Prijzen Festijn..

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasper-Lichtbron
    • Jun 2001
    • 2155

Dat is niet helemaal raar... zolang je er nog niet inzit moet je jezelf kunnen bewijzen. En zolang je jezelf nog niet waargemaakt hebt kun je gewoon geen erg hoge bedragen gaan rekenen, dat weet iedereen denk ik wel. Wanneer je reputatie dan in orde is, en je hebt genoeg vaste klanten komt die prijsverhoging vanzelf wel. Ken maar weinig mensen die meteen dikke facturen gaan schrijven als ze nog maar net in een vakgebied begonnen zijn! Tenzij je een dikke opleiding of ander soort c.v. achter je hebt hangen natuurlijk, maar goed dat is niet als je net in dit wereldje begint

Comment

• ralph
      Banned
      • Aug 2000
      • 2649

Ik heb anders niet de indruk dat de set die in de openingsposting omschreven wordt de set is weaarmee een beginner onderweg gat, of ik moet de plank misslaan...

Comment

• Triple S
        • Sep 2000
        • 808

citaat:Zal wel een ander deel van de markt zijn.
        Daar ligt een heel groot deel van de oorzaak in ieder geval.

En eigenlijk reguleert het zichzelf.
        Een succesvolle (cover)band zal niet spelen in kleine donkere kroegen / jeugdholen, waar de bandjes met eigen materiaal staan, maar in grotere (en vooral) vollere zalen.
        De eisen die aan de apparatuur gesteld worden zijn dus voor die coverbands hoger. Dit maakt het duurder, maar dat is niet zo'n probleem want als het goed is kan dat goed uit hun gage.

Het bandje met eigen materiaal in het kleine kroegje stelt niet van die hoge eisen, en betaalt dus ook minder. Dit komt goed uit, want meestal vangen ze nog niet eens het bedrag dat een "normaal" P.A.-bedrijf rekent.

Blijft dus staan de vraag: wat is een "pro-P.A", en wat is een "amateur-P.A."
        Mogen alleen de dure bands over EAW spelen, of geeft het niet als de goedkopere bands het ook gebruiken.
        (een tweedehands set dan)

In het ene topic (sterker nog, bijna elk topic ) wordt Behringer afgezeken als prul, en als ik het voor weinig verhuur wordt het in één adem genoemd met alle andere (lees: duurder) effecten.

Don\'t call me DJ!

Comment

• Triple S
          • Sep 2000
          • 808

citaat:
          Ik heb anders niet de indruk dat de set die in de openingsposting omschreven wordt de set is weaarmee een beginner onderweg gaat, of ik moet de plank misslaan...
          Nee is geen beginnersset, maar ik vind € 400,- ook niet echt weinig geld eigenlijk.

Zoals ik in eerder genoemd topic ook al heb voorgerekend: Reken voor de gein de verhouding eens uit tussen huurprijs van iemand die alleen de dure topmerken gebruikt, en die van bv. mij. Dan zie je dat, in verhouding, de goedkope verhuurder duurder is dan de dure (ironisch hé? )
          Gevolg hiervan is dat de goedkope per saldo meer overhoudt, en derhalve goedkoper kan werken. (wrang hé?)
          Maar ja, volgens mij is het met geluid zo dat veel mensen nog meer merkengeil zijn dan met autoliefhebbers . (Ikzelf eerlijk gezegd ook wel een beetje, maar probeer het te beheersen )
          Don\'t call me DJ!

Comment

• Robert
            • Aug 2000
            • 630

Dat setje kan je toch gemakkelijk alleen opbouwen? Waarom zou het gaan om 2 technici? Misschien komt de aanbieder wel alleen!

Ik kan al komen voor 375 incl. btw, en dan krijg je een vergelijkbare set (zonder licht en "extra") maar dan met Turbosound (Floodlight FOH en monitors). Oke, we zijn dan wel redelijk goedkoop, maar we houden er echt flink wat aan over!! Anders zou ik heus wel wat anders gaan doen (free-lancen of zo).

Groet!

Robert

Comment

• som
              • Nov 2002
              • 787

heeft robert naast p.a. nog een neveninkomen??[:I]
              Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• Daan Hoffmans
                • Aug 2000
                • 1225

Zijn ook hier in de streek realistische prijzen. Markt is flink verziekt. Je kan er ook niet aan meedoen, maar dan weet je zeker dat al je zooi de hele week in de schuur staat...
                <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• som
                  • Nov 2002
                  • 787

ik heb een vraag aan de grotere bedrijven,
                  wat mag kostten;
                  podium 1, 16kw meyer met delay stacks
                  foh crest met verder apex/drawmer/yamaha.
                  monitor tafel met een boel martin monitoren.
                  32 kw licht

podium 2, 5 kw met ook een kwaliteits foh tafel en randapp
                  monitor tafel met monitoren en 24 kw licht

alles met voldoende bediening en operationeel vanaf 12.00 tot 24.00
                  de 2 podia worden om en om gebruikt.

Comment

• Robert
                    • Aug 2000
                    • 630

@ Som: Robert heeft studiefinanciering en werk als free-lancer. Ik denk dat ik inderdaad (want daar doel je op) niet zou kunnen leven van het PA-werk wat ik doe, ook niet als ik op elke dag dat ik wilde een klus zou kunnen krijgen.

Maar aan de andere kant: Ik verdien er meer mee dan dezelfde tijd bij de AH vakken te vullen o.i.d. En het is nog leuker ook!

Als ik zelf voor de PA zorg (inhuur dus) hou ik ongeveer evenveel over als wanneer ik als free-lancer ga werken.

Groet! Robert

Comment

• som
                      • Nov 2002
                      • 787

citaat:Geplaatst door Robert

Maar aan de andere kant: Ik verdien er meer mee dan dezelfde tijd bij de AH vakken te vullen o.i.d. En het is nog leuker ook!

Groet! Robert
                      kijk daar doen we het toch voor

Comment

• som
                        • Nov 2002
                        • 787

citaat:Geplaatst door Daan Hoffmans

Zijn ook hier in de streek realistische prijzen. Markt is flink verziekt. Je kan er ook niet aan meedoen, maar dan weet je zeker dat al je zooi de hele week in de schuur staat...
                        klopt helemaal, maar dit verschijnsel zie op meerdere marktgebieden.
                        kijk eens bij de motorsport oid, uitgaan en recreatie is toch het eerste waar op bezuinigd wordt.
                        en we hebben tenslotte een kleine recessie[xx(]

Comment

• devosb
                          • Mar 2002
                          • 32

Ruw geschat:
                          Aankoopprijs van de set: 40000 euro
                          Verhuur: 120*
                          Maakt kapitaalkost (0% interest!) 330 euro

Vervoer: stel bestelwagen die je overdag voor andere toepassingen kan gebruiken, en dus enkel de 'reele' kost betaald: kostprijs 0.4 euro/km, gemiddeld 30 km heen en 30 terug is 24 euro

Batterijen, lampen, gaffa, ... 15 euro per event

Maakt 369 euro
                          Dan is er nog 31 euro over voor minimaal 1 man minimaal 8 uur van thuis.
                          Dit dan nog met volledig risico op schade, diefstal, ongeval....
                          devosb

Comment

• Robert
                            • Aug 2000
                            • 630

Na die 120 keer verhuren is er toch zeker wel een restwaarde? Als je je spul van 40 mille 120 keer de deur uit hebt gehad is het toch nog wel 15 mille waard? Dan komt er al zo'n 125 euro bij het bedrag dat je overhoudt.

En bovendien: 120 keer? Als je twee keer per week weg bent, en je bent zuinig op je spullen, moeten ze toch wel een jaar of 3 mee kunnen gaan? Dan hebben we het al over 300 keer hoor! Dan komt er al 200 euro bij het bedrag dat je overhoudt, en dan reken ik nog zonder restwaarde van het spul.

Comment

Working...