nog mogelijk ???

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kevin_DM
    • May 2003
    • 577

    #16
    citaat:Geplaatst door R. den Ridder

    moet ik dit positief of negatief opvatten?

    De licht- en geluidsbranche is dan wel een "way of life" maar de wild west romatiek waar naar verwezen wordt is toch al jaren afwezig, mocht die ooit aanwezig geweest zijn en niet een romantiserende versie van de gebeurtenissen.

    die way of life is een reden om voor dit vak te kiezen, maar dan moet die manier van leven wel mogelijk zijn...voor een klusje naar groningen is leuk, maar dan moet je wel geneog verdienen om de benzine te betalen!
    Da's maar wat je er zelf van maakt denk k, ik ga in de zomer nu al een aantal jaren mee touren met bands als AC/DC, rolling stones, robbie williams etc.. en ik vind toch dat al de romantiek en verhalen die er rond hangen (zeker op internationale tours) nog steeds aanwezig is.
    Na een maand of 2 wordt het wel duidelijk dat er wel degelijk gewerkt dient te worden (en meestal hard gewerkt...) maar toch blijf ik het een schitterende'way of life' vinden. Maar dat vergeten de meesten erbij, dat er buiten het plezier maken en het avontuurlijke van de rock 'n roll business ook hard gewerkt dient te worden.
    Er is mij al regelmatig gevraagd waarom ik niets anders ga doen, iets dat minder zwaar is en beter verdient, en d'r is hiervoor maar één reden, nl omdat ik het te graag doe. Dat lijkt me de belangrijkste conditie om eraan te beginnen, het graag doen. Puur voor het geld moet je er niet aan beginnen, want dan kom je na een tijd hard bedrogen uit !
    --- watt ever you want ---

    Comment

    • R. den Ridder
      • Sep 2000
      • 1500

      #17
      wil het ook niet voor het geld doen.....maar zou wel prettig zijn dat je na die 3 maanden touren ook nog wat overhield...bij de eerste grote productie die ik deed was het zes dagen werken, en daar hield ik dan 900 per maand aan over....als 2e technicus...sorry, dan maar geen romantiek, die creeer ik dan zelf wel in mijn huis wat ik met een normale baan WEL kan betalen.

      Ralph

      Comment

      • cobi
        • Aug 2002
        • 1083

        #18
        citaat:Ok, als je een goed concept hebt kom je er naar mijn mening meestal wel, maar heel veel van die kleine bedrijfen verkopen alleen maar het "budget" spul en dat wordt al zo veel aangeboden.

        Dat is dus niet helemaal waar, ik kom een hoop tapeset bedrijfjes tegen. Die gasten hebben niet gruwelijk veel spullen maar wat ze hebben is vaak voor mekaar.
        Spelingvouten onder voorbehout...

        Comment

        • Kevin_DM
          • May 2003
          • 577

          #19
          citaat:Geplaatst door R. den Ridder

          wil het ook niet voor het geld doen.....maar zou wel prettig zijn dat je na die 3 maanden touren ook nog wat overhield...bij de eerste grote productie die ik deed was het zes dagen werken, en daar hield ik dan 900 per maand aan over....als 2e technicus...sorry, dan maar geen romantiek, die creeer ik dan zelf wel in mijn huis wat ik met een normale baan WEL kan betalen.

          Ralph
          Verkeerde firma's ?? Na een maand touren hou ik toch een 2300 € net over, waarbij m'n hotel, eten en alles reeds betaald is. daar bovenop valt er dikwijls nog wat extra's te verdienen met clikken, volgspotten etc... Als je dit dan niet meteen opzuipt (zoals veel tourders die mee zijn) dan kan je hier toch wel aardig iets aan verdienen. Moet wel, want het is dan wel op 5-6 maanden per jaar dat je het moet verdienen...
          --- watt ever you want ---

          Comment

          • cobi
            • Aug 2002
            • 1083

            #20
            Ik zei in mijn eerste posting ook niet voor niets, dat je wel de juiste weg moest uitstippelen wil je in de jungle van licht en geluid kunnen overleven.

            Fout 1: We willen te graag, iedereen die in dit vak gaat vindt het leuk om te doen. Een korting wordt daarom te snel gegeven om toch maar dat klusje te mogen doen.

            Fout 2: Onkosten moeten gewoon betaald worden, en het liefst niet te koste van je winst.

            Fout 3: Een hoop mensen die bedrijven starten zijn geluidstechnicus in het ondernemerschap 'hangt er een beetje bij'. Als je iemand die er voor geleerd heeft ziet hoeveel geld de gemiddelde geluidspullen kosten, en wat het per jaar uiteindelijk opbrengt lacht 'ie zich kapot.
            Spelingvouten onder voorbehout...

            Comment

            Working...