biertje...

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ2000
    • Nov 2003
    • 14

    biertje...

    dit bericht bewijst dat mensen helemaal niet met bier in de buurt van de spullen hoeven te komen... om de boel te verpesten.

    Biertje stopt concert Iron Maiden
    Een slecht gemikt biertje maakte onverwachts een einde aan het optreden van Iron Maiden in New York. Een fan gooide het glas bier door de zaal, waarop deze ongelukkig belandde op het instrumentenbord van de klankversterking en de geluidsinstallatie verknalde.
    Het optreden werd onmiddellijk stopgezet, waarop de fans treurig afdropen.

    lijkt me toch lullig.

    JMM
  • MatthiasB
    • May 2003
    • 674

    #2
    wow ik zou nie graag in die organisatie gezeten hebben :s

    en de pint kwam terecht op de mixer of zo of op de versterkers want wat bedoel je juist met het instrumenten bord van de klankversterking ?
    NIET-ROKERS sterven ook

    Comment

    • DJ2000
      • Nov 2003
      • 14

      #3
      Ik weet het ook niet, zo stond het in het originele bericht vermeld, ik denk dat ze inderdaad de mixer bedoelen.
      JMM

      Comment

      • Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

        #4
        Ik heb o.a. met JeroenBBC en Alex(Badboyscrew) een jaartje of 3 (Jeroen & Aal langer) wat act's gedaan, waar ook wel eens en glas bier vloog...Die optredens werden dan ook stil gelegt en vaak niet hervat...Was toch een Nederlandse A act. Doet voor de zaaleigenaar dan ook ff pijn, want die mag toch afrekenen...Maarja..je eigen 'dood' laten gooien of je apparatuur laten slopen, dat kan nog altijd...

        Als je onder het bier wil komen, dan moet je maar naar Normaal in een feesttent gaan...Dan kun je je lol op..maar ik weet wel, dat Normaal er echt zelf niet blij mee is..En de crew ook niet...
        Olaf Duffhuës

        **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

        Comment

        • BAJ productions
          • Jul 2003
          • 587

          #5
          heb nu een paar van die normaal feesten gedaan.
          als der ook maar één druppel bier vloog dan was het gelijk donder maar op. ik ga weer.
          en als iedereen dat maar weet zie je geen bier meer
          groetjes,
          Bas

          Comment

          • Kevin_DM
            • May 2003
            • 577

            #6
            citaat:Geplaatst door BAJ productions

            heb nu een paar van die normaal feesten gedaan.
            als der ook maar één druppel bier vloog dan was het gelijk donder maar op. ik ga weer.
            en als iedereen dat maar weet zie je geen bier meer
            Heb ook ooit in Wierde (dacht ik toch) een optreden gedaan in een manége met first quality showband. Volk komt binnen om 21h00, beginnen ongelooflijk te zuipen, vanaf 22h30 iedereen straalbezopen, ook met bier beginnen gooien, gevolg:
            - DDA FOH-mixer vol bier, voeding & spare er door gegaan
            - 2 amps vol bier gegoten
            - patch van de dimmer heeft zijn portie ook gehad

            Uiteraard ook boel plat gelegd, dan hebben ze d'r nog even om het feest compleet te maken de stack boxen en een stand met 'n 6-bar omver gelegd, bij wijze van protest omdat wij d'r mee stopten .
            Werkt natuurlijk wel niet echt gemakkelijk met een opgesmoorde FOH-desk, maar dat begrepen ze daar blijkbaar niet.
            --- watt ever you want ---

            Comment

            • som
              • Nov 2002
              • 787

              #7
              citaat:


              - DDA FOH-mixer vol bier, voeding & spare er door gegaan
              - 2 amps vol bier gegoten
              - patch van de dimmer heeft zijn portie ook gehad
              wat doe je in een dergelijk geval?
              de organisatie verantwoordelijk stellen (als dat al mogelijk is)
              of balen en centen uitgeven aan nieuw/reparatie?
              vroeg ik me zo eens af
              Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

              Comment

              • Bert
                • Aug 2000
                • 155

                #8
                Dan zullen nu wel een bierkap kopen , in Rotterdam gebeurde het ook al.
                Alleen was het toen een glas bier of water vanuit het FOH hok.
                Het linker gedeelte van de Midas was gemute en was ook niet meer van plan nog enig signaal naar de masters te sturen, ook een heftig drukken en slaan van de techneut mocht niet baten.
                Ze speelden dus verder, het gebeurde in de toegift, met drie nummers te gaan ofzo zonder drums, en dat klinkt dus akelig voor zo'n band.Zeker in Ahoy.

                citaat:Als je onder het bier wil komen, dan moet je maar naar Normaal in een feesttent gaan...Dan kun je je lol op..maar ik weet wel, dat Normaal er echt zelf niet blij mee is..En de crew ook niet...
                Ik sta met m'n band nog wel es in het voorprogramma van Normaal, het bier valt nog wel mee, het is wel vervelend als je staat te schuiven en er vliegt een straal bier langs je oren, maar wat minder is is het gooien van t-shirts en dan doorweekt van het bier, die komen hard aan.
                Daar worden ze bij Normaal en de crew dus echt niet vrolijk van.
                Vorig jaar onderbrak Bennie een optreden hiervoor.
                "As d'r noe nog ene gooit, gauw noar huus!!"
                It\'s only Rock \'n\' Roll
                But I like it

                Grtz,
                Bert.

                Comment

                • Kevin_DM
                  • May 2003
                  • 577

                  #9
                  citaat:Geplaatst door som

                  citaat:


                  - DDA FOH-mixer vol bier, voeding & spare er door gegaan
                  - 2 amps vol bier gegoten
                  - patch van de dimmer heeft zijn portie ook gehad
                  wat doe je in een dergelijk geval?
                  de organisatie verantwoordelijk stellen (als dat al mogelijk is)
                  of balen en centen uitgeven aan nieuw/reparatie?
                  vroeg ik me zo eens af
                  Dat heeft toen toch een kleine 5000 € gekost aan reparaties en uiteraard was de organisatie hervoor verantwoordelijk, aangezien zij:
                  * geen security/veiligheidspersoneel hadden voorzien
                  * geen hekken/afsluiting rond de PA hadden voorzien
                  * vrolijk mee het varken aan het uithangen waren, en op onze vraag om hier iets aan te doen, wisten te vertellen dat "we zelf onze plan konden trekken".
                  En dit wel allemaal contractueel vast stond.

                  Was organisatorisch zoiets van "geld verdienen, ok, maar zelf ook maar iets moeite doen, ho maar !!"

                  Duurt uiteraard wel een flink aantal maanden vooraleer je hiervan centen ziet, maar beter laat dan nooit natuurlijk.
                  --- watt ever you want ---

                  Comment

                  • som
                    • Nov 2002
                    • 787

                    #10
                    lekker volk doe organisatie zeg,
                    maar mooi dat het weer goed gekomen is,
                    zoiets lijkt me enorm stressvol om mee te maken alleen al het idee dat je spullen gemolestreerd worden[V]
                    Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

                    Comment

                    • lifesound
                      • Apr 2003
                      • 1052

                      #11
                      tijdens "les truttes" ook eens een biertje op de menger gekregen.
                      Mijn T-shirt heeft dan maar even moeten dienen als handdoek. [}]
                      Leuk is anders, maar "the show must go on"...lang leve het oerdomme publiek.

                      Nadien klagen ze dan wel dat er een gesloten mixtoren komt te staan....[V][V]

                      Comment

                      • jurjen_barel
                        • Jun 2003
                        • 3150

                        #12
                        citaat:Geplaatst door lifesound
                        Nadien klagen ze dan wel dat er een gesloten mixtoren komt te staan....[V][V]
                        Wat dacht je van: voorkomen dat er uberhaupt met consumpties wordt gegooid. Meteen een stuk veiligheid voor de rest van het publiek ook [xx(]

                        Comment

                        • cobi
                          • Aug 2002
                          • 1083

                          #13
                          citaat:Geplaatst door jurjen_barel

                          citaat:Geplaatst door lifesound
                          Nadien klagen ze dan wel dat er een gesloten mixtoren komt te staan....[V][V]
                          Wat dacht je van: voorkomen dat er uberhaupt met consumpties wordt gegooid. Meteen een stuk veiligheid voor de rest van het publiek ook [xx(]
                          Daar zeg je zoiets...

                          Maar volgens mij staan de mensen die bier over de mengtafel gooien meestal niet naast de mengtafel maar juist 10 meter verder op. Anders hadden ze natuurlijk allang een mic-statief in hun nek gekregen.
                          Spelingvouten onder voorbehout...

                          Comment

                          • Triple S
                            • Sep 2000
                            • 808

                            #14
                            Bij concerten van Normaal is het al een jarenlange "traditie", dat biergooien.
                            De onzin ervan even buiten beschouwing latend, hoort het er gewoon bij.
                            Er zit dan ook een mooie plexiglas bak om de FOH-mixer.

                            Dat Bennie en consorten het (tegenwoordig?) niet meer leuk vinden, is ook wel anders geweest.
                            Maar dat neemt niet weg dat het behoorlijk kl#te is als er wat voor vocht dan ook in je spulletjes komt.

                            Ik heb het met de drive-in ook een keer gehad, glas bier over de mixer. Maar die mixer hing schuin achterover in de discobar. Ging héééél erg stinken, maar hij bleef het wel doen.
                            Zondag erop even schoongemaakt, en speulen weer met dat ding!
                            Don\'t call me DJ!

                            Comment

                            • johan L.
                              • May 2001
                              • 384

                              #15
                              citaat:Geplaatst door Triple S

                              Bij concerten van Normaal is het al een jarenlange "traditie", dat biergooien.
                              De onzin ervan even buiten beschouwing latend, hoort het er gewoon bij.
                              Er zit dan ook een mooie plexiglas bak om de FOH-mixer.

                              Dat Bennie en consorten het (tegenwoordig?) niet meer leuk vinden, is ook wel anders geweest.
                              Maar dat neemt niet weg dat het behoorlijk kl#te is als er wat voor vocht dan ook in je spulletjes komt.

                              Ik heb het met de drive-in ook een keer gehad, glas bier over de mixer. Maar die mixer hing schuin achterover in de discobar. Ging héééél erg stinken, maar hij bleef het wel doen.
                              Zondag erop even schoongemaakt, en speulen weer met dat ding!
                              Bij mij had dat dus wel einde feest geweest, uit en naar huis.
                              Maargoed das maar net hoe je dr zelf over denkt denk ik
                              Net deed ie het nog.

                              Comment

                              Working...