Frustratie

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • prutser
    • Sep 2003
    • 15

    Frustratie

    Moet even mijn frustratie kwijt. Ben vorige week benaderd om een aanbieding te maken voor het leveren van geluid voor een band (13 mans formatie) die op moet treden op een jaarlijks groot feest. Ze zouden zelf het geluid moeten verzorgen. Aangezien ze nog niet met een vast PA bedrijf werken had de organisatie van het feest mijn naam doorgegeven vanwege de ervaringen. Heb een leuke prijs doorgegeven van 650 euro wat een schijntje is, maar ja de locatie staat ongeveer naast mijn huis en het is een bijzonder leuk feest. Er komen citca 2000 mensen. PA die gebruikt wordt valt onder de "A" merken. Wat krijg je te horen: Het is te duur!!!!!!! Ik heb het eigenlijk gehad met vriendenprijsjes, etc. Hoe zijn jullie ervaringen hier eigenlijk mee en beter hoe gaan of gingen jullie hier mee om
  • johan L.
    • May 2001
    • 384

    #2
    inderdaad 650 euro is eigenlijk al een schandalig lage prijs.
    Net deed ie het nog.

    Comment

    • Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

      #3
      als ze het goedkoper kunnen krijgen, lekker laten lopen.
      Heb ik dat verhaal al eens verteld van die jongen die bij mijn klant kwam en het voor 33 % van mijn prijs kon doen??
      Mijn klant vroeg mij dus of ik iets te duur was, ofzo. Toen ik voorstelde om deze knaap het 1 keer te laten proberen, en dat ik in de kroeg ernaast zou gaan zitten wachten op de storingen ( op zijn kosten als die er wel waren, en op mijn kosten als het goed zou gaan) vond mijn klant dat goed. Ben vreselijk dronken geworden op zijn kosten, en die klant heeft tot het einde bij mij geboekt.

      wat wel eens helpt is de totale nieuwprijs van de materialen te noemen ( in de btw) ( mijn set kost compleet 65.000 euro alleen 1 mike kost al 200 euro..)) , en te zeggen dat het in drie jaar terugverdiend moet worden. En dat je concullega dat dus nooit kan waarmaken.

      Comment

      • prutser
        • Sep 2003
        • 15

        #4
        Dat van die kroeg vind ik wel een goed idee. Maar zonder flauwekul, ik ga hier uiteraard niet meer op in. Ik krijg nog wel van de organisatie te horen hoe het afloopt. Ben natuurlijk wel erg benieuwd!

        Ko

        Comment

        • Dave
          • Jan 2001
          • 757

          #5
          Vriendenprijsjes alleen voor vrienden, en dan met de intentie er zelf ook een leuke avond aan te hebben. De tijd dat ik voor 5 tientjes en een fles cola de deur uit ga ligt ver achter me.
          Als ik weer eens een klant aan de lijn heb die 175 eurie voor een kleine drive-in show te duur vindt ( en dat is eigenlijk nog veel te goedkoop) verwijs ik desbetreffende persoon naar de buurjongen.
          U x I = Boem.

          Comment

          • _Jasper
            • Jan 2001
            • 330

            #6
            Weet je dat zeker Dave?
            Seeeeeeee ya
            Jasper

            Comment

            • ronny
              • Dec 2002
              • 2139

              #7
              citaat:Weet je dat zeker Dave?
              Waarom deze reactie. Geef er eens een woordje uitleg bij. Ik vind dat dave gelijk heeft. Als je het je kan permiteren om nee te zeggen in zo een geval, waarom niet dan?

              alleen maar voordelen, jij kan de dingen doen waar je fatsoenlijk je geld kan verdienen en anders heb je meer vrij. is de vrouw ook nog eens blij

              mvg
              ronny
              niet zagen, gewoon doen!

              Comment

              • Dave
                • Jan 2001
                • 757

                #8
                Jasper verwijst naar een scouting-feestje dat inderdaad voor een vriendenprijsje gedraaid is. Heb jarenlang bij die groep gezeten. Mist een smiley achter z'n post denk ik.
                U x I = Boem.

                Comment

                • lifesound
                  • Apr 2003
                  • 1052

                  #9
                  ach prutser, ik heb ooit eens een offerte gemaakt voor een festivalletje. Ik kwam aan een totaalbedrag van 1200 euro. Ze hebben blijkbaar iemand gevonden die het voor 200 euro deed.

                  Was voor mij geen fustratie, ik vond het gewoonweg zielig.
                  Ik ben 1 uurtje op dat festival geweest, en de organisator was al aan het zagen of ik niet wou mixen ipv die ingehuurde man.
                  Vriendelijk bedankt, en thuis in de tuin gaan zitten [8D]

                  Sindsdien zijn ze altijd bij die mensen gaan huren, en nooit bij mij. En ik ben er eerder blij om...

                  Comment

                  • ronny
                    • Dec 2002
                    • 2139

                    #10
                    ik vraag me dan wel het volgende af:

                    Gaat er als organisator dan echt geen belletje rinkelen wanneer iemand het doet voor een belachelijk lage prijs? Zijn de meeste organisatoren "dom" ofzo?
                    Je kan toch niet verwachten dat je hetzelfde zal krijgen voor die 200€ als het normaal gezien 1200€ kost.

                    Wanneer het dan fout loopt moeten ze natuurlijk ook niet komen klagen achteraf.

                    mvg
                    ronny
                    niet zagen, gewoon doen!

                    Comment

                    • wouter82
                      • Sep 2002
                      • 60

                      #11
                      Ook ik word door bekenden en minder bekenden vaak gevraagd om een vriendenprijsje voor ze te maken. Nou ben ik op het moment redelijk afhankelijk van de goede reclame die klanten voor me maken, dus ben ik dan ook niet de beroerdste met vriendenprijsjes als er ook maar het geringste vermoeden is dat het me meer opdrachten op gaat leveren.

                      De laatste tijd komt het echter steeds vaker voor dat andere drive ins dan nog goedkoper zijn. Logisch op zich als je hun materiaal, afwerking en alle andere dingen ziet. Maar op de 1 of andere manier is de klant dan opeens blind daarvoor. Ook hier dus enorme frustratie, maar van de andere kant... Ik heb een dure installatie en die wil ik terug verdienen. Dat doe je niet door voor 20 euro een hele avond te draaien (20 euro is letterlijk wat de lokale beginner hier vraagt en waarmee ik dan vergeleken word). Voor 20 euro blijf ik wel een jaartje wachten tot mijn concurrent van de markt verdwenen is en de klant uiteindelijk toch bij mij terug komt.

                      Comment

                      • Kevin_DM
                        • May 2003
                        • 577

                        #12
                        citaat:Geplaatst door wouter82

                        Ook ik word door bekenden en minder bekenden vaak gevraagd om een vriendenprijsje voor ze te maken. Nou ben ik op het moment redelijk afhankelijk van de goede reclame die klanten voor me maken, dus ben ik dan ook niet de beroerdste met vriendenprijsjes als er ook maar het geringste vermoeden is dat het me meer opdrachten op gaat leveren.

                        De laatste tijd komt het echter steeds vaker voor dat andere drive ins dan nog goedkoper zijn. Logisch op zich als je hun materiaal, afwerking en alle andere dingen ziet. Maar op de 1 of andere manier is de klant dan opeens blind daarvoor. Ook hier dus enorme frustratie, maar van de andere kant... Ik heb een dure installatie en die wil ik terug verdienen. Dat doe je niet door voor 20 euro een hele avond te draaien (20 euro is letterlijk wat de lokale beginner hier vraagt en waarmee ik dan vergeleken word). Voor 20 euro blijf ik wel een jaartje wachten tot mijn concurrent van de markt verdwenen is en de klant uiteindelijk toch bij mij terug komt.
                        En als die van de markt is staan er weer 5 anderen te springen om z'n klanten, aan dezelfde belachelijke prijzen, over te nemen...
                        --- watt ever you want ---

                        Comment

                        • Michael
                          • Nov 2002
                          • 643

                          #13
                          Echter een punt. De meeste mensen op dit forum zijn als onbenullige buurjongetjes begonnen voor 50 gulden per avond dus...... Nu doen de meesten dat niet meer natuurlijk (sommigen groeien er nooit uit) maar vergeet niet dat een gedeelte van de toekomstige pa bedrijven daaruit voortvloeit. Ik merk het ook bij mijzelf. Ik ben ook piepklein begonnen en beetje bij beetje neemt de kwaliteit van mijn apparatuur en mijn ervaring toe waardoor ook de prijs steeds hoger komt te liggen. Ik denk niet dat we te snel dit soort mensen moeten veroordelen want velen onder ons kennen zich terug in deze verhalen. Ik heb ook al eens een tentfeest gedaan waar het geluid nou niet direkt professionaliteit uitstraalde of dat de microfoon het de helft van de tijd niet deed. Men leert met vallen en opstaan en daartegenover staan ook weer successen.

                          Comment

                          • wouter82
                            • Sep 2002
                            • 60

                            #14
                            Het gaat er mij niet zozeer om dat er beginners zijn die af en toe een huiskamer feestje of een klassenfeestje voor een paar euro draaien, maar meer om de drive ins die de wat grotere opdrachten voor mijn neus wegkapen. Ik ben inderdaad zelf ook ooit klein begonnen. Wat mij echter wel ergert is dat drive ins opdrachten aannemen waar ze eigenlijk niet geschikt voor zijn. Laat mij lekker doen waar ik goed in ben en laat anderen doen waar zij goed in zijn, maar ga niet op mijn markt liggen stunten als je het niet waar kan maken.

                            Overigens zou ik niet groot willen worden door voor een paar euro's avond na avond mezelf uit de naad te werken. Mijn idee is meer om qua prijs net iets onder de concurrerende drive ins te gaan zitten. Deze draaien echter al veel langer mee en hebben dan ook al een goede naam opgebouwd. Ik zorg er in ieder geval voor dat ik geen opdrachten aanneem die ik niet 100% zeker tot een succes kan brengen. Daarmee vind ik dat ik zelf wel altijd eerlijke concurrentie ben geweest.

                            Comment

                            • Michael
                              • Nov 2002
                              • 643

                              #15
                              Wat de ene kleinere drive-in bij jou doet doe jij exact hetzelfde bij de andere grotere drive-in shows. Door onder hun prijs te liggen steel/jat jij weer klanten bij hun weg netzo als dat een andere minder ervaren dj dat weer bij jou doet. Meesstal kan hij het niet of niet helemaal waarmaken maar hierdoor zal hij wel weer leren en ga me nu niet zeggen dat jij het heilige boontje bent die nooit een show heeft aangenomen welke eigenlijk net ietsjes out of your league was.

                              Comment

                              Working...