opt line van mp3

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • erik_gj
    • Jan 2004
    • 129

    opt line van mp3

    ik heb een vraagje. mijn mp3 speler heeft alleen een optische line-out. ik heb daar wel zo een kabeltje bij gekregen, maar bijna geen enkele installatie heeft een opt line in. nu is mijn vraag zijn er soort van omvormers naar gewoon signaal? ik heb al gezocht maar niks kunnen vinden. als iemand iets weet wat is dan de prijs? alvast bedankt en groetjes erik

    p.s.ik heb het al geprobeert met de koptelefoon uitgang maar dat word heel lelijk (was te bedenken).

    het gaat om de volgende mp3 speler
    zoveel knoppen het lijkt wel lente!
  • Bert
    • Aug 2000
    • 155

    #2
    Bij de specificaties staat dat je helemaal geen uitgangen hebt:

    Volledige specificaties:

    Afspeelbare bestandsformaten : MP3 + WMA
    Opslag medium : Flash geheugen
    Meegeleverd geheugen : 512 Mb
    Interface : USB
    Gehoorbesherming (AVLS) : Nee
    AB in hoofdtelefoonsnoer : Nee
    Bassboost : -
    Batterij indicator : Ja
    Design : Compact
    Digitale uitgang : Nee
    Externe microfoon aansluiting : Nee
    Frequentiebereik : 20Hz - 20 KHz
    LCD scherm : Ja
    Gewicht : 60 Gram
    Afmetingen : 64x51x19.1 hxbxd mm
    Instelbaar opnameniveau : Nee
    Introscan : Nee
    Gebruikt type batterij : Lithium-ion
    Oplaadbaar : Ja
    Optische Line in : Ja
    Shockbestendigheid : -
    Speelduur accu of batterij : 28 Uur
    Kleur : Brons
    Meegeleverde accessoires : HoofdtelefoonKleine draagkettingAudio line-in kabelBeschermhoesjeUSB kabelHandleidingAA Duracell batterijInstallatie CDSport armband
    Meegeleverde software : Installatie CD
    iFP Manager
    Minimum systeemeisen : -
    Analoge uitgang : Nee
    It\'s only Rock \'n\' Roll
    But I like it

    Grtz,
    Bert.

    Comment

    • erik_gj
      • Jan 2004
      • 129

      #3
      gek maar ik heb er even een foto van gemaakt:

      hier is toch duidelijk te zien dat er een OPT out is.



      hier is de witte bus te zien:



      denk dus dat het een foutje op de site is want er zit juist weer geen optische line in op (de handleiding vermeld een line-in). ook staat in de handleiding: "built-in optical output jack". dus weer ontopic

      ik heb van de foto's urls gemaakt omdat vrij groot zijn en ik mijn arles image (om ze te verkleinen) niet aan de praat kreeg.





      zoveel knoppen het lijkt wel lente!

      Comment

      • DJRenz
        • Dec 2000
        • 99

        #4
        Beste Bert ook even de gewone tekst lezen en niet alleen de specificaties.
        Bij de tekst staat namelijk :

        De belangrijkste kenmerken van de iRiver iFP 595T met 512MB intern geheugen zijn o.a. een aluminium behuizing, een nieuw design, een optical line out uitgang en een ingebouwde Li-on batterij...

        Duss..

        Even On-topic er zijn idd weinig apparaten die optisch line-in hebben. Mijn receiver heeft er wel een. Heb wel eens van die omvormers gehoord maar zou zo snel niet weten welk merk en zo..

        Groeten Rens
        Bemin met mate, want liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken

        Comment

        • erik_gj
          • Jan 2004
          • 129

          #5

          heb misschien wat gevonden maar is dit ook echt wat?

          zoveel knoppen het lijkt wel lente!

          Comment

          • Bert
            • Aug 2000
            • 155

            #6
            Inderdaad, fout op de site van Dixons[:I], de link die je zelf aangeeft is van analoog naar digitaal, verkeerd om dus.
            Maar wat jij zoekt is een DAC, en die zijn duur.
            Misschien dat Conrad of gelijksoortelijke winkel iets heeft.
            Anders kom je hier uit http://www.apogeedigital.com/products/minidac.php en das nie goekoop en een beetje overdone.
            It\'s only Rock \'n\' Roll
            But I like it

            Grtz,
            Bert.

            Comment

            • erik_gj
              • Jan 2004
              • 129

              #7
              omvormen van digitale optische audiosignalen naar coaxiale elektrische audiosignalen.
              Optische toslink ingang naar coaxiale cinch uitgang.

              dat is toch gewoon tulp uit? of zie ik het nu verkeerd
              zoveel knoppen het lijkt wel lente!

              Comment

              • DJRenz
                • Dec 2000
                • 99

                #8
                citaat:de link die je zelf aangeeft is van analoog naar digitaal, verkeerd om dus.
                Sorry dat ik het weer moet zeggen Bert maar weer niet goed gelezen en gekeken (Naar mijn Mening)
                OPTISCHE COAX OMVORMER
                Zie de beschrijving van bovenstaand artikel nu alleen voor het omvormen van digitale optische audiosignalen naar coaxiale elektrische audiosignalen.
                Optische toslink ingang naar coaxiale cinch uitgang.

                En wat staat er in het bovenstaande artikel :
                Deze signaalomvormer zorgt ervoor dat digitale elektrische audiosignalen worden in [b]digitale optische signalen[b] worden omgevormd.

                Alleen is het bij die gene die Erik bedoeld omgedraaid dus:
                digitale optische audiosignalen naar digitale elektrische audiosignalen.

                En volgens mij is coaxiale cinch ook digitaal (verbeter me als ik het fout heb)

                Als je het mij vraagt moet je dit kastje hebben, mits je natuurlijk wel apparatuur heb die coaxiale cinch digitaal ook ondersteund / heeft...

                Groeten Rens
                Bemin met mate, want liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken

                Comment

                • Dikke Foaf
                  • May 2003
                  • 618

                  #9
                  Heeft Behringer zo geen spul? Ultramatch dacht ik.

                  Comment

                  • Bert
                    • Aug 2000
                    • 155

                    #10
                    Ultramatch kost ook nog 255euro maar kan wel van digitaal opt in naar analoog uit, andere tip; beetje omslachtig via een MD speler met optisch in.
                    @Renz, ik lees nog wel aardig hoor, de eerste fout stond gewoon op de site en dat ander apparaat wat Erik aangaf in zijn link, tenminste ik dacht dat hij die bedoelde( de Digital converter combi ), de laatste in het rijtje, is echt analoog in en digitaal uit, (Digitale converter van audio analoog naar digitaal,optisch en coaxiaal S/PDIF)verkeerd om dus. De andere zijn inderdaad allemaal digitaal naar digitaal.
                    Mijn leesfouten daar gelaten, zijn er geen fabrikanten die zoiets maken, en dan voor de consumentenmarkt, dit probleem heeft zich toch wel vaker voor gedaan denk ik.
                    It\'s only Rock \'n\' Roll
                    But I like it

                    Grtz,
                    Bert.

                    Comment

                    • erik_gj
                      • Jan 2004
                      • 129

                      #11
                      poe hey 255 euro vind ik nog redelijk duur om hem "ff" aan te sluiten. heb je een kleine mp3 speler moet er een ding dat 20x zo groot is bij. nou dan laat ik het maar zitten jammer jammer.....
                      zoveel knoppen het lijkt wel lente!

                      Comment

                      Working...