verkoop materiaal

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rv
    • Feb 2001
    • 1086

    verkoop materiaal

    Hoi mannen,

    Ik heb vrij weinig ervaring met het opstellen van de juiste documenten. Ik verkoop al mijn materiaal (u ondertussen welbekend) en zowat alles is ook verkocht, behalve onze frontset.
    Nu kreeg ik een aanbod:

    [i][blue]Wij willen u een zakelijk voorstel doen. Wij zijn dit jaar zwaar aan het investeren (30 movingheads, 30 movingheads wash).
    daar wij zéér geinteresseerd zijn in uw klank materiaal stel ik u het volgende voor:
    wij betalen 12 maanden (1 jaar) iedere maand 1000 euro (dit maakt 12000 euro i.p.v. 11000euro) wat zeker niet slecht is.
    Eerste schijf bij afhaling materiaal. Laat u mij iets weten of u hiervoor te vinden bent?
    Indien u hiermee akkoord bent laat u ons snel iets weten? zodat wij kunnen komen luisteren en meenemen.




    Mijn vraag: Welk soort papieren moeten we opstellen voor zo'n overeenkomst. Heeft iemand voorbeelden liggen? Waar moeten we op letten? ...

    Bedankt!
    ____
    Rv.
    ____
  • Pieter Huijgen
    • Sep 2003
    • 766

    #2
    Als iemand over de email een dergelijk zakelijk voorstel doet, inclusief bod, zonder ook maar eerst de materialen gezien of gehoor te hebben, komt dat voor mij niet betrouwbaar over. Moet het argument dat ze dit jaar 60 kopjes kopen het geheel betrouwbaarder maken?

    Voor zo'n bedrag zou ik geen overeenkomst sluiten zonder aanwezigheid van een notaris.

    Lid van het Front tegen zijlicht

    Comment

    • sis
      • Jul 2003
      • 3305

      #3
      Rv,
      Ik zou vooral ook een advocaat inschakelen om het contract op te stellen
      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

      Comment

      • Upgrading your system
        • May 2003
        • 1684

        #4
        Wat die truss betreft, is bijna een onderwerp voor het rigging forum.
        Ik zou het zo niet durven ophangen/neerzetten. getuigd toch wel van de niet proffesionele stijl van de drive-in in kwestie of van mijn voorzichtigheid.

        Wat de aanbieding betreft: iemand die zonder te kijken en via e-mail zo'n aanbod doet. Ik zou hem niet vertrouwen. ving ik liever minder voor die handel in 1 keer ipv. iedere maand aflossen. Je moet maar afwachten of je het iedere maand krijgt. Of idd een goed contract op LATEN stellen.
        Maar dan nog, ik ben er niet weg van.

        suc6
        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

        Comment

        • -Bart-
          • May 2001
          • 827

          #5
          Als deze man zo graag in termijnen en 9% extra wil betalen, waarom doet hij dat niet via een 1 of andere financier? Er zijn zat bedrijven die dit voor je willen doen. Jij je bedrag in 1 keer, en verder geen gezeur met incasso & co.
          Als hij dat bedrag niet geleend krijgt, dan is daar vast een goede reden voor.
          <font size=\"1\">When you argue with a fool, chances are he is doing just the same.</font id=\"size1\">

          Comment

          • Triple S
            • Sep 2000
            • 808

            #6
            Ik sluit me bij Bart aan.
            Laat die gasten lekker geld gaan lenen bij de geldleengigant. Dan zijn zij goedkoper uit, en heb jij je geld gewoon in één keer.
            Ik begrijp dat je graag je spullen wil verkopen, maar op deze manier zou ik het niet doen.
            Straks heb je én geen spullen, én geen geld. En dat kan niet de bedoeling zijn.
            Don\'t call me DJ!

            Comment

            • showband
              • May 2001
              • 4524

              #7
              Het klinkt net alsof ze zeggen.

              Mag ik jouw spul huren want ik heb nu geen geld.
              Maar dan wel zó dat ik aan het eind van de zaak alles mag hebben. []

              In mijn ogen verkoop je, of verhuur je. één van de twee.

              Nu mag jij het zakelijk risico van hun koop lopen. [B)]
              lekker belangrijk!

              Comment

              • Disco Service Apeldoorn
                • Nov 2000
                • 299

                #8
                De oplossing is heel simpel.

                Je verhuurt de set aan deze mannen per keer dat ze hem nodig hebben voor 1000 of 500 euro per keer.

                Als ze hem 12 of 24 keer gehuurd hebben voor deze prijs kunnen ze de set houden.

                1 x huren per maand moet toch kunnen denk ik zo

                Verbindt er een maximum van 1 jaar aan, anders beschouw je de betaalde gelden als huur.

                Heb je leuk verhuurd en de set nog in bezit als het fout gaat.

                Zet het geheel op papier en laat dit tekenen voor akkoord.
                Liefst met meerdere mensen als getuige en/of mede ondertekenaars.

                Zijn ze ter goeder trouw, dan zal het zeker geen probleem zijn.

                Vergeet advocaten, notarissen en andere lieden die er ook flink aan willen verdienen. lijkt interessante praat op een forum, maar ik betwijfel of een van deze forum leden ooit daadwerkelijk met een van bovengenoemde personen te maken hebben gehad.

                Enig idee wat een notaris vraagt voor zo'n geintje ...... nee dus

                Comment

                • test12
                  • Jan 2003
                  • 901

                  #9
                  Volledig mee eens, dat is de oplossing nog simpeler dan via een bank bemiddeling.
                  Kan evt. ook nog meer opbrengen door verhuur aan andere partijen.

                  m.v.g. Herman
                  ________________________
                  Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.

                  Comment

                  • Klaaske
                    • Jun 2003
                    • 571

                    #10
                    Maar Ruben wilde er toch definitief mee stoppen, niet nog 1 of 2 jaar verhuren...
                    <font size=\"1\">
                    Groeten,
                    Jaap
                    <b>
                    -[GSXke :)]-
                    </font id=\"size1\"></b>

                    Comment

                    • johan L.
                      • May 2001
                      • 384

                      #11
                      en met t voordeel als ze een keer een drukke maand hebben ze t 3 keer kunnen huren, dus de set eerder hebben.
                      Net deed ie het nog.

                      Comment

                      • Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

                        #12
                        Fantastisch.

                        Om een lang verhaal kort te maken, Er zijn ( ook in belgie) banken, waar je geld kunt lenen. Verder zijn er financial-lease-constructies, etc. Dus geen probleem voor beukenoot.

                        Comment

                        • BENjpt
                          • May 2002
                          • 381

                          #13
                          citaat:Geplaatst door Disco Service Apeldoorn
                          [Enig idee wat een notaris vraagt voor zo'n geintje ...... nee dus
                          www.goedkoopstenotaris.nl en die kosten kan je gewoon doorberekenen...

                          citaat:Geplaatst door Showband
                          In mijn ogen verkoop je, of verhuur je. één van de twee.
                          Een combinatie heet lease.

                          Ik vind het voorstel geeneens zo gek. verhuur die set voor jouw tarief per maand en als ze de 12de keer binnen een jaar nog een keer huren hoeven ze het niet terug te brengen. Komen ze maar 3x dan heb jij toch 3x verhuurd

                          gr.
                          Love, Life and Lighting. The 3 most important things in life!

                          Comment

                          • moderator
                            Moderator
                            • Apr 2001
                            • 5950

                            #14
                            Onderwerp is een possje van het forum af geweest.
                            Reden: Wij vinden het niet netjes dat een mailcorrespondentie op internet wordt gepubliceerd.

                            Dat vervolgens een bedrijf tot de grond toe wordt afgefakkeld aangaande foto's die niets met het onderwerp (aankoop van PA) te maken hebben is wel helemaal van de zotte.

                            Onderwerp is opgeschoond, gaat nu over waar het over hoort te gaan: Iets verkopen op afbetaling.

                            Graag on-topic verder, heb je vragen en/of opmerkingen over deze interventie dan kan je deze via de mail stellen, zie profiel. Niet in dit onderwerp!

                            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                            Comment

                            • Olaf Duffhuës
                              • Oct 2000
                              • 2477

                              #15
                              Ik zou eerst kijken of de betreffende persoon krediet waardig is. In Nederland kan dat via Buro Krediet Registratie (BKR) Daar krijg je een notitie als je bepaalde betalings afspraken niet nakomt of als je ergens bij een officiele instantie een lening hebt lopen. Die notitie blijft 5 jaar staan, na aflossing!

                              Daarnaast zou ik kijken wat de wettelijke rente is, wie weet is het dan nog meer.

                              En zoiezo legitimeren, kenteken noteren, KVK uitreksel, eventueel achter de persoon zijn rug om uitzoeken waar hij/zij daadwerkelijk woont, alles goed op papier zetten en kijken of je een borg/aanbetaling kunt krijgen.
                              Olaf Duffhuës

                              **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                              Comment

                              Working...