robbie williams live at knebworth

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ljanton
    • Sep 2003
    • 373

robbie williams live at knebworth

hey allemaal

de zomer van 2003 was voor robbie williams nogal druk , hij gaf toen een hele reeks concerten waaronder er 1tje in knebworth in engeland , nu heb ik daar de live-dvd van en de show is echt fantastisch maar weet er mss iemand meer informatie ? want ik kan nergens terug vinden welk bedrijf het heeft gedaan en wat er hing , het concertje telde zo'n 150.000 man , een mega productie dus , heeft er iemand foto's ofzo of meer info ? ben echt wel benieuwd naar naar zo'n setup van zo'n grote show

gree'ts ljanton

de mensen entertainen met iets eenvoudigs is de kunst
  • johan L.
    • May 2001
    • 384

wist het niet helemaal zeker maar dacht dat het VLPS was,
    even nagevraagt en volgens hun was t ook VLPS www.vlps.co.uk
    Net deed ie het nog.

Comment

• movinghead
      • Aug 2001
      • 559

een collega van me heeft er gewerkt... wat ik weet is dat er 530 movinheads hingen.
      tja... licht interreseert me dus dat heb ik onthouden... ik zal hem eens om foto's vragen.
      Het was trouwens een concert dat drie keer gegeven werd. Drie keer ongeveer 120 duizend man.
      [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• - -Niels- -
        • Aug 2003
        • 253

Ik het 't ook gezien, en ik moet zeggen dat 't qua licht echt fantastisch was...

Comment

• Stijn Vanstiphout
          • Oct 2000
          • 1160

De captatie (in HD) is trouwens gedaan door Outside Broadcast uit Rotselaar (B). Op IBC werd er met vele lovende woorden gesproken over de schitterende prestatie van Outside!

mvg,
          Stijn Vanstiphout,
          LVL Multimedia
          België

Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

Comment

• tididi
            • Aug 2001
            • 352

kijk eens op de aftiteling van de dvd daar staan dus heeeelll veel namen op die er meegewerkt hebben en ook de firma namen.
            p.j

Comment

• Kevin_DM
              • May 2003
              • 577

Ik heb de tour van Robbie meegedaan.

Podia werd gedaan door Stageco (BE), met hun superroof. Hierin hing buiten een berg deco en licht, een track gans rondom podium. Aan deze track hingen dan de videoschermen (geleverd door XL video (BE)), onderverdeeld in 14 hoge,smalle kolommen van 32 LED panelen.
              Elke kolom hiervan kon rond'rijden' op deze track, zakken en stijgen en elk paneel kon ook nog eens 360° rond z'n eigen as draaien. Dit systeem was een samenwerking tss Stageco en Kinesys, aangedreven met kinesys' elevation I systeem, met variabele motors.
              Op het terrein stond ook nog een immens aantal "extra" videowalls en delaytorens (nl 4 extra videowalls en 5 extra delays, waarbij aan elke videowall ook nog delayset hing, dus 9 in totaal).
              De aansturing van deze videowalls gebeurde door XL's OB truck (dus outside broadcast - alweer BE). Van hieruit werd ook de mixing gedaan voor de opname van de DVD.

Aan de achterkant van elk videoscherm hing dan ook een volledige moving head wall (door VLPS). Van licht hingen er ongeveer 300 VL-fixtures (VL4s, VL5s, VL6c, VL2416s) en 32 nieuwe VL3000's. Verder aangevuld met een tros 8-lites, city colors en 6-bars.

Licht werd aangestuurd door 2 Vari*lite virtuoso desks, die beide met elkaar gesynchroniseerd waren. Hierbuiten hing er nog een pak vari*lites etc op de torens verspreid over het terrein, ik schat iets van een 200 extra fixtures.

Geluid is gedaan met L'acoustics V-dosc door Brittania Row. Onstage hingen er 64 kasten, aangevuld met 12 downfills in 4 kolommen en 18 ARCS voor center stage shortthrow. Hieronder lagen nog 40 SR218 subbassen. Als delay hingen er nog eens 63 kasten V-dosc. Heel dit systeem werd aangedreven door 20 BSS FDS366 X-overs, aangestuurd en gecontroleerd door BSS soundweb systeem. mixing werd gedaan op 4 DiGiCo D5 desks (2 op FOH, 2 op monitors). Eén tafel diende voor Robbie, de tweede voor voorprogramma's. Beide tafels waren echter gelinkt met elkaar, en stuurden voortdurend info door naar elkaar, zodat er bij uitvallen van één van de 2 desks onmiddelijk een backup opstartte op de ander tafel.

Nog wat cijfertjes:
              standaard tour set: 53 trailers plus produktie bussen (6 stuks) per set, er waren 2 podiumsets dus nog eens 13 trailers extra. (wat eigenlijk nog weinig is in verhouding met de 72 trailers podium op de rolling stones, die gelijktijdig liepen).
              extra materiaal voor knebworth (delaytorens, delays, video etc): 18 trailers.
              aantal bezoekers per dag: 125 000 (en dit 3 dagen na elkaar, dus 375 000 bezoekers op een weekend tijd). Het leuke is dat Knebworth een park is een 50-tal km buiten Londen, ong 450 hectare groot. Er is echter maar één ingang, tegelijkertijd uitgang, één rijstrook breed waar al dit volk dus langs buiten moest om tijdig het volk van de volgende show te kunnen binnen laten (parking was in dit park ook). Dit was telkens weer een heleboel gestress.
              En uiteraard toch weer het grote aantal belgische firma's die op deze tour zaten
              --- watt ever you want ---

Comment

• axs
                Moderator
                • Jun 2002
                • 2687

citaat:Geplaatst door Kevin_DM

Ik heb de tour van Robbie meegedaan.

Aan de achterkant van elk videoscherm hing dan ook een volledige moving head wall (door VLPS). Van licht hingen er ongeveer 300 VL-fixtures (VL4s, VL5s, VL6c, VL2416s) en 32 nieuwe VL3000's. Verder aangevuld met een tros 8-lites, city colors en 6-bars.

Licht werd aangestuurd door 2 Vari*lite virtuoso desks, die beide met elkaar gesynchroniseerd waren. Hierbuiten hing er nog een pak vari*lites etc op de torens verspreid over het terrein, ik schat iets van een 200 extra fixtures.
                Het was een Kingstreet Tours productie.
                Licht werd idd geleverd door VLPS London.
                Designster van dienst was Liz Berry

Preciese cijfers voor het intelli:

73 VL2416
                32 VL3000
                110 VL5's
                12 VL6
                8 Studio Due City Colors

en idd 2 Virtuoso Consoles
                If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• rinus bakker
                  • Mar 2002
                  • 5430

En uiteraard toch weer het grote aantal belgische firma's die op deze tour zaten
                  Als hij in Engeland had gewoond was Hedwig de Meyer al lang
                  "Sir Hedwig" geweest!
                  In zijn kielzog (ter grootte van een supertanker!) sleept hij heel wat BEen NL-companies mee, en krijgen veel mensen de kans om onschatbare ervaring op te doen!
                  Jullie Belgen hebben niet half in de gaten wat voor Kanjer-van-een- Rock'n'Roll-ondernemer er op jullie bodem rondloopt.
                  Of zijn er geen Belgische Nationale Ridderordes?
                  Desnoods iets als die van GrootCommandeur van de Vlaamse Natie!
                  Hoewel Hedwig/Stageco dat natuurlijk allang ontgroeid is en inmiddels al behoorlijk "Global" is: Europa, VS + Australie.
                  een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Kevin_DM
                    • May 2003
                    • 577

citaat:Geplaatst door rinus bakker

Als hij in Engeland had gewoond was Hedwig de Meyer al lang
                    "Sir Hedwig" geweest!
                    In zijn kielzog (ter grootte van een supertanker!) sleept hij heel wat BEen NL-companies mee, en krijgen veel mensen de kans om onschatbare ervaring op te doen!
                    Jullie Belgen hebben niet half in de gaten wat voor Kanjer-van-een- Rock'n'Roll-ondernemer er op jullie bodem rondloopt.
                    Of zijn er geen Belgische Nationale Ridderordes?
                    Desnoods iets als die van GrootCommandeur van de Vlaamse Natie!
                    Hoewel Hedwig/Stageco dat natuurlijk allang ontgroeid is en inmiddels al behoorlijk "Global" is: Europa, VS + Australie.
                    Tsja juni tot augustus 2003 ongeveer elke wereldtournee van formaat gedaan, 320 trailers gelijktijdig de baan op begint natuurlijk al te tellen...
                    --- watt ever you want ---

Comment

• ljanton
                      • Sep 2003
                      • 373

amai , dat begint toch al wat , kunnen we deze producties dan tot de grootste ter wereld beschouwen of zijn er nog grotere geweest ? zijn er eigenlijk ook al foto's van de opbouw en de tour op raodie.net ? ik heb er nog geen gezien

greet's ljanton

de mensen met iets eenvoudigs entertainen is de kunst

Comment

Working...