venue listing

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lifesound
    • Apr 2003
    • 1052

venue listing

ik bedacht mij net dat er niets bestaat als (of ik heb het niet gevonden) een lijst van zalen waarbij informatie staat ivm het aanwezige materiaal.

Is daar enige interesse voor? Of ben ik de enige? Ik ben namelijk van plan zoiets op te stellen en ter inzage op mijn site te zetten.

Als er interesse toe is zou het fantastisch zijn dat jullie daar wat aan meewerken.

Let wel, ik wil niets als de "dutchcrew blacklist/whitelist". Wel een lijst met informatie, geen meningen over het materiaal/crew!
  • JBL-QSC-DBX
    • Apr 2003
    • 381

Hallo,

Lifesound, ik meen me te herrinneren dat er zo'n topic geweest is, maar dan voornamelijk over de stroomvoorziening die hier en daar aanwezig is. Jij bedoelt eigenlijk net zoiets maar dan met uitgebreidere informatie?

Groeten, Joris
    Timescape.nl

Comment

• Rieske
      • Aug 2002
      • 544

Life is what you make it

Comment

• JBL-QSC-DBX
        • Apr 2003
        • 381

Die bedoelde ik ja!

is dat wat je eigenlijk bedoelt Lifesound?
        Timescape.nl

Comment

• lifesound
          • Apr 2003
          • 1052

ik heb in dat onderwerp even een kijkje genomen, en valt mij op dat er veel over "probleem locaties" wordt gesproken. En dat is dus net NIET wat ik wil.

Ik wil gewoon een database met puur info over het aanwezige materiaal. Info over stagehands, techniekers, akoestiek, ... is vrij nutteloos. Waarom? Omdat er in mijn geval een lijst in de mail valt met data en locaties, of het nu een goede of een slechte is maakt niet uit. De job gaat door. Wel is het voor mij nuttig als ik bvb weet dat er 24 of 48 kanalen beschikbaar zijn. Aparte monitormix of niet, cue-sheets mee te nemen, ....

Wat betreft het up-to-date houden van de lijst hangt het wat af van de gebruikers. Nieuwigheden effe doormailen en zal dan aangepast worden.

Comment

• Dave
            • Jan 2001
            • 757

Check Stichting tekening:
            Domeinnaam is geregistreerd via Argeweb

De meeste theaters staan er wel in, het buurtcafe op de hoek natuurlijk niet.
            U x I = Boem.

Comment

• lifesound
              • Apr 2003
              • 1052

werkelijk fantastisch joh, als ik "melkweg" intoets krijg ik al snel de ongelooooooofelijk uitgebreide info van het adres.
              "013": onbestaand
              "waterfront": onbestaand
              "hedon": onbestaand

Dit is dus niets waard...

Comment

• JeroentjE
                • Oct 2000
                • 197

citaat:werkelijk fantastisch joh, als ik "melkweg" intoets krijg ik al snel de ongelooooooofelijk uitgebreide info van het adres.
                "013": onbestaand
                "waterfront": onbestaand
                "hedon": onbestaand

Dit is dus niets waard...
                Is;

De Melkweg een theater? Antw. Nee.
                013 een theater? Antw. Nee.
                Waterfront een theater? Antw. Nee.
                Hedon Zwolle een theater? Antw. Nee.

Zijn dit allemaal poppodia? Antw. Ja.

Duh?
                Nigel Tufnel: "Eleven. Exactly. One louder."
                Marty DiBergi: "Why don't you just make ten louder and make ten be the top number and make that a little louder?"
                Nigel Tufnel: [Pause] These go to eleven."

Comment

• Robert
                  • Aug 2000
                  • 630

Hier heb je een begin:

013:

Grote zaal (The Choice), geluid:

FOH: Midas XL3, 48 kanalen, BSS opal gates en compressors, Klarktechnic EQ's, stuk of 4 effecten. Turbosound floodlight geluidsysteem, 4*sub (21") 8*laag 12*top 2*infill

Aparte monitormix, weet niet precies wat voor tafel. Synco monitors (veel.. ik denk iets van 16 stuks), Turbo sidefills. BSS equalisers.

Licht: 96 dimmers, 10 2kW-ers, 8 profielen, 4 ACL sets, 4 blinders, 2 F-100 rookmachines, heel veel parren, 8 studiocolors, Wholehog 2. 3 lijnen (1: intelligent, 2: dimmers, 3:spare). 3 trussen boven het podium, 1 zaaltruss en 1 zaalbrug.

Kleine zaal:

FOH: Midas XL 200, BSS Opal gates en compressors, 4 effecten, KlarkTechnik EQ. Turbosound Floodlight geluidssysteem: 4*laag, 4*top.

Monitor: DDA console, 5 groepjes monitoring, Synco wedges, BSS EQ's.

Licht: 36 Dimmers, 4 profielen, 2 ACL sets, JEM rookmachine, veel parren, Pearl 2000. 2 trussen boven het podium, 1 carre in de zaal.

Batcave:

FOH: Allen & Heath GL2200, 4 gates, 4 compressors, 2 effecten, BSS EQ. Turbosound Hilight geluidsysteem: 2*laag, 4*top. Monitor vanaf de FOH console: 4 groepjes Turbosound monitors.

Licht: 12 dimmers, rookmachine, strobe, parren, Zero88 Elara lichttafel.

Uiteraard geen rechten aan te ontlenen en dergelijke...

Groet! Robert

Comment

• sparky
                    • Apr 2002
                    • 2104

Uhm, es effe denken, de laatste keer dat ik in Waterfront was hadden ze daar een 32kanaals K2 staan, aparte monitormixer een dubbele SA (performer?) set, BSS Dynamics, galmpjes weet ik niet meer, verder de gangbare mic's, die je in een Nederlands poppodium mag verwachten.

Hedon, volgens mij een Crest century tafel en een Martin W8 systeem wel een aparte monitormixer en de gangbare mics, maar ik weet het eerlijk gezegd niet zo goed meer.

Je zult toch net zoals iedereen doet even de sites van de podia moeten checken om het zeker te weten en als je daar info niet kunt vinden moeten mailen of bellen.

Onthou ook dat als je zo'n lijst wilt maken deze ook telkens geupdate zal moeten wordeen als een zaal andere spullen krijgt. Dat is dus best behoorlijk arbeidsintensief.

Ik denk dat de onderstaande link sowieso wel handig voor je is.
                    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• R. den Ridder
                      • Sep 2000
                      • 1500

www.zulu.nl ....ook altijd makkelijk voor de lichtpikken onder ons!

Comment

• reflection
                        • Mar 2002
                        • 413

citaat:013:

Grote zaal (The Choice), geluid:

FOH: Midas XL3, 48 kanalen, BSS opal gates en compressors, Klarktechnic EQ's, stuk of 4 effecten. Turbosound floodlight geluidsysteem, 4*sub (21") 8*laag 12*top 2*infill

Aparte monitormix, weet niet precies wat voor tafel. Synco monitors (veel.. ik denk iets van 16 stuks), Turbo sidefills. BSS equalisers.
                        alleen jammer dat het een beetje achterhaald is want een stel debielen heeft besloten de floodlights weg te halen en daar electro voice neer te hangen, mooi banaantje om te ziejn hangen maar klinkt niet. de kleine zaal(nog wel floodlight) klinkt nu dus beter en harder dan de grote.
                        Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc

Comment

• Juce
                          • Aug 2001
                          • 203

op www.bastt.be staat ook een database van enkele voorkomende zalen in Belgiƫ

Juce

Comment

• Robert
                            • Aug 2000
                            • 630

citaat:Geplaatst door reflection

alleen jammer dat het een beetje achterhaald is want een stel debielen heeft besloten de floodlights weg te halen en daar electro voice neer te hangen, mooi banaantje om te ziejn hangen maar klinkt niet. de kleine zaal(nog wel floodlight) klinkt nu dus beter en harder dan de grote.
                            Dat hebben ze dat toch vandaag gedaan, net nadat ik weg was...

Nee, serieus, er heeft een keer een demo-banaantje van EV gehangen, maar na twee weken is die weer opgehaald en hebben we keurig onze turbo-set weer teruggestapeld hoor... Is dus zeker geen achterhaalde info. Dat van die EV set wel

Robert

Comment

• sparky
                              • Apr 2002
                              • 2104

Ja ik heb die ev-set toen gehoord met chimaira/spineshank was idd om te janken.
                              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

Working...