen wat je wilt bij groothandels en importeurs maakt niks uit. Alleen zijn de kortingen nog groter als je als bedrijf grotere bestellingen doet mischien is dat wel een mogelijkheid. Dat een bedrijf een grote bestelling plaatst van zoeits en dan nog extra korting afdingt.

Comment

• MC Party
                • Sep 2003
                • 481

Wat ook misschien wel een optie is, is om met z'n allen een vracht oem producten deze kant op te laten komen. Denk dat er best veel vraag is naar die (botex) scancommanders, lichttafels en dimmers e.d

MC
                Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• ronny
                  • Dec 2002
                  • 2139

das nu weer een specifieke vraag van jouw he mc party. Wat jij zegt zijn nu niet bepaald algemene producten he. Niet iedereen kan/wil die dingen gebruiken of heeft ze gewoonweg niet nodig.

iedereen kan echter wel gaffa, xlr connenctoren , rookvloeistof gebruiken.. Het zijn van die dingen die interressant worden om ze echt massaal in te kopen

mvg
                  ronny
                  niet zagen, gewoon doen!

Comment

• MC Party
                    • Sep 2003
                    • 481

Ja ok mare gaffa e.d kunnen de meesten met een beetje zoeken wel voordelig inkopen, oem producten niet omdat daar een grote afname voor nodig is.

MC
                    Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• BAJ productions
                      • Jul 2003
                      • 587

ik denk dat MC Party wel gelijk heeft maar ja hoe zet je zo iets op????

groetjes,
                      Bas

Comment

• sompi
                        • Mar 2003
                        • 200

moest je weten aan welke botex produkten kunnen aangekocht in europa je hebt geen zin meer in honderd duizenden euro te investeren in een vracht produkten waar je nog eens maanden kan op wachten

Comment

• Michael
                          • Nov 2002
                          • 643

Klopt wat sompi zegt. Het is de moeite niet waard of denk je een afname van minimaal 1000 stuks te kunnen realiseren? Trouwens is de botex dc-1224 al verkrijgbaar vanaf 134 euro ex btw (en nog lager) als bedrijf zijnde dus waarom nog die moeite doen?

Comment

Working...